alt utdebatert?

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
45.518
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Ser på mengden pålogget medlemmer og gjester og det undre meg at det skjer så lite på sentralen
8-900 pålogget og det eneste som diskuteres er hodetelefoner og off topic

Er alt utdebatert eller er det noe annet som gjør at det er så stille?

i beste mening :)

mvh

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.033
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Ser på mengden pålogget medlemmer og gjester og det undre meg at det skjer så lite på sentralen

mvh
Jepp, sommer.
Men uansett begynner HFS generelt å bli dørgende kjedelig. Snerten i forumet blir mer og mer borte.
Nærmest uansett hvor en snur og vender seg her inne, er det bla. masser av lange krysspostede innlegg.....
Savner tråder med temperatur, humor og snev av ironi mellom linjene - uten at det tar av i vill krangling på personlig plan og trussel med søksmål...... kanskje de som har vært med på denne lekenheten, som jeg mener er i ferd med å forsvinne - har forstått hvor det bærer, før meg?
Hvorfor skal alt være så jævl... seriøst?
Setter selvfølgelig pris på dem som gir fra seg lærdom og erfaring på en saklig, konsis og forholdsvis kortfattet måte. Blir færre av dem også...

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Det samme tema tas opp hver sommer, og de hete diskusjonene kommer nok ikke før "skolestart".

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Oppskrift på å starte en "het" tråd er å komme med en påstand om "verdens beste", samt at egne sannheter MÅ gjelde for alle andre... :rolleyes:

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
45.518
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Hehe HC,lurer på hva en skal finne på å skryte opp i skyene?
kanskje jeg starter en tråd om at jeg har værdens beste tube buffer ;)

mvh

• Liker
Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Hehe HC,lurer på hva en skal finne på å skryte opp i skyene?
kanskje jeg starter en tråd om at jeg har værdens beste tube buffer ;)

mvh
Ta noen kabler... Det pleier å funke :cool:... Forøvrig, god sommer til deg motoren :)

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Oppskrift på å starte en "het" tråd er å komme med en påstand om "verdens beste", samt at egne sannheter MÅ gjelde for alle andre... :rolleyes:
Jeg har verdens beste kone! Dette er min egen mening, og følgelig sunn fornuft.

Nei det har du ikke!
Hmm, blindtest påkrevet her sikkert... Inkludert "målinger..."
Jeg pleier å si til kona ut hun tar seg best ut i dunkel belysning, men blindtest? Nope.

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
45.518
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Antall liker
1.429
Sted
Siggerud
Torget vurderinger
1
Jeg har verdens beste kone! Dette er min egen mening, og følgelig sunn fornuft.

Nei det har du ikke!
Hmm, blindtest påkrevet her sikkert... Inkludert "målinger..."
Siden jeg mener å kunne litt om emnet, melder jeg meg på i testpanelet. Blindtest er ok; man skal jo ikke vite vilken kone man tester eller la seg påvirke av det man ser. Av naturlige årsaker må jeg begrense utvalget til 2 stk pr. testrunde/kveld. Bør man gi terningkast?

Sist redigert:

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo

mvh
Jepp, sommer.
Men uansett begynner HFS generelt å bli dørgende kjedelig. Snerten i forumet blir mer og mer borte.
Nærmest uansett hvor en snur og vender seg her inne, er det bla. masser av lange krysspostede innlegg.....
Savner tråder med temperatur, humor og snev av ironi mellom linjene - uten at det tar av i vill krangling på personlig plan og trussel med søksmål...... kanskje de som har vært med på denne lekenheten, som jeg mener er i ferd med å forsvinne - har forstått hvor det bærer, før meg?
Hvorfor skal alt være så jævl... seriøst?
Setter selvfølgelig pris på dem som gir fra seg lærdom og erfaring på en saklig, konsis og forholdsvis kortfattet måte. Blir færre av dem også...
Du er nok inne på noe vesentlig.

