Alt er relativt hos Einstein

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Atlerovik

Konvertitt
    Ble medlem
    30.08.2019
    Antall liker
    13.411
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    22
    Ja jeg vet, @Atlerovik. Liten verden. Det var jeg som sendte dem til deg en gang i tida. Malte dem også. Produseres ikke lenger og i min bok skylder du meg nå et sett Tonträger. Minst! 😉
    Haha! Var det du? Beklager, sånt har jeg lett for å glemme, etter hvert 😬

Men da kan jeg jo gjøre opp for meg med å sende dem tilbake. Tror jeg har dem liggende, ennå.

tob

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.12.2013
    Antall liker
    69
    Sted
    5235 Rådal
    Torget vurderinger
    2
    Disse hadde jeg. Passer (nesten perfekt). IKEA-krakker som er farget sorte etter kjøp. Finnes ikke disse i sortimentet lenger?
    Ikea har noen tilsvarende men bare i hvit og grå Må da males svart.
    Koster ikke all verden. 32x32x45 cm
    1779026246368.png

Sist redigert:

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    5.275
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Haha! Var det du? Beklager, sånt har jeg lett for å glemme, etter hvert 😬

Men da kan jeg jo gjøre opp for meg med å sende dem tilbake. Tror jeg har dem liggende, ennå.
    Nei, det trenger du virkelig ikke. Måtte bare erte litt. 🙂

Tror uansett jeg slår fra meg krakk-løsningen(e).

pelsjeger

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Antall liker
    1.762
    Torget vurderinger
    4
    Hmm. Ytre mål: h440, b320, d300 mm.

Jeg har regnet på det, du trenger 10,1 løpemeter med emne for å lage to stativer (med tapper/ sammenføyninger.)
    Emnet later til å være 40x20mm.
    Del C inn i del B, del B inn i del A.
    8x av hver del.

Grei skuring med furu, treplugger og lim, men ikke gjort med hardtre på en ettermiddag med sammenføyninger.

Materialkost kommer neppe under 2-3k om du skal ha hardtre i møbelkvalitet. Jeg begynner å fatte hvorfor disse koster en del. Det er 16 høykvalitets sammenføyninger per stativ.
    IMG_0424.jpeg

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    5.275
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Og algoritmer er fint - av og til. Sagt det før, men gleden for meg er ikke å gnure på plater fra fordums tider, men å finne ny musikk.

Nytt band som algoritmene har ledet meg til. 🙂

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.856
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    så lenge musikken treffer kjernen & kiler i balla så er jeg helt enig 😊 🎶 musikk er så mye mer enn kun utgivelser før Keith Richards les dinosaurenes tid selv om det er mye bra derfra også 😃 blir snart julaften på deg nå da med nye høyttalere ,ser ut som du har gjort et smart valg 🤗 og riktig god helg

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    5.275
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Kona har dratt på finlandstur, så har spart oppakkingen til i kveld. Blomsterstativene får duge som høyttalerstativer inntil videre.Har forøvrig krøpet til korset og bestilt et sett Tonträger, som skal være på veg fra snekkerboden i Tyskland.

IMG_9135.jpeg

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    5.275
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Oppe og går. Som når jeg hadde de på besøk i XD-versjon, slås jeg litt i bakken over hvordan høyttalerne totalt forsvinner når det spilles. Er helt umulig å lokalisere at lyden kommer fra høyttalerne. Me like.😊

IMG_9143.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    91.808
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Slitan! Ser flott ut………med tanke på at Tonträgerene er på vei 😊

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    5.275
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Da er dagen brukt til oljing av terrassen. For de som har terrasseplaner i sommer anbefaler jeg sterkt å behandle med olje fra Møretyri og ikke de vannbaserte «hinneproduktene» man ellers finner. Et knall produkt, trekker inn i veden og har brukt produkter fra Møretyri også på resten av huset.

IMG_9188.jpeg

Middag i normerte omgivelser.

IMG_9190.jpeg

Ellers tenker jeg fælt på om jeg skal kline til med forsterker. Vært litt frem og tilbake om valg, har undersøkt mye, men når jeg først har blitt så gammel at jeg lukter svakt av urin og har kjøpt Harbeth, er det Luxman, eller Accuphase som ligger fremst i løypa.

Luxman er vel litt mer åpen og «påslått», enn Accuphase, men om det er en fordel i det lange løp er jeg noe usikker på. 🤔

Har hatt Accuphase for ca 40 år siden og eiergleden var utvilsom. Er ikke til å kimse av det….

E650:
    IMG_9194.jpeg

Men Luxman ligger jo ikke langt etter:

505z

IMG_9197.jpeg

Klasse A skulle jeg helst unngått, men det er jo fordeler og ulemper med det meste, og alt er jo relativt.

For øvrig tilter jeg hvis de intervjuer et jævla menneske til om lungetransplantasjon.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    91.808
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Jeg ville gått for Luxman, istedenfor den metroseksuelle champagne looken til Accuphase. Men for all del, vi er i Pride måneden, so go wild 😊

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    4.451
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Skal ikke blåse meg opp, men tror ikke det forgjettede betyr særlig, alias Accuphase, Luxman og andre. Til syvende og sist er det byggkvalitet og ikke merke. Tror du finner alternativer i de Italienske f. eks som matcher dine preferanser. Flere tyske også for den saks skyld.

