Og McCain ønsker denne innflytelsesrike predikanten som støttespiller. What to say...? :'(
http://www.dagbladet.no/magasinet/2008/08/13/543434.html
http://www.dagbladet.no/magasinet/2008/08/13/543434.html
trenger ikke gå lenger enn til hifisentralen spør du meg.Gjestemedlem skrev:Amerika er full av ravende gale evangelister.
http://www.update.uu.se/~fbendz/lyrics/dumb_all.htmdecibelius skrev:Fikk meg til å tenke på denne tullebukken 8)
Sånn i tilfelle du ikke har fått det med deg Deph. Så har disse fundamentalistene allerede for mye inflytelse. Det er mennesker som John Hagee og Jerry Falwell Bush og McCain har på sin speed dial!Gjestemedlem skrev:Amerika er full av ravende gale evangelister. Det er skummelt hvis disse får for mye innflytelse. Med slike religøse fanatikere i lederklikken USA og like forstyrrede individer i Teheran så er det absolutt en god oppskrift på ødeleggelse og massedrap.
Hvor er løvene blitt av når man trenger dem som mest?
Joda, de er der allerede. Men dette er jo en gradvis infiltrasjon og undergraving som finner sted. Jeg er ikke så veldig bekymret for at McCain umiddelbart sender atomknappen på helgelån til jeusbanden, men blir innflytelsen for sterk så kan det bikke feil vei i en krisesituasjon der ikke alle hoder er kalde alle er helt i vater.wotg skrev:Sånn i tilfelle du ikke har fått det med deg Deph. Så har disse fundamentalistene allerede for mye inflytelse. Det er mennesker som John Hagee og Jerry Falwell Bush og McCain har på sin speed dial!
Flere personer har prøvd å påpeke sammenhengen mellom ekstrem kristenfundamentalisme og Amerikansk politikk. Denne blandingen av politikk og relgion har nesten alltid vært tilstede i Amerikansk politikk, men det var først under Regan at dette slo ut i full blomst.
Bill Hicks har vel sagt dette best
Ja det er ironi på høyt plan når Bush beskylder Iran for å være relgiøse fundamentalister, snakk om å ikke se bjelken i sitt eget øye osv.Gjestemedlem skrev:Det er jo det samme som skjer i Iran også. De tungt religøse sitter med både makt og vilje til å bruke den, og også til å utvide arsenalet også. Da blir det desto viktigere at den motparten vi stoler mest på, USA, har ledere som ikke de også går denne veien i stedet for å tenke rasjonelt og handle deretter.
Ja hvorfor forhandle når krig er så gøy!Rune S skrev:Mens resten av verdens ledere surrer rundt med sin femi forhandlingstaktikk,
Dersom alternativet til Bush "ikke vite, ikke forstå, skyte først, spørre etterpå"-politikk er femi, så er jeg helt for femi hele veien.Rune S skrev:Mens resten av verdens ledere surrer rundt med sin femi forhandlingstaktikk,
Duverden det var da betryggende å vite ! ( Syrlig ironisk smilefjes! )Rune S skrev:Jeg ønsker ikke atomkrig,det tror jeg heller ikke Hagee ønsker,
Vet du Rune jeg ville sette pris på om det dukket opp noen som var villig til å bruke hodet innimellom.Rune S skrev:men det er da greit å se noen med cahonas innimellom .
Det skrives cojones, men du mener kanskje maracas?Rune S skrev:cahonas
Hm, så så lenge vi greier å holde deler av jorden befolkning i lykkelig uvitenhetet om denne religionen, så er vi sikret mot gjenkomst og dommedag?mrx skrev:Bare en liten påminning; bibelen sier faktisk noe om falske profeter, og dette må da være en av dem hvis han ønsker atomkrig. Gjestemedlem: Å framskynde Jesu gjenkomst kan ifølge den samme boken bare skje ved at alle mennesker (som lever)har fått høre evangeliene og fått mulighet til å ta et valg for eller imot kristus. Foreløbig er det mange millioner av mennesker som ennå ikke har hørt det (ekte evangeliet)
Med slike foreldre kan man bare undres over om ikke utfallet var like greit.erato skrev:
Søren! Da får jeg sette min lit til Godzilla. Han ser i hvertfall sterkere ut.mrx skrev:Gjestemedlem; nå ga jeg deg visst en falsk forhåpning, for evangeliet kan ikke stoppes, da må du stoppe selveste Jesus og det er det ingen som klarer.
Minner stygt om utpressing.mrx skrev:Jesu gjenkomst vil være en gledens dag for de som tror, men en dommens dag for de som ikke tror.
Som en forlengelse av dette kunne det være fristende å starte en ny debatt om hvem som skal ha rett til å bære frem barn, og ha omsorgen for dem. Men det skal vi selvfølgelig ikke gjøre i denne tråden.Gjestemedlem skrev:Med slike foreldre kan man bare undres over om ikke utfallet var like greit.erato skrev:
Jepp, den kristne kirke har basert mye av sin fremgang i tidligere tider på god, gammeldags utpressing. En god strategi når argumentene ikke lenger tåler dagens lys. Heldigvis er kjetterbålene nå erstattet av meningsløse ord, så utpressingen virker ikke like godt lenger.mrx skrev:Forøvrig; Jesu gjenkomst vil være en gledens dag for de som tror, men en dommens dag for de som ikke tror.
Hvem bryr seg om barn (og voksne) faktisk har det bra så lenge de blir indoktrinert i den rette tro?Espen R skrev:"La oss verne om kjernefamilien og det kristne verdisynet"...hørt den noen ganger av visse politikere ?? :![]()
Sikker på at det ikke bare er bålene som er blitt større da?erato skrev:Jepp, den kristne kirke har basert mye av sin fremgang i tidligere tider på god, gammeldags utpressing. En god strategi når argumentene ikke lenger tåler dagens lys. Heldigvis er kjetterbålene nå erstattet av meningsløse ord, så utpressingen virker ikke like godt lenger.
"Bra" blir vel gjerne målt i hvor mye religion man har fått plass til i et barn. I allefall i disse kretsene.knutinh skrev:Hvem bryr seg om barn (og voksne) faktisk har det bra så lenge de blir indoktrinert i den rette tro?Espen R skrev:"La oss verne om kjernefamilien og det kristne verdisynet"...hørt den noen ganger av visse politikere ?? :![]()
-k
The nuclear family... :-\ Joda.. kan vel få flere betydinger det om jesusjengen får leke med røde knapper...Espen R skrev:"La oss verne om kjernefamilien og det kristne verdisynet"...hørt den noen ganger av visse politikere ?? :![]()
Vel, amerikanere flest synes jo ikke å mene at det er noen videre grunn til å henge seg opp i at landets frihetshelt numero uno, George Washington, selv hadde et hundretalls slaver...knutinh skrev:Litt rart at respekten og kulten rundt "founding fathers" er så stor i Usa når man ser hvor klare meninger de hadde om miksen mellom politikk og religion.
-k
BBKing er overraskende god i norsk i hvert fall......BBking skrev:Er ikke jazz og blues amerikansk musikk?
Lite oppstår fra intet, ei heller musikk. Om jazz og blues regnes som amerikanske musikkgenre så er fordi det var i USA de først og fremst ble popularisert (med åpenbart unntak for jazz-scenen i Paris på 30-tallet) og utviklet. Men jazz og blues har naturligvis også sine røtter i de gamle kontinent, slik utviklerne selv hadde det. Med litt mer enn rudimentær musikkforståelse så er det jo for eksempel ikke videre vanskelig å gjenkjenne elementer fra Vest Afrika, jødisk klezmer eller sigøynermusikk for å nevne noe.BBking skrev:Her skjuler det seg mye patetisk anti-amerikanisme. Hva mener du egentlig? Er ikke jazz og blues amerikansk musikk? Når det gjelder slavehandelen, så deltok jo Danmark-Norge i den med liv og lyst. Ludvig Holberg (den kjente dikter og historie/filosofiprofessor) eide som kjent aksjer i slavehandelskompanier.