Alt til hus og bolig Aldri lei av å bli lurt? (Black Friday)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
Kjekt med prissammenligningssidene, som har historikk på prisene.
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.561
Antall liker
13.025
Fikk scoret meg en ryggsekk som var rekordbillig i alle fall så noe er det mulig å plukke opp. Den har ligget på 3000-3200 stort sett, nå fikk jeg den for 2280.
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.204
Antall liker
3.549
Torget vurderinger
1
Så noe rimeligere forrige uke som jeg tenkte å kjøpe etter hvert (var litt sen på triggeren der), men det kan alltids vente til høsten igjen det for det ble dobbel pris på black friday på den saken gitt(!)..
Blakk fredag, eller den store bulkedagen i året som den er blitt.. Bare å holde seg hjemme, ser ingen grunn til å frivillig dra ut for å spre corona og få bulket bilen i samme slengen ute i kulden.
Handlet en ting forrige helg som det var bra pris på, men ellers så ser jeg det er så mye utrolig mye dritt butikkene prøver desperat å bli kvitt!
Synes de gode tilbudene bare blir færre og færre, og som oftest er prisen bare satt ned tilbake til normalen igjen.. Også begrenset hvor ofte man trenger å kjøpe en ny TV eller vaskemaskin, ofte er det kun der det blir gode priser).
 

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Det morsomme med alkohol aka øl mener jeg å huske, leste jeg for noen år siden at om prisene senkes er det visstnok ikke lov å øke de igjen. Gjelder vel først og fremst øl i dagligvare vil jeg tro.

Fritt frem fra glemslen...
 

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0

Zundapp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.05.2012
Innlegg
60
Antall liker
65
Platekompaniet mottar bestillinger selv om de vet at de kan ikke levere varene. Dette er skuffende, jeg har mistet mange muligheter å skaffe meg varer på andre steder.
 
2

2xJ

Gjest
^ Men det pleier da vitterlig og stå estimert leveringstid ?
Det er slutt på de tidene da man hadde alt på lager selv, kanskje et skudd for egen baug i disse kårånna tider, der logistikken går mer langsomt...
 

Zundapp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.05.2012
Innlegg
60
Antall liker
65
Ingen leveringstidestimering. De melder privat på e-post at de ikke kan levere varene, men de mottar fortsatt bestillinger og fortsetter å tilby de samme varene på nettsiden. Jeg synes det er rart.
 
2

2xJ

Gjest
Vi har forskjellig mening om det - og det er helt ok
Så du mener at de KUN skal tilby varer som dem har på lager ?
Gjelder det andre du handler ifra og ?
 

Zundapp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.05.2012
Innlegg
60
Antall liker
65
Jeg synes at "ubekreftet leveringstid" er et problem? Platekompaniet tar bestilling, får betalt for varene, selv om de vet ikke om de kan levere varene. Tror du at det er normalt?
 
2

2xJ

Gjest
Dette er feil.
Dem trekker deg ikke før varene er på sitt lager og er på vei for og bli sendt til deg.
Dem har oversikt om leverandører har varer på lager og ikke.
JA - det kan ta lang tid noenganger:rolleyes:
 

Zundapp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.05.2012
Innlegg
60
Antall liker
65
Kanskje ikke helt feil, se her:


".........er dessverre utgått og ikke lenger tilgjengelig fra leverandør. Vi må derfor slette varen(e) fra din bestilling. Beklager at vi ikke kunne skaffe varen(e).

Dersom du har brukt bankkort vil du motta beløpet fra Klarna tilbake på din konto innen kort tid, som regel innen 1-3 dager.

Dersom du har valgt fakturabetaling, vil du ikke motta faktura for kansellerte varer.

Har du benyttet gavekort, vennligst kontakt kundeservice@platekompaniet.no for refundering av dette.



Med vennlig hilsen

Platekompaniet.no
 
2

2xJ

Gjest
Ser man det !! Aldri opplevd før at dem tar forhånsbetalt. Pengene blir trukket ifra kort, når varene er sendt får ihvertfall alltid jeg beskjed om, ved slike tilfeller.

Har du sjekket at pengene faktisk gikk ut fra din konto ?
 

Spissoy

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.01.2009
Innlegg
2.019
Antall liker
4.082
Sted
Fitjar
Torget vurderinger
14
Dem tar forhåndsbetalt i form av å reserverer beløpet på kontoen.:) Gjort det på alle mine bestillinger med kort.
 

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
7.905
Antall liker
19.799
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Reservert på kontoen er ikke det samme som forhåndsbetalt.
Uansett hvem jeg handler med online her, kan jeg følge med på bankkontoen. Pengene bli´r først
tatt ut, deg dag jeg får mail med "Shipped" :)
 

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
834
Antall liker
413
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Problemet som jeg synes er verst er at de ikke får varer på forhåndsbestilte varer, på den datoen det skal komme.
Husker ikke om det var Pink Floyd eller Roger Waters jeg bestilte i 2020, men den ble forsinket, og jeg fikk den senere enn de som bestilte andre steder.
Denne gangen bestilte jeg derfor Pink Floyd: Pulse, hos Amazon.de, litt dyrere, men sannsynligvis er varene her ganske kjapt, som de har vært før da jeg handlet der.

Det positive, det er at de bruker Klarna, så en kan velge å betale regningen når varen er «i hus».
Før brukte jeg kredittkort, nå bruker jeg Klarna, og har gjort det hos både BRL og Platekompaniet.
Hos Klarna ligger betalingshistorikken, det er oversiktlig og greit.
 
  • Liker
Reaksjoner: 2xJ

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Innlegg
14.505
Antall liker
14.002
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
jeg kjøpte en Sony 65" A80J 4K OLED (2021) for 18k under den svarte fredagsuka hos elkjøp. anser det som et godt kjøp.
 
Topp Bunn