Transport og import Amp fra USA (eBay)

S

Skjervesbu

Gjest
Er lysten på en forsterker som befinner seg i USA. Hvordan sender man bra og billig?

- eBay's global shipping ser både dyr ut og har limit på 66 lbs såvidt jeg kan se.
- jetcarrier - noen som har brukt dette? Pris med sjøfrakt ser ut til å komme på ca 400kr levert i Halden + selges kostnad med å sende til jetcarrier i USA.

Moms påløper uansett.

Noen med erfaring/tanker å dele?
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.091
Antall liker
1.071
Torget vurderinger
10
Er lysten på en forsterker som befinner seg i USA. Hvordan sender man bra og billig?

- eBay's global shipping ser både dyr ut og har limit på 66 lbs såvidt jeg kan se.
- jetcarrier - noen som har brukt dette? Pris med sjøfrakt ser ut til å komme på ca 400kr levert i Halden + selges kostnad med å sende til jetcarrier i USA.

Moms påløper uansett.

Noen med erfaring/tanker å dele?
Ingen erfaringer, men jeg tviler jeg ville satset på dette. En ting er frakta + omkostninger med å ta forsterkeren inn. Det andre er hvordan det står til med mulighetene for service og om du må sende tilbake til US om det skulle oppstå feil. I slike tilfeller tror jeg det er smartest å handle fra norsk forhandler.
 

oen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2010
Innlegg
1.821
Antall liker
2.394
Sted
Portugal
jetcarrier fungerer fint.

Kjøp noe som har mulighet for endring til 230 volt. Mange har den muligheten.
 

Frode

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2002
Innlegg
1.089
Antall liker
173
Torget vurderinger
2
Jeg har brukt Jetcarrier, både sjø- og flyfrakt. Veldig fornøyd, det har fungert helt fint hver gang.

Frode
 
S

Skjervesbu

Gjest
Konvertering og service her i Norge er ikke noe problem.
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.554
Antall liker
3.746
Torget vurderinger
96
Det er bare å regne på kjøpesummen + frakt det, og se om prisen blir akseptabel. Ligger den på ebay, må du forholde deg til frakt som selger spesifiserer. Jeg har handlet masse fra både USA og Japan, har alltid gått bra. Er det en stor forsterker som ikke kan brukes på 240V, så må du tenke deg godt om. Da vil du trenge en dugelig omformer som ikke begrenser kapasiteten til forsterkeren, og det kan bli dyrt.
 
S

Skjervesbu

Gjest
Prisen føyk opp til slutt ja, så problemet løste seg selv. Var en Tandberg 3016A som lå og vaket på 4000kr, men spratt opp til 12000 rett før fristen. Like greit iogmed at drømmeforsterkeren dukket opp på Finn rett etterpå :)
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Bra det løste seg.

Men bare for å nevne det, styr klar av eBay's global shipping, det er ikke brukbart for å si det diplomatisk.
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.997
Antall liker
11.912
Sted
Hus
Prisen føyk opp til slutt ja, så problemet løste seg selv. Var en Tandberg 3016A som lå og vaket på 4000kr, men spratt opp til 12000 rett før fristen. Like greit iogmed at drømmeforsterkeren dukket opp på Finn rett etterpå :)
Gikk en Tandberg 3016A på eBay Us forrige helg for 29000 spenn med eske og bruksanvisning. Så kom frakt i tillegg. Vet ikke hvor den havnet i verden......
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
3016A var vel den som måtte startes opp med omtanke på Akers Mic for å ikke mørklegge sjappa. Var etter ryktet også merket "Apogee ready". Høres ut som kraftige saker.
 

HeyHo

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.10.2016
Innlegg
1.548
Antall liker
3.060
Torget vurderinger
2
Bra det løste seg.

Men bare for å nevne det, styr klar av eBay's global shipping, det er ikke brukbart for å si det diplomatisk.
Huff ja,prøvde det for noen år siden og pakken kom etter 5 uker.
Prøvde igjen tidlig i høst,tenkte kanskje at det hadde blitt bedre men nei.
Pakken forlot US 13/9 og der stoppet all sporing,regner denne som tapt.
Heldigvis bare småpenger så jeg gidder ikke bruke tid på håpløs kundeservice.
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.997
Antall liker
11.912
Sted
Hus
3016A var vel den som måtte startes opp med omtanke på Akers Mic for å ikke mørklegge sjappa. Var etter ryktet også merket "Apogee ready". Høres ut som kraftige saker.
Skjønner det. Den har 2 X 1500 VA trafoer under panseret og ble konstruert opp mot Apogee Duetta, og det er en tung last :)
 
Topp Bunn