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.856
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Gratulerer så mye med Harbeth 🤗 🎶 blir stilrent og pent 😊

siste ordentlige integrerte fra Luxman imo er ax 590 den nye 505 serien brukes langt rimeligere kina`` trafoer et lite kikk på innmaten bekrefter det fort,,og er jo ikke akk billig 505z heller, synd 509 serien har blitt så tullete dyr når de ble lansert tidlig 2000 tall i Japan kosta de rundt 30k, imo ville jeg sett på brukt e-650 eller ax 590 når det kommer til integrerte av Lux & Accu eller hvis det hadde dukket opp forrige gen 509 til fornuftig pris uansett valg av forsterker i denne klassen så trur jeg det skal godt gjøres å frem provosere dårlig match med Harbeth 😊Spec er også et merke som hadde funket knall helst Rsa m3-m99, der slipper du klasse A varmen men får utrolig bra 3d perspektiv og mikrodynamikk og timing, eneste er vel at de har en litt sær fjernstyring med egen liten mottaker man må koble til forsterkern

Sist redigert:

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    5.275
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Skal ikke blåse meg opp, men tror ikke det forgjettede betyr særlig, alias Accuphase, Luxman og andre. Til syvende og sist er det byggkvalitet og ikke merke. Tror du finner alternativer i de Italienske f. eks som matcher dine preferanser. Flere tyske også for den saks skyld.
    Ikke blås deg opp, det er bare å være glad. 🙂

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    4.451
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Altså, dette er en tilfeldig valgt tråd og bare helt tåpelig i forhold til å... ja gud bedre...

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    5.275
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Jeg ville gått for Luxman, istedenfor den metroseksuelle champagne looken til Accuphase. Men for all del, vi er i Pride måneden, so go wild 😊
    Tror jeg vil leve fint med Accuphase, litt knekk i håndleddet og skjerf innendørs. Kona er glad i meg uansett, sier hun, så lenge jeg ikke spiller Greta van Fleet . 😉

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.856
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    går så fint
    Thomasd 😊 er vel ingen som føler seg nær av noe her på besøk i Einsteins tråd trur jeg 😊 🙏 mulig jeg ikke fikk med meg noe er i allefall helt enig at uansett merke i dette skjiktet så vil det spille bra med Harbeth 😊🎶

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    5.275
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer så mye med Harbeth 🤗 🎶 blir stilrent og pent 😊

siste ordentlige integrerte fra Luxman imo er ax 590 den nye 505 serien brukes langt rimeligere kina`` trafoer et lite kikk på innmaten bekrefter det fort,,og er jo ikke akk billig 505z heller, synd 509 serien har blitt så tullete dyr når de ble lansert tidlig 2000 tall i Japan kosta de rundt 30k, imo ville jeg sett på brukt e-650 eller ax 590 når det kommer til integrerte av Lux & Accu eller hvis det hadde dukket opp forrige gen 509 til fornuftig pris uansett valg av forsterker i denne klassen så trur jeg det skal godt gjøres å frem provosere dårlig match med Harbeth 😊Spec er også et merke som hadde funket knall helst Rsa m3-m99, der slipper du klasse A varmen men får utrolig bra 3d perspektiv og mikrodynamikk og timing, eneste er vel at de har en litt sær fjernstyring med egen liten mottaker man må koble til forsterkern
    Takk for input, @KrazyIvan#

Jeg har los på en Accuphase E650 og en Luxman 505z, men tenker ikke at noen deler fra Kina betyr så mye ift Luxman. Selvfølgelig skulle jeg ønske at alt var produsert i annet enn Kina, men det er tenker jeg blir av andre grunner enn det kvalitetsmessige. Tror altså at Kina er kommet for å bli. 😉

Du synes du å ha skjønt det, men prioriteten er å finne en forsterker som spiller godt den musikken jeg liker best ála Sigurd Ros, David Sylvian, Luke Howard, Talos osv. Rock, pop, blues og «uptempo» musikk interesserer meg svært lite etterhvert og forsterkere som er god til dette interesserer meg ditto lite. Derfor har jeg også kjøpt Harbeth. Rommet er jo også bare på 19m2 og spiller nesten aldri høyere enn medium, så «ultimate drive« er uten interesse.

Litt fotvilende å spørre om råd på «åpne» tråder på HFS, da ramler det inn alt mellom himmel og jord, helt løsrevet fra det man har spurt om og de «rammene» som er satt.

Norma er også et merke jeg har stor tro på med Harbeth og den musikken jeg liker. Tok kontakt med Endpoint, men de skal visstnok slutte med Norma grunnet kvalitetsproblemer med merket. Var helt nytt for meg, aldri hørt om at kvaliteten på Norma var under pari, men ville pushe Canor. Blir litt skeptisk til slikt….

Uansett tror jeg jeg har to gode kandidater til det jeg spiller mest. Gjallarhorn er veldig trivelig å handle med og skulle veldig gjerne kjøpt Spec. Er bare litt tvilende til om jeg vil trives med den minimalistiske betjeningen over tid. 🤔

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn