Amish-folket tilgir barnedrapsmannen

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.741
Antall liker
503
Selvmordsbombere bør forresten skytes eller henges.
De værste bomberene sitter bak panser 20 000 fot oppe i himmelen og slipper tonnevis av bomber ned på uskyldige sivile. Det kaller jeg terror!

Det er forøvrig forsent å skyte eller henge selvmordsbombere da de allerede er døde!
 

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Innlegg
989
Antall liker
0
Selvmordsbombere bør forresten skytes eller henges.
En annen ting er jo om det finnes flere jomfruer i himmelen nå? Jeg mener, det har jo blitt ganske mange selvmordsbombere etter hvert, og hvis hver av dem skal ha 72 jomfruer å kose seg med, kan det jo fort gå tomt, selv i himmelen.......
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.542
Antall liker
7.863
Torget vurderinger
0
En annen ting er jo om det finnes flere jomfruer i himmelen nå? Jeg mener, det har jo blitt ganske mange selvmordsbombere etter hvert, og hvis hver av dem skal ha 72 jomfruer å kose seg med, kan det jo fort gå tomt, selv i himmelen.......

Neida, det er bare et slemt rykte ! :p

Det finnes da så mange stygge damer som fortsatt er jomfruer at det ikke er noe problem. Herregud menneske det er da en grunn til at de er pakket inn i burka ! ;D ;D ;D ;D
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.838
Antall liker
5.490
Sted
Holmestrand
Tilgivelsen er jo det sentrale i kristendommen. Det som skiller den fra alle religoner. Det å vite at jeg er tilgitt for alt det gale jeg har gjort, og ikke må klatre oppover for å gjøre meg fortjent til Guds kjærlighet/en høyere eksistens. Uten tilgivelse: Ingen kristendom.
Er ikke sikker på at alle kristne har fått med seg det der....
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.741
Antall liker
503
Tilgivelsen er nok ikke det Bush tenkte på etter 11.9. Tilgivelsen passer nok best i festtalene.
 

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Innlegg
441
Antall liker
2
Nei, du har et poeng der, men enda verre, det er mange ikke kristne som ikke har fått med seg dette. Pga. at vi kristne er så gode med pekefingeren, altså at vi alle er tilgitte syndere, ingen bedre enn den
andre. ;D
Er ikke sikker på at alle kristne har fått med seg det der....
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.139
Antall liker
9.462
Nei, du har et poeng der, men enda verre, det er mange ikke kristne som ikke har fått med seg dette. Pga. at vi kristne er så gode med pekefingeren, altså at vi alle er tilgitte syndere, ingen bedre enn den
andre. ;D
Så i og med at alle kristne allerede er tilgitt sine synder så er det bare å synde i vei?
Er hovmod en synd? :D
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
De værste bomberene sitter bak panser 20 000 fot oppe i himmelen og slipper tonnevis av bomber ned på uskyldige sivile. Det kaller jeg terror!

Det er forøvrig forsent å skyte eller henge selvmordsbombere da de allerede er døde!
Mange selvmordsbombere mislykkes i sitt forehavende.
De bør henges, alternativt skytes.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.542
Antall liker
7.863
Torget vurderinger
0
Mange selvmordsbombere mislykkes i sitt forehavende.
De bør henges, alternativt skytes.

NEI !
Så absolutt ikke. Hvis du vet at du blir skutt uansett hvis du har tatt på deg bombebeltet har du absolutt INGEN motivasjon for å ombestemme deg før du utløser bomben. Det har faktisk forekommet at selvmordsbombere har ombestemt seg i siste øyeblikk !
 

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Innlegg
441
Antall liker
2
Hovmod er synd ja.
Når det gjelder dette med at du er tilgitt, så "det er bare å synde iveg".
Når du blir kristen, så blir du født på nytt. Dette gjør at du ØNSKER ikke å fortsette å synde, men selvfølgelig hender det allikevel. Dette resulterer som regel ikke i noen god følelse,hvis og når du blir bevisst dette. Hvis du er interessert så står dette godt forklart i Romerne fra kapittel 5 til og med kap. 7.
Så i og med at alle kristne allerede er tilgitt sine synder så er det bare å synde i vei?
Er hovmod en synd?  :D
 

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Innlegg
706
Antall liker
4
Hva kan man si ord blir nesten overflødig her. Sterkt er det i allefall.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.927
Antall liker
8.238
Torget vurderinger
1
Alle mennesker skulle hatt slik velvilje. Det hadde skapt en bedre verden.
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Tilgivelsen er nok ikke det Bush tenkte på etter 11.9. Tilgivelsen passer nok best i festtalene.
Tilgi dem for de vet ikke hva de gjør...
Visste disse 9/11 kisene hva de gjorde? Neppe...

De ondskapsfulle lederne til disse som merkelig nok ikke har lyst på 70 jomfruer selv... iallefall ikke enda... bruker unge og lettlurte mennesker...

Rart at ikke flere 50 åringer melder seg til menneskelig kinaputttjeneste...

Islam er ... ikke helt logisk...

Bush... vel... han er president, og skal opprettholde lov og orden, og har rett til å gjengjelde... og plikt i sådan...

Det blir litt annerledes når man er kall det øverste militære leder...

på ett vis...
 
S

slowmotion

Gjest
Hadde aldri klart å tilgi noe sånt.

Disse amishene er nok langt bedre mennesker enn meg.
 

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Innlegg
989
Antall liker
0
Kjekt å vite hvis man har planer om å drepe noen amisher i nærmeste fremtid. Men det har ikke jeg, så...jaja.
Some people just don't get it.....
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.927
Antall liker
8.238
Torget vurderinger
1
Nei det er nærmest en naturlov... hehe!
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Kjekt å vite hvis man har planer om å drepe noen amisher i nærmeste fremtid. Men det har ikke jeg, så...jaja.
Det interessante spørsmålet er om du får lyst til å plaffe ned noen Amish-unger av å lese om dette..
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Nei, egentlig ikke. Men hvis jeg først skal plaffe ned noen, så vet jeg i hvertfall nå at amisher vil medføre minst belastning for mine pårørende. Så da er i allefall ett hinder ute av veien, selv om det for mitt vedkommende fortsatt gjenstår ganske mange.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
;D Om bare gjennomsnittsmorderen var like rasjonell..

Men da ville antallet drapssaker vært ganske nær null?
 
Topp Bunn