Anbefaling bnc-til-rca-kabel

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.575
Antall liker
2.771
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Er på utkikk etter en dugandes kabel av type bnc-til-rca, til bruk mellom streamer og forsterker.
Er rimelig blank på hva som finnes, samt hva som er "dugandes".
Skal google og sjekke litt seff - men håper samtidig at noen kan komme med tips til ting som er verdt å se nærmere på.
Tenker ikke å tømme feriekontoen for å få en slik kabel i hus, men vil gjerne over Biltema/Clasern-nivået.....

Eller er det så enkelt at det holder i lange bananer å kjøpe en overgang, der jeg plugger en rca-kabel i et "bnc-adapter"....

mvh
Proffen
 

MFA

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2007
Innlegg
637
Antall liker
1.946
Torget vurderinger
1
Heisann.

Nordost sine digitale i den betalbare enden har overgang rca/bnc. Har en blue liggende du kan få prøve når det passer.

Mvh Atle
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.575
Antall liker
2.771
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.301
Antall liker
3.092
Torget vurderinger
4
Er på utkikk etter en dugandes kabel av type bnc-til-rca, til bruk mellom streamer og forsterker.
Er rimelig blank på hva som finnes, samt hva som er "dugandes".
Skal google og sjekke litt seff - men håper samtidig at noen kan komme med tips til ting som er verdt å se nærmere på

Eller er det så enkelt at det holder i lange bananer å kjøpe en overgang, der jeg plugger en rca-kabel i et "bnc-adapter"....

mvh
Proffen
Har du vurdert bnc til xlr? Da slipper du å splitte et rca par på forsterkeren, noen mener den er litt bedre også.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.575
Antall liker
2.771
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Risikerer man mye signalforringelse ved å gå for hybridløsningen; en bnc-til-rca-overgang?

mvh
Proffen
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.575
Antall liker
2.771
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Har du vurdert bnc til xlr? Da slipper du å splitte et rca par på forsterkeren, noen mener den er litt bedre også.
Det er seff et annet alternativ, som "bare" medfører at jeg ikke kan kjøre AES/EBU mellom cd-drivverk og forsterker lenger....har bare en xlr-inngang på forsterkeren
Men det kan løses ved å bruke coax mellom cd-drivverk og forsterker i stedet.....

Er det av betydning om kabelen er 75 eller 110 ohm?

mvh
Proffen
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.301
Antall liker
3.092
Torget vurderinger
4
Jeg bruker en rimelig rca til xlr (eletrocompaniet) på cd drivverket mitt og det fungerer helt fint, sikkert det samme med bnc.
Koster lite å teste.
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.301
Antall liker
3.092
Torget vurderinger
4
Mener å huske det ikke var stor forskjell (om noen) på rca og xlr på min D200, men den spilte klart bedre en begge over ethernet. Ikke så stor forskjell med D220 (hos meg).
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.575
Antall liker
2.771
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Mener å huske det ikke var stor forskjell (om noen) på rca og xlr på min D200, men den spilte klart bedre en begge over ethernet. Ikke så stor forskjell med D220 (hos meg).
Hmmm, er nå det også en mulighet.............? :LOL:
Altså bruke ethernetkabel mellom D2 og D200, og så glemme alt som heter xlr, rca, bns osv?

Edit: ser at jeg da vil få en utfordring: ethernetinngangen på D2 er "okkupert" allerede, for å ha D2 tilkoblet Connecten min, som i sin tur fungerer som router i trådløs dialog med routeren i etasjen over....

mvh
Proffen
 
Sist redigert:
I

Ikke33206

Gjest
Hørt rykter om at en med profil Hb 52 her på hifisentralen lager gode digitalkabler.
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.301
Antall liker
3.092
Torget vurderinger
4
Hmmm, er nå det også en mulighet.............? :LOL:
Altså bruke ethernetkabel mellom D2 og D200, og så glemme alt som heter xlr, rca, bns osv?

Edit: ser at jeg da vil få en utfordring: ethernetinngangen på D2 er "okkupert" allerede, for å ha D2 tilkoblet Connecten min, som i sin tur fungerer som router i trådløs dialog med routeren i etasjen over....

mvh
Proffen
Nei det går ikke. Du må installere Devialet Air på en PC/MAC og spille fra den, eller bruke f.esk Roon som støtter Devialet Air direkte. Kan være verd å teste om du vil ha best mulig lyd fra din D200.
 

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2009
Innlegg
3.191
Antall liker
2.662
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Noen som har tips om en god , eller vet om hvor skaffe en god bnc til bnc kabel 0,5 til 1 m ish
 
Topp Bunn