Andøytoppen kjellerkino - en nybegynners leting etter godlyden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Hvilken av disse er det jeg skal velge for å få logaritmisk?
    Dette er logaritmisk ja , og da ser du at bassområdet vektlegges mer ift. lengre oppover i frekvens .
    Og den samme innstillingen kan velges i på vannfallgrafen også.
     

    The.Doctor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.07.2017
    Innlegg
    198
    Antall liker
    208
    Sted
    Kristiansand
    Så det er flere fra Kristiansand her inne.
    Nå dumpet jeg tilfeldig innom tråden, men veldig artig å se at folk går litt lenger enn 5.1 fra samsung, og fra Kristiansand.
     

    Tyrkel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.03.2018
    Innlegg
    194
    Antall liker
    67
    Ja, man prøver i det minste.

    Men lett synes jeg ikke denne hobbyen er :) Heldigvis har man forum som dette der man kan få gode råd og innspill på veien.
     

    Tyrkel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.03.2018
    Innlegg
    194
    Antall liker
    67
    Trodde det skulle holde med en yamaha rx 1060 til mitt bruk, men så feil kan man altså ta. Jeg har en stund tenkt at det ville vært gøy å se hva som skjedde dersom jeg fikk matet inn noe mer krefter i oppsettet, så da et annet forummedlem som befinner seg i nabolaget (@Ivaols ) la ut en t.amp Quadro 500 DSP for salg tenkte jeg at jeg fikk prøve meg. Det angrer jeg ikke på et sekund, frontene våknet skikkelig til liv med en gang. Knallgøy.

    Så nå er det god stemning i kjelleren for å si det sånn.Koser meg med det jeg har, men venter samtidig på litt mer tid så jeg kan begynne med nye målinger og tiltak i rommet. Veggen bak lerret kan jeg ikke få gjort stort med da den er fullstendig dekket med spaceslab :) men resten av rommet er veldig nakent.

    Det er begrenset hvor mye mer jeg får lov til å stu inn, men i første omgang vil jeg prøve å få lagt inn noen kasser i taket og noen tynnere på vegg nærmest lytteposisjon.

    På sikt også på langvegg lengst unna. Hører nemlig at lyden er litt skarp når jeg klapper. Ting tar tid, men er jo viktig å kose seg litt underveis også:)
     

    Vedlegg

    Tyrkel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.03.2018
    Innlegg
    194
    Antall liker
    67
    Hei, på grunn av travel småbarn har dette prosjektet stått litt stille den siste tiden og jeg har i stedet kost meg med det jeg har. Men har nå tenkt å gjøre litt forbedringer i rommet. Først og fremst er vegger og tak veldig nakent (med unntak av bak lerret der veggen er dempet fra topp til bunn med knauf spacelab). Har litt til overs av dette og tenkt å gå i gang med å lage noen rammer slik at jeg kan få det opp på sidevegg.

    Noen som har en fin guide for hvordan lage slike rammer. Gjerne helt basic med tanke på hvordan lage ramme?

    *Edit: Fant ut av det.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn