Ampzillas lydalter

Ampzilla

Medlem
Ble medlem
29.04.2009
Innlegg
46
Antall liker
1
Etter en del oppfordringer tenkte jeg å lage en kort presentasjon av mitt anlegg. Hifihysteriet mitt startet i 1970. Det tar alt for lang tid å ramse opp alt utstyr som har vært innom, så jeg fokuserer på det er pr.dags dato.
Effektforterkerne er fra Spread Spectrum Technologies og heter Ampzilla (340w pr.kanal 2000VA pr.blokk)
Preamp Heter Ambrosia fra samme produsent. DVD/SACD spiller er Big Swifty sin gamle blodmodifiserte.
Her om dagen fikk jeg besøk av en meget hyggelig kar som kanskje noen drar kjennselpå
 

Vedlegg

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.980
Antall liker
6.159
Torget vurderinger
32
Ser veldig bra ut. Gleder meg til å komme å høre når jeg er på de kanter igjen.

Roy
 

Ampzilla

Medlem
Ble medlem
29.04.2009
Innlegg
46
Antall liker
1
Hei R.E.S

Du er hjertelig velkommen, går ut fra du savner lyden av disse. Dette spiller nå i øverste divisjon men jeg tror jeg har mer å hente på plassering. Har enda ikke montert spikes. De står på Holfi dempeføtter intil videre. Noen tips til underlag for spikes? Alle tips taes imot med takk. Hvis noen er interessert i en lytt er det bare å sende en PM. Jeg holder til på Nøtterøy.

Ampzilla
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
Gratulerer, så det var du som havnet opp med disse. Det kommer vel noen lydmessige betraktninger sammenlignet med dine tidligere VS vr4 ht. eller?

Siden jeg er en (av sikkert få her inne) som sikler på James Bongiorno siste kreasjoner, har jeg jo lenge håpet å kunne låne øre til oppsett med Ampzilla 2000 se. Regner med det ikke blir dårligere lyd fremover, så ønsket står absolutt ved lag :)

mvh
 

Ampzilla

Medlem
Ble medlem
29.04.2009
Innlegg
46
Antall liker
1
Hei Kwil

Lyd er jo vanskelig å beskrive men det jeg kan si er at Montana i forhold til Von Shweikert Vr Gen 2 er mer detajert og har bedre kontroll på bassen. Holografi, dybde bredde høyde er også forbedret.
Kan vel si at jeg er meget fornøgd.
Når det gjelder forsterkerne, er det meg en gåte at ikke flere har lånt øre til disse når en vet hvem som er konstruktør. I USA koster disse 7500 usd og det er et røverkjøp spør du meg.
Om noen har interesse av å høre disse i mitt oppsett send meg en PM.

Ampzilla
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
11.116
Antall liker
34.040
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Gratulerer med høyttalere. Jeg spiller på XP signature som mere eller mindre er identisk, men med Scan Speak / Wilfa elementer.

Som underlag til spikes bruker jeg en brikke laget til formålet - som du får kjøpt de fleste steder. Jeg har limt en møbelknott under
brikken, og det er nok til at høyttaleren kan skyves forsiktig rundt for justering av sweet-spoten.

I mitt rom fungerer de best med ganske kraftig vinkling mot lytteposisjonen.
 

Ampzilla

Medlem
Ble medlem
29.04.2009
Innlegg
46
Antall liker
1
Hei

Takker for tips, skal få montert underlag til helgen.

Ampzilla
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.574
Antall liker
103.034
Torget vurderinger
23
De Montana'ene der er en av de meget få kompakthøyttalere jeg har hørt OG faktisk likt!
 

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.823
Antall liker
610
Gratulerer, Gunnar!
Gleder meg til lytteseanse. 8)
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
11.116
Antall liker
34.040
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
pengesluk skrev:
De Montana'ene der er en av de meget få kompakthøyttalere jeg har hørt OG faktisk likt!

De virker fornuftig konstruert. De spiller som en "fulltone" tross 7 elementer i hver høyttaler, og riktig oppstilt så forsvinner de i lydbildet.
Krever ikke x-antall kilowatt heller for å spille bra.
 

Ampzilla

Medlem
Ble medlem
29.04.2009
Innlegg
46
Antall liker
1
Sjekk R.E.S sin tråd, der står det masse om disse høytalerene. Selv om de ikke trenger masse watt, så bør de fores med forsterkere som har ganske kraftig strømforsyning. Mine Monoblokker har 2000VA hver.

Mvh
Gunnar
 

Ampzilla

Medlem
Ble medlem
29.04.2009
Innlegg
46
Antall liker
1
Hei Igjen

Tenkte å legge ved Tekniske data på monoblokkene, det kan jo gi en indikasjon på hva de er kapable for


AMPZILLA 2000 2nd EDITION SPECIFICATIONS


POWER OUTPUT
16 Ohms - minimum 150 watts 20Hz to 20kHz
8 Ohms - minimum 300 watts 20Hz to 20kHz
4 Ohms - minimum 500 watts 20Hz to 20kHz

Total T.H.D. & I.M. Distortion
4 to 16 Ohms less than .05% at any power level up to rated
at any frequency or combination of frequencies between 20Hz and 20kHz.

Input Impedance and Sensitivity
1 volt R.M.S. across 50kohms for 300 watts into 8 ohms on the unbalanced input.
(note: the impedance value can be adjusted to any value up to 1 megohm-consult the factory)
+/- 1 volt R.M.S. across +/- 70kohms for 300 watts into 8 ohms on the balanced input.
Input selector switch for balanced or unbalanced

Frequency response and power bandwidth at rated power
8 ohms - better than +/- .2 dB 20Hz to 20kHz
4 ohms - better than +/- .3 dB 20Hz to 20kHz

Stability
100 % stable into any load angle 0 to 90 degrees,
capacitive or inductive, regardless of waveshape

Damping factor
Greater than 250 at 20Hz

Noise
Better than -120dB relative to full rated power

Protection Power switch/circuit breaker 4 DC power supply fuses with indicators
Gold plated input and dual output jacks
All steel 14 ga. Chassis, powder coat finish Peak clipping indicator LED, thermal LED
The entire amplifier circuitry (except the power output stages) is contained on one main drive card which also contains the input jacks. This means that the amplifier is completely upgradeable with future circuit improvements.

Ampzilla
 

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.823
Antall liker
610
Takk for en hyggelig "ettermiddagsøkt", Gunnar!

Her har du et anlegg med kjempepotensial. 8)
 

Olympia

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.12.2003
Innlegg
281
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Nice! ;)

Har selv Montana...modell XP...så jeg VET du kommer til å få mye god lydopplevelse fremover :) Grattis.
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
pengesluk skrev:
De Montana'ene der er en av de meget få kompakthøyttalere jeg har hørt OG faktisk likt!
Kompakt? - det må være fryktelig lavt under taket...?
;D
Arne K
 
Topp Bunn