Alternativ til Monitor Audio PL300?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Kanskje det var en dårlig ide å selge C2....
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Spørs om du må ta deg en liten trøstetur hit mot neste helg Eirik- har skjedd litt siden sist.....og mer blir det ;)
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    emotikon skrev:
    Spørs om du må ta deg en liten trøstetur hit mot neste helg Eirik- har skjedd litt siden sist.....og mer blir det ;)
    Hehe :) Det kan jeg gjøre. Blir det lydgjengivere fra dette århundret da eller? ;)
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Eirik_S skrev:
    emotikon skrev:
    Spørs om du må ta deg en liten trøstetur hit mot neste helg Eirik- har skjedd litt siden sist.....og mer blir det ;)
    Hehe :) Det kan jeg gjøre. Blir det lydgjengivere fra dette århundret da eller? ;)
    Her finnes ikke ett eneste rør i hovedoppsett lenger......huff.
    Pling på ved anledning :)
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Eirik_S skrev:
    Lyngen skrev:
    Jeg tenker at du egentlig skulle hatt Revel, men de er jo så altfor dyre. Du har ikke vurdert å prøve Martens, Audio Physics eller Usher?
    Har aldri hørt Revel....... Men sikkert bra. Martens Miles har jeg prøvd, den lydsignaturen falt ikke helt i smak hos meg. AP har jeg så vidt hørt, ikke nok til å gjøre meg opp en mening om de..... Usher har jeg heller aldri hørt. Står et par på finn nå da. Usher B10 Diamond... Hørt disse?
    Husker ikke om jeg har hørt akkurat den modellen, men tror Usher har et jevnt over nøytralt lydideal.

    Hvordan vil du beskrive lydsignaturen til Marten Miles?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.238
    Torget vurderinger
    1
    Eirik_S skrev:
    Siste erfaringer:

    Har nettopp fått prøvd et par B&W 803D av en hyggelig kar her i Trondheim. De spilte forsåvidt veldig bra. De positive med de var at her var det ikke noen av de ubehagelig artefaktene som PL300 hadde. altså en noe lys litt slitsom klangbalanse. Men det som var negativt var at de sammenlignet med PL300 var ganske innesluttet i mellomtonen og de krevde høyt volum for å spille bra. Selve impakten fra tre 7" var imponerende. De høye volumet de behøvde falt ikke i god smak til naboen som bor under..... Så det ble ikke noe kjøp.

    Noen andre som har erfart at FST mellomtonen til 803D er noe innesluttet?

    Så det jeg lurte på om det er noen som har sammenlignet 803D med 802D og kan beskrive litt forskjeller? Kan 802D ha en del bedre mellomtone, og hvordan er den på lave volum?

    En annen moro erfaring jeg hadde var når jeg fikk prøve Krell EVO 505 cd spiller. Denne var en stor oppgradering sammenlignet med min Plinius cd. Aldri før har det vært så tett mellom gåsehudanfallene mens jeg hørte musikk. Synes faktisk denne løste problemet på PL300..... Men å få tak i en Krell EVO 505 brukt kan vel bli vanskelig, samt at ifølge HFS så skal vel driverket være lite holdbart.... Kommentarer?
    Hva slags kabler hadde du, sa du?
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    bjornh skrev:
    Eirik_S skrev:
    Siste erfaringer:

    Har nettopp fått prøvd et par B&W 803D av en hyggelig kar her i Trondheim. De spilte forsåvidt veldig bra. De positive med de var at her var det ikke noen av de ubehagelig artefaktene som PL300 hadde. altså en noe lys litt slitsom klangbalanse. Men det som var negativt var at de sammenlignet med PL300 var ganske innesluttet i mellomtonen og de krevde høyt volum for å spille bra. Selve impakten fra tre 7" var imponerende. De høye volumet de behøvde falt ikke i god smak til naboen som bor under..... Så det ble ikke noe kjøp.

    Noen andre som har erfart at FST mellomtonen til 803D er noe innesluttet?

    Så det jeg lurte på om det er noen som har sammenlignet 803D med 802D og kan beskrive litt forskjeller? Kan 802D ha en del bedre mellomtone, og hvordan er den på lave volum?

    En annen moro erfaring jeg hadde var når jeg fikk prøve Krell EVO 505 cd spiller. Denne var en stor oppgradering sammenlignet med min Plinius cd. Aldri før har det vært så tett mellom gåsehudanfallene mens jeg hørte musikk. Synes faktisk denne løste problemet på PL300..... Men å få tak i en Krell EVO 505 brukt kan vel bli vanskelig, samt at ifølge HFS så skal vel driverket være lite holdbart.... Kommentarer?
    Hva slags kabler hadde du, sa du?
    Fortsatt Zensati ;)
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Anonym skrev:
    Kanskje det var en dårlig ide å selge C2....
    Nei de ble for kjedelige for meg ja....
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    Eirik_S skrev:
    Lyngen skrev:
    Jeg tenker at du egentlig skulle hatt Revel, men de er jo så altfor dyre. Du har ikke vurdert å prøve Martens, Audio Physics eller Usher?
    Har aldri hørt Revel....... Men sikkert bra. Martens Miles har jeg prøvd, den lydsignaturen falt ikke helt i smak hos meg. AP har jeg så vidt hørt, ikke nok til å gjøre meg opp en mening om de..... Usher har jeg heller aldri hørt. Står et par på finn nå da. Usher B10 Diamond... Hørt disse?
    Husker ikke om jeg har hørt akkurat den modellen, men tror Usher har et jevnt over nøytralt lydideal.

    Hvordan vil du beskrive lydsignaturen til Marten Miles?
    Vanvittig mye rom, informasjon og oppløsning. Veldig bra på Kari bremens og lignende. Men ble litt for lite trøkk og spille glede for min smak.
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    emotikon skrev:
    Eirik_S skrev:
    emotikon skrev:
    Spørs om du må ta deg en liten trøstetur hit mot neste helg Eirik- har skjedd litt siden sist.....og mer blir det ;)
    Hehe :) Det kan jeg gjøre. Blir det lydgjengivere fra dette århundret da eller? ;)
    Her finnes ikke ett eneste rør i hovedoppsett lenger......huff.
    Pling på ved anledning :)
    Jepp det skal jeg gjøre :) Gleder meg!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.238
    Torget vurderinger
    1
    Eirik_S skrev:
    bjornh skrev:
    Eirik_S skrev:
    Siste erfaringer:

    Har nettopp fått prøvd et par B&W 803D av en hyggelig kar her i Trondheim. De spilte forsåvidt veldig bra. De positive med de var at her var det ikke noen av de ubehagelig artefaktene som PL300 hadde. altså en noe lys litt slitsom klangbalanse. Men det som var negativt var at de sammenlignet med PL300 var ganske innesluttet i mellomtonen og de krevde høyt volum for å spille bra. Selve impakten fra tre 7" var imponerende. De høye volumet de behøvde falt ikke i god smak til naboen som bor under..... Så det ble ikke noe kjøp.

    Noen andre som har erfart at FST mellomtonen til 803D er noe innesluttet?

    Så det jeg lurte på om det er noen som har sammenlignet 803D med 802D og kan beskrive litt forskjeller? Kan 802D ha en del bedre mellomtone, og hvordan er den på lave volum?

    En annen moro erfaring jeg hadde var når jeg fikk prøve Krell EVO 505 cd spiller. Denne var en stor oppgradering sammenlignet med min Plinius cd. Aldri før har det vært så tett mellom gåsehudanfallene mens jeg hørte musikk. Synes faktisk denne løste problemet på PL300..... Men å få tak i en Krell EVO 505 brukt kan vel bli vanskelig, samt at ifølge HFS så skal vel driverket være lite holdbart.... Kommentarer?
    Hva slags kabler hadde du, sa du?
    Fortsatt Zensati ;)
    Har du prøvd noen andre?
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    bjornh skrev:
    Eirik_S skrev:
    bjornh skrev:
    Eirik_S skrev:
    Siste erfaringer:

    Har nettopp fått prøvd et par B&W 803D av en hyggelig kar her i Trondheim. De spilte forsåvidt veldig bra. De positive med de var at her var det ikke noen av de ubehagelig artefaktene som PL300 hadde. altså en noe lys litt slitsom klangbalanse. Men det som var negativt var at de sammenlignet med PL300 var ganske innesluttet i mellomtonen og de krevde høyt volum for å spille bra. Selve impakten fra tre 7" var imponerende. De høye volumet de behøvde falt ikke i god smak til naboen som bor under..... Så det ble ikke noe kjøp.

    Noen andre som har erfart at FST mellomtonen til 803D er noe innesluttet?

    Så det jeg lurte på om det er noen som har sammenlignet 803D med 802D og kan beskrive litt forskjeller? Kan 802D ha en del bedre mellomtone, og hvordan er den på lave volum?

    En annen moro erfaring jeg hadde var når jeg fikk prøve Krell EVO 505 cd spiller. Denne var en stor oppgradering sammenlignet med min Plinius cd. Aldri før har det vært så tett mellom gåsehudanfallene mens jeg hørte musikk. Synes faktisk denne løste problemet på PL300..... Men å få tak i en Krell EVO 505 brukt kan vel bli vanskelig, samt at ifølge HFS så skal vel driverket være lite holdbart.... Kommentarer?
    Hva slags kabler hadde du, sa du?
    Fortsatt Zensati ;)
    Har du prøvd noen andre?
    Ja, Nordost Tyr, Au24 BiWire og Hovland Reference. Alle var markant mer farget enn Zensati. Har man først prøvd Zensati blir andre kabler og kabling generelt et ikke tema....... Bortsett fra det så vi noen kun lånt meg en BM Giant kunne jeg alltids prøvd den ;)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.238
    Torget vurderinger
    1
    BM Giant og Rvelation fungerer godt på PL 300.
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    T A F skrev:
    Hei Eirik_S

    Om eg kan få komme med ein anbefaling så må det være Tannoy Definition DC8T eller DC10T.

    Har vært i din situasjon dvs hatt ein del ht som ikkje har spilt rock/metal på ein tilfredstillende måte. Etter å ha fått DC8T i hus så ordnet det seg og har no vært i mitt eie ca 1,5 år.

    DC8T spiller med ein flott fyldighet og ikkje minst dynamikk til tusen og er samtidig flott og oppløyst uten at det går på bekostning av at det blir hardt og sterilt. Lyttetrethet forekommer ikkje i det heile.

    Kjenner ikkje til Plinius settet ditt annet en det eg har lest i HiFi blekker,men spiller sjølv på klasse A forsterkeri frå Accuphase og det funker som bare pokker,n. Den har også vært i anlegget i 14-15 mnd nå.

    Klasse A og Tannoy funker meget bra til min musikk som har hovedvekt på britisk 70 tals prog,rock,metal,blues osv...

    Skulle være innenfor din prisklasse også.

    Mvh
    TAF
    Må si meg enig. Tannoy stortrives med litt rocka musikk. For all del, jeg har ikke MAene det er snakk om. Studio 20SE var jo riktig vellydende, men det kanskje ikke helt samme greia. Anyway: Kjører også klasse A på Tannoy, og trives med det. Plinius burde være midt i blinken.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Kålles høyttalera ha du fåijne dæ no da ? Å uten baijn diskant ? Går d bra da ?
     

    limvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Innlegg
    831
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    Leikis. skrev:
    Kålles høyttalera ha du fåijne dæ no da ? Å uten baijn diskant ? Går d bra da ?
    Proac D38 ser det ut som... Fåes jo også med bånddiskant D38R..
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Knallgode høyttalere det der :D. Gratulere .......!

    Fortell, fortell ...
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Leikis. skrev:
    Kålles høyttalera ha du fåijne dæ no da ? Å uten baijn diskant ? Går d bra da ?
    Hehe, ja det går bra det vuttu, har ikke savna den nå spesielt enda. En dome tror æ har bedre trøkk, men mangle vel litt luftighet. Som nevnt e d Proac D38 :)

    Dem e artig å hør musikk på sjø :)
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    Knallgode høyttalere det der :D. Gratulere .......!

    Fortell, fortell ...
    Takk takk.

    Hvis jeg skal oppsummere det kort, med PL300 synes jeg det blir et fokus på hvor bra lyd det er. Vanvittig bra med med jernbass og skikkelig dynamikk. Men lite fokus på musikken og antydning til lyttetretthet.
    Men med D38 synes jeg de klarer å holde et fokus på musikken og jeg lar meg bergta av den, samt at lydbildet er større på D38. Spesielt plassering forover og bakover. Nå har jeg ikke hatt de så lenge enda, men inntil videre synes jeg D38 virkelig oppfordrer til å spille musikk. De er gode på lave volum og har lite problemer med lyttetretthet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn