alphamale sin sutrekrok.......

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    tja, vil nå tro at delefilteret er såpass oppegående i dine at du ikke vil oppnå noe særlig annet enn litt fasefeil.. :) tilter du dem bak så blir avstanden til diskanten litt lengere.. og visa versa :)

    Men lovt å prøve vel? :)
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.532
    Antall liker
    3.076
    Torget vurderinger
    0
    Har du prøvd å tilte dine gamle?
    Nei, de ble stående på hjula.....akkurat passe ift. sittehøyden i sofan, men vridbart "hode" er genialt.

    Så langt er det Martin Logan som trenger tilting for sweetspot, og noen flere hvis man har en 2. rad i hjemmekinoen...som er plassert høyere enn 1. rad
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    tja, vil nå tro at delefilteret er såpass oppegående i dine at du ikke vil oppnå noe særlig annet enn litt fasefeil.. :) tilter du dem bak så blir avstanden til diskanten litt lengere.. og visa versa :)

    Men lovt å prøve vel? :)
    He he!
    Det kan vi jo ikke ha noe av........Men jeg lurte på om jeg mistet noe luftige svev i toppen???:) Ikke det at det er betydelige forskjeller når jeg hever hodet 10 cm, men litt er der. Jeg mente selvfølgelig MOT lytter.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Har du prøvd å tilte dine gamle?
    Nei, de ble stående på hjula.....akkurat passe ift. sittehøyden i sofan, men vridbart "hode" er genialt.

    Så langt er det Martin Logan som trenger tilting for sweetspot, og noen flere hvis man har en 2. rad i hjemmekinoen...som er plassert høyere enn 1. rad
    Jeg har mine stående på tepper med antiskli som er snudd med filt mot parkett. Og klippet til i passe str. ( Har btw 800 og ikke 802 som avbildet )
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    tilter du mot lytter så kan vil du få samme fenomen.. De fleste som lager høytalere med vinkling i trekker jo diskanten bak for å få fasene rett.. :)

    Nei løsningen her er 10cm bøker under stolbeina.. :p
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Spiksa er konstruert for å gjøre denne jobben skjønner du!
    Hva ville i så fall skje om jeg legger meg bak i reclineren? Nå er det ikke snakk om store tilten dog:)

    Jeg tenker som så!
    Hvis det anbefales å tilte senter i hk. hvorfor skulle det ikke gå med frontene. Jeg har sett kinorom hvor ht står på podium, men husker ikke om de var tiltet eller om sitteplasser var hevet på golv, men tviler....
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    En stund siden jeg posta her og det har jo skjedd et og annet siden jeg la ut albumet. Jeg vet jeg har lovet nye bilder men tiden strekker liksom ikke til med 2 smårollinger og mye reising.

    Men et spørsmål har jeg tid til. Jeg er i besittelse av to stk Paradigm sub 1, og tenkte jeg skulle kjøre igang pbk (perfect bass kit ) på de, men jeg sliter med å komme igang med målinger. Jeg kommer så langt at programmet detekterer sub, men den finner ikke kalibreringsfila til mic,en. Er det noen kloke hoder som har vært borti dette?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har ikke vert borti Lyngdorf , men om du kan sette dette manuelt så kan jeg jo komme med pc og målemik. Er jo en stående invitasjon på å komme på besøk også du ikke har benyttet deg av. Har skjedd en del i det siste, og selv om jeg stadig vekk går mer og mer mot kinodelen av hobbyen vår. Så spiller dette musikk, min musikk, meg glede og engasjement.

    Kommer ikke noen vei videre her før jeg får tak i noen flere bokser.

    Og av samme grunn gidder jeg heller ikke å styre så mye, da det meste vil bli forandret på når boksene er i hus.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kanskje du må lagre den cal filen inne i Lyngdorf pre.. Slik at den finner den. Jeg er SÅ dårlig til å forklare meg.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Lenge siden jeg oppdaterte noe her.
    Har vært så opptatt med å følge med på alt det andre gjør istedenfor:) Men noe nytt er det.
    Monoblokkene har vært på "sykehus" med blåst sikring. De er tilbake i tipp topp form, og renset for støv.

    Jeg har også brukt tiden til å fintrimme systemet med Roomperfect i Lyngdorfen for stereo.
    Målet nærmer seg, men jeg har forstått at Lyngdorf, som har tjent meg vel siden 2006 ikke kan gi meg det fulle og hele potensiale innenfor DSP,ens verden.

    Så en slik har kommet i hus i dag TEQ Trinnov EQ. spennende tider forran meg med andre ord:)

    Jeg har visst også glemt å fortelle at 2 av disse har vært i hus noen mnd.
    SUB 1 Signature Series Hexagonal cabinet with multiple high-excursion drivers radially aligned in a Vibration-Canceling...
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Neimen.. liv i leira jo ;)
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.964
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Få ADA TEC'en på plass i hylla og ta bilder av hele anlegget fort som f....
    Dette må vises frem.:D

    Hvor mye veier hele sulamitten nå? 500 kg?
    ....eller mer kanskje. Dette er mildt sagt, tung hifi.
    B
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Lenge siden jeg oppdaterte noe her.
    Har vært så opptatt med å følge med på alt det andre gjør istedenfor:) Men noe nytt er det.
    Monoblokkene har vært på "sykehus" med blåst sikring. De er tilbake i tipp topp form, og renset for støv.

    Jeg har også brukt tiden til å fintrimme systemet med Roomperfect i Lyngdorfen for stereo.
    Målet nærmer seg, men jeg har forstått at Lyngdorf, som har tjent meg vel siden 2006 ikke kan gi meg det fulle og hele potensiale innenfor DSP,ens verden.

    Så en slik har kommet i hus i dag TEQ Trinnov EQ. spennende tider forran meg med andre ord:)

    Jeg har visst også glemt å fortelle at 2 av disse har vært i hus noen mnd.
    SUB 1 Signature Series Hexagonal cabinet with multiple high-excursion drivers radially aligned in a Vibration-Canceling...
    Gratulerer med nyervervelsene!! Tipper dette spiller helt rått.

    Tommy
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Takker!:)
    Ja det begynner å komme seg nå Tand.
    Går også svanger med tanker om å gjøre noen smågrep akustisk. Først og fremst taket og bak ht.
    Men det må gjøres på en måte så frua ikke skjønner hva det dreier seg om. Legge noe led oppå og si det er en ny kul lampe:cool:

    Bergfinn! Kanskje nye bilder på nyåret engang:p
    Kor det går oppe i hula di x-cell.....no nytt?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Konge oppsett! De subbene er jo bare helt værst, bruker du de når du spiller i stereo også ?

    Jeg kan hive kameraet bak på ryggen og knipse noen bilder av oppsettet engang om du vil..
     

    NasseNoff

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    272
    Antall liker
    58
    Ennå ingen nyheter om effekten av 29 presets?

    PS: Og så må du få deg noen flere store bokstaver. Kanskje det skal stå "ADA TRINNOV TEQ8 dsp" ?
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Takker!:)
    Ja det begynner å komme seg nå Tand.
    Går også svanger med tanker om å gjøre noen smågrep akustisk. Først og fremst taket og bak ht.
    Men det må gjøres på en måte så frua ikke skjønner hva det dreier seg om. Legge noe led oppå og si det er en ny kul lampe:cool:

    Bergfinn! Kanskje nye bilder på nyåret engang:p
    Kor det går oppe i hula di x-cell.....no nytt?
    Skjer stadig nye ting her :)
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Ennå ingen nyheter om effekten av 29 presets?

    PS: Og så må du få deg noen flere store bokstaver. Kanskje det skal stå "ADA TRINNOV TEQ8 dsp" ?
    Har fått plassert den i racket, og det er det.
    Syke barn og nært forestående reise tar mye av oppmerksomheten her for tiden. Samt julestria med sine utfordringer.:)
    Jeg hadde planer om å få koblet meg opp for å gå gjennom menyen i går kveld, men sånn ble det ikke..

    Jeg skal sette inn noen ekstra STORE bokstaver for deg Nasse;)
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Takker!:)
    Ja det begynner å komme seg nå Tand.
    Går også svanger med tanker om å gjøre noen smågrep akustisk. Først og fremst taket og bak ht.
    Men det må gjøres på en måte så frua ikke skjønner hva det dreier seg om. Legge noe led oppå og si det er en ny kul lampe:cool:

    Bergfinn! Kanskje nye bilder på nyåret engang:p
    Kor det går oppe i hula di x-cell.....no nytt?
    Skjer stadig nye ting her :)
    Prøver å gå deg næringa X.
    Men det viser seg vanskelig å følge ditt tempo, og så er det jo så jævla kostbart:cool:
    Men gøy at det skjer noe nytt i riggen til tider.

    Kor de går i Narvik? Nå nytt?
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Lenge siden jeg oppdaterte noe her.
    Har vært så opptatt med å følge med på alt det andre gjør istedenfor:) Men noe nytt er det.
    Monoblokkene har vært på "sykehus" med blåst sikring. De er tilbake i tipp topp form, og renset for støv.

    Jeg har også brukt tiden til å fintrimme systemet med Roomperfect i Lyngdorfen for stereo.
    Målet nærmer seg, men jeg har forstått at Lyngdorf, som har tjent meg vel siden 2006 ikke kan gi meg det fulle og hele potensiale innenfor DSP,ens verden.

    Så en slik har kommet i hus i dag TEQ Trinnov EQ. spennende tider forran meg med andre ord:)

    Jeg har visst også glemt å fortelle at 2 av disse har vært i hus noen mnd.
    SUB 1 Signature Series Hexagonal cabinet with multiple high-excursion drivers radially aligned in a Vibration-Canceling...
    Du har nå ingenting og klage på i bass verden dette er verdens beste Sub i mine ører , gratulerer med både DSP , Sub osv osv hvordan liker du subben ????????????

    Imagine
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Har varsel lampe på mine svs men har ikke klart og presse di så langt jeg gir meg lenge før ;) God jul til deg og dine :)

    Imagine
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Takker!:)
    Ja det begynner å komme seg nå Tand.
    Går også svanger med tanker om å gjøre noen smågrep akustisk. Først og fremst taket og bak ht.
    Men det må gjøres på en måte så frua ikke skjønner hva det dreier seg om. Legge noe led oppå og si det er en ny kul lampe:cool:

    Bergfinn! Kanskje nye bilder på nyåret engang:p
    Kor det går oppe i hula di x-cell.....no nytt?
    Skjer stadig nye ting her :)
    Prøver å gå deg næringa X.
    Men det viser seg vanskelig å følge ditt tempo, og så er det jo så jævla kostbart:cool:
    Men gøy at det skjer noe nytt i riggen til tider.

    Kor de går i Narvik? Nå nytt?

    Dyrt blir det fort, men nå begynner prisklassen å bli såpass at det fører automatisk til at man må roe ned og jobbe inn penger før oppgradering.. ser heller ingen grunn til å gå sidelengs og bytte når det blir såpass komplett rigg.

    Det eneste som skal utbedres er sub siden ettervært.. klipschene selges også skal jeg finne noe annet.. fikk mail i dag om et nytt norsk høytalermerke, de hadde noen interessante subber.. :)
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Inne i siste uka med 800 dia:(
    Også inne i siste uka på ventingen av erstattere. De blir små og nusselige i forhold;)

    Ellers har de siste mnd. vært preget av syke barn, syk far (meg selv) og mange gjøremål i heimen men litt tid til musiserng har det blitt.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Blir gøy å høre oppsettet ditt om ikke lenge :) Kvalitet i alle ledd kan man jo trygt si... :) - Hvordan syntes du subbene spiller nå når du har fått testet de litt ?

    Har holdt meg forholdvis sykdomsfri denne vinteren utrolig nok, fint for da er formen stigende.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Phu!
    Blir helt utslitt av de subbene. De skremmer livskiten av meg å kjærringa på film.
    Musikk.......ALDRI! hørt bedre:cool: ( forutenom den berømte tømmervik demoen i høst oslo konserthus med burmeister subbene)
    Du må få pussa kameralinsa å ta en tur over om noen uker når de nye ht. har fått nuen timer på seg.

    Du har jo "spesialblod" i årene som holder deg frisk, siden du har vokst opp i så barskt miljø/natur:cool:
    Jeg er jo bare en sytat nordlending;)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hvilke subber? Hvilke høyttalere?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Må være noe sterkt i de pillene jeg går på. Eller så blander jeg deg med en annen en som skulle selge sine B&w

    Var på jobb. Men ble sendt hjem. Så er på vei hjem....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn