|
det der er ikke Paragon, det er Metregon! sjeldnere tror jeg?bia skrev:Herlig. Er det noen her som har hørt noe slikt tro? Skal være Paragoner i norge etter det jeg har hørt.
Så/hørte paragon i Porsgrunn for snart 30 år siden. Var råimponert den gangen.bia skrev:Herlig. Er det noen her som har hørt noe slikt tro? Skal være Paragoner i norge etter det jeg har hørt.
xerxes skrev:Så/hørte paragon i Porsgrunn for snart 30 år siden. Var råimponert den gangen.bia skrev:Herlig. Er det noen her som har hørt noe slikt tro? Skal være Paragoner i norge etter det jeg har hørt.
er du den lykkelige eier?Rudi skrev:................. og snart kan en nyrenovert slik høres i Oslo åsså![]()
Du er en ulykkelig eier av Paragon, alstå..... Man skal høre mye. ;DRudi skrev:Nei, ikke lykkelig :'(
Jeg har eid den i snart 17 år og den har manglet topp plater i 16 av de, ...... dvs begge topp plater er defekte, nå er elementene overhalt og delefiltrene ble for mange år siden levert hos en kyndig person for renovering og nå som høytaleren snart er ferdig kan han ikke finne de igjen, på toppen av det hele har vi ikke fått tak på et hus som den kan passe inn i og vi har ikke plass til den her vi bor nå......... så jeg er ikke den lykkligste når det gjelder akurat den saken nei.......... men en gang SKAL den opp og spille, det er sikkert 20-25 år siden jeg hørte en Paragon sist så det er på tide igjen. Jeg vet om flere som har slike i Norge, men ikke en av de er oppegående og spiller som den skal.Rhesus skrev:Du er en ulykkelig eier av Paragon, alstå..... Man skal høre mye. ;DRudi skrev:Nei, ikke lykkelig :'(
Erland skrev:Mener at Erling Neby har Paragon i samlingen sin.
Om det var dette eksemplaret som sto hos Image Audio, eller om Klaus eier et eksemplar vites ikke. Så i alle fall strøkent ut.
Ellers ryktes det at det står et eks. i et av rommene i Vatikanet (men dit spørs det vel om noen av oss får audiens ;D)
Lydklinikken skrev:Jeg har et par model 19 selv, de kostet over 66,000 for paret da de var nye en gang. Tror det er tre- eller fire par i Norge, jeg har et par og har solgt et par for noen år siden...
Rudi skrev:Lydklinikken skrev:Jeg har et par model 19 selv, de kostet over 66,000 for paret da de var nye en gang. Tror det er tre- eller fire par i Norge, jeg har et par og har solgt et par for noen år siden...
Mnja...... spørs om du ikke må tenke engang til ;D....... hvis du dividerer på 3 og trekker fra 200.-, så har du den korrekte prisen de kostet i 1978 i Norge...... de kostet forøvrig under 10000.- pr stk i Danmark samme år........ husk at selv JBL Paragon OG de digre Beveridge'ene kostet godt under 30000.- dengangen og de var kjent for og være noe av det aller dyreste som fantes dengang, husker forøvrig at jeg tjente 4500.- pr mnd i 1979.......... og var godt fornøyd med den lønna
Ok? Jeg har ihvertfall et stykk hefte, fått hos DaCapo Hifi, Moss, Jørgen Gustavsen for mange år siden, hvor det står svart på hvitt hva de kostet i dette heftet. Uansett, morro at noen fler har disse. Jeg bruker vanlig, Hmm, uvanlig?(Revox anlegg på mine Altec´er, og det låter utrolig godt). Nå er bassene til repapp og reconing hos Ing. Per Grov på Furuseth i Oslo. Han har jo importen på dette merket. Har hatt andre Altec´er også. A-7 Voice of the theater og de ultrastore, husker ikke hva de het, men var fra 30 tallet, hadde multicell (10 cells fulltonehorn og 15 "bass) Kassene var ca 2.50 høye og hadde vinger på sidene. Dette låt jo stort, merkelig nok godtok kjerringa dette, siden Kari Bremnes sang så godt i dem...Hehehe![]()
Rhesus skrev:Hvor mye tar Hr. Grov for å rekone 416?
Det aner jeg ikke, men du kan ringe han i kontortiden mellom klokka , tja i 09 tiden til 16:00, på telefon 23 14 23 50. Jeg har en byttehandel med han så pris har vi ikke blitt enige om.
Skal bytte noen hvite 515-B kurver mot 515-8GHP.
Blir spennende å få de på plass. Har forresten byttet ut til Alni-Co magneter på basskurver og hornene.