For min del var jeg borte fra forumet fra forsommeren ifjor til langt utpå vinteren. d.å . Etter min mening var det over en lang periode et knippe bidragsytere som rett og slett søplet ned de trådene de var med i. Ikke bare krangling, men direkte fjas og pisspreik sider opp og ned, lite med ironi, snert og humoristisk temperatur. Sommeren ifjor var direkte krise som bygde seg opp i juni/juli og kulminerte med 22/7. Må si det var mye som ble moderert bort den helga som fint kunne stått i ettertid som et monument over enkeltes dårskap. Selv om jeg ikke var aktiv leste jeg forumet stor sett hver dag, og det var forstemmende å se hvor hatske enkelte er, gjerne i små flokker, mye ufint blir postet i affeksjon for så å bli slettet av de samme timer etter. Viske ut sine spor så og si.
Over tid vil dette selvsagt virke negativt på hele forumet, og enkelte burde fått reisepasset sitt påskrevet langt tidligere for husfredens skyld.

Det er den ene siden av det, hvordan står det så til i hifibransjen og den generelle interessen for tradisjonelt hifiutstyr? Er det noe særlig rekrutering der ute, eller er det bare elkjøp, plug&play og streaming som gjelder. Musikk og anlegg som lydtapet og underholdningsenhet på linje med et fjernsynsapparat? Hortenmessa kan jo iår være ekstra interessant. Blir snittalderen på gutta bare høyere og høyere i takt med stigende måne? Tidligere før så aktive klubber og foreninger her på sentralen glimrer mer og mer med sitt fravær. Eneste unntaket er vel OVK, men også der blir det lengre og lengre mellom aktivitet og posting. Nidaros hvor er dere?

Mulig pendelen nå har kommet for mye over i det som noen vil oppfatte som for seriøst, men likevel, det har ihvertfall gitt meg en viss lyst til igjen å bidra hist og her. Noen ganger er det kanskje like greit å la være å poste i enkelte tråder, pisse i øst og vest bare for å markere seg, selv om kunnskap og innhold er mindre enn lik null. På den annen side er det også eksempler på trådstartere som fyrer seg opp for det minste spørsmål, og tar alt i den værste mening. Fjorispreget fjas opp og ned i mente om Justin Bieber er heller ikke så veldig stimulerende for interessen i lengden.

MEN, det viktigste er, ikke minst meg selv inkludert, bruke mindre tid på å klage over hva som er feil med HFS i gjentatte tråder. Utenforstående får vel nesten karasjokk av mindre.

I beste mening
mvh
Eros

Sist redigert:

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.810
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Alt er utdebattert. Og det er fint.
Da kan livet fortsette med stemingsrapporter, ytringer, opplevelser, praktiske tips og gode råd. Og musikk. Og humor. Og bilder.
Var det noen som sa at et hifi-forum var til for saklig debatt? Helt umulig, og ikke ønskelig.
Men det ER mystisk hvordan HFS3 har så mange flere innloggete medlemmer enn den gamle, og likevel ikke flere gode innlegg.

Sommer og ferie i dårlig vær er ypperlig til HFS, så kvaliteten bør ikke gå ned av den grunn.

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Antall liker
4.337
Sentralen er veldig kjedelig for tiden.

Hovedgrunnen er nok at vi er midt i den aller beste årstiden, heldigvis! :cool:

Men vi har også mistet noen av de mere fargerike medlemmene.
Det er veldig synd.

R

rico

Gjest
Sentralen har vært kjedelig lenge og det ble ikke bedre når det ble versjon 3. Og det er ikke p.g.a. årstiden. Whatever happend to all the fun in the world spurte FZ om for mange år siden, og det kan man enda spørre om. Hvis utenforstående går inn på HFS for å se på hva disse hifi folka holder på med så tror jeg nok de blir sittende igjen med ett intrykk av at dette er blodig alvorlige saker. Kanskje HFS til en viss grad gjenspeiler oss som folk; vi er blitt utrolig humørløse, selvhøytidelige mennesker med alvolrlige blikk og hvor det er veldig viktig i å ha rett. Forskere mener at de kan bevise at barn smiler ca. 200 ganger i løpet av et døgn, voksne ca.5...en eller annen plass på veien så forsvinner evnen til å ha det gøy.

Noen kan bruke 2-3 uker på sentralen på å prøve og overbevise en som er fornøyd med at han tar feil, klart det blir ikke mye smil av slikt. Er det komplett umulig å akseptere at vi er ikke skrudd sammen på en lik måte? Kan man ikke bare akseptere at det er slik det er? Er det så utrolig viktig å "vinne" tråder at man ofrer humøret til seg selv og andre? Kanskje noen til og med blir dritlei hele hobbyen grunnet dette? Det er betenkelig når noen blr lei hifi fordi de deltar på et forum for hifi....

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Vel - ved å hevde at NOS rør er dårligere enn nyproduserte kan vel lokke selv den mest sommerlate rørforsterker-elsker ut av stabilt sideleie, vil jeg tro.
Men det er det vel ingen som gjør.....

Nå; Bacalao på ekte Kristiansunds-vis!

R

rico

Gjest
Vel - ved å hevde at NOS rør er dårligere enn nyproduserte kan vel lokke selv den mest sommerlate rørforsterker-elsker ut av stabilt sideleie, vil jeg tro.
Men det er det vel ingen som gjør.....

Nå; Bacalao på ekte Kristiansunds-vis!
Å joda , det er det mange som gjør men da gjør de det da...

Fiskesuppe med selvfiskete ingredienser og en god Chablis her...

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Om ikke annet er det "masse gode tilbud" på Torget:

Aktive Annonser Type Produktets navn Kategori Fylke/Land Pris Lagt ut
PHILIPS klokkeradio Radio/kassettspiller Akershus Kr. 100 15.07.2012 - 19:55
PHILIPS radio/kasett/CD-spiler Radio/kassettspiller Akershus Kr. 300 15.07.2012 - 19:54
SHARP stereo reiseradio Radio/kassettspiller Akershus Kr. 500 15.07.2012 - 19:52
Luxor reiseradio Radio/kassettspiller Akershus Ta kontakt 15.07.2012 - 19:49
Sølvsuper 10-72 Radio/kassettspiller Akershus Kr. 3.000 15.07.2012 - 19:46
Radionette Kurer Transi FM Radio/kassettspiller Akershus Kr. 2.500 15.07.2012 - 19:43
Tandberg Huldra 9 m. FM stereodek. Radio/kassettspiller Akershus Kr. 3.000 15.07.2012 - 19:40
Technics SA-104 stereo receiver Radio/kassettspiller Akershus Kr. 1.000 15.07.2012 - 19:38
Schaub Lorenz Tourin Europa radio Radio/kassettspiller Akershus Kr. 6.000 15.07.2012 - 19:36
ITT Stereo Casette 5500 HIFi Radio/kassettspiller Akershus Kr. 3.000 15.07.2012 - 19:32
Sharp FY-301L FM/MW/LB radio Radio/kassettspiller Akershus Kr. 1.000 15.07.2012 - 19:28
Technics SA-222 med FM/AM Integrert forsterker Akershus Kr. 3.000 15.07.2012 - 19:24
ITT radio/kasettspiller Radio/kassettspiller Akershus Kr. 500 15.07.2012 - 19:21
Schaub Lorenz TOURING Europa Radio/kassettspiller Akershus Kr. 4.000 15.07.2012 - 19:19
Tandber transistorradio Radio/kassettspiller Akershus Kr. 2.500 15.07.2012 - 18:59
Technics CD spiller SL-P110 CD/SACD-spiller Akershus Kr. 2.500 14.07.2012 - 14:31
Tandberg Portable 3-1 Radio/kassettspiller Akershus Kr. 2.000 13.07.2012 - 14:13
Satelitt radio i full stand Radio/kassettspiller Akershus Kr. 2.000 12.07.2012 - 18:42
Tandberg TRANSISTORRADIO Radio/kassettspiller Akershus Kr. 3.000 12.07.2012 - 18:24
Schaub Lorenz TOURING 2000 DISTANS Radio/kassettspiller Akershus Kr. 4.000 12.07.2012 - 18:01
TANDBERG Huldra 8 Radio/kassettspiller Akershus Kr. 1.000 12.07.2012 - 17:42

Solgte Produkter
Ingen solgte annonser.

Kjøpte produkter

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Antall liker
7.007
Alt utdebatert? Tja...
For min del vil jeg si klart nei, men jeg synes kanskje det er for få "ildsjeler" som er aktive slik at det er de samme som svarer i hver eneste tråd.

Jeg tror at jeg selv er en av de som har vært med på å gjøre HFS kjedeligere dessverre. Har bare ikke skjønt det før i det siste.
Jeg tar dette med lyd og musikk litt for seriøst for dette forumet og skal finne meg andre jaktmarkeder.

Ellers tror jeg Stolthet og fordom er med på å gjøre forumet mindre fargerikt.
Litt for mange som tror de sitter på den hele og fulle sannhet og prøver å fortelle det så ofte som mulig. Sånn blir det kanskje når man kjenner nickene så godt etterhvert. For å nevne noen få så er nick som Petter Dahle, Roda, Pengesluk, Oblivion og Mr T blitt borte og det er store sko som skal fylles uten at forumet skal dale i kvalitet.

Jeg ønsker de ekte entusiastene tilbake til skrivefeberen. Jorda har etter min mening ikke blitt flatere de siste årene selv om man kan tro det etter et par uker her.

I beste mening.

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
160
Jeg oppfatter at det i dette miljøet er svært mange selvhøytidlige som lett lar seg såre av motbør.
Oppfatter også at størrelsen på kjeften hos mange er omvendt proporsjonal med graden av egen kunnskap. Litt rart uansett at mange nå kjeder seg på forumet. Når man roper på Moderator så snart temperaturen stiger, blir gjerne resultatet mer grå og triste tråder..?
Når det er sagt, så har jeg selv ofte fått meget stor nytte av sentralen. For meg har dette forum vært en fantastisk kilde til ny kunnskap. Det gjelder bare å sile litt..
Heldigvis har jeg ikke lenger et anlegg der jeg skal forsvare prestisje.

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.810
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Alt utdebatert? Tja...
For min del vil jeg si klart nei, men jeg synes kanskje det er for få "ildsjeler" som er aktive slik at det er de samme som svarer i hver eneste tråd.

Jeg tror at jeg selv er en av de som har vært med på å gjøre HFS kjedeligere dessverre. Har bare ikke skjønt det før i det siste.
Jeg tar dette med lyd og musikk litt for seriøst for dette forumet og skal finne meg andre jaktmarkeder.
.......
Der mener jeg at du tar grundig feil. Du har vært en berikelse, et av de mest positive og konstruktive på hele forum.
Jeg tror mange finner det vanskelig å kritisere samtidig som man ikke vil henge ut noen, og at generelle karakteristikker lett kan ramme feil.
Folk har forskjellige preferanser når det gjelder språk og tone, det er så, men vennlighet, kunnskap og saklighet som du representerer er alltid positivt.
Jeg stemmer spøkefullt i at alt er utdebattert, men det er det selvfølgelig ikke. Det er nok helst mange av debattantene som blir utdebattert etter en stund.

U

utgatt60135

Gjest
Det samme tema tas opp hver sommer, og de hete diskusjonene kommer nok ikke før "skolestart".
Det er naturlig at det er roligere på sommeren, men jeg også syntes at HFS lenge har blitt kjedeligere. Der det har vært mye aktivitet er på HiFi generelt og jeg tror det er bra for et forum at et emne drar mye diskusjon. Men dessverre tror at mye at det spennende der ble dradd bort til "mitt anlegg" emnet. Diskusjoner, valg og tanker fra andre blir mye mer utvasket i en tråd hvor man bare vil gi komplimenter. Missforstå meg ikke for de trådene er topp, men jeg savner mer interessante diskusjoner og kunne håpet at dere hadde postet mer på Hifi generelt enn bare i deres egen tråd. Det hadde gitt mer liv og røre her.

Noe forsvant nok også i oppdelingen til "forskjeller" emnet for å skape mer fred og ro her. En idé åprøve slå de sammen igjen?

For min del føler jeg at mye er utdebatert, men jeg synes fortsatt det kan være spennende å debatere f.eks hva naturlig og nøytral lyd kan være. Men så fort man våger å utfordre andre så kommer det straks noen som blir personlige og nærmest vil stanse diskusjoner hvor det er uenigheter. Jeg savner mer takhøyde uten at det blir personlig negativt.

Det tredje dilemmaet for min del er at oppgradering har en begrensing i økonomi og derav uteblir de interessante trådene man selv kunne ha lagd. Ja, det er for lite rekrutering synes jeg. Få nye som ønsker tips og som gir morsom og nyttige tilbakemeldinger selv. Ikke mye vi kan gjøre med det.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.033
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Alt utdebatert? Tja...

.......
Der mener jeg at du tar grundig feil. Du har vært en berikelse, et av de mest positive og konstruktive på hele forum.
Jeg tror mange finner det vanskelig å kritisere samtidig som man ikke vil henge ut noen, og at generelle karakteristikker lett kan ramme feil.
Folk har forskjellige preferanser når det gjelder språk og tone, det er så, men vennlighet, kunnskap og saklighet som du representerer er alltid positivt.
Jeg stemmer spøkefullt i at alt er utdebattert, men det er det selvfølgelig ikke. Det er nok helst mange av debattantene som blir utdebattert etter en stund.
Her istemmer jeg stor enighet (som det så formelt heter)

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.356
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Alt utdebatert? Tja...

.......
Her istemmer jeg stor enighet (som det så formelt heter)
Tiltredes herfra også.

mvh

U

utgatt60135

Gjest
Jeg tror at jeg selv er en av de som har vært med på å gjøre HFS kjedeligere dessverre.
Jeg synes du har vært en av dem som har gjort HFS mer interessant, og jeg håper du fortsetter i samme grad og ikke blir for personlig berørt om du får motsvar du ikke er enig i.

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.530
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Noe av det kjedeligste jeg kan forestille meg er tråder om hvor kjedelig det er om dagen. Start heller noe morsomt og/eller innsiktsfullt, da vel. Kommer ikke noe godt ut av slik klaging ut i sommerluften.

U

utgatt60135

Gjest
Noe av det kjedeligste jeg kan forestille meg er tråder om hvor kjedelig det er om dagen. Start heller noe morsomt og/eller innsiktsfullt, da vel. Kommer ikke noe godt ut av slik klaging ut i sommerluften.
Noe som jeg synes er kjedelig er folk som klager på klaging :rolleyes:.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Kan hende er det disse "liker"-"misliker"-greiene som lager denne triste hyggelige stemningen? At fargeklattene bevisst eller ubevisst holder igjen på det språklige krydderet for for å unngå "misliker" - eller at flere enn før opptrer unaturlig vennligsinnet, bare for å sikre seg mer eller mindre velfortjente klikk på "liker"-knappen fra medforumister.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.033
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Du er en av de jeg synes legger inn "kjedelige" innlegg uten å være kjedelig.
Med det mener jeg saklige, kunnskapsrike innlegg som i allefall jeg kan lære noe av.

Topp Bunn