Alternativ til Monitor Audio PL300?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    MariusSætra skrev:
    Er enig med disse få-rommet-på-side-med-høyttalerene-gutta.

    Prøv gulvtepper mellom høyttalere og lytteposisjon, finjustering av høyttalerene i forhold til bak- og sidevegger etc. Så godt utstyr fortjener en sjanse:)

    Har selv høyttalere jeg finner litt vel "innpåslitne" og heftige i toppen, men ingen penger til fornying, så her har svaret blitt justering. Litt avhengig av hvilke kabler du bruker kan faktisk ett bytte hjelpe deg noe også. Jeg byttet ut mine MIT rca kabler (ca 1100 kr) med ett par Jungson golden dragon (3500 kr), det hjalp faktisk på lyttetrettheten. Det "kurerte" ikke problemet, men gjorde det mindre. Forsøk å finne kabler og kanskje kilde(??) som er avslappede i toppen for å veie opp for høyttalerene.
    Ikke søren om jeg ofrer den dynamikken og hurtigheten Zensati gir ;) Hehe

    Men rommet kan jeg være med på og endre litt. Litt begrensede muligheter da.

    Ønsker litt spenningen og gleden ved og bytte og da :)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Ut ifra det jeg har hørt av Duette så tror jeg at man skal ha flaks dersom denne vil fungere bedre.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Jeg tror du trenger noe med bånd også til mellomtonen ;D
    Bare å komme hit så hører du ;)
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Leikis. skrev:
    Hvilken Wilson er den på øverste bilde ? Witt ?
    Jepp :)

    Har anledning til å få prøve disse. Men store beist da. 90 kg stykke. Er redd de er en smule gammeldags i lyden. Innstengt diskant kanskje?
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Leikis. skrev:
    Jeg tror du trenger noe med bånd også til mellomtonen ;D
    Bare å komme hit så hører du ;)
    Jepp, er det klart for et lite NAF treff hjemme hos deg snart kanskje?
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Vidar P skrev:
    Ut ifra det jeg har hørt av Duette så tror jeg at man skal ha flaks dersom denne vil fungere bedre.
    Ok, vil jo koste ganske mye og bytte til disse.......... Synes det er dyrt for en monitor høyttaler :p
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Eirik_S skrev:
    Leikis. skrev:
    Jeg tror du trenger noe med bånd også til mellomtonen ;D
    Bare å komme hit så hører du ;)
    Jepp, er det klart for et lite NAF treff hjemme hos deg snart kanskje?
    NAF treff kan ordnes ja, det spiller da ganske greit i kjellern nå.
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Da skal PL300 få prøve seg mot et sett med:


    Blir spennende og se hvem som får stå i stua :)

    Hvordan tror dere de klarer seg mot PL300 ?
     

    Vedlegg

    M

    medlem215396

    Gjest
    Jeg tror PL300 spiller ringer rundt disse :D

    Har skummet igjennom tråden Eirik. PL300 fungerte strålende i ditt rom sammenliknet med mitt.
    Noen av innleggene fokuserer på akustikk i rommet og der er jeg også.
    Du sier også at dette er en stue og det må man ta hensyn til.
    Eneste råd jeg kan gi mht plassering er å tilte MA godt bakover, slik at diskanten spiller over hodet/ ørene. Finn punktet der de ikke lukker seg for mye.

    Kompromisset blir Spendor. Dette TROR jeg er høyttalere for din elektronikk og kabler. Spendor er nok ikke like åpne og ærlige som MA, men de kompenserer for dårlig eller vanskelig akustikk i de fleste hjem...og så spiller de musikk.

    I mitt rom tror jeg Spendor gir for mye bass (som med PL300), hos deg var bassen i mine ører uproblematisk.
    Relativt rimelig også. Du vil helt sikkert klare deg med A6.

    Lykke til.
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Hei Eirik_S

    Om eg kan få komme med ein anbefaling så må det være Tannoy Definition DC8T eller DC10T.

    Har vært i din situasjon dvs hatt ein del ht som ikkje har spilt rock/metal på ein tilfredstillende måte. Etter å ha fått DC8T i hus så ordnet det seg og har no vært i mitt eie ca 1,5 år.

    DC8T spiller med ein flott fyldighet og ikkje minst dynamikk til tusen og er samtidig flott og oppløyst uten at det går på bekostning av at det blir hardt og sterilt. Lyttetrethet forekommer ikkje i det heile.

    Kjenner ikkje til Plinius settet ditt annet en det eg har lest i HiFi blekker,men spiller sjølv på klasse A forsterkeri frå Accuphase og det funker som bare pokker,n. Den har også vært i anlegget i 14-15 mnd nå.

    Klasse A og Tannoy funker meget bra til min musikk som har hovedvekt på britisk 70 tals prog,rock,metal,blues osv...

    Skulle være innenfor din prisklasse også.

    Mvh
    TAF
     

    Vedlegg

    Sonus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2004
    Innlegg
    142
    Antall liker
    1
    Eirik_S

    Hvor bor du?

    Jeg vurderer selv å bytte ut mine Sonus Faber Cremona og da er MA PL200 ett alternativ da jeg nok er på vei i motsatt retning av deg. Det kunne derfor vært interessant å testet Cremona mot PL300 for å få verifisert hvordan disse låter i forhold til hverandre.

    Jeg bor i Trondheim
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Eirik_S skrev:
    Da skal PL300 få prøve seg mot et sett med:


    Blir spennende og se hvem som får stå i stua :)

    Hvordan tror dere de klarer seg mot PL300 ?
    De er meget gode de Dynaudioene, de imponerte meg når jeg hørte de i en middels stor stue. Tror de klarer seg godt mot PL300 men hva du vil foretrekke kommer nok an på dine preferanser.
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    NN skrev:
    Jeg tror PL300 spiller ringer rundt disse :D

    Har skummet igjennom tråden Eirik. PL300 fungerte strålende i ditt rom sammenliknet med mitt.
    Noen av innleggene fokuserer på akustikk i rommet og der er jeg også.
    Du sier også at dette er en stue og det må man ta hensyn til.
    Eneste råd jeg kan gi mht plassering er å tilte MA godt bakover, slik at diskanten spiller over hodet/ ørene. Finn punktet der de ikke lukker seg for mye.

    Kompromisset blir Spendor. Dette TROR jeg er høyttalere for din elektronikk og kabler. Spendor er nok ikke like åpne og ærlige som MA, men de kompenserer for dårlig eller vanskelig akustikk i de fleste hjem...og så spiller de musikk.

    I mitt rom tror jeg Spendor gir for mye bass (som med PL300), hos deg var bassen i mine ører uproblematisk.
    Relativt rimelig også. Du vil helt sikkert klare deg med A6.

    Lykke til.
    Takk for tips. Flere som nevner Spendor, har ikke hørt disse. Men kunne godt tenkt meg det.

    Har gått til innkjøp av tykke Ikea gardiner. Dette kan sikkert hjelpe litt med diskanten. Men har ikke fått hengt de opp enda.
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    T A F skrev:
    Hei Eirik_S

    Om eg kan få komme med ein anbefaling så må det være Tannoy Definition DC8T eller DC10T.

    Har vært i din situasjon dvs hatt ein del ht som ikkje har spilt rock/metal på ein tilfredstillende måte. Etter å ha fått DC8T i hus så ordnet det seg og har no vært i mitt eie ca 1,5 år.

    DC8T spiller med ein flott fyldighet og ikkje minst dynamikk til tusen og er samtidig flott og oppløyst uten at det går på bekostning av at det blir hardt og sterilt. Lyttetrethet forekommer ikkje i det heile.

    Kjenner ikkje til Plinius settet ditt annet en det eg har lest i HiFi blekker,men spiller sjølv på klasse A forsterkeri frå Accuphase og det funker som bare pokker,n. Den har også vært i anlegget i 14-15 mnd nå.

    Klasse A og Tannoy funker meget bra til min musikk som har hovedvekt på britisk 70 tals prog,rock,metal,blues osv...

    Skulle være innenfor din prisklasse også.

    Mvh
    TAF
    Spennende :) Dette kan være en kandidat. Mulig de har de på Tonart i Trondheim....
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Sonus skrev:
    Eirik_S

    Hvor bor du?

    Jeg vurderer selv å bytte ut mine Sonus Faber Cremona og da er MA PL200 ett alternativ da jeg nok er på vei i motsatt retning av deg. Det kunne derfor vært interessant å testet Cremona mot PL300 for å få verifisert hvordan disse låter i forhold til hverandre.

    Jeg bor i Trondheim
    Det må vel kunne la seg ordne det :)
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Anonym skrev:
    Eirik_S skrev:
    Da skal PL300 få prøve seg mot et sett med:


    Blir spennende og se hvem som får stå i stua :)

    Hvordan tror dere de klarer seg mot PL300 ?
    De er meget gode de Dynaudioene, de imponerte meg når jeg hørte de i en middels stor stue. Tror de klarer seg godt mot PL300 men hva du vil foretrekke kommer nok an på dine preferanser.
    Dette er nok den mest riktige gjetningen :)
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    bjornh skrev:
    Min erfaring med mye rock, det være seg Iron Maiden, AC/DC og Metallica (og det er dårlig stilt der ute) eller andre rocke-grupper er at lyden er flat og udynamisk og ofte skarp, bassfattig og høres nesten ut som dårlig MP3. Det er nesten umulig å reparere dette hvis man ikke lager seg PA-liknende oppsett, der man kan guffe på. Jo mer nøytralt og oppløst det blir, dess mer avsløres kvaliteten på studioets mix.
    Det er tydeligvis vanskelig å få HiFi folk til å innse dette. Produkter som strekker strikken lengst er ikke lett å kombinere med dårlige innspillinger. Jeg husker en demo av PL 300 på Metallica og jeg tenke det var noe av det mest avslørende jeg har hørt.

    Sonus Faber, Spendor og Tannoy er jo i motsatt ende, så det virker ikke som Eirik vil dit. Gode alternativer? Tja, ikke lett å finne det riktige kompromisset uten å miste for mye av beste kvalitetene (jo, man må faktisk ofre litt). Hva med Martens Miles III? Det var jo et par på brukten nettopp. Må tenke litt mer .... Focal tror jeg er litt mindre frempå og har de samme styrkene, men drar kanskje litt vel mye i samme retning. Gallo tipset tror jeg er bra når jeg jeg tenker på testen med Bladelius Embla i Horten.
     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    554
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2
    Hei


    Må ikke glemme Dynaudio 5.4 også,hadde disse selv.....meget bra høyttaler også på rock.
    Dynaudio C2 er vell litt bedre på seperasjon i lydbildet enn 5.4 men førstnevnte har litt mere pondus.


    Tannoy Dc8T og Dc10T er også utrolig bra synes jeg,men Dc10 krever litt rom for å utfolde seg.
    Eneste problemet med Tannoyene er att det kan låte litt for sivilisert og kjedelig synes jeg,
    men spiller man all slags musikk og er allergisk mot lyttetrethet så er de ett meget bra valg.
     

    LydMekk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2003
    Innlegg
    2.307
    Antall liker
    2
    C4 kontra C2 er vel å foretrekke vedr. bassmengde ihvertfall. Har ikke hørt Cx men hørte X3s 5.4 og disse var rimelig musikalske. Det koker vel ned til matching antagelig.
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Fått testa C2 litt nå. Veldig musikalske høyttalere. Deilig å høre på. Men PL300 er mindre farget og har bedre bassgjengivelse. Så det blir vel å beholde PL300.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.238
    Torget vurderinger
    1
    Du kan kanskje prøve med noen kabler som tilgir litt mer kanskje?
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.390
    Antall liker
    11.126
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Eirik_S skrev:
    T A F skrev:
    Hei Eirik_S

    Om eg kan få komme med ein anbefaling så må det være Tannoy Definition DC8T eller DC10T.

    Har vært i din situasjon dvs hatt ein del ht som ikkje har spilt rock/metal på ein tilfredstillende måte. Etter å ha fått DC8T i hus så ordnet det seg og har no vært i mitt eie ca 1,5 år.

    DC8T spiller med ein flott fyldighet og ikkje minst dynamikk til tusen og er samtidig flott og oppløyst uten at det går på bekostning av at det blir hardt og sterilt. Lyttetrethet forekommer ikkje i det heile.

    Kjenner ikkje til Plinius settet ditt annet en det eg har lest i HiFi blekker,men spiller sjølv på klasse A forsterkeri frå Accuphase og det funker som bare pokker,n. Den har også vært i anlegget i 14-15 mnd nå.

    Klasse A og Tannoy funker meget bra til min musikk som har hovedvekt på britisk 70 tals prog,rock,metal,blues osv...

    Skulle være innenfor din prisklasse også.

    Mvh
    TAF
    Spennende :) Dette kan være en kandidat. Mulig de har de på Tonart i Trondheim....
    Audioroyal har i hvertfall hatt de...
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Hørte stativhøyttalerne til Tannoyserien og jeg mener de ikke låter nøytralt hvis det er viktig for deg. Legger til litt varme og fylde, men de låter jo kjempeflott fordi de evner å engasjere med god detaljering og åpenhet.
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    bjornh skrev:
    Du kan kanskje prøve med noen kabler som tilgir litt mer kanskje?
    Har prøvd med Nordost Tyr, Au24 og Hovland Reference. Zensati var klart bedre enn alle disse. De var heller ikke de lyseste kablene. De var nok de mest nøytrale.
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Når jeg har fått solgt C2 blir det og jobbe litt med akustikken i rommet. Tviler på at PL300 blir konge på El gitar, men jeg koser meg uansett veldig mye med de i oppsettet.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.238
    Torget vurderinger
    1
    Eirik_S skrev:
    bjornh skrev:
    Du kan kanskje prøve med noen kabler som tilgir litt mer kanskje?
    Har prøvd med Nordost Tyr, Au24 og Hovland Reference. Zensati var klart bedre enn alle disse. De var heller ikke de lyseste kablene. De var nok de mest nøytrale.
    Kanskje noe solid core ville gjøre susen.

    Jeg har positiv erfaring med BM kabler fra den tiden jeg jobbet i butikk på PL'ene.
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    bjornh skrev:
    Eirik_S skrev:
    bjornh skrev:
    Du kan kanskje prøve med noen kabler som tilgir litt mer kanskje?
    Har prøvd med Nordost Tyr, Au24 og Hovland Reference. Zensati var klart bedre enn alle disse. De var heller ikke de lyseste kablene. De var nok de mest nøytrale.
    Kanskje noe solid core ville gjøre susen.

    Jeg har positiv erfaring med BM kabler fra den tiden jeg jobbet i butikk på PL'ene.
    Det er en mulighet det. Og ha et sett kabler som sløver litt, så det spiller tøft på rock.

    Kanskje jeg skal skaffe meg et sett til med høyttalerkabler.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.705
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Sorry. Får dere ikke til Metallica og Maiden, er det anlegget det står på. Det er faktisk så enkelt. Det er alltid anlegget!
    Ser for meg at Ovation S-400 eller S-600 kan være et bra alternativ til PL-300!
     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    554
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2
    Jorma kabler er også ett bra alternativ.....


    Hadde nesten vært gøy å hørt hvor ille anlegget ditt låter på rock :)

    Men uansett så har jeg den oppfatning at kabler er prikken over i`en i ett anlegg,
    og skal egentlig ikke føre klang balansen i en helt annen retning,
    da mener jeg problemet ligger andre steder i kjeden.

    Jeg ble faktisk overasket over mitt eget anlegg da jeg gikk fra rør pre til transistor igjen,
    summen av komponentene,kablene og høyttalerene har enda den fyldighet og kropp som jeg personlig foretrekker,
    samtidlig som man har nøyaktig punktplassering og detaljene kommer frem.
    Gjennom at oppsettet er vellbalansert låter det også bra på hardere musikk.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.238
    Torget vurderinger
    1
    Man skrev:
    Sorry. Får dere ikke til Metallica og Maiden, er det anlegget det står på. Det er faktisk så enkelt. Det er alltid anlegget!
    Ser for meg at Ovation S-400 eller S-600 kan være et bra alternativ til PL-300!
    ...tja...men da kanskje de farger noe?
     

    toca

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.10.2004
    Innlegg
    136
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Eirik_S skrev:
    bjornh skrev:
    Eirik_S skrev:
    bjornh skrev:
    Du kan kanskje prøve med noen kabler som tilgir litt mer kanskje?
    Har prøvd med Nordost Tyr, Au24 og Hovland Reference. Zensati var klart bedre enn alle disse. De var heller ikke de lyseste kablene. De var nok de mest nøytrale.
    Kanskje noe solid core ville gjøre susen.

    Jeg har positiv erfaring med BM kabler fra den tiden jeg jobbet i butikk på PL'ene.
    Det er en mulighet det. Og ha et sett kabler som sløver litt, så det spiller tøft på rock.

