Andre som skal til RMAF?

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
I morgen tidlig starter turen til RMAF.
www.audiofest.net
Håper å finne tid til å legge inn noen bilder og en liten rapport når jeg kommer hjem (på mandag).
PS. Andre som tilfeldigvis skal på det samme?
 

afoelges

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.04.2005
Innlegg
316
Antall liker
1
Der skulle jeg GJERNE ha vært, men det går nok ikke... :'(

Setter stor pris på en rapport, og om du har mulighet til å lytte litt ekstra på rommet til Red Rock Audio så vil det stå et par med linjekilder der (LS9) fra GR Research jeg hadde satt stor pris på en mening om! ;) GR har forresten et eget rom også med en mindre utgave (LS6) som det også ville vært spennende med noen intrykk av...

God tur - regner med at det blir bra!
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Attila skrev:
Setter stor pris på en rapport, og om du har mulighet til å lytte litt ekstra på rommet til Red Rock Audio så vil det stå et par med linjekilder der (LS9) fra GR Research jeg hadde satt stor pris på en mening om! ;) GR har forresten et eget rom også med en mindre utgave (LS6) som det også ville vært spennende med noen intrykk av...
Og dette er?
Link?
 

afoelges

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.04.2005
Innlegg
316
Antall liker
1
Jens skrev:
Attila skrev:
Setter stor pris på en rapport, og om du har mulighet til å lytte litt ekstra på rommet til Red Rock Audio så vil det stå et par med linjekilder der (LS9) fra GR Research jeg hadde satt stor pris på en mening om! ;) GR har forresten et eget rom også med en mindre utgave (LS6) som det også ville vært spennende med noen intrykk av...
Og dette er?
Link?
Of course!

LS 6: http://www.stereomojo.com/LS6 review/AV123LS6review.htm
LS 9 er det mindre info om, men den er basically en større versjon av LS6: http://www.audiocircle.com/circles/index.php?topic=44799.0

Går med planer om å bygge en aktiv versjon av en av disse - og ettersom det er lite sannsynlig at jeg får høre en av dem før jeg er ferdig å bygge er det br amed lytteinntrykk fra andre.. ;)

Red Rock lager forresten lekre rørsaker: http://www.redrockaudio.com/

Rom 2024 og 2016 BTW
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.222
Antall liker
124
RMAF ser tøft ut. :p
Det hadde vært noe ja!
Kanskje neste år.
Noen av utstillerne forteller litt om det som skal komme om man leser litt her.
For de som vil vite litt!

Om dere ser noen med "AudioCircle" logoer på klærne, så bare gå bort og prat vøttø!
Det vil være en hel gjeng der! De er utrolig hyggelige folk.
De vil kanskje ha på seg slike shirts.
Bare si dere er ifra Norge også!
Jeg har lagt inn ett godt ord for dere sjø... ;D




mvh
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.898
Antall liker
13.155
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
Jens:
coolt om du hadde truffet Steve Schell med Cogent Field Coil hornsystemet
har ikke hørt mere fra ham siden ifjor da han lovet å komme tilbake når de ble kommersielt tilgjengelige
god tur
mvh
Leif
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.222
Antall liker
124
Ja, jeg regner med at Wayne(ifra Boulder Cable) kommer til å være der. De vil vise frem VMPS. Dere kan se i linken (blå tekstfarge) hva som vil bli vist. Rom: 1009.
Igjen bare si at dere er ifra Norge!

mvh
 

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Innlegg
1.308
Antall liker
341
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Imperial skrev:
Ja, jeg regner med at Wayne(ifra Boulder Cable) kommer til å være der. De vil vise frem VMPS. Dere kan se i linken (blå tekstfarge) hva som vil bli vist. Rom: 1009.
Igjen bare si at dere er ifra Norge!

mvh
Hmm, da blei det VSS subben og ikke VLA på messa gitt.... Sikkert ikke dårlig den heller...
 

ke

Medlem
Ble medlem
13.01.2005
Innlegg
31
Antall liker
0
Ja klart vi skal på messen vi treffes i baren
 

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Innlegg
1.308
Antall liker
341
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Nå venter vi i spenning på messerapport og bilder ;D
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Imperial skrev:
RMAF ser tøft ut. :p
Det hadde vært noe ja!
Kanskje neste år.
Noen av utstillerne forteller litt om det som skal komme om man leser litt her.
For de som vil vite litt!

