Ønsker anbefaling Anbefalinger av Klasse D mono....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Hei trompeten, hvordan opplever du disse ampenes evne til, å gjengi detaljer på lavere volum
    Selv ikke hørt dine" mens jeg føler flere D spiller brukbart ved gjennomsnitt til høyere volum, mens noen faller fullstendig av " lyd messing så som på detaljer ved lavere volum ?
    Hei! Jeg har faktisk motsatt inntrykk og vil si at jeg opplever at en av de største fordelene ved disse klasse D ampene er at dybassen og dynamikk er tilstede ved lavt volum. Kan det være volumkontrollen din som ikke matcher klasse D ampene?
     

    Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.149
    Antall liker
    801
    Hva mener du egentlig ? Joda det fins flere stereoforsterkere som kan brokobles. Litt utafor trådstarters setting ?

    Dr.E
    At icepower modulen selv brokobler seg med kun en kanal drevet? Da er det ikke noe poeng med monoblokker?
    [/QUOTE]

    Ice anbefaler assymmetrisk last i de to kanalene fordi kreftene fordeles hvor de trengs; det er altså best i feks et biamp setup å koble stereoblokker vertikalt; altså en forsterker hvor en kanal driver bass og den andre kanalen mellomtone/diskant (ikke horisontalt hvor kanalene driver bass L+R)
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.077
    Antall liker
    2.496
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Hei! Jeg har faktisk motsatt inntrykk og vil si at jeg opplever at en av de største fordelene ved disse klasse D ampene er at dybassen og dynamikk er tilstede ved lavt volum. Kan det være volumkontrollen din som ikke matcher klasse D ampene?
    Good for U , har du prøvd flere HT og bruker du dsp ?
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Good for U , har du prøvd flere HT og bruker du dsp ?
    Ncore har jeg hørt på nokså mange oppsett over noen år. De fleste av disse har vært hos bekjente og hifientusiaster som har hatt utfordringer på effektsiden. De fleste fullrange, men noen aktivt delt. Akkurat egenskapen med å spille dypbass på lavt nivå er ganske enkelt å høre når man bytter mellom. Hjemme har jeg erfaringer med høyttalere fra Repons og Ø-Audio. Bruker både med og uten DSP. Eigentakt har jeg kun hørt på 4 par med og uten DSP, fullrange og aktivt delt.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.277
    Antall liker
    34.813
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hei! Jeg har faktisk motsatt inntrykk og vil si at jeg opplever at en av de største fordelene ved disse klasse D ampene er at dybassen og dynamikk er tilstede ved lavt volum. Kan det være volumkontrollen din som ikke matcher klasse D ampene?
    Samme inntrykk her. En av de mest merkbare endringene ved å gå fra klasse AB til klasse D for lenge siden var at «volumterskelen» man måtte over for å få ting til å låte sånn noenlunde bra bare ble borte. Spilte helt fint på lavt volum, bare lavere.
     

    L_I_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.11.2017
    Innlegg
    136
    Antall liker
    202
    Torget vurderinger
    2
    Pussig nok var det akkurat denne egenskapen, evnen til å spille så man ikke savner noe på lavt volum (tildels veeldig lavt seint på kvelden) jeg trakk frem når jeg møtte @TrompeteN i egen person borte i gata her på fredag, og snakket om hvor fornøyd jeg var med min Purifi Eval1, uten å ha lest denne tråden :)
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Kort fortalt: i sammenligning mellom modulene Purify Eval1 Eigentakt og NC400 begge med smps1200 a400 spiller Eigentakt med mer detaljer, oppløsning med større plass rundt musikerene. Ncore oppleves tørrere. Forskjellene oppleves som en kvalitetsforskjell i favør Purify og ikke kun som utslag i klangbalanse. Begge ampene spilte fullrange😊
    Supert, takk for svar… nettopp slike erfaringer man er ute etter i og med de skal spiller full range og ikke kun i bassen. 🤩
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Topping har en ny AB kandidat med noe begrenset effekt dog måler det enda bedre en klasse D...Noen som har testet målemonstret fra Topping på høyttalere med lav eller høy følsomhet?

    41e0VhBjmFL._AC_SY450_.jpg
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.482
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ikke testet selv bare lest at det er endel som liker den veldig bra på slike komponenter. Det bemerkes vel også at det har forekommet endel feil på noen av de.
    Jeg har de siste årene beveget meg fra rør (klasse A, 300b og lignende), til transistor klasse A, transistor klasse AB og nå icepower 1200as2 baserte trinn. Kan ikke si jeg savner noe. Har vært heldig (og dyktig) da alt utenom et par 300b pse blokker har vært totalt støyfrie på forskjellige HT.
    PS: Testet for kort tid siden icepower 1200as2 (som monoblokker) mot et rent stereotrinn. Det var absolutt ingen forskjell i mitt oppsett. Elektrisk blir det også sgs. identisk så skulle bare mangle :)
    Har ikke sammenlignet icepower edge mot hverken hypex eller purifi dessverre.
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Ikke testet selv bare lest at det er endel som liker den veldig bra på slike komponenter. Det bemerkes vel også at det har forekommet endel feil på noen av de.
    Jeg har de siste årene beveget meg fra rør (klasse A, 300b og lignende), til transistor klasse A, transistor klasse AB og nå icepower 1200as2 baserte trinn. Kan ikke si jeg savner noe. Har vært heldig (og dyktig) da alt utenom et par 300b pse blokker har vært totalt støyfrie på forskjellige HT.
    PS: Testet for kort tid siden icepower 1200as2 (som monoblokker) mot et rent stereotrinn. Det var absolutt ingen forskjell i mitt oppsett. Elektrisk blir det også sgs. identisk så skulle bare mangle :)
    Har ikke sammenlignet icepower edge mot hverken hypex eller purifi dessverre.
    Spennende produkt, var ikke klar over den benytter veggvorte(synd de ikke har gjort som på Pre90)...vedrørende byggekvalitet kan skyldes typisk barnesykdommer ved oppstart, for øvrig ser den velbygd ut med solid chassis. Fant ett utdrag fra en test som stereo...mono vil gi bra mer trøkk seff.

    Kommer test i The Absolute Sound, her er en liten Video preview av Steve Stone...🤩

    Takk for svar, alltid interessant å høre andres lyd erfaringer og dette med støy er også viktig. Mange som mener Hypex og Purifi spiller bedre en ICE, men har ikke testet annet en ICE som klasse D foreløpig....:cool:

    Her er en annen test fra Soundnews som blant annet sammenligner mot Benchmark AHB2.

    PROS:
    • Minimalist & sleek looking amp
    • Lightweight and small enough to be used in tiny setups
    • Runs cool even under heavy loads
    • Impressive selection of analog inputs (3 pairs or XLR/TRS inputs)
    • There’s a decent amount of power under its tiny hood, but if you need more – you can always add another unit
    • Extended frequency response
    • Lacks any form of noise or distortion, extremely transparent sounding
    • Clean and highly detailed at all times
    • Fairly neutral sounding, without putting an accent on a particular range
    • Accurate positioning of the notes around the listener, excellent imaging
    • Lightning-quick transients
    • A technical sounding amplifier on all accounts
    • Worth its asking price
    CONS:
    • It’s a balanced only amplifier, you’ll need special adapter cables (RCA to XLR) for your single-ended only sources
    • Lacks oomph and punch, not that impactful
    • Quite ethereal sounding, lacks sub-bass extension,
    • Soundstage and depth weren’t that impressive, it’s two-dimensional sounding
    • Won’t provide unlimited headroom and power, would clip with low-sensitivity speakers
    • In mono mode (bridged) it won’t drive 4 Ohm loudspeakers
    • Lacks a remote control to be used as an integrated amplifiers
    • It’s a challenge hiding its external power brick behind an audio rack
     

    Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.149
    Antall liker
    801
    Jeg spiller også på Icepower 1200AS2; en stereoblokk per høyttaler. Veldig fornøyd og superbillig løsning.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.039
    Antall liker
    1.831
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Hei. Ble anbefalt å prøve Icepower 2000AS1/2 modulene som Andreas Knedahl selger på Finn.no. Er det noen av dere som har testet de eller kjenner noen som har det?

    Gjerne som bor i nærheten av Oslo +-15 mil
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.482
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Har 2 stk forsterkere med 1200as2 spillende i Lørenskog dersom du vil ta en tur for å teste :)
    Iflg. det jeg har hørt er det minimalt til ingen lydforskjell på de 2 men 2000asX modulene har mer effekt. (og utvikler mer varme)
    Vel, 2*600W på den første bør holde for de aller aller fleste :)
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.039
    Antall liker
    1.831
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Takk, kommer gjerne på besøk en dag! Ville gjerne teste dette hjemme i kjente omgivelser mot Rogue Audio Dark Apollo (Rør monoblokker).
    https://www.bluecataudio.eu/vare/rogue-audio-apollo-dark-monoblok/
    Disse er så tunge at jeg sliter med å bære de alene.

