Albumstafetten Jule, desember og sola snur-runden

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Meld på album som dere mener passer til tema i over.
Trekning 28/11
Antall deltagere avgjør hvor hurtig vi gjennomfører (hvor mange anmeldelser som skal postes hver dag.
Samme konsept som i runde 7. deler deltagerene opp i par.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2

Så var det dette med linkinga da.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Brasse, min lille engel. Juleengel.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.106
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
RoDa skrev:
65finger skrev:
RoDa skrev:
Er ingen julealbumkæll, så jeg får se på dere fra utsiden. :)

Kun denne som jeg tenker på som go-låt for