Amerikansk kristenpredikant ønsker atomkrig

G

Gjestemedlem

Gjest
Amerika er full av ravende gale evangelister. Det er skummelt hvis disse får for mye innflytelse. Med slike religøse fanatikere i lederklikken USA og like forstyrrede individer i Teheran så er det absolutt en god oppskrift på ødeleggelse og massedrap.

Hvor er løvene blitt av når man trenger dem som mest?

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.190
Men saken er den at de høyrekonservative kristne alltid har vært viktige i den amerikanske valgkampen, det ene er at det faktisk er en god del av dem, det andre at de indirekte utøver tung innflytelse der hvor pengene er. Urovekkende. Men snart MÅ folk våkne opp fra det religiøse mørket de lever i, kan ikke forstå annet.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.767
Torget vurderinger
4
Ja, vi har noen stykker her på sentralen som ikke bør få for mye makt ;D ;D

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Gjestemedlem skrev:
Amerika er full av ravende gale evangelister. Det er skummelt hvis disse får for mye innflytelse. Med slike religøse fanatikere i lederklikken USA og like forstyrrede individer i Teheran så er det absolutt en god oppskrift på ødeleggelse og massedrap.

Hvor er løvene blitt av når man trenger dem som mest?
Sånn i tilfelle du ikke har fått det med deg Deph. Så har disse fundamentalistene allerede for mye inflytelse. Det er mennesker som John Hagee og Jerry Falwell Bush og McCain har på sin speed dial!
Flere personer har prøvd å påpeke sammenhengen mellom ekstrem kristenfundamentalisme og Amerikansk politikk. Denne blandingen av politikk og relgion har nesten alltid vært tilstede i Amerikansk politikk, men det var først under Regan at dette slo ut i full blomst.
Bill Hicks har vel sagt dette best

G

Gjestemedlem

Gjest
wotg skrev:
Sånn i tilfelle du ikke har fått det med deg Deph. Så har disse fundamentalistene allerede for mye inflytelse. Det er mennesker som John Hagee og Jerry Falwell Bush og McCain har på sin speed dial!
Flere personer har prøvd å påpeke sammenhengen mellom ekstrem kristenfundamentalisme og Amerikansk politikk. Denne blandingen av politikk og relgion har nesten alltid vært tilstede i Amerikansk politikk, men det var først under Regan at dette slo ut i full blomst.
Bill Hicks har vel sagt dette best
Joda, de er der allerede. Men dette er jo en gradvis infiltrasjon og undergraving som finner sted. Jeg er ikke så veldig bekymret for at McCain umiddelbart sender atomknappen på helgelån til jeusbanden, men blir innflytelsen for sterk så kan det bikke feil vei i en krisesituasjon der ikke alle hoder er kalde alle er helt i vater.

Det er jo det samme som skjer i Iran også. De tungt religøse sitter med både makt og vilje til å bruke den, og også til å utvide arsenalet også. Da blir det desto viktigere at den motparten vi stoler mest på, USA, har ledere som ikke de også går denne veien i stedet for å tenke rasjonelt og handle deretter.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Gjestemedlem skrev:
Det er jo det samme som skjer i Iran også. De tungt religøse sitter med både makt og vilje til å bruke den, og også til å utvide arsenalet også. Da blir det desto viktigere at den motparten vi stoler mest på, USA, har ledere som ikke de også går denne veien i stedet for å tenke rasjonelt og handle deretter.
Ja det er ironi på høyt plan når Bush beskylder Iran for å være relgiøse fundamentalister, snakk om å ikke se bjelken i sitt eget øye osv.
Heldigvis så har det blitt vanligere også i USA å debatere relgion uten å automatisk bli stemplet som satan.
Forsøkene på å sidestille intelligent design og Darwins evulusjonsteori har jo f.eks i stor grad falt i fisk.
Common sense fights back.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Og religiøs tro kan jo brukes og medføre til så mangt...... :p

http://www.adressa.no/nyheter/utenriks/article1135394.ece

Nesnødde nisser! ::) ::) ::)

Forøvrig har jeg fortsatt ikke blitt omvendt eller frelst etter å ha sett endel på Todd Bentley på "God TV" i de siste månedene. Samboeren og jeg vet ikke helt om vi skal le eller gråte. :-X :'( :-*

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Vel Eros,

Av og til får jeg veldig lyst til å flå enkelte mennesker levende for så å piske dem med skinnet.
Dette er et slik tilfelle. Problemet er at det ikke løser noen ting. Religion er et stadig tilbakevennende problemområde. Personlig er jeg av den oppfatning at kristningen av Norge var en større katastrofe enn Svartedauen. Likevel må jeg nok tilstå at jeg må regne meg som kristen. Det er ( Enten jeg vil eller ikke. ) en del av min identitet.

