Anbefalinger av innspillinger med god lydkvalitet

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.365
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Her er det vel fare for gjentagelse da tråden er lang, men jeg fikk nettopp Sinatra - Basie på CD. Veldig bra opptak, av et av mine favoritt storband sammen med en av mine favorittvokalister. [emoji4]

    Litt overdreven panorering ødelegger dessverre litt, men forøvrig låter dette knall for alle som liker tilårskommen storbandjazz.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Filmmusik Betty Blue.

    IMG_20200112_210145.jpg


    IMG_20200112_210145.jpg

    Overraskende både musikken og I særdeleshed lyden.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Mark Knopfler og Evelyn Glennie - Altamira (filmmusikk). Utrolig flott opptak. Et av sporene (i hvert fall) er det kun Evelyn Glennie som spiller perkusjon. Jeg får gåsehud av det.

    51fMR0-6fiL._SY355_.jpg
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Fantastisk album!

    Ola Calmeyer Prosjekt vol 1

    IMG_20200310_202035.jpg


    Jeg var så heldig å kjenne Joachim Calmeyer de siste 10 årene han levde. Skuespilleren, kunstneren og bohemen. Vi møttes i sosiale lag med felles kjente, og jeg fikk være lydmann ved noen anledninger når han tromler sammen kjente jazzvenner fra Oslo.
    Det gikk lenge før jeg skjønte at broren hans, Ola, var en meget habil jazzpianist!
    Ola døde dessverre før han fikk spilt inn så mye sjøl, men dette albumet er utrolig flott!
    Spilt inn i Rainbow Studios sensommeren 1990.
    Sjølveste Jan Erik Kongshaug og Rune Lindquist ved spakene. Jeg tror jeg med hånda på hjertet kan si at dette er den beste innspillingskvaliteten jeg noengang har hørt på et jazz album!

    IMG_20200310_202027.jpg


    Ingen lydmessige feil, det låter live og fett all over!
    Anbefales :)

    M
     

    Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    283
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    17
    Re: Anbefalinger av innspillinger med god lydkvali



    Helt enig med deg, selv synes jeg heller ikke bikkja til Waters er noe å gå i veggen av... har bare sett denne gang referert som THE album hva lyd angår, derfor ble denne nevnt, forøvrig synes jeg musikken er kjedelig også, men det er annen sak...
    Det du nevner om hifi-oppsett, ståsted osv er selvfølgelig også riktig, men tror selv at dette kan bli et litt artig tema å følge, kanskje ikke minst lese om hva andre opplever som god lyd. Ha en fortsatt glimrende, varm helg.
    så, «Amuse to death» er nå blitt dårlig innspill og kjedelig , etter noen eksperter her på sentralen ? Hehehehe.
     

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.721
    Antall liker
    4.395
    Sted
    Nøtterøy
    Denne kan jeg anbefale. Fint album med nesten alle kjente 007 låtene. Meget god lyd.
    93CFC63C-E22B-4755-BA3C-20C7A90FD167.jpeg
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    så, «Amuse to death» er nå blitt dårlig innspill og kjedelig , etter noen eksperter her på sentralen ? Hehehehe.
    Amused to Death Kan bare bruges til en ting. Godt værktøj til opstilling af højttalere. Når de forskellige effekter er tydeligst så står højttalerne hvor de skal.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    KNUT er artistnavnet til Knut Bjørn Asphol som komponerer, spiller,
    produserer og selv mastrer egne skiver (og andres) plater.

    Knut B. er stor motstander av ihjelkomprimert musikk og
    hans siste skive bærer tydelig preg av godt håndverk hele veien.

    KNUT - Hemingway Café låter knall også på vinyl og
    fortjener en plass i selskapet med andre audiofile skiver som er verdt å nevne.


    Dessuten er skiva presset på norges nyeste
    platepresseri "T-time Vinyl Plant" som Roy Ervin besøkte i regi av
    Stereo + no.5/2020


    kba_hemingway cafe.png



     

    Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    283
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    17
    Amused to Death Kan bare bruges til en ting. Godt værktøj til opstilling af højttalere. Når de forskellige effekter er tydeligst så står højttalerne hvor de skal.
    Selvfølgelig. Kankje neste serie av Martin Logan kalles etter låtene av albumet.
    Amused to Death Kan bare bruges til en ting. Godt værktøj til opstilling af højttalere. Når de forskellige effekter er tydeligst så står højttalerne hvor de skal.
    ja selvfølgelig. Kankje neste Martin Logan serie kaller sine hoyttalere etter albumet låter
    M Logan Too much rope
    M Logan It’s a mirakle
    M Logan Perfect sense
     

    Alfy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    180
    Antall liker
    124
    Sted
    Jevnaker
    Torget vurderinger
    12
    KNUT er artistnavnet til Knut Bjørn Asphol som komponerer, spiller,
    produserer og selv mastrer egne skiver (og andres) plater.

    Knut B. er stor motstander av ihjelkomprimert musikk og
    hans siste skive bærer tydelig preg av godt håndverk hele veien.

    KNUT - Hemingway Café låter knall også på vinyl og
    fortjener en plass i selskapet med andre audiofile skiver som er verdt å nevne.