    Kanskje jeg skal skaffe meg et sett til med høyttalerkabler.
    Hei Eirik
    Jeg kjører BM Giant SP i biwire med Furutech spader FP-201 gull, til mine Monitor Audio PL200. Jeg synes at lydbildet nå har falt på plass og disse kablene funker godt i mitt oppsett. Men det skal sies at jeg kjørte Nordost Frey en periode og opplevde noe av det samme som du skriver.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.893
    Antall liker
    26.729
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Lyttet på PL300 idag hos Andre' (Hifihuset) mektigt imponert vad disse HT leverer, og intet ett hint av det som oftes blir dratt frem som ett problem. På kvinnelig rolig modern jazz låt allt behagligt og følelsefullt. På Infected M på høy vol, brutalt pumpande i bassen
    og romsfyllande lyd med mye detlj. Elektronikken som blev brukt var Chapters cube 400 ref, Meridian DVD, Yamaha Z7 som pre.

    Mvh
    Roger
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.238
    Torget vurderinger
    1
    BM kabler funker veldig godt på disse.
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Da er C2 solgt igjen. De var nok et dårlig alternativ til PL300. PL300 var vel egentlig bedre på samtlige områder. Dynamikken som er i PL300 har jeg vanskelig for å klare meg uten. Ble på en måte mere fornøyd med de nå ettersom jeg nå vet hva alternativet er. Når jeg vinner meg til det skal jeg få skiftet ut de tynne gardinene våre med tykke IKEA gardiner.... Men hvis det skulle dukke opp noen alternativer på bruktbørsen hadde det vært moro og prøve de.SKrik ut om dere ser noe intresant :) Moro å prøve nye høyttalere ;D
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    cash 63 skrev:
    Lyttet på PL300 idag hos Andre' (Hifihuset) mektigt imponert vad disse HT leverer, og intet ett hint av det som oftes blir dratt frem som ett problem. På kvinnelig rolig modern jazz låt allt behagligt og følelsefullt. På Infected M på høy vol, brutalt pumpande i bassen
    og romsfyllande lyd med mye detlj. Elektronikken som blev brukt var Chapters cube 400 ref, Meridian DVD, Yamaha Z7 som pre.

    Mvh
    Roger   
    Helt enig Roger. Problemer med PL300 oppstår ikke bare sånn uten videre, de skapes. Skulle tippe at det vanligvis er rom og/eller elektronikk som er den egentlige problemkilden da. Og de kan forhåpentlig rettes. Supre høyttalere! Låter det feil så er det ikke fordi høyttalerne er for sløve til å si ifra iallefall.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.238
    Torget vurderinger
    1
    Overtar gjerne et pent par, dersom noen gir dem bort..! ;D
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Siste erfaringer:

    Har nettopp fått prøvd et par B&W 803D av en hyggelig kar her i Trondheim. De spilte forsåvidt veldig bra. De positive med de var at her var det ikke noen av de ubehagelig artefaktene som PL300 hadde. altså en noe lys litt slitsom klangbalanse. Men det som var negativt var at de sammenlignet med PL300 var ganske innesluttet i mellomtonen og de krevde høyt volum for å spille bra. Selve impakten fra tre 7" var imponerende. De høye volumet de behøvde falt ikke i god smak til naboen som bor under..... Så det ble ikke noe kjøp.

    Noen andre som har erfart at FST mellomtonen til 803D er noe innesluttet?

    Så det jeg lurte på om det er noen som har sammenlignet 803D med 802D og kan beskrive litt forskjeller? Kan 802D ha en del bedre mellomtone, og hvordan er den på lave volum?

    En annen moro erfaring jeg hadde var når jeg fikk prøve Krell EVO 505 cd spiller. Denne var en stor oppgradering sammenlignet med min Plinius cd. Aldri før har det vært så tett mellom gåsehudanfallene mens jeg hørte musikk. Synes faktisk denne løste problemet på PL300..... Men å få tak i en Krell EVO 505 brukt kan vel bli vanskelig, samt at ifølge HFS så skal vel driverket være lite holdbart.... Kommentarer?
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Jeg tenker at du egentlig skulle hatt Revel, men de er jo så altfor dyre. Du har ikke vurdert å prøve Martens, Audio Physics eller Usher?
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    Jeg tenker at du egentlig skulle hatt Revel, men de er jo så altfor dyre. Du har ikke vurdert å prøve Martens, Audio Physics eller Usher?
    Har aldri hørt Revel....... Men sikkert bra. Martens Miles har jeg prøvd, den lydsignaturen falt ikke helt i smak hos meg. AP har jeg så vidt hørt, ikke nok til å gjøre meg opp en mening om de..... Usher har jeg heller aldri hørt. Står et par på finn nå da. Usher B10 Diamond... Hørt disse?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn