Ang. moderering

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3
Finn M skrev:
Mbare skrev:
Har redigert et par innlegg i denne tråden og viser til Hifi-sentralens regel:

6 ) Det er ikke tillatt å selge produkter, linke til annonser som inneholder salg eller fortelle om noen som skal selge et produkt til en gitt pris på selve forumet.

Mbare - moderator

Dette blir for dumt. ???
Greit nok å ha regler... men man må bruke litt fornuft også!?
Jeg har selv slettet mitt innlegg i protest mot at moderator tok vekk hovedpoenget i mitt råd.

Jeg hadde etter mitt syn et ganske så viktig poeng i mitt innlegg der mange nybegynnere har brent seg før. Kastet vekk masse penger til ingen nytte. For å belyse dette oppgav jeg to alternative løsninger, altså veier å gå. Og siden trådstarter hadde trangt budsjett var det et viktig poeng å kunne oppgi bruktpris på disse.
Jeg reklamerte ikke for egne produkt, jeg la heller ikke inn noen linker hverken til Audio Research, Aestetix, BAT eller Audio Aero. Eller noen annen for den del.
Hvis dette ikke skal være lov så ser jeg ingen hensikt i å gi flere råd i det hele tatt....! ???
Hei,
Er mye enig med deg i prinsippet at man må da kunne legge noen linker om det da er til bruktbørs / produkter ts inn/utland for å underbygge sitt syn.
Selge egne produkter er vel en uting, men link med "edle hensikter" er noe annet.
Når det er sagt så har eg vel lest vedtektene her på samme måte som når man godtar en ny software oppdatering (accept) ;) , og skal ikke legge meg mer oppi hva moderator gjør heller, han har jo regler å følge, men kansje en tanke at denne regelen kan "mykes opp noe".

Mvh
Geir

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Finn M skrev:
Mbare skrev:

6 ) Det er ikke tillatt å selge produkter, linke til annonser som inneholder salg eller fortelle om noen som skal selge et produkt til en gitt pris på selve forumet.

Mbare - moderator

Dette blir for dumt. ???
Jeg har nå selv slettet mitt innlegg i protest imot den vingeklipping som moderator her bedriver. Greit nok å ha regler... men man må bruke litt fornuft også!?

Jeg hadde etter mitt syn et ganske så viktig poeng i mitt innlegg der mange nybegynnere har brent seg før. Kastet vekk masse penger til ingen nytte. For å belyse dette oppgav jeg to alternative løsninger, altså veier å gå. Og siden trådstarter hadde trangt budsjett var det et viktig poeng å kunne oppgi bruktpris i den anledning.
Jeg reklamerte ikke for egne produkt, jeg la heller ikke inn noen linker hverken til Audio Research, Aestetix, BAT eller Audio Aero. Eller noen annen for den del.
Var blant de mest aktive den tiden HifiSentralen ble dratt i gang for mange år siden. Hvis det det nå er slik man vil ha det som moderator her legger opp til så ser jeg ingen hensikt i å gi flere råd i det hele tatt og vil derfor holde meg borte fra å gi råd i fremtiden..... ???

Du kan så si. Jeg la inn en link til de riktige(!) kondensatorene til oppgradering av EC4.5/4.6 ???

Behøver vi et nytt fritt hifi-forum?

Mvh. RS

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Antall liker
1.219
Torget vurderinger
6
R.Solhaug skrev:
Finn M skrev:
Mbare skrev:

Mbare - moderator

Dette blir for dumt. ???
Jeg har nå selv slettet mitt innlegg i protest imot den vingeklipping som moderator her bedriver. Greit nok å ha regler... men man må bruke litt fornuft også!?

Jeg hadde etter mitt syn et ganske så viktig poeng i mitt innlegg der mange nybegynnere har brent seg før. Kastet vekk masse penger til ingen nytte. For å belyse dette oppgav jeg to alternative løsninger, altså veier å gå. Og siden trådstarter hadde trangt budsjett var det et viktig poeng å kunne oppgi bruktpris i den anledning.
Var blant de mest aktive den tiden HifiSentralen ble dratt i gang for mange år siden. Hvis det det nå er slik man vil ha det som moderator her legger opp til så ser jeg ingen hensikt i å gi flere råd i det hele tatt og vil derfor holde meg borte fra å gi råd i fremtiden..... ???