    Til info:
    Powersoft, Purify Eval1 Eigentakt, NC400 og Icepower er ment til bruk i første omgang fullfrekvens og i løpet av kort tid fra alt mellom 80 Hz - 400 Hz og opp til diskant.

    I bassen vet jeg at disse er bra.

    Høyttalere er Respons Magna Musicum. 4 ohm. Opplever disse som tunge i drive, men i dag har jeg mer en nok watt (225) til å spille så høyt jeg vil!
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.482
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Du kan få låne også men er kun xlr inngang (ikke rca) og Neutrik HT terminaler.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    5.816
    Hei. Ble anbefalt å prøve Icepower 2000AS1/2 modulene som Andreas Knedahl selger på Finn.no. Er det noen av dere som har testet de eller kjenner noen som har det?

    Gjerne som bor i nærheten av Oslo +-15 mil
    Jeg bruker ICE Power 1200 as1 Dual, altså hver kanal har egen strømforsyning tilsvarende 2 monoblokker. Bruker de mot Ø Audio Icon høyttalere. Uttømmelig kraft og nøytral til varm lyd.
    Har Hatt svære monoblokker fra Hegel før og de hadde denne grandiose kraften over seg, savner ikke Hegel for å si det sånn.
    Andreas Knedahl har jeg bare godt å si om.
     

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    158
    Antall liker
    405
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    Hei. Ble anbefalt å prøve Icepower 2000AS1/2 modulene som Andreas Knedahl selger på Finn.no. Er det noen av dere som har testet de eller kjenner noen som har det?

    Gjerne som bor i nærheten av Oslo +-15 mil
    Jeg har Andreas Knedahl siden som 2000 AS monoblokker. Kraftig oppgradert med ETI terminaler og Furutech ECI og XLR med Neotech OCC kobber internkabling. De låter helt fantastisk bra og har en slam og kontroll som er nokså unik. Jeg har hatt mye dyre AB konstruksjoner opp gjennom, Men disse står seg mot det aller meste.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    5.816
    Jeg har Andreas Knedahl siden som 2000 AS monoblokker. Kraftig oppgradert med ETI terminaler og Furutech ECI og XLR med Neotech OCC kobber internkabling. De låter helt fantastisk bra og har en slam og kontroll som er nokså unik. Jeg har hatt mye dyre AB konstruksjoner opp gjennom, Men disse står seg mot det aller meste.
    Har du sammenlignet 2000 mot 1200?
     

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    158
    Antall liker
    405
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    Har du sammenlignet 2000 mot 1200?
    Ja har begge fra Knedahl. Har testet de grundig mot hverandre i stereo. Begge låter kanon, men 2000 har enda litt mer slam og er en anelse mer oppløst i toppen. Begge er et godt valg, men synes det er verdt å legge litt ekstra i 2000
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    5.816
    Ja har begge fra Knedahl. Har testet de grundig mot hverandre i stereo. Begge låter kanon, men 2000 har enda litt mer slam og er en anelse mer oppløst i toppen. Begge er et godt valg, men synes det er verdt å legge litt ekstra i 2000
    Det var akkurat det jeg lurte på om det var litt mer slam å hente i bunn. Trenger ikke mer krefter enn det jeg har allerede. Har lurt på å sende forsterkeren min til oppgradering, noe Knedahl tilbyr.
     

    Heipådeg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2016
    Innlegg
    226
    Antall liker
    178
    Tenker mere generelt hva som skiller Hypex, Purifi og Icepower….modulene.
    Konkret så har jeg lyttet en del på Mola Mola sine mblokker , NAD sin int. M33 og effekt C298 samt Vera P400/1000. De 3 siste på egne anlegg. Min erfaring er at alle spiller «slankere» enn analoge forsterkerer . De låt ok, men jeg endte opp med Vera fordi den , på mine anlegg, gav mest fundament lavhz . Synes den også leverte best ifht pris/ytelse.
     

