Joda, jeg har jo disse M2-klonene drevet av et Crown-monster på 4x 1200w, så det tøffes stort sett avgårde på steinharde 65-75 dB snitt

Jeg har tatt noen snarveier på kalibrering da jeg synes så synd i meg selv når jeg må flytte høyttaleren ut fra vegg og til midten av rommet for å måle skikkelig, men her forleden fattet jeg nok mot i meg til å gjøre det skikkelig. Frem med tv-benk, fiske frem og ut kabler, fikle 60 kg høyttaler med skarpe hjørner ut i midten av rommet og frem med måleutstyr og hørselsvern!
Så jeg hadde meg en hard kalibreringsøkt på 4-5 timer hvor målet var å finne en grunninnstilling som gjorde responsen så flat som mulig (med minst mulig EQ-punkter) da det virker som standard M2-innstillinger ikke er veldig treffsikkert på mine kloner. Sannsynligvis har jeg større avvik på mine drivere enn de håndplukkede driverne som sorteres for M2. Jeg endte på +- 0,5 dB fra ca 5-600 hz til 20 000hz og plasserte taleren tilbake.
Målte på nytt i lytteposisjon og brukte masse tid på å få 20-400 hz riktig med de resterende PEQ punktene til overs og følte jeg kom så tett på mål at jeg ble litt rørt.

Lyttet i noen timer med stor entusiasme for at jeg endelig var akkurat der jeg følte jeg ville være.
Men, for der er alltid et men, i min iver etter å måle før og etter glemte jeg å lagre de nye innstillingene i både Crown (har dsp med totalt 16 PEQ per kanal) og Hypex DLCP før jeg lastet inn de gamle, og borte vekk var alt det harde arbeidet

Så nå hater jeg livet og nekter å spille musikk igjen!
Fullt oppsett, som i surround??