Du kan så si. Jeg la inn en link til de riktige(!) kondensatorene til oppgradering av EC4.5/4.6 ???

Mvh. RS
For å si det sånn: Jeg forstår spørsmålet ditt...... ???

Jeg slettet ikke bare mitt innlegg i protest mot sensuren. Men siden jeg er en som ikke liker bråk så slettet jeg like etterpå min protest som du nå siterer.
Bare for like etterpå å oppdage at trådstarter dermed sender Melding direkte til meg for å få min mening.

Jeg får dermed stille spørsmål til Overvåkningspolitiet v/Mbare om jeg får lov å svare på meldingen..... ::) ??? :p :-[ :-X :-\
Ærlig talt: Jeg trodde at dette var hovedpoenget med et forum som dette? Å kunne gi gode råd?

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
For det første: hold dere saklig. Jeg kan gjerne diskutere saken dere tar opp og begrunne hvorfor jeg gjorde det jeg gjorde, samtidig forventer jeg en viss grad av høflighet. OK?

For det andre: Hifisentralen har et regelverk. En av reglene ser slik ut:
6 ) Det er ikke tillatt å selge produkter, linke til annonser som inneholder salg eller fortelle om noen som skal selge et produkt til en gitt pris på selve forumet. Ønsker du å informere en venn eller en annen bruker om et salg som finnes på f.eks. bruktbørsen kan du sende en PM. Det er heller ikke tillatt å reklamere etter produkter som ønskes kjøpt på selve forumet. Årsaken til regelen er at innleggene vil bli stående i flere år, og slike innlegg vil da fort miste sin verdi, og vil også derfor bli enten stengt eller fjernet. Den rette plassen for kjøp/salg er bruktbørsen.
Det var bakgrunnen for den modereringen jeg gjorde. Hvorvidt regelen er hensiktsmessig eller ikke, er noe som er mulig å diskutere og synspunkter på det, må dere gjerne komme med. Slik jeg har forstått tolkningen av regelen omhandler den primært bruktsalg, det er primært det som har blitt "fjernet" fra sentralen (i.e. sedvane). Jeg forsøkte forøvrig å moderere på en slik måte at selve innholdet ble stående igjen og at det skulle være mulig for trådstarter å selv finne fram til de aktuelle produktene.

Når det gjelder min moderering av Solhaug sin post, så tar jeg selvkritikk på det - jeg leste posten, så en link og antok at den linket til salg av nevnte pre - uten å sjekke. Sløvt og dumt av meg og det beklager jeg.

Til sist: hvis dere leser reglene for sentralen ser dere også at det står:
Hvis du har kommentarer til en eventuell moderering som er utført kan dette tas opp under "Kommentarer til forumet", og det er ikke tillatt å kommentere slike saker under andre kategorier på forumet.
Derfor er denne tråden flyttet hit.

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Sett mye fotball Mbare? Når dommeren kommer i fokus i stedet for spillerne, hva forteller det?

Antydningen din om usaklighet synes forøvrig relativt respektløs.

Mvh. RS

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
At spillerne har hisset seg opp over et eller annet som ikke nødvendigvis er galt gjort av dommeren?

Forøvrig: usaklighet? Hvor antyder jeg det, da?

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.161
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
En skikkelig ekte "norsk forbuds-regel"... ::)

Er det ikke interessant at Ole selger(solgte) en dings for 10kr om 10år?

Arne K

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Mbare skrev:
At spillerne har hisset seg opp over et eller annet som ikke nødvendigvis er galt gjort av dommeren?

Forøvrig: usaklighet? Hvor antyder jeg det, da?
Tja. Her kanskje?
Mbare skrev:
For det første: hold dere saklig. Jeg kan gjerne diskutere saken dere tar opp og begrunne hvorfor jeg gjorde det jeg gjorde, samtidig forventer jeg en viss grad av høflighet. OK?
"Hold dere saklig", underforstått noen har vært usaklige. Sånn leser og tolker jeg den setningen.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
ErosLoveking skrev:
"Hold dere saklig", underforstått noen har vært usaklige. Sånn leser og tolker jeg den setningen.
Det er vanskelig å forstå det annerledes. Når man kan svare noen med "at de har å holde seg saklige" bør man kunne beskylde hverandre for å være usaklige idioter også.

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Referansen til saklighet gjelder bl.a. at diskusjonen oppstå i en tråd hvor den ikke hørte hjemme, samt referanser til meg som "Overvåkningspoliti".

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Hvorfor stiller du da spørsmålet "Forøvrig: usaklighet? Hvor antyder jeg det, da?" . Er det for å fyre opp??

Den som spør, får svar............

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Jeg skjønner at å moderere kan være en utakknemlig oppgave der man både skal være kontinuerlig konsistent og i tråd med regelverket og helst unngå å erte på seg både anarkister som meg og de som ustanselig tar anstøt av skrivefeil, hersketeknikker, annonser, latterliggjøring og bruktprissenkende omtaler som :-X. Hva med å legge lista (for regelverk og håndheving) lavt: Alt som ikke er direkte sjikanerende og langt over streken får stå. Hadde det vært noe?

Edit: Mindre jobb for moderatorene hadde det blitt også :).

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.368
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Er det ikke omtrent der vi er da, i ormebolet?

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.594
Torget vurderinger
1
R.Solhaug skrev:
Hallo. Wise up!

Hifisentralen drives med underskudd av Høvdingen og modereres på fritiden av noen få ildsjeler. Det er mer verdt enn en litt uklar regel/moderering en sjelden gang.

Utakk er verdens lønn.

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3
Hei,

Tråden glir lett noe ut hvis det kun er saklighet som diskuteres.
Jeg tror vi av og til må være noe mer "storsinnet" med hverandre, vi må faktisk i et forum hvor man ofte skriver raskt og må påregne at man av og til tråkker noen på tærne med en kommentar,uten at det dermed var hensikten.
Jeg forstår også moderator som kun gjør en jobb med "loven i hand" som vi egentlig skal være glad for, selv om vi ikke alltid er enig i avgjørelsen.
Selv synes jeg at man bør kunne få legge til linker etc, men selvfølglig enig at man ikke skal bruke selve diskusjons forumet til "ønsket kjøpt osv".
Imidlertid for min egen del hvis jeg startet en tråd og en bidragsyter hadde en link til noe han/hun mente jeg burde se nærmere på, så hadde jeg vert glad for dette, det er jo ikke sikker at man finner den linken selv.

Tror vel da at diskusjonen blir mer matnyttig hvis det diskuteres om man kansje burde forandret litt på vedtekt 6, eller om at man er såre fornøyd med den slik den er idag

mvh
Geir

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
pedal skrev:
R.Solhaug skrev:
Hallo. Wise up!

Hifisentralen drives med underskudd av Høvdingen og modereres på fritiden av noen få ildsjeler. Det er mer verdt enn en litt uklar regel/moderering en sjelden gang.

Utakk er verdens lønn.

De gjør definitivt en rosverdig jobb. Men forumet halter noe faglig. Hovedsaklig fordi det legges for liten vekt på kunnskap og kvalifikasjoner, da spesielt hos moderatorene der policyen snarere tvert imot går på at de ikke skal ha meninger og blande seg i debatter.
Sikkert velment, men det fører til et tildels kunskapsløst forum.

Når det er sagt; visse underforum er hederlige unntak og demonstrerer hva jeg etterlyser. Se f.ex vinylavdelingen og vintageavdelingen. Begge er moderert av fagpersoner og dermed styres og kontrolleres debatten langt mer konstruktivt.

tottes forslag i retning av å heller fokusere på sjikane og slippe opp litt på regelverket forøvrig er i mine ører ikke dumt, blås bare for mål og dødfall ;D

Mvh. RS

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Antall liker
1.219
Torget vurderinger
6
Mbare skrev:
Jeg vil bare si at en slik sensur som du her har utført hadde aldri skjedd for noen år siden her på forumet. Det er direkte ødeleggende for hensikten med dette forumet i det hele tatt. Du kan skylde på regelverket, men regler er til for å brukes med en smule skjønn! Man kan gjerne sammeligne med fotball som det før er gjort her: Firkantet bruk fører til at dommeren blir den mest synlige spilleren på banen. Og det er ikke hensikten.

Saken er at du har gjort en feil. Du kan selvsagt fortsette med å legge skylden på regelverket. Men det er mye bedre å innrømme at du her gjorde en tabbe så er vi ferdig med saken.

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Mbare er litt som en nyutdannet(?) parkeringsvakt; litt vel nidkjær men velmenende ;D

Mvh. RS

O

Oblivion

Gjest
Finn M skrev:
Mbare skrev:
Jeg vil bare si at en slik sensur som du her har utført hadde aldri skjedd for noen år siden her på forumet. Det er direkte ødeleggende for hensikten med dette forumet i det hele tatt. Du kan skylde på regelverket, men regler er til for å brukes med en smule skjønn! Man kan gjerne sammeligne med fotball som det før er gjort her: Firkantet bruk fører til at dommeren blir den mest synlige spilleren på banen. Og det er ikke hensikten.

Saken er at du har gjort en feil. Du kan selvsagt fortsette med å legge skylden på regelverket. Men det er mye bedre å innrømme at du her gjorde en tabbe så er vi ferdig med saken.
Sensuren på HFS har vært for dårlig hele tiden og store deler av HFS er ødelagt av denne dårlige sensuren.
Et antall av dagens medlemmer skulle for lengst ha vært fulgt opp (moderert) og utestengt hvis de ikke fulgte reglene...

På DiyAudo forumet hvor det er mange kunnskapsrike som skriver er det kraftig moderering.

Som "nytt" medlem blir alle dine innlegg "moderert" i en periode før de blir postet.
Hvis et medlem utmerker seg negativt eller prøver å ødelegge en tråd med OT eller annet
blir medlemet moderert igjen i en periode slik at alle svar og sitater blir sjekket før de blir postet.
Og utestengelse skjer rimelig raskt..

En av måtene å få bort kverulanter og bråkmakere som ikke kan tilføre en tråd noe positivt
er å bruke "sosiale grupper" slik som på DiyAudio forumet.

http://www.diyaudio.com/forums/faq.php?faq=vb3_user_profile#faq_vb3_social_groups

Da kan trådstarter selv holde kverulantene borte og innleggene fra de som ikke er "godkjente"
leses og godkjennes / avvises av trådstarter / moderator FØR de blir postet på forumet.

Jeg er også medlem av endel andre forum som har tilsvarende eller enda strengere sensur.
Men jeg har aldri fått avvist eller moderert et eneste innlegg.

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3
Finn M skrev:
Mbare skrev:

Hei Finn,

Går du nå ikke litt vel langt for å fremstille moderator som "syndebukk", han har jo i denne tråden henvist til regelverket vedtekt 6 og han har vitterlig forholdt seg til dette. Slik sett så vil eg nå si at han har opptrådd ryddigt, og lagt det ut for diskusjon i ettertid også.
Han har etter mitt syn ikke gjort en "tabbe", det er vel da heller regelverket vi bør være uenig i og eventuelt bruke resursser på å få forandret for fremtiden.

Mvh
Geir

Wright

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
2
En kan gjerne legge opp til en høyverdig debatt – og det kommer sikkert godt ut av det også, men et litt mer pragmatisk spørsmål: er det noen som helst grunn til å beholde regel 6 slik den er i dag? Foreslår at den erstattes med noe i retning av «Det er ikke lov å reklamere på forumet, linking til egne annonser og lignende vil bli fakturert etter gjeldende takster.»

Skjønner godt at man ikke vil at alle tråder der noen spør «hvilken CD-spiller skal jeg kjøpe?» skal spores av med et hylekor som roper «min!». Samtidig er det jo ganske bra meningsløst når man nå må si «søk på nn på finn.no» for å unngå å lenke til noen andres annonse i de tilfellene annonsen er relevant for trådens tema.

Kjell_Kranzberg

Hi-Fi freak
Moderator
Ble medlem
08.03.2005
Antall liker
4.000
Torget vurderinger
0
R.Solhaug skrev:
Når det er sagt; visse underforum er hederlige unntak og demonstrerer hva jeg etterlyser. Se f.ex vinylavdelingen og vintageavdelingen. Begge er moderert av fagpersoner og dermed styres og kontrolleres debatten langt mer konstruktivt.

