Hvilke 300B forsterkere er å anbefale? Vil helst ha en som er litt "stram" i bassen og selvfølgelig kombinert med magien i mellomtonen. Kan PP 300B matche SE magien? Jeg vil ha en som er tyst!
???
???
Nei det stemmer ikke. Har en Ancient Audio Silver Integra 300 B. Bra bass i den. Så bra at jeg er veldig fornøyd med den. Helt tyst er den også.Har parallellkoblere trioder samme egenskaper som en triode i utgangen? Jeg har en følelse av at SE 300B ikke er rare greier i bassen. Stemmer dette?
Det skulle jeg tro, Fosse. Det er jo mange entusiaster med utsøkt smak her inne, ikke sant? ;-)Ellers lar det seg sikkert gjøre å finne eiere til disse MX-ene.... etterhvert.
Ellers lar det seg sikkert gjøre å finne eiere til disse MX-ene.... etterhvert.
Har selv hatt VSM med 300B SET. Selv synes jeg dette var i minste laget, og ville nok gått for en større forsterker.
Merlin demonstrerer selv alltid VSM med Joule Electra, og da oftest med Joule Electra sine 100 W OTL monoblokker. Kanskje noe å merke seg?
http://www.joule-electra.com/
Etter at jeg nettopp ble svindlet for en SMEV på ebay så begynner det å nærme seg farlig fort jaHar ikke du tømt bruskassa i forbindelse med ny platespiller?
Da skjønner jeg handelen bedre, og synes vel egentlig tanken om en 300B er god. Må innrømme at jeg i starten hadde problemer med forstå hvorfor du ville ta slikt et stort steg. Regner med at forsterkeren du nå har på Merlin befinner seg ganske langt fra det vi normalt tenker på med 300B (satt opp på tilsvarende høyttaler).Jeg hater brum selv om dette ikke er hørbart med musikk på. Disse OTL'ene brummer. JE pre er dønn tyst selv på "full guffe".
Som sakt så er jeg egentlig ikke ute etter en erstatning av det jeg har. Tenkte at jeg skulle handle en nr2 forsterker for å ha det litt gøy med en annen lydsignatur. Kanskje jeg bare skal akseptere nattspilling i forbindelse med denne. Etter hva jeg kan lese på nettet får Welborne Terraplane fantastiske tester.
Etter at jeg nettopp ble svindlet for en SMEV på ebay så begynner det å nærme seg farlig fort ja![]()
Det var godt å høre siden jeg sikler på en Welborne DRD!!Hei Cable Guy
Ron Welborne sine produkter kan klart anbefales.
Jeg har hatt forløperen til Terraplane som het Laurel.
Har idag Ultrapath bp og StarChief. Topp kvalitet !
Mvh
Morten
Jepp, det er Welborne jeg også drømmer om. Elegant krets som er omtalt her... som "Monkey" varianthttp://www.fortunecity.com/rivendell/xentar/1179/theory/seamptheory/SEAmplifiertheory.html ..blant annetDette kretsløpet har jeg tro på!
![]()
Hvis du søker på 300b og rocker, finner du en tråd som handlet om dette.Leser med interesse om 300B forsterkere og har også sett mye på sidene til Welborne Labs.
Selv om jeg også må bytte høyttalere til noen som er mer lettdrevne enn de jeg har i dag, ser jeg at det kan føre til mere morro selvbygg.
Men, 300B er noe jeg kun har lest om foreløpig og aldri hørt. Musikken jeg spiller spenner over mange genere.
(Big Bang, Dire Straits, Pink Floyd, Tool, Diana Krall, Miles Davis, John Coltrain, Røyksopp, Faithless, Ralp Mayers osv, osv.
Sitter med et inntrykk av at 300B fungerer best på jazz, blues, klassisk, akustisk. Hvordan vil et slikt oppsett kunne spille mine forskjellige musikktyper, som ikke bare sammefaller med dette? (f.esk. det rytmiske drivet i bassen til Røysopp).
Vennlig hilsen Øyvind
Et 300B oppsett med kraftige kvalitets trafoer på effektive høyttalere vil kunne gi deg et driv du ikke har hørt maken til. Men et rimelig 300B oppsett fra f.eks. kina hvor det er spart på trafoer etc vil du nok få mangler.Sitter med et inntrykk av at 300B fungerer best på jazz, blues, klassisk, akustisk. Hvordan vil et slikt oppsett kunne spille mine forskjellige musikktyper, som ikke bare sammefaller med dette? (f.esk. det rytmiske drivet i bassen til Røysopp).
Jeg skjønner. Kit fra Welborne vil jo være en forholdsvis "rimelig" løsning i forhold til å kjøpe ferdige produkter av diverse andre merker. Vil du definere trafoene i disse som kraftige?Et 300B oppsett med kraftige kvalitets trafoer på effektive høyttalere vil kunne gi deg et driv du ikke har hørt maken til. Men et rimelig 300B oppsett fra f.eks. kina hvor det er spart på trafoer etc vil du nok få mangler.
Et kit fra Welborne, f.eks Terraplane 300B burde gi deg det drivet du trenger ja.Jeg skjønner. Kit fra Welborne vil jo være en forholdsvis "rimelig" løsning i forhold til å kjøpe ferdige produkter av diverse andre merker. Vil du definere trafoene i disse som kraftige?