    Dessuten er skiva presset på norges nyeste
    platepresseri "T-time Vinyl Plant" som Roy Ervin besøkte i regi av
    Stereo + no.5/2020


    Vis vedlegget 670292


    fantastisk! tusen takk for tipset!
     

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.721
    Antall liker
    4.395
    Sted
    Nøtterøy
    Sjekk ut hennes album. Herlige funky soul rytmer med god lyd.

     

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.588
    Antall liker
    6.678
    God lyd på størstedelen av sangene på denne meget bra utgivelsen som omhandler den britiske folkrock scenen 1967-73. Noe kjent og noe ukjent og veldig mye god musikk. Anbefales for dem som liker genren.

    DE1E42CF-E509-493C-BA74-D3675DD63F60.jpeg
     

    fiske

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.12.2010
    Innlegg
    70
    Antall liker
    23
    Må anbefale Frank Zappa sin "Joe's Garage Acts I, II & III" fra 1979 som Digital nedlasting i 24-192. Kom ut i går 26.3
    Beste versjonen jeg har hørt til nå. DR13
    ----

    PDF'en sier at dette er 2012 overføring;
    Vaultmeisterment & Analogue Transfers by Joe Travers, March 2012, UMRK.
    DSD Signal path: Ampex ATR-102/Meitner Mark II A/D Converter via Sonoma Digital Workstation, both courtesy Gus Skinas, Super Audio Center. Mastered by Bob Ludwig, Gateway Mastering, 2012.

    De andre som ble sluppete i går;
    Frank Zappa – Joe’s Garage Acts I, II & III (Remastered) (2021) [Hi-Res]
    Frank Zappa – Sheik Yerbouti (Remastered) (2021) [Hi-Res]
    Frank Zappa – Chunga’s Revenge (Remastered) (2021) [Hi-Res]
    Frank Zappa – Apostrophe (Remastered) (2021) [Hi-Res]
    Frank Zappa – Zoot Allures (1976/2021) [Hi-Res]
    The Mothers Of Invention – Weasels Ripped My Flesh (1970) [Hi-Res]

    Dette er så bra som det kan bli
     

    Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    283
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    17
    Amused to Death Kan bare bruges til en ting. Godt værktøj til opstilling af højttalere. Når de forskellige effekter er tydeligst så står højttalerne hvor de skal.
    Din mening er i stor kontrast med salget av album, og sucess både av kritikken og publikum. ( nr 2 i VG liste i Norge) men det er greit. Det finnes folk med god og dårlig smak !!
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Jeg kan li det meste Pink Floyd. Den her er ikke en af dem.
     

    Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    283
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    17
    P Floyd er ikke laget et grei album siden Waters forlot bandet. Og selvfølgelig at Amused to death er ikke en av P Floyd albumer. Fra The Wall eller Final cut m resten av P. Floyd er av middelmådig kvalitet.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.543
    Antall liker
    3.025
    Sted
    Oslo
    P Floyd er ikke laget et grei album siden Waters forlot bandet. Og selvfølgelig at Amused to death er ikke en av P Floyd albumer. Fra The Wall eller Final cut m resten av P. Floyd er av middelmådig kvalitet.

    Med andre ord var Pink Floyd best da Richard Wright fikk være tydelig tilstede :)
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.957
    Antall liker
    11.765
    Sted
    Hus
    P Floyd er ikke laget et grei album siden Waters forlot bandet. Og selvfølgelig at Amused to death er ikke en av P Floyd albumer. Fra The Wall eller Final cut m resten av P. Floyd er av middelmådig kvalitet.
    Tror nok det er en del som synes de to albumene etter The Final Cut er meget bra pluss to liveskiver som også kom i tillegg til disse :)
     

    Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    283
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    17
    Tror nok det er en del som synes de to albumene etter The Final Cut er meget bra pluss to liveskiver som også kom i tillegg til disse :)
    Sikkert.
    For meg duoen Gilmour/Manson var kjedelig. overfladiske tekster og repeterende og kjedelige soloer og deprimerende stemme ( Gilmour)
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Wish you were here... det var PF på sitt beste synes jeg.
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.957
    Antall liker
    11.765
    Sted
    Hus
    Sikkert.
    For meg duoen Gilmour/Manson var kjedelig. overfladiske tekster og repeterende og kjedelige soloer og deprimerende stemme ( Gilmour)
    Må ikke glemme Rick Wright som også var med den gangen på både studio og live skivene........og smaken er som baken, den er delt....
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.607
    Antall liker
    3.202
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Sikkert.
    For meg duoen Gilmour/Manson var kjedelig. overfladiske tekster og repeterende og kjedelige soloer og deprimerende stemme ( Gilmour)
    Det er jo noe med band når det er nok interne forskjeller til at ideer rives og slites i. Da blir kanskje resultatet best. Hvis det har blitt riktig framstilt, så er det også det man ser om samspillet i Queen i filmen Bohemian Rhapsody.
     

    Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    283
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    17
    Richard Wright var for meg veldig viktig. Som musikker, komponist og, ikke minst, en del av Floyd konsept . Ingen leder kompleks . Faktisk, en av mine alle tiders favoritt ( ikke bare Floyd favoritt) er ‘The great gig in the sky’ . Har hør den 1000 ganger, forsatt begeistrer meg . Det var en komposisjon lang foran sin tid. En melodi som fascinerte både fans og motstandere av Floyd lyden
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn