Ønsker anbefaling Anbefalinger av Klasse D mono....

TrompeteN

Bransjeaktør
Ble medlem
27.07.2013
Antall liker
3.169
Torget vurderinger
0
Hei trompeten, hvordan opplever du disse ampenes evne til, å gjengi detaljer på lavere volum
Selv ikke hørt dine" mens jeg føler flere D spiller brukbart ved gjennomsnitt til høyere volum, mens noen faller fullstendig av " lyd messing så som på detaljer ved lavere volum ?
Hei! Jeg har faktisk motsatt inntrykk og vil si at jeg opplever at en av de største fordelene ved disse klasse D ampene er at dybassen og dynamikk er tilstede ved lavt volum. Kan det være volumkontrollen din som ikke matcher klasse D ampene?

Ole_Martin

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
656
Hva mener du egentlig ? Joda det fins flere stereoforsterkere som kan brokobles. Litt utafor trådstarters setting ?

Dr.E
At icepower modulen selv brokobler seg med kun en kanal drevet? Da er det ikke noe poeng med monoblokker?
[/QUOTE]

Ice anbefaler assymmetrisk last i de to kanalene fordi kreftene fordeles hvor de trengs; det er altså best i feks et biamp setup å koble stereoblokker vertikalt; altså en forsterker hvor en kanal driver bass og den andre kanalen mellomtone/diskant (ikke horisontalt hvor kanalene driver bass L+R)

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2009
Antall liker
1.158
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Hei! Jeg har faktisk motsatt inntrykk og vil si at jeg opplever at en av de største fordelene ved disse klasse D ampene er at dybassen og dynamikk er tilstede ved lavt volum. Kan det være volumkontrollen din som ikke matcher klasse D ampene?
Good for U , har du prøvd flere HT og bruker du dsp ?

TrompeteN

Bransjeaktør
Ble medlem
27.07.2013
Antall liker
3.169
Torget vurderinger
0
Good for U , har du prøvd flere HT og bruker du dsp ?
Ncore har jeg hørt på nokså mange oppsett over noen år. De fleste av disse har vært hos bekjente og hifientusiaster som har hatt utfordringer på effektsiden. De fleste fullrange, men noen aktivt delt. Akkurat egenskapen med å spille dypbass på lavt nivå er ganske enkelt å høre når man bytter mellom. Hjemme har jeg erfaringer med høyttalere fra Repons og Ø-Audio. Bruker både med og uten DSP. Eigentakt har jeg kun hørt på 4 par med og uten DSP, fullrange og aktivt delt.

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
25.664
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Samme inntrykk her. En av de mest merkbare endringene ved å gå fra klasse AB til klasse D for lenge siden var at «volumterskelen» man måtte over for å få ting til å låte sånn noenlunde bra bare ble borte. Spilte helt fint på lavt volum, bare lavere.

L_I_

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.11.2017
Antall liker
103
Torget vurderinger
2
Pussig nok var det akkurat denne egenskapen, evnen til å spille så man ikke savner noe på lavt volum (tildels veeldig lavt seint på kvelden) jeg trakk frem når jeg møtte @TrompeteN i egen person borte i gata her på fredag, og snakket om hvor fornøyd jeg var med min Purifi Eval1, uten å ha lest denne tråden :)

TAS

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2007
Antall liker
1.873
Sted
Norge
Torget vurderinger
8
Kort fortalt: i sammenligning mellom modulene Purify Eval1 Eigentakt og NC400 begge med smps1200 a400 spiller Eigentakt med mer detaljer, oppløsning med større plass rundt musikerene. Ncore oppleves tørrere. Forskjellene oppleves som en kvalitetsforskjell i favør Purify og ikke kun som utslag i klangbalanse. Begge ampene spilte fullrange😊
Supert, takk for svar… nettopp slike erfaringer man er ute etter i og med de skal spiller full range og ikke kun i bassen. 🤩

TAS

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2007
Antall liker
1.873
Sted
Norge
Torget vurderinger
8
Topping har en ny AB kandidat med noe begrenset effekt dog måler det enda bedre en klasse D...Noen som har testet målemonstret fra Topping på høyttalere med lav eller høy følsomhet?

41e0VhBjmFL._AC_SY450_.jpg

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
8.658
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
15
Ikke testet selv bare lest at det er endel som liker den veldig bra på slike komponenter. Det bemerkes vel også at det har forekommet endel feil på noen av de.
Jeg har de siste årene beveget meg fra rør (klasse A, 300b og lignende), til transistor klasse A, transistor klasse AB og nå icepower 1200as2 baserte trinn. Kan ikke si jeg savner noe. Har vært heldig (og dyktig) da alt utenom et par 300b pse blokker har vært totalt støyfrie på forskjellige HT.
PS: Testet for kort tid siden icepower 1200as2 (som monoblokker) mot et rent stereotrinn. Det var absolutt ingen forskjell i mitt oppsett. Elektrisk blir det også sgs. identisk så skulle bare mangle :)
Har ikke sammenlignet icepower edge mot hverken hypex eller purifi dessverre.

TAS

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2007
Antall liker
1.873
Sted
Norge
Torget vurderinger
8
Ikke testet selv bare lest at det er endel som liker den veldig bra på slike komponenter. Det bemerkes vel også at det har forekommet endel feil på noen av de.
Jeg har de siste årene beveget meg fra rør (klasse A, 300b og lignende), til transistor klasse A, transistor klasse AB og nå icepower 1200as2 baserte trinn. Kan ikke si jeg savner noe. Har vært heldig (og dyktig) da alt utenom et par 300b pse blokker har vært totalt støyfrie på forskjellige HT.
PS: Testet for kort tid siden icepower 1200as2 (som monoblokker) mot et rent stereotrinn. Det var absolutt ingen forskjell i mitt oppsett. Elektrisk blir det også sgs. identisk så skulle bare mangle :)
Har ikke sammenlignet icepower edge mot hverken hypex eller purifi dessverre.
Spennende produkt, var ikke klar over den benytter veggvorte(synd de ikke har gjort som på Pre90)...vedrørende byggekvalitet kan skyldes typisk barnesykdommer ved oppstart, for øvrig ser den velbygd ut med solid chassis. Fant ett utdrag fra en test som stereo...mono vil gi bra mer trøkk seff.

Kommer test i The Absolute Sound, her er en liten Video preview av Steve Stone...🤩

Takk for svar, alltid interessant å høre andres lyd erfaringer og dette med støy er også viktig. Mange som mener Hypex og Purifi spiller bedre en ICE, men har ikke testet annet en ICE som klasse D foreløpig....:cool:

Her er en annen test fra Soundnews som blant annet sammenligner mot Benchmark AHB2.

PROS:
  • Minimalist & sleek looking amp
  • Lightweight and small enough to be used in tiny setups
  • Runs cool even under heavy loads
  • Impressive selection of analog inputs (3 pairs or XLR/TRS inputs)
  • There’s a decent amount of power under its tiny hood, but if you need more – you can always add another unit
  • Extended frequency response
  • Lacks any form of noise or distortion, extremely transparent sounding
  • Clean and highly detailed at all times
  • Fairly neutral sounding, without putting an accent on a particular range
  • Accurate positioning of the notes around the listener, excellent imaging
  • Lightning-quick transients
  • A technical sounding amplifier on all accounts
  • Worth its asking price
CONS:
  • It’s a balanced only amplifier, you’ll need special adapter cables (RCA to XLR) for your single-ended only sources
  • Lacks oomph and punch, not that impactful
  • Quite ethereal sounding, lacks sub-bass extension,
  • Soundstage and depth weren’t that impressive, it’s two-dimensional sounding
  • Won’t provide unlimited headroom and power, would clip with low-sensitivity speakers
  • In mono mode (bridged) it won’t drive 4 Ohm loudspeakers
  • Lacks a remote control to be used as an integrated amplifiers
  • It’s a challenge hiding its external power brick behind an audio rack

Ole_Martin

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
656
Jeg spiller også på Icepower 1200AS2; en stereoblokk per høyttaler. Veldig fornøyd og superbillig løsning.

Topp Bunn