Mvh. RS

Takk!
:)

Kjell Kranzberg
Moderator
Vintageavdelingen

A

Audio Optimum

Gjest
Har flere ganger tatt til ordet for at det bedrives selektiv moderering i form av hvem og hvilken bransjetilknytning det er snakk om...Det synes også som att det er en tendens til at enkelte medlemmer blir moderert uten å ha gjort noe galt.. Ang. Bransje-flagg burde det skjæres over en lav sko uansett produktrenome... Å ta frem gamle tråder for å demonstrere fakta er egentlig unødvendig, men jeg tror de som har litt fartstid på forumet har lagt merke til denne modereringen som brukes litt her og der etter hvem det er som "angripes" eller hvem som "angriper" .... eller innhold/suplement ment i ordinær vennlighet til forumets brukere.
Jeg har sett tråder der MODERATORER bruker negative påstander om produsenter uten at disse innlegg fjernes. Disse påstandene har faktisk hatt ganske grove injurierende påstander...
Så likhet for regelverket er det ikke..

Og regelverket bør vel strengt tatt gjelde for hele Forumets medlemmer inkl. store kommersielle aktører og moderatorer....

mvh

O

Oblivion

Gjest
Audio Optimum skrev:
Har flere ganger tatt til ordet for at det bedrives selektiv moderering i form av hvem og hvilken bransjetilknytning det er snakk om...Det synes også som att det er en tendens til at enkelte medlemmer blir moderert uten å ha gjort noe galt.. Ang. Bransje-flagg burde det skjæres over en lav sko uansett produktrenome... Å ta frem gamle tråder for å demonstrere fakta er egentlig unødvendig, men jeg tror de som har litt fartstid på forumet har lagt merke til denne modereringen som brukes litt her og der etter hvem det er som "angripes" eller hvem som "angriper" .... eller innhold/suplement ment i ordinær vennlighet til forumets brukere.
Jeg har sett tråder der MODERATORER bruker negative påstander om produsenter uten at disse innlegg fjernes. Disse påstandene har faktisk hatt ganske grove injurierende påstander...

Og regelverket bør vel strengt tatt gjelde for hele Forumets medlemmer inkl. store kommersielle aktører og moderatorer....

mvh
+1 (selv om du i tidligere år har vært på kanten du også ;D)

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Audio Optimum skrev:

mvh
Helt enig!

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
R.Solhaug skrev:
Sett mye fotball Mbare? Når dommeren kommer i fokus i stedet for spillerne, hva forteller det?
Liker denne sammenligningen. Dommeren skal forholde seg til reglene. De beste dommerne ser imidlertid "forbi" regelverket når det kommer spillet til gode. F.eks. kan en god dommer la spillet gå videre etter en forseelse, og eventuelt gi gult kort i ettertid. Kanskje skjedde det noe spennende og rettferdig i mellomtiden !??

A

Audio Optimum

Gjest
Oblivion skrev:
Audio Optimum skrev:

mvh
+1 (selv om du i tidligere år har vært på kanten du også ;D)
Jeg så den komme ;D

mvh

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Det kan hende jeg er skrekkelig naiv og ikke får med meg noe som helst, men jeg sliter litt med å se hva dere snakker om i de siste innleggene. Jeg skjønner at det kanskje er vanskelig eller lite ønsket å si det her i tråden, men det er fint om dere i hvert fall sender meg en PM med noen konkrete eksempler og slikt, så kan vi få sett på det.

R

RoDa

Gjest
Hvem vil være moderator, rekk opp hånda!
Ikke faen!! Sitter oppå beggene hendene her og surfer med nesa.... I frykt for at noen skal tro jeg rekker opp hånda....

R

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
15.857
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
Problemet slik jeg ser det er at det modereres for lite. Mange tråder blir ødelagt av tilsynelatende sosialt evneveike personer som fremhever sin egen kunnskap, nedvurderer andres, stiller høye krav til hvordan andre skal få lov til å diskutere, men lite krav til egen skikk og bruk.

Selvgode selvhøytidelige og nærtagende forumbrukere er det litt for mange av. Enkelte av de har interessant kunnskap som jeg håper kommer forumet til gode, og det hjelper om man slår av fundamentalist moduset før man logger seg inn.

Ad regel 6 så er den grei. Annonser slettes etter kort tid, og da sitter man igjen med en lenke til ingenting..

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.565
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Noen som opplever at vi av og til gjør noe bra?

Den ene mener vi modererer for lite , den andre mener vi modererer for mye.

Sånn ca. 100% av tilfellene er det ikke modereringen det er noe feil med, men de innleggene som kommer inn og de "klagene" som kommer. Da må vi ta affære. Ikke enkelt og alle tilfeller blir enkelt-tilfeller.

Største feilen jeg gjorde var å ha meninger etter at jeg ble moderator.

Føler av og til at trenden her på HFS er:

"Buhuuu - jeg ble moderert i mitt innlegg, da skal alle vite om dette og jeg skal klage min arme nød, gjerne vise tilsvarende eksempler fra tidligere tråder som ikke ble moderert".
Er moderator på andre forum og slikt har jeg ikke opplevd tidligere.

Ja slik kan skje, vi er ikke ufeilbarliger. Føler vi blir bedre hele tiden. Det er jo bra, er det ikke?

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Antall liker
105
Synes det jevnt over er bra moderering her på sentralen jeg.
Kanskje enkelte burde lese regelverket et par-tre ganger, og ha disse litt i bakhodet før det gråtes over moderering. At det skjer feil innimellom; selvfølgelig. Moderatorer er også mennesker har jeg latt meg fortelle.
At mod'ene følger regelverket er kanskje ikke så vanskelig å forstå? Reglene er feil/ufullstendige/dårlige/uforståelige, er det kanskje noen som mener? Godt mulig. Men det er en helt annen diskusjon. Det er f.eks. ikke politimannen i gata som lager lovene de er satt til å håndheve...

;)

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Moderering er vanskelig og få, om noen, kommer til å være fornøyd med det vi gjør, nesten uansett hva vi gjør. Enten blir vi dommeren som lar spillet gå for langt (selv om vi deler ut gule kort - det skjer faktisk at vi gjør det, selv om det ikke sies eksplisitt i en tråd) eller så blir vi dommeren som stopper spillet altfor tidlig. Og gud bedre hvis vi faktisk skulle dømme et straffespark eller frispark, da er det i hvert fall potensiale for krise.

Ja, vi kan sikkert bli bedre. Og vi jobber med det. Samtidig: dette er et forum hvor også brukerne må ta et ansvar. Hvis dere reagerer så rapporter til moderator. Eller ta det opp på egenhånd i aktuell tråd. Vi er bare noen få stykker og kan ikke være overalt, hele tiden.

En anna diskusjon, som er viktig, er hvordan regel nr. 1 skal fortolkes og hvor streng vi skal være når det gjelder den. Noen mener vi er for lite streng, andre mener vi er helt på trynet. Sånn vil det kanskje alltid være, samtidig hadde det vært interessant å få en diskusjon rundt hvordan vi vil at HFS skal være for oss som bruker det.

A

Audio Optimum

Gjest
Mbare skrev:
Moderering er vanskelig og få, om noen, kommer til å være fornøyd med det vi gjør, nesten uansett hva vi gjør. Enten blir vi dommeren som lar spillet gå for langt (selv om vi deler ut gule kort - det skjer faktisk at vi gjør det, selv om det ikke sies eksplisitt i en tråd) eller så blir vi dommeren som stopper spillet altfor tidlig. Og gud bedre hvis vi faktisk skulle dømme et straffespark eller frispark, da er det i hvert fall potensiale for krise.

Ja, vi kan sikkert bli bedre. Og vi jobber med det. Samtidig: dette er et forum hvor også brukerne må ta et ansvar. Hvis dere reagerer så rapporter til moderator. Eller ta det opp på egenhånd i aktuell tråd. Vi er bare noen få stykker og kan ikke være overalt, hele tiden.

En anna diskusjon, som er viktig, er hvordan regel nr. 1 skal fortolkes og hvor streng vi skal være når det gjelder den. Noen mener vi er for lite streng, andre mener vi er helt på trynet. Sånn vil det kanskje alltid være, samtidig hadde det vært interessant å få en diskusjon rundt hvordan vi vil at HFS skal være for oss som bruker det.
Jeg skjønner godt at det kan være vanskelig til tider, men det å velge side pga. bransjetilknytnigen noen besitter hjelper ikke på demokratiet som burde være regel nr.1..
Når Moderatorer går over streken mister hele modereringen sitt omdømme... De fleste forumdeltakere forholder seg til regelverket, mens noen pga. sitt utvidete regelverk turer frem
med grove karakteristikker om andre uten reaksjoner og dermed legges primisene for et hiarkisytem som ikke gagner forumet på sikt..
Jeg har blitt inneforstått med at det praktiseres ulike regler og prøver å forholde meg til det.
Selvfølgelig kunne jeg meldt meg ut men har valgt pga. mye ekspertise blandt mange forumdeltakere å akseptere "forskjellsbehandlingen" som ligger tykt smurt i noen tråder..
Å påstå at dere gjør deres beste er et bomskudd, for hvis så var tilfelle er det mange profilerte deltakere på dette forumet som hadde blitt utestengt... Og bevisene på mine sure oppgulp ligger lett tilgjengelig for de som er interesert.. Moderatorene har også blitt gjort oppmerksomme på dette i tilegg når trådene har tatt av ser men jo vitterligen også hvem som overvåker "skittkastingen"... og hvem som har amnesti..

mvh

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
15.857
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
Jeg syns moderatorene stort sett gjør en god jobb, skulle dere vært strengere måtte dere vært flere. Det jeg savner er at den enkelte forumdeltaker gjør jobben så lett som mulig med å moderere seg selv utfra takt og tone, skikk og bruk. Noe annet den enkelte kan gjøre er å sende en PM til moderator dersom man ikke forstår hvorfor man er blitt moderert, gi seg selv sjansen til litt voksenopplæring, istede for å legge ut en syte tråd om hvor urettferdig ting er.
Selvfølgelig er verden urettferdig, alle blir ikke tatt, hver eneste gang. Det som teller er at de som blir moderert blir behandlet korrekt, ikke at det fins andre som også burde blitt moderert.

A

Audio Optimum

Gjest
Burnt_Island skrev:
Jeg syns moderatorene stort sett gjør en god jobb, skulle dere vært strengere måtte dere vært flere. Det jeg savner er at den enkelte forumdeltaker gjør jobben så lett som mulig med å moderere seg selv utfra takt og tone, skikk og bruk. Noe annet den enkelte kan gjøre er å sende en PM til moderator dersom man ikke forstår hvorfor man er blitt moderert, gi seg selv sjansen til litt voksenopplæring, istede for å legge ut en syte tråd om hvor urettferdig ting er.
Selvfølgelig er verden urettferdig, alle blir ikke tatt, hver eneste gang. Det som teller er at de som blir moderert blir behandlet korrekt, ikke at det fins andre som også burde blitt moderert.
Strengere som i, alle blir behandlet likt ?, eller urettferdig som i, noen har amnesti uansett karakteristikker om andre ?

Voksenopplæring er fint og velment, men moderering bør og skal ha likhet for regelverket.
Følelser om urettferdighet er ikke bestandig synonymt med korekthet, men det er vel ikke problemet ? Mye av min reaksjon ligger ikke i uklarheter rundt urett.. Men klare overtramp.
Jeg har tatt til ordet for en utpreget selektivitet som pågår og den har ikke opphav i paranoid tenkemåte...

mvh

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.440
Torget vurderinger
2
Audio Optimum skrev:
Moderatorene har også blitt gjort oppmerksomme på dette i tilegg når trådene har tatt av ser men jo vitterligen også hvem som overvåker "skittkastingen"... og hvem som har amnesti..
Jeg har flere ganger sagt til deg at det ihvertfall ikke fra min side er meningen å forskjellsbehandle noen, og istedenfor å si at noen har amnesti, mens andre blir moderert - så kom med noen konkrete eksempler.

A

Audio Optimum

Gjest
Pana, audiofreaks og din moderator bjornh for å nevne noen.... egentlig unødvendig da jeg har brakt dette opp tidligere..

mvh

A

Audio Optimum

Gjest
For ordens skyld hadde jeg ikke lyst til å nevne noen konkrete i denne tråden og jeg har også sendt pm på oppfordring for å slippe navngitt "oppvask" på forumet om du forstår...
Nå fikk jeg derimot en ny oppfordring.. ???

mvh

Topp Bunn