Om dere ser noen med "AudioCircle" logoer på klærne, så bare gå bort og prat vøttø!
Det vil være en hel gjeng der! De er utrolig hyggelige folk.
De vil kanskje ha på seg slike shirts.
Bare si dere er ifra Norge også!
Jeg har lagt inn ett godt ord for dere sjø... ;D

mvh
Om ikke annet traff jeg ihvertfall Denny ("Daygloworange") der.
Hyggelig fyr.
Skulle hilse så meget til deg :)
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Attila skrev:
Jens skrev:
Attila skrev:
Setter stor pris på en rapport, og om du har mulighet til å lytte litt ekstra på rommet til Red Rock Audio så vil det stå et par med linjekilder der (LS9) fra GR Research jeg hadde satt stor pris på en mening om! ;) GR har forresten et eget rom også med en mindre utgave (LS6) som det også ville vært spennende med noen intrykk av...
Og dette er?
Link?
Of course!

LS 6: http://www.stereomojo.com/LS6 review/AV123LS6review.htm
LS 9 er det mindre info om, men den er basically en større versjon av LS6: http://www.audiocircle.com/circles/index.php?topic=44799.0

Går med planer om å bygge en aktiv versjon av en av disse - og ettersom det er lite sannsynlig at jeg får høre en av dem før jeg er ferdig å bygge er det br amed lytteinntrykk fra andre.. ;)

Red Rock lager forresten lekre rørsaker: http://www.redrockaudio.com/

Rom 2024 og 2016 BTW
Fikk ihvertfall hørt litt på disse høyttalerne.
Umulig å si utifra en messe hvor alt utstyret er ukjent, men de virket nå ihvertfall ganske så homogene i lyden.
Ellers skilte de seg ikke spesielt ut hverken i positiv eller negativ forstand.
Vanskelig å si stort mer utifra et kort lytteinntrykk med ukjent rom og elektronikk samt ukjent musikk.
På det ene rommet spilte de forresten på noen fullstendig "over the top" forsterkere fra Dodds (tror det var det de het).
Blålakkerte og gigantisk store var de ihvertfall.
Sikkert skamdyre også vil jeg tro.
Finnes sikkert bilde av de på en av messerapportene.
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
LMC skrev:
Jens:
coolt om du hadde truffet Steve Schell med Cogent Field Coil hornsystemet
har ikke hørt mere fra ham siden ifjor da han lovet å komme tilbake når de ble kommersielt tilgjengelige
god tur
mvh
Leif
Traff en kar som het Jonathan Weiss som viste frem noen gigantiske elementer.
www.oswaldsmillaudio.com står det på kortet hans.
Har ikke vært inne og sett på siden.
Han skrøt ihvertfall at det var han som hadde laget Chris Brady (Teres Audio) sine høyttalere og at han nå lagde en mindre versjon.
Det må dog sies at Teres sine høyttalere slettes IKKE imponerte hverken av lyd eller utseende (hørte av andre årsaker endel på disse).
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Attila skrev:
Der skulle jeg GJERNE ha vært, men det går nok ikke... :'(

Setter stor pris på en rapport, og om du har mulighet til å lytte litt ekstra på rommet til Red Rock Audio så vil det stå et par med linjekilder der (LS9) fra GR Research jeg hadde satt stor pris på en mening om! ;) GR har forresten et eget rom også med en mindre utgave (LS6) som det også ville vært spennende med noen intrykk av...