Men hadde vi beholdt Åsatroen, - for et anderledsland !! ;D

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
Liker igrunnen at det er litt tak i endel amerikanere. Jeg ønsker ikke atomkrig,det tror jeg heller ikke Hagee ønsker,men det er da greit å se noen med cahonas innimellom .

Mens resten av verdens ledere surrer rundt med sin femi forhandlingstaktikk,så må det en amerikanske kvinne til for å få litt cahonas inn i konflikten i Georgia ? : http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=534407
Ser ut som Russland holder på å orientere seg litt i Norge også ;) ,noe de vel har holdt på med noen år nå.Det kan godt vere at avkristningen av landet vårt holder på å gi en kommende innhøstning............

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.291
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg er så glad jeg er beinhard hedning! ;D

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.291
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Rune S skrev:
Mens resten av verdens ledere surrer rundt med sin femi forhandlingstaktikk,
Ja hvorfor forhandle når krig er så gøy!

K

knutinh

Gjest
Litt rart at respekten og kulten rundt "founding fathers" er så stor i Usa når man ser hvor klare meninger de hadde om miksen mellom politikk og religion.

-k

K

knutinh

Gjest
Rune S skrev:
Mens resten av verdens ledere surrer rundt med sin femi forhandlingstaktikk,
Dersom alternativet til Bush "ikke vite, ikke forstå, skyte først, spørre etterpå"-politikk er femi, så er jeg helt for femi hele veien.

Jeg kan ikke huske at du ved noen anledning her inne har bidratt med innsikt i noen av problemstillingene du har engasjert deg sterkt i?

-k

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Rune S skrev:
Jeg ønsker ikke atomkrig,det tror jeg heller ikke Hagee ønsker,
Duverden det var da betryggende å vite ! ( Syrlig ironisk smilefjes! )

Rune S skrev:
men det er da greit å se noen med cahonas innimellom .
Vet du Rune jeg ville sette pris på om det dukket opp noen som var villig til å bruke hodet innimellom.

Det er slike som Hagee ( og i veldig bitteliten grad deg ) som gjør at jeg ganske regelmessig vurderer mitt forhold til kristendommen. Det er for tiden noe vanskelig å tillhøre den kristne kulturkrets når kristne har slike talsmenn! :p

Z

Zomby_Woof

Gjest
Rune S skrev:
Det skrives cojones, men du mener kanskje maracas?

Lurer på hvordan det høres ut når disse folka rister på hodet....

:p

G

Gjestemedlem

Gjest
Når disse folka stort sett lengter sårt etter at dommens dag skal komme og Jesus skal gjenoppstå, så er de jo egentlig ikke så rart at de kan bli litt utolmodig og vil fremskynde prosessen så mye de kan. Litt dumt for dem som går glipp av showet ellers. Det er jo ikke alle forunt å få bord hos Milliways..

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Nå Deph, så du har lest Douglas Adams' ultimate reiseguide du også !?

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Antall liker
492
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
Bare en liten påminning; bibelen sier faktisk noe om falske profeter, og dette må da være en av dem hvis han ønsker atomkrig. Gjestemedlem: Å framskynde Jesu gjenkomst kan ifølge den samme boken bare skje ved at alle mennesker (som lever)har fått høre evangeliene og fått mulighet til å ta et valg for eller imot kristus. Foreløbig er det mange millioner av mennesker som ennå ikke har hørt det (ekte evangeliet)

G

Gjestemedlem

Gjest
mrx skrev:
Bare en liten påminning; bibelen sier faktisk noe om falske profeter, og dette må da være en av dem hvis han ønsker atomkrig. Gjestemedlem: Å framskynde Jesu gjenkomst kan ifølge den samme boken bare skje ved at alle mennesker (som lever)har fått høre evangeliene og fått mulighet til å ta et valg for eller imot kristus. Foreløbig er det mange millioner av mennesker som ennå ikke har hørt det (ekte evangeliet)
Hm, så så lenge vi greier å holde deler av jorden befolkning i lykkelig uvitenhetet om denne religionen, så er vi sikret mot gjenkomst og dommedag?

Det var da betryggende.

I mellomtiden får vi vel håpe at ikke alle de millioner i det falske profetbeltet i USA og andre steder får noen vesentlig innflytelse på praktisk poltikk og på avgjørelser som omhandler krig, drap og andre slike forberedelse i jesu nav.

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Antall liker
492
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
Gjestemedlem; nå ga jeg deg visst en falsk forhåpning, for evangeliet kan ikke stoppes, da må du stoppe selveste Jesus og det er det ingen som klarer. Og om du er i tvil, Jesus stod opp og lever idag og kommer snart igjen. Men det er selvsagt en frivillig sak å tro det eller ei. Forøvrig; Jesu gjenkomst vil være en gledens dag for de som tror, men en dommens dag for de som ikke tror.

G

Gjestemedlem

Gjest
mrx skrev:
Gjestemedlem; nå ga jeg deg visst en falsk forhåpning, for evangeliet kan ikke stoppes, da må du stoppe selveste Jesus og det er det ingen som klarer.
Søren! Da får jeg sette min lit til Godzilla. Han ser i hvertfall sterkere ut.

Vedlegg

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
mrx skrev:
Jesu gjenkomst vil være en gledens dag for de som tror, men en dommens dag for de som ikke tror.
Minner stygt om utpressing.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.190
Gjestemedlem skrev:
erato skrev:
Med slike foreldre kan man bare undres over om ikke utfallet var like greit.
Som en forlengelse av dette kunne det være fristende å starte en ny debatt om hvem som skal ha rett til å bære frem barn, og ha omsorgen for dem. Men det skal vi selvfølgelig ikke gjøre i denne tråden.
"La oss verne om kjernefamilien og det kristne verdisynet"...hørt den noen ganger av visse politikere ?? ::)

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.291
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
mrx skrev:
Forøvrig; Jesu gjenkomst vil være en gledens dag for de som tror, men en dommens dag for de som ikke tror.
Jepp, den kristne kirke har basert mye av sin fremgang i tidligere tider på god, gammeldags utpressing. En god strategi når argumentene ikke lenger tåler dagens lys. Heldigvis er kjetterbålene nå erstattet av meningsløse ord, så utpressingen virker ikke like godt lenger.

K

knutinh

Gjest
Espen R skrev:
"La oss verne om kjernefamilien og det kristne verdisynet"...hørt den noen ganger av visse politikere ?? ::)
Hvem bryr seg om barn (og voksne) faktisk har det bra så lenge de blir indoktrinert i den rette tro?

-k

G

Gjestemedlem

Gjest
erato skrev:
Jepp, den kristne kirke har basert mye av sin fremgang i tidligere tider på god, gammeldags utpressing. En god strategi når argumentene ikke lenger tåler dagens lys. Heldigvis er kjetterbålene nå erstattet av meningsløse ord, så utpressingen virker ikke like godt lenger.
Sikker på at det ikke bare er bålene som er blitt større da?

Vedlegg

G

Gjestemedlem

Gjest
knutinh skrev:
Espen R skrev:
Hvem bryr seg om barn (og voksne) faktisk har det bra så lenge de blir indoktrinert i den rette tro?

-k
"Bra" blir vel gjerne målt i hvor mye religion man har fått plass til i et barn. I allefall i disse kretsene.

G

Gjestemedlem

Gjest
Espen R skrev:
The nuclear family... :-\ Joda.. kan vel få flere betydinger det om jesusjengen får leke med røde knapper...

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.002
knutinh skrev:
Litt rart at respekten og kulten rundt "founding fathers" er så stor i Usa når man ser hvor klare meninger de hadde om miksen mellom politikk og religion.

-k
Vel, amerikanere flest synes jo ikke å mene at det er noen videre grunn til å henge seg opp i at landets frihetshelt numero uno, George Washington, selv hadde et hundretalls slaver...

PS Siden jeg først er i gang, så tar jeg med et annet pussig paradoks som har irritert meg i årevis. Mange nordmenn ude i den frpiske periferi har det med å komme dragende med jazz og blues som argumenter/eksempler for det musikalsk (ny)skapende USA gjennom individuell frihet fra statlige kulturelle støtteordninger. Hallo?! For det første, jazz og blues ble i hovedsak utviklet av den samme sosiodemografiske gruppe som måtte vente til godt ut på 60-tallet for å få lov til å stemme, eller sitte foran i bussen for den del. Hvilken frihet, frihet fra grunnleggende menneskerettigheter? For det andre, tenk om vi nordmenn hadde dratt til et annet kontinent; knabbet noen millioner infødte med tvang; for så å rævkjøre dem som slaver på finnmarksvidden i et århundre eller så. Ja, da tør jeg nesten garantere at vi også med tiden ville lagt til rette for mye god protestmusikk og interessante crossovers i møte med de lokale tradisjoner i Kautosjokk...

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
NORUEGO WROTE: Mange nordmenn ude i den frpiske periferi har det med å komme dragende med jazz og blues som argumenter/eksempler for det musikalsk (ny)skapende USA gjennom individuell frihet fra statlige kulturelle støtteordninger. Hallo?! For det første, jazz og blues ble i hovedsak utviklet av den samme sosiodemografiske gruppe som måtte vente til godt ut på 60-tallet for å få lov til å stemme, eller sitte foran i bussen for den del. Hvilken frihet, frihet fra grunnleggende menneskerettigheter? For det andre, tenk om vi nordmenn hadde dratt til et annet kontinent; knabbet noen millioner infødte med tvang; for så å rævkjøre dem som slaver på finnmarksvidden i et århundre eller så. Ja, da tør jeg nesten garantere at vi også med tiden ville lagt til rette for mye god protestmusikk og interessante crossovers i møte med de lokale tradisjoner i Kautosjokk...
[/quote]
Her skjuler det seg mye patetisk anti-amerikanisme. Hva mener du egentlig? Er ikke jazz og blues amerikansk musikk? Når det gjelder slavehandelen, så deltok jo Danmark-Norge i den med liv og lyst. Ludvig Holberg (den kjente dikter og historie/filosofiprofessor) eide som kjent aksjer i slavehandelskompanier.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.002
BBking skrev:
Her skjuler det seg mye patetisk anti-amerikanisme. Hva mener du egentlig? Er ikke jazz og blues amerikansk musikk? Når det gjelder slavehandelen, så deltok jo Danmark-Norge i den med liv og lyst. Ludvig Holberg (den kjente dikter og historie/filosofiprofessor) eide som kjent aksjer i slavehandelskompanier.
Lite oppstår fra intet, ei heller musikk. Om jazz og blues regnes som amerikanske musikkgenre så er fordi det var i USA de først og fremst ble popularisert (med åpenbart unntak for jazz-scenen i Paris på 30-tallet) og utviklet. Men jazz og blues har naturligvis også sine røtter i de gamle kontinent, slik utviklerne selv hadde det. Med litt mer enn rudimentær musikkforståelse så er det jo for eksempel ikke videre vanskelig å gjenkjenne elementer fra Vest Afrika, jødisk klezmer eller sigøynermusikk for å nevne noe.

Poenget var uansett det at det er både søkt og historieløst å tilskrive USA som land og politisk system æren for å ha skapt de mest gunstige betingelser for afroamerikaneres utvikling av jazz og blues. Det blir jo like absurd som å gi Sovjetunionen æren for å ha skapt de nødvendige betingelser for Andrei Sakharov og Aleksandr Solzhenitsyn og deres verk.

PS Nå jeg vet ikke jeg hvilken omgangskrets du befatter deg med ellers, men selv på HFS skulle det da være unødvendig å klargjøre i parantes form hvem Ludvig Holberg var?

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
Det skal ikke rare gnisten til før dere er igang hva? ;D

Beklager om jeg skrev nøtter feil,var bare litt overivrig etter å bruke ordet siden jeg synst denne var litt morsom :

Topp Bunn