Gratulerer så mye med Harbeth

blir stilrent og pent
siste ordentlige integrerte fra Luxman imo er ax 590 den nye 505 serien brukes langt rimeligere kina`` trafoer et lite kikk på innmaten bekrefter det fort,,og er jo ikke akk billig 505z heller, synd 509 serien har blitt så tullete dyr når de ble lansert tidlig 2000 tall i Japan kosta de rundt 30k, imo ville jeg sett på brukt e-650 eller ax 590 når det kommer til integrerte av Lux & Accu eller hvis det hadde dukket opp forrige gen 509 til fornuftig pris uansett valg av forsterker i denne klassen så trur jeg det skal godt gjøres å frem provosere dårlig match med Harbeth

Spec er også et merke som hadde funket knall helst Rsa m3-m99, der slipper du klasse A varmen men får utrolig bra 3d perspektiv og mikrodynamikk og timing, eneste er vel at de har en litt sær fjernstyring med egen liten mottaker man må koble til forsterkern
Takk for input,
@KrazyIvan#
Jeg har los på en Accuphase E650 og en Luxman 505z, men tenker ikke at noen
deler fra Kina betyr så mye ift Luxman. Selvfølgelig skulle jeg ønske at alt var produsert i annet enn Kina, men det er tenker jeg blir av andre grunner enn det kvalitetsmessige. Tror altså at Kina er kommet for å bli.
Du synes du å ha skjønt det, men prioriteten er å finne en forsterker som spiller godt den musikken jeg liker best ála Sigurd Ros, David Sylvian, Luke Howard, Talos osv. Rock, pop, blues og «uptempo» musikk interesserer meg svært lite etterhvert og forsterkere som er god til dette interesserer meg ditto lite. Derfor har jeg også kjøpt Harbeth. Rommet er jo også bare på 19m2 og spiller nesten aldri høyere enn medium, så «ultimate drive« er uten interesse.
Litt fortvilende å spørre om råd på «åpne» tråder på HFS, da ramler det inn alt mellom himmel og jord, helt løsrevet fra det man har spurt om og de «rammene» som er satt.
Norma er også et merke jeg har stor tro på med Harbeth og den musikken jeg liker. Tok kontakt med Endpoint, men de skal visstnok slutte med Norma grunnet kvalitetsproblemer med merket. Var helt nytt for meg, aldri hørt om at kvaliteten på Norma var under pari, men ville pushe Canor. Blir litt skeptisk til slikt….
Uansett tror jeg jeg har to gode kandidater til det jeg spiller mest. Gjallarhorn er veldig trivelig å handle med og skulle veldig gjerne kjøpt Spec. Er bare litt tvilende til om jeg vil trives med den minimalistiske betjeningen over tid.