God tur - regner med at det blir bra!
Kom forresten helt tilfeldig i snakk med en kar fra Canada som het Denny Muratovk (tror jeg det var).
Han fortalte at han lagde kabinetter for disse høyttalerne.
Tidligere hadde det visstnok vært litt tilfeldig, men det skulle det visstnok bli litt mer kommersielt.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.150
Antall liker
6.726
Torget vurderinger
4
Er dette hva jeg tror det er ?
 

afoelges

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.04.2005
Innlegg
316
Antall liker
1
Jens skrev:
Fikk ihvertfall hørt litt på disse høyttalerne.
Umulig å si utifra en messe hvor alt utstyret er ukjent, men de virket nå ihvertfall ganske så homogene i lyden.
Ellers skilte de seg ikke spesielt ut hverken i positiv eller negativ forstand.
Vanskelig å si stort mer utifra et kort lytteinntrykk med ukjent rom og elektronikk samt ukjent musikk.
På det ene rommet spilte de forresten på noen fullstendig "over the top" forsterkere fra Dodds (tror det var det de het).
Blålakkerte og gigantisk store var de ihvertfall.
Sikkert skamdyre også vil jeg tro.
Finnes sikkert bilde av de på en av messerapportene.
Takker for rapporten!

De blå monsterne fra Dodds koster vel 50k$ så vidt jeg har fått med meg - 280w per kanal. LITT for stor for racket hos meg... ;D

Mye skryt fra hos Stereophile om høyttalerne i hvertfall - ser fremdeles lovende ut:
http://blog.stereophile.com/rmaf2007//index1.html

...og bildene viser vel tydelig at mye var Texas-sized! ;D
 

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Innlegg
2.599
Antall liker
1.377
Sted
Saksvik - Trøndelag
Jens skrev:
LMC skrev:
Jens:
coolt om du hadde truffet Steve Schell med Cogent Field Coil hornsystemet
har ikke hørt mere fra ham siden ifjor da han lovet å komme tilbake når de ble kommersielt tilgjengelige
god tur
mvh
Leif
Traff en kar som het Jonathan Weiss som viste frem noen gigantiske elementer.
www.oswaldsmillaudio.com står det på kortet hans.
Har ikke vært inne og sett på siden.
Han skrøt ihvertfall at det var han som hadde laget Chris Brady (Teres Audio) sine høyttalere og at han nå lagde en mindre versjon.
Det må dog sies at Teres sine høyttalere slettes IKKE imponerte hverken av lyd eller utseende (hørte av andre årsaker endel på disse).
Hvis jeg har forstått det riktig så har denne Weiss hjulpet cogent-gutta med delefilter. Betyr det i såfall at det var Cogent-hornsystemet som ikke imponerte?

Det er skrevet så mye rart om dette systemet fra de villeste ovasjoner til de svarteste fordømmelser... Kanskje like greit at det er økonomisk langt utenfor rekkevidde.
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
JENO skrev:
Jens skrev:
LMC skrev:
Jens:
coolt om du hadde truffet Steve Schell med Cogent Field Coil hornsystemet
har ikke hørt mere fra ham siden ifjor da han lovet å komme tilbake når de ble kommersielt tilgjengelige
god tur
mvh
Leif
Traff en kar som het Jonathan Weiss som viste frem noen gigantiske elementer.
www.oswaldsmillaudio.com står det på kortet hans.
Har ikke vært inne og sett på siden.
Han skrøt ihvertfall at det var han som hadde laget Chris Brady (Teres Audio) sine høyttalere og at han nå lagde en mindre versjon.
Det må dog sies at Teres sine høyttalere slettes IKKE imponerte hverken av lyd eller utseende (hørte av andre årsaker endel på disse).
Hvis jeg har forstått det riktig så har denne Weiss hjulpet cogent-gutta med delefilter. Betyr det i såfall at det var Cogent-hornsystemet som ikke imponerte?

Det er skrevet så mye rart om dette systemet fra de villeste ovasjoner til de svarteste fordømmelser... Kanskje like greit at det er økonomisk langt utenfor rekkevidde.
Høyttalerne til Teres imponerte nå ihvertfall IKKE og jeg fikk det klare inntrykk av at dette var noe Cogent-greier ja.
 

Frode

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2002
Innlegg
1.089
Antall liker
173
Torget vurderinger
2
Sakset fra AA:

The Cogent system this year was set up by Chris Brady of Teres, who purchased the RMAF show system from last year's show. Chris did not add a ribbon tweeter. It was a Dukane plasma tweeter from a domestic hifi system circa 1960, so it didn't really do much in a large room. Chris also used his own crossover and a small sub, for full disclosure.
Frode
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Beklager at dette har tatt sin tid, men her er endelig en liten rapport fra Denver :)

Vi var tre glade mannfolk fra Skandinavia som dro avsted på en langweekend for å oppleve hifi uten å tenke på kjerringer og unger ;D

Vi har alle vært på mange hifi-messer tidligere, men RMAF i Denver var faktisk mye større (og bedre) enn vi hadde våget å håpe på forhånd :)
Det var enormt med rom og utstyr og det som nok er mest spesielt med denne messen fremfor de fleste andre er at her finnes ingen "low-fi" og også nesten ingen "mid-fi".
Altså stort sett bare produsenter som prøver å være "high-end".
Det finnes heller ingen TV (d.vs. på et eneste rom var det storskjerm, men da snudde vi i døra ;-)

Derimot fantes et enormt utvalg av rørforsterkere av ymse slag fra dyrt til skamdyrt.
Det er dog nesten umulig å si noe om lyden fra forsterkere på en slik messe med ukjente rom og høyttalere.

Selvfølgelig var det også mange forskjellige slags høyttalere, men egentlig ikke noe som vi syntes var noe spesielt spennende.

Horn høyttalerne på messen var ikke allverden å skryte av.
Riktignok var det noen gigantiske horn fra Acapella som undertegnede synes var svært tøffe, men resten av reisefølget synes at de var "wayyyy over the top".
Spilte ok, men ikke fantastisk.
Flere rom hadde også horn med Lowter elementer, men undertegnede er ikke spesielt glad i Lowter og ingenting av det jeg hørte på messen gjorde at jeg revurderte dette synet.
Riktignok var de kanskje ikke fullt så "skrikende" som de som jeg har hørte tidligere, men det er allikevel en helt spesiell lyd fra disse elementene som ikke faller helt i undertegnedes smak.
De store Cogent hornene til Teres imponerte heller ikke noe særlig.
Heller ikke hornene i rommet hvor det ble benyttet Raven AC (og som jeg ikke husker navnet på) imponerte allverden selv om de var ganske dynamiske.
I rommet ved siden av hvor de spilte på Raven One hadde de noen høyttalere som låt direkte fælt. Lurer på om det var Bastianes eller noe slikt, men er ikke sikker.
Beste "hornlyd" (og også beste lyden jeg hørte under hele messa) kom fra noen ganske så store "hybrid" hornhøyttalere fra Sunny Cable Technologies.
På det ene "tracket" de spilte var det enormt bra :eek:
Dessverre så endret det seg litt på andre innspillinger og det var tydelig at høyttalerne farget lyden ganske mye og dermed nok ikke var helt ferdig utviklet.
Potensiale hadde de dog.
Avantgarde glimret med sitt fravær.............

Det som låt best "allround" var mer tradisjonelle høyttalere.
De nyeste og største Reference 3A høyttalerne sammen med Copland romkorreksjon og "kina-forsterkere" fra ASL(2 x 845 rør) låt helt utmerket.
Spesielt i forhold til prisen.
Det samme gjorde noen store Gerswin høyttalere sammen med VAC preamp og transistor monoblokker fra Clayton Audio.
Satt igjen med det inntrykket at dette var noe av den beste og mest vellykkede forsterkerkombinasjonen på hele messen.
Dette var dog utstyr i en helt annen prisklasse enn 3A.

