- Ble medlem
- 18.02.2009
- Antall liker
- 15.015
- Sted
- Kopervik og Bergen
- Torget vurderinger
- 1
He he heAsbjørn skrev:Kanskje Siv Jensen ikke tilhørte min omgangskrets, da eller nå. Men å kalle henne en "ting" er vel å ta i litt.
He he heAsbjørn skrev:Kanskje Siv Jensen ikke tilhørte min omgangskrets, da eller nå. Men å kalle henne en "ting" er vel å ta i litt.
Det får du avklare med deg selv. Jeg snakker om tingen/fenomenet "høyresidens wrecking crew". Som snart får mandat til å vise hvordan privatisert altruisme fungerer.Asbjørn skrev:Kanskje Siv Jensen ikke tilhørte min omgangskrets, da eller nå. Men å kalle henne en "ting" er vel å ta i litt.
Han har store følgeskarer - og det er mange som er dypt bekymret over at verden tar slutt den 21. mai.Asbjørn skrev:Jeg vet søren ikke hvor dette hører hjemme, men jeg sitter her på et hotell i Midt-Vesten og ser at hele baksiden av USA Today for i dag (torsdag) er en fargeannonse om at dommedag kommer på lørdag. Halloi. Hvem er det som er gærne nok til å donere penger for at denne dommedagsprofeten skal rykke inn sånne annonser, for å så forklare på mandag at han dessverre hadde regnet feil og trenger mer penger til neste annonse? Det er til og med i dummeste laget for dilldall-tråden, men det er nesten litt urovekkende at disse folkene sannsynligvis også stemmer i valg.
http://www.dagbladet.no/2011/05/19/nyheter/utenriks/dommedagsprofeti/fest/harold_camping/16582172/
Såda, det var vel et heller dårlig ordvalg med tanke på historien.baluba skrev:Gud hjelpe oss alle. :-\
Gud hjelpe oss alle. :-\Geir Kristiansen skrev:Såda, det var vel et heller dårlig ordvalg med tanke på historien.baluba skrev:Gud hjelpe oss alle. :-\
Helt utrolig hvordan de klarer å stille seg i et land som har alt eller ingenting. Hva det "næpskrellet" har i politikken å gjøre er det kun de selv som forstår. Det republikanske partiet må jo mangle gangsyn totalt.
En ganske vanlig misforståelse. Ross Perot hadde omtrent uendelig med penger men klarte uansett bare å raske sammen noen ganske få prosent av stemmene. Det er vel ikke så veldig stor forskjell på hvor mye republikanerene og demokratene har i valgkassene sine og "big business" støtter som regel begge partiene i USA. Eller man kan snu på saken og si at det er sannsynlig at den som sannsynligvis vinner valget er den som får mest støtte - er ikke så mye vits å innynde seg hos noen som sannsynligvis ikke blir valgt.erato skrev:I det amerikanske systemet, slik det har blitt, er en kombinasjon av populisme og penger (ikke noe problem å skaffe om dine synspunkter fremmer interessene til "big business") den viktigste kraften for å bli valgt.
Men han var ingen populist. Pengefolka står i kulissene. Populistene er den "harmløse" fronten.nb skrev:En ganske vanlig misforståelse. Ross Perot hadde omtrent uendelig med penger men klarte uansett bare å raske sammen noen ganske få prosent av stemmene.erato skrev:I det amerikanske systemet, slik det har blitt, er en kombinasjon av populisme og penger (ikke noe problem å skaffe om dine synspunkter fremmer interessene til "big business") den viktigste kraften for å bli valgt.
Helt utrolig.vredensgnag skrev:<...>
Siden dette er USA, der intet lenger er sant og alt søkes omskrevet så det passer agendaen, har Palins fans begynt å redigere wiki-sidene om Paul Revere:
<...>
Før (http://web.archive.org/web/20090107131452/http://www.conservapedia.com/Paul_Revere):He is famous for riding from Boston to Lexington, Massachusetts with William Dawes on the night of April 18, 1775 ringing bells to warn the British that colonists would exercise their natural rights to both bear arms ...
He is famous for riding from Boston to Lexington, Massachusetts with William Dawes on the night of April 18, 1775 to warn the minutemen that British troops led by General Thomas Gage were invading.
Det der er vel en feiloversettelse, såvidt jeg skjønner.vredensgnag skrev:Som kommentaren på Wikipedias talkside for oppslaget sa det: Så Revere advarte fienden mot kolonistene? Ikke bare har Palin underslått denne lite kjente fotnoten i amerikansk historie, men man får også inntrykk av at hun støtter Reveres forræderiske handling.
Dette må da være høyt spill; jeg har det inntrykket at frivillig hjelpearbeid for de mindre heldige er noe som mer eller mindre ligger i den amerikanske sjela (om nå et slik uttrykk gir mening). Eller tar jeg feil?vredensgnag skrev:I Orlando, Florida, har ordføreren gått til aksjon mot mat-terrorister.
Nei, ikke folk som forgifter andres mat.
Han har brukt uttrykket "food terrorists" for å beskrive frivillige som samler mat til de mange hjemløse som er kastet ut av sine boliger. Og fordi han irriterte seg over disse frivillige fikk ordføreren innført en lov som forbød utdeling av mat til disse hjemløse.
Tenke, tenke...var det ikke snakk om at et norsk, politisk parti ønsket noe lignende i Norge....?vredensgnag skrev:............ men også ved at det ble langt enklere for virksomheter å flytte arbeidsplasser utenlands, ved å innføre lavere minimumslønn, ved å fjerne en rekke av de godene som arbeidere hadde tilkjempet seg, og ved å forenkle innsats mot fagforeninger.