Som nylig innmeldt her på "sentralen" skjønner jeg at det her er mye kunnskap ute og går om diverse utstyr. Så langt i livet har jeg kun brukt vanlige innebygde riaa-trinn i integrert forsterker. Etter jeg for få uker siden skiftet ut min gamle Thorens TD320 som jeg har brukt siden tidlig 90-tall med en Michell Tecnodec har jeg kommet litt på oppgraderingskjøret. Og føler et behov for å anskaffe en ekstern RIAA.
Har googlet og lest litt på diverse nettsider og tester osv. Ser at det finnes ganske mye å velge i - alt fra små "mini-forsterkere" a la Musical Fidelity VPL o.l. til betydelig større ting.
Uten at jeg egentlig hverken vet eller har særlig teknisk peiling så antar jeg at de små forsterkerne er basert bare på et enkelt kretskort a la de små op-amp-baserte hodetelefonforsterkerne mens de større er bygd opp mere som en vanlig forsterker med ordentlig trafo, kondensatorer osv inni?
Hva anbefaler egentlig dere som har peiling av RIAA-trinn til - ja, la oss si maks 4000 kr?
Noen som har erfaring med f.eks Thricord Dino? Hvordan er Rega sine? Creek?
Alle tips er for meg gode tips, på forhånd takk!
Har googlet og lest litt på diverse nettsider og tester osv. Ser at det finnes ganske mye å velge i - alt fra små "mini-forsterkere" a la Musical Fidelity VPL o.l. til betydelig større ting.
Uten at jeg egentlig hverken vet eller har særlig teknisk peiling så antar jeg at de små forsterkerne er basert bare på et enkelt kretskort a la de små op-amp-baserte hodetelefonforsterkerne mens de større er bygd opp mere som en vanlig forsterker med ordentlig trafo, kondensatorer osv inni?
Hva anbefaler egentlig dere som har peiling av RIAA-trinn til - ja, la oss si maks 4000 kr?
Noen som har erfaring med f.eks Thricord Dino? Hvordan er Rega sine? Creek?
Alle tips er for meg gode tips, på forhånd takk!