Når det gjaldt platespillere så prøvde vi å gjøre noe seriøs lytting ved å ta med oss en plate fra rom til rom for å sammenligne platespillere.
Slettes ikke lett, men vi spilte en plate med et piano (nest siste sang på side to på Janis Ian's Breaking Silence) og hvor vi hørte spesielt etter hvordan pianoet startet og stoppet og også hvor det lyden holdt seg ren på de lange tonene.
Mener at vi på tross av svært forskjellig lyd fra rom til rom klarte å danne oss et bilde av litt av kvalitetene på de forskjellige platespillerne.
Den klare vinner på piano var Grand Prix Audio.
Både startet, stoppet og hadde renere toner enn allle de andre.
Dessverre så manglet denne dynamikk (spesielt makro).
Dette gikk igjen i begge rommene hvor vi hørte denne og vi snakket også med noen andre som mente at den største svakheten med denne spilleren var nettopp mangelen på makrodynamikk.
Hadde den kostet $5-10.000 så er det likevel mulig at jeg hadde kjøpt meg en slik ;D
Som nummer to kom Raven AC.
Denne hadde også klart den beste dynamikken av dem alle.
Har derfor bestilt meg en slik ;D
Når det gjaldt Teres DD så var denne ikke så langt bak.
Jeg var egentlig ganske bestemt på å bestille meg en slik under messen, men dessverre ble det for mye rot med Teres.
Første gang vi hørte så hadde de glemt å slå på diskantene (!).
Vi gjorde dem oppmerksom på dette og de ble selvfølgelig meget flaue (de hadde jo først skrytt av lyden de hadde....).
Dernest byttet de om høyre/venstre når de byttet mellom to platespillere.
Og så fikk de fælt med forvrengning på den ene spilleren og den sporet ikke platene i det hele tatt (!).
Den store Teres'en (som jeg hadde tenkt og bestille) var også dårlig sammenskrudd.
Ren slarv som kunne vært fikset på et lite øyeblikk.
Neste dag var lyden mye bedre, men selv da (og etter å ha beklaget seg så mye for alt rotet den andre dagen) presterte de å bytte om høyre/venstre kanal.
Da hoppet jeg av..............
Er heller ikke sikker på at XYZ Universe'n som de spilte på er "verdensmester" på oppstartstransienter.
Skal dog slettes ikke avskrive Teres DD for godt og ser ikke bortifra at jeg bestiller meg en til neste år allikevel ;D
Redpoint og Galiber som fantes i flere rom imponerte ikke noe særlig.
Heller ikke VPI.
Den nye spilleren fra Frank Schroder (som skal selges under et annet navn) hadde en spennende løsning med hvordan belte ble strammet belte og låt ok på piano, men manglet fullstendig bass og slagkraft.
Sannynligvis ganske lik DPS'en (som den på mange måter hadde svært mye til felles med) på dette området.

Når det gjaldt pickup'er så var det vel flest Titan'er (Roy Gregory hadde 3-4 :) og jeg så vel også en Skala.
Ellers ett par XYZ Universe og Airy 3 samt Air Tight sin PC-1 (som mange av de virkelige "high-end'erne" skrøt voldsomt av).
47 Labs sin Myabi fantes vel også.
Den nye "strainGauge" pickup'en med sin egen dedikerte forsterker/riaa var også på plass.
Noen mener at den har helt spesielle egenskaper (spesielt dynamisk), men dessverre så selges den bare i dag med "fullt blålys" samt medfølgende forsterker/riaa som ser ut som et helt lysorgel.
Særdeles usmakelig og en klar hindring hvis dette skal slå an i high-end kretser.
Mener denne er omtalt i Stereophile.

Av tonearmer så fantes Schroder Reference "all over the place" og det samme var Triplaner.
En og annen Phantom var det også samt ett par Dynavector'er (som undertegnede syntes så fæle ut).

Kommer ikke på mere i farten annet enn at frokosten på hoteller "over there" fortsatt er "helt på trynet" og at biffene til kvelds (til lunsj spises hamburger) fortsatt er STORE ;D
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.908
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
DÆVEN ;)

Ser noe jeg har lyst på ;D

Flotte bilder forresten!!



 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.222
Antall liker
124
Jens skrev:
Imperial skrev:
RMAF ser tøft ut. :p
Det hadde vært noe ja!
Kanskje neste år.
Noen av utstillerne forteller litt om det som skal komme om man leser litt her.
For de som vil vite litt!

Om dere ser noen med "AudioCircle" logoer på klærne, så bare gå bort og prat vøttø!
Det vil være en hel gjeng der! De er utrolig hyggelige folk.
De vil kanskje ha på seg slike shirts.
Bare si dere er ifra Norge også!
Jeg har lagt inn ett godt ord for dere sjø... ;D

mvh
Om ikke annet traff jeg ihvertfall Denny ("Daygloworange") der.
Hyggelig fyr.
Skulle hilse så meget til deg :)
Å! Det var hyggelig (så akkurat denne tråden igjen, ikke fått med meg at denne tråden har vært oppdater ja.. :D

mvh
 
Topp Bunn