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    158
    Antall liker
    405
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    Konkret så har jeg lyttet en del på Mola Mola sine mblokker , NAD sin int. M33 og effekt C298 samt Vera P400/1000. De 3 siste på egne anlegg. Min erfaring er at alle spiller «slankere» enn analoge forsterkerer . De låt ok, men jeg endte opp med Vera fordi den , på mine anlegg, gav mest fundament lavhz . Synes den også leverte best ifht pris/ytelse.
    Har du lyttet til ICE-power 2000 AS ned Neotech OCC internkabling og ETI terminaler og Furutech ECI og XLR fra Knedahl? De låter sjukt bra! Er enig med deg at Klasse D ofte låter litt anemisk, det gjør definitivt ikke disse. Har du en god preamp er det preampen du lytter til. De er ekstremt nøytrale, men du merker den utømmelige kraften og kontrollen de har over elementene. Det kan virke som at utstrakt bruk av OCC kobber tilfører en smoothness og naturlig gjengivelse man vanligvis ikke finner i de fleste Klasse D konstruksjoner. Forøvrig kan jeg anbefale AGD Audio monoblokker med Galliumnitride (GANfet) også.. Disse er helt magiske! Ikke samme kontroll og power/slam som Knedahl sine amper, men med en helt utrolig musikalitet! Forøvrig kan man styre disse klasse D ampene dit man vil med dsp og akustiske tiltak.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.766
    Antall liker
    1.621
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Klasse D effektforstærkere. Hvordan er det med dybdeperspektiv, bredde og højde?
    Ja så må jeg jo svare selv. 😎

    Sammenlignet med mine Holton 800 monoblokke, som lyder godt med dybdeperspektiv, højde og bredde i lydbilledet, er meget fint med mine højttalere placering i rummet; så er PS Audio Stellar M 1200, der har ICEpower 1200 AS moduler en tand bedre koblet med en klar bedre suveren dynamik. Fremragende dyb bas. Fremragende stilhed. Masser af overskud med sine 1200 watt i 4 ohm. En levende live lyd kræver råstyrke.

    Det sæt jeg har lånt fra High Performance Audio er tilspillet og det kræver mange timer har jeg fået oplyst. Minimum 100 timer og ved 300 så kører det. Samt skal gerne være tændt en 3 timer før kritisk lytning.

    En anden person der har klasse D af Hypex af ældre dato, siger at det tager 3 dage.. Vigtigt at have med, hvis man sammenligner de forskellige fabrikater.

    PS Audio Stellar M 1200 har rør i indgangen. Spiller så levende musik, og jeg sidder her bare og nyder den skønne musik og livet er dejligt. 😎😎😎

    20230225_203004.jpg
     

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    158
    Antall liker
    405
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    De nye ICE-power 1200 og 2000 modulene er helt fabelaktige! Med riktig byggekvalitet på en slik poweramp kombinert med en god preamp kan det knapt gjøres bedre! Icepower er ultracleane, raske med pervers slam og headroom!
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.785
    Antall liker
    913
    sveiseapparart, altfor mye effekt :ROFLMAO:
    savner 4-kanals moduler på rundt 4x100w 4ohm, prima til diverse 2-veis bygg med dsp
    125asx2 tok forresten knekken på to av utgangene til 2x4hd, fæl inngangsimpedans. er det bare edge som har inngangsbuffer?
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Har du lyttet til ICE-power 2000 AS ned Neotech OCC internkabling og ETI terminaler og Furutech ECI og XLR fra Knedahl? De låter sjukt bra! Er enig med deg at Klasse D ofte låter litt anemisk, det gjør definitivt ikke disse. Har du en god preamp er det preampen du lytter til. De er ekstremt nøytrale, men du merker den utømmelige kraften og kontrollen de har over elementene. Det kan virke som at utstrakt bruk av OCC kobber tilfører en smoothness og naturlig gjengivelse man vanligvis ikke finner i de fleste Klasse D konstruksjoner. Forøvrig kan jeg anbefale AGD Audio monoblokker med Galliumnitride (GANfet) også.. Disse er helt magiske! Ikke samme kontroll og power/slam som Knedahl sine amper, men med en helt utrolig musikalitet! Forøvrig kan man styre disse klasse D ampene dit man vil med dsp og akustiske tiltak.
    Merkelig at det ikke er noen hi-fi pushere i Norge som har fått øynene opp for AGD. Blingeffekten er voldsom og man bør ha forventninger deretter. Det er Cutting edge tech.
    Jeg savner litt dac/pre i en boks filosofi i bransjen, men det er mulig en Topping dac gjør jobben.
     

    zikraaudio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2009
    Innlegg
    476
    Antall liker
    1.283
    Sted
    Danmark Jyllinge
    Torget vurderinger
    1
    Hei, skal etter hvert anskaffe klasse D monoblokker med mykje kraft og nysgjerrig på hvilke erfaringer folk har (Pros & Cons) mellom de største/kraftigste modellene fra Hypex, Purifi og Icepower uavhengig av pris. Så spørsmålet er...Hva regnes som den beste klasse D kretsene og hvilken grad/oppleves skiller det en evt. om noe lydsignatur?

    Noen med bruker og lytte erfaring som kan kommentere?

    TAS
    Desværre spiller ingen af dem godt men udmærket til bas til aktiv deling Har en toptunet Purifi stereo med super indgangstrin du evn kan købe PM
    hygge
     

    zikraaudio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2009
    Innlegg
    476
    Antall liker
    1.283
    Sted
    Danmark Jyllinge
    Torget vurderinger
    1
    Desværre spiller ingen af dem godt men udmærket til bas til aktiv deling Har en toptunet Purifi stereo med super indgangstrin du evn kan købe PM
    hygge
     

    setsve

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.11.2020
    Innlegg
    99
    Antall liker
    495
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Ønsker man vu meter å å Hypex nc500 mono forsterker, har jeg disse. Skal ikke uttale meg om målinger, men fungere knall og selger anbefales.

     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    158
    Antall liker
    405
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    Desværre spiller ingen af dem godt men udmærket til bas til aktiv deling Har en toptunet Purifi stereo med super indgangstrin du evn kan købe PM
    hygge
    Fullstendig uenig! Jeg har eid AB amper i svært høy prisklasse og de beste og mest påkostede sistegenerasjons klasse D ampene kan fint måle seg med de!
     

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    158
    Antall liker
    405
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    Merkelig at det ikke er noen hi-fi pushere i Norge som har fått øynene opp for AGD. Blingeffekten er voldsom og man bør ha forventninger deretter. Det er Cutting edge tech.
    Jeg savner litt dac/pre i en boks filosofi i bransjen, men det er mulig en Topping dac gjør jobben.
    Jeg eide AGD Audion. Angrer på at jeg solgte de. En helt magisk amp! Masse sparkle på toppen og nydelig holografi! Ekstremt raffinert high end amp!
     

    zikraaudio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2009
    Innlegg
    476
    Antall liker
    1.283
    Sted
    Danmark Jyllinge
    Torget vurderinger
    1
    Fullstendig uenig! Jeg har eid AB amper i svært høy prisklasse og de beste og mest påkostede sistegenerasjons klasse D ampene kan fint måle seg med de!
    Der findes rigtig mange alm klasse b forstærkere der er klasser over i lyd kvalitet træerne vokser ikke ind i himlen
    Hvis man mener man kan købe en super highend forstærker på 400 Watt til 12000kr så kan alle hifi producenter jo godt lukke og slukke
    hygge
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.785
    Antall liker
    913
    kunder får ikke prisen ut av hodet, f.eks hører ofte iphone eiere prate om hvor mye det koster for kvalitet. så byttet jeg ut en dyrere ødelagt iphone til kinamikk xiaomi som kostet litt over halvparten og den var like god.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.964
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Tipper den er knallgod den Audiophonics-ampen: :cool:
    Fungerer utmerket, og låter akkurat slik jeg vil ha det.
    Tyst, transparent, og verken trekker fra, eller legger til noe.

    Tror jeg kjøper en til snart.

    zikraaudio liker kun rør amper ;), så jeg ville ikke spurt han til råds om hvilken kl. D amp jeg burde kjøpt.
     

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    158
    Antall liker
    405
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    Der findes rigtig mange alm klasse b forstærkere der er klasser over i lyd kvalitet træerne vokser ikke ind i himlen
    Hvis man mener man kan købe en super highend forstærker på 400 Watt til 12000kr så kan alle hifi producenter jo godt lukke og slukke
    hygge
    Snakker ikke om amper til 12000. Mine Klasse D blokker koster ca 80000 kr. Har også hatt AGD Audion klasse D GANfet amper som låter helt fantastisk! Er så mye bias mot Klasse D blant erfarne audiofile at det grenser til det latterlige.... Har man en ordentlig god klasse D med fantastisk preamp og parre de med så får man et nydelig resultat!
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.766
    Antall liker
    1.621
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg er vildt glad for mine to monoblokke fra PS Audio med ICEpoeer1200 AS2. Rør i indgangen.
    PS Audio Stellar M 1200 med 1200 watt spiller forrygende. Suveren bas gengivelse. Dybde, bredde og. Dynamik. God soundstage. De begrænsninger ikke dynamiken.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn