Alt er relativt hos Einstein

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Førsteinntrykket er at 280D er et godt step opp i forhold til intern løsning i Ace. X-faktoren - den akk så slitne «musikaliteten»- som jeg synes Moon er så fantastisk på - er der i fullt monn, men det spiller litt med håndbrekket på. Savner mer kontrast og oooomph. Men er jo en ganske skjev fordeling når DAC koster like mye som Ace ny. Men forsterker og ooomph kan man jo gjøre noe med etterhvert. 😊
     
    Sist redigert:

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.708
    Sted
    London
    Førsteinntrykket er at 280D er et godt step opp i forhold til intern løsning i Ace. X-faktoren - den akk så slitne «musikaliteten»- som jeg synes Moon er så fantastisk på - er der i fullt monn, men det spiller litt med håndbrekket på. Savner mer kontrast og oooomph. Men er jo en ganske skjev fordeling når DAC koster like mye som Ace ny. Men forsterker og ooomph kan man jo gjøre noe med etterhvert. 😊
    Nå har du nok havnet på kjøret atter en gang 😀
    Større Moon forsterker neste?
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Førsteinntrykket er at 280D er et godt step opp i forhold til intern løsning i Ace. X-faktoren - den akk så slitne «musikaliteten»- som jeg synes Moon er så fantastisk på - er der i fullt monn, men det spiller litt med håndbrekket på. Savner mer kontrast og oooomph. Men er jo en ganske skjev fordeling når DAC koster like mye som Ace ny. Men forsterker og ooomph kan man jo gjøre noe med etterhvert. 😊
    Nå har du nok havnet på kjøret atter en gang 😀
    Større Moon forsterker neste?
    Ja, større forsterker har vært planen, men ingen hast. 😊
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Jeg mistenker at evo400 som står her hadde bergtatt deg rimelig heftig med den dacen..
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Etter en ukes bruk er jeg meget fornøyd med investeringen. Mye raskere respons på app’en, deilig å ikke være ekskludert fra MQA og et godt løft i lyd. Merker særlig stor forskjell på de gode innspillinger og høyoppløste formater.

    F354B716-0AE5-4C1A-BC79-6786EADC0469.jpeg
     
    Sist redigert:

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Og stadig like fornøyd med disse og kombinasjonen med Moon. Selv om man sitter utenfor sweetspot er det umulig - og da mener jeg umulig - å høre at lyden og musikken kommer fra høyttalerne. En egenskap jeg bare liker. De er flotte om man bare vil spille musikk i bakgrunnen, eller om man vil sitte opp og analysere og følge med. Homogene, »beskjedne», med god flow og plastisitet og setter nærmest ikke et eget fotavtrykk på musikken. Spiller romlig. På lag med det jeg liker med Moon.... 😊

    Er ikke noe dynamisk og bassmessig fyrverkeri, men er ikke en stor prioritet hos meg.

    Ace rekker langt, men hører - som sagt i tidligere post - at de kunne trengt litt mer kraft. Våkner mer til liv når jeg drar på.
    Ingen hast, men større Moon er på blokka...

    75072FDA-B595-4A5C-AEF7-F5C6E47691DA.jpeg
     
    Sist redigert:

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Har tidligere lagt ut link til Johanna Kurkela. Fun facts er at hun er kona til Tuomas Holopainen i Nightwish:

     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Men da er Amorphis et bedre valg. Stor stemme på en kar som rager +- 160 cm...

     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Jobbtur til Lofoten denne uka. Heldig med været og er noe dypt tilfredsstillende med å være nært storhavet. Arbeidet noen år i Oslo, det var som å leve i en bomullsdott og savnet alltid «hjem».

    Må være som Ulf sier: Jeg trives best i åpne landskap (selv om han vel tenkte på et helt annet landskap). 😊

    A98DE2A9-61B4-4826-B54E-326A9F06F062.jpeg
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Jobbtur til Lofoten denne uka. Heldig med været og er noe dypt tilfredsstillende med å være nært storhavet. Arbeidet noen år i Oslo, det var som å leve i en bomullsdott og savnet alltid «hjem».

    Må være som Ulf sier: Jeg trives best i åpne landskap (selv om han vel tenkte på et helt annet landskap). 😊

    Vis vedlegget 666628
    Likte en parodi av ulf's vise godt.. jag trivs best i öpna barskåp... Nära baren vil jag bo.. 😊
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Ja, mange versjoner av den:

    Jag trivs best i öppna barskap
    nära polet vil jag bo
    nogra månader om året
    så att själen skal få ro.

    (Fritt etter svensk).
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.319
    Antall liker
    13.383
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Ja, er vel mye crosswinds på Svolvær, men vet ikke om du flyr småbanenettet?
    Ja, de får sitt i löpet av ett år! Nej, är inte på kortbanenettet, lengre, men har fått mitt på vestlandet när det begav sig. Nu är det längre asfaltstriper och större maskiner som gäller. Vi har sommarhus i Sennesvik, Vestvågøy och drar inom Henningsvær en tur varje sommar.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Da er Ace solgt og en brukt Moon 340i på inngående fra Nederland. Var jo ikke så stort poeng å sitte med to streamere og DAC’er, og har kjøpt en 340i uten tilleggsmoduler. Så får jeg samtidig mer ooomph å rutte med.

    Er jo utrolig mye bra utstyr å få kjøpt, og noe jeg har prøvd gjør visse ting bedre hvis man bryter opp lyden i elementer. Har imidlertid likt lyden av Moon i sum utrolig godt, særlig plastisiteten, den musikalske nyanseringen den spiller med og allsidigheten. Og «if it ain’t broken, don’t fix it», som det heter på nynorsk....

    Litt kabeltesting har det også blitt.

    Mens jeg venter er reservestyrkene innkalt fra kjelleren til ny fronlinjetjeneste.

    559859D7-C0B9-4E70-89EC-A8D0CE3AAE1D.jpeg
     
    Sist redigert:

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Den veibiten ser litt kjent ut - hvor er dette? Inne i Finland -nært grensa?
    Du kjenner ditt Nord-Finland... Ja, ca en mil sør for Kilpisjärvi, akkurat når man forlater selve järvi’en som man har hatt på høyrehånda. Man kjører opp og over et høydedrag og får utsikt til en del kilometer rett veg framfor seg. 😊
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Ha en riktig fin helg :) flotte veier, skulle nesten tro det var i USA.

    mvh
    Ja, takk det samme. Rette er de, men bildene lyver litt med tanke på vegstandarden. Bør ikke ha laus mage når man kjører her, for å si det sånn. Og mye rein på vegen, så både refleksene og bremsene får kjørt seg litt. 😊
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Ja, er et vegstykke hvor det nærmest ikke er bebyggelse på 110 km. Godt tips, skal spille sangen når jeg kjører hjem samme strekket. 😊
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.708
    Sted
    London
    Du kjenner ditt Nord-Finland... Ja, ca en mil sør for Kilpisjärvi, akkurat når man forlater selve järvi’en som man har hatt på høyrehånda. Man kjører opp og over et høydedrag og får utsikt til en del kilometer rett veg framfor seg. 😊
    Var mye i Kilpis som barn og ungdom - kjøttungen i baksetet.
    Kjørte også den veien av og til når jeg kjørte mellom Lødingen og Alta når været var mindre trivelig langs kysten
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Og jeg rykker stadig fremover i køen.... Moon 340i på plass etter en flott opplevelse med kjøpet. Alt var strøkent: forsendelse, oppfølgning og forsterkeren. 😊
    92111177-038A-4205-8BED-E76F048E466E.jpeg
     
    Sist redigert:

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.708
    Sted
    London
    Og jeg rykker stadig fremover i køen.... Moon 340i på plass etter en flott opplevelse med kjøp fra en entusiast i Nederland. Alt var strøkent: forsendelse, oppfølgning og forsterkeren. 😊 Vis vedlegget 671056
    Og lyden? Ble den bedre? Det ligger en 240i på eBay nå, men tror jeg må vente litt før neste anskaffelse kommer i hus her... 😀
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Ramla inn døra med den seinkvelds i går, så har kun fått sjekket at det er lyd i den, men førsteinntrykket er av en (langt) større pondus. 😊
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hvor mye mer guffen har denne på papiret enn den gamle på 2x50?
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Hvor mye mer guffen har denne på papiret enn den gamle på 2x50?
    2x100w - 8 ohm - og 2x200w - 4 ohm - på papiret. Første 5 watt i klasse A. Konstruksjonen med første 5 watt i kl A, er noe som er fra 340 og oppover (600i/700I), og var ikke i Ace, så vidt jeg vet. Er ihvertfall ikke opplyst i spesifikasjoner til Ace/240i.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Skal si litt om lytteinntrykk etterhvert som jeg har fått brukt den en stund. Trenger erfaringsmessig litt tid før ting får festet seg, men en ting er sikkert: forsterkeren er helt stille. Ace ga fra seg en meget svak summing som kunne merkes tett inntil, men selv med øret helt inntil 340 hører jeg virkelig nada. Første gang jeg har opplevd det her hos meg. 😊
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Fikk forøvrig med en såkalt «blue fuse» fra Furutech med på handelen. Er visstnok fryst ned til samme temperaturer som man kan oppleve i Nord-Finland i januar. Har skjenet innom noen tråder på nettet hvor de er omtalt og skal visstnok gi et markert løft i gjengivelsen. Jeg stiller med et åpent sinn til det meste, så blir artig å prøve.

    Hvis det gir en positiv effekt skal jeg passe på å legge ut tråd om det på fredags ettermiddag, så blir det litt fart i sakene her på Sentralen når det stunder mot helg.... 😉

    6438CB48-FD75-4FC8-AAE7-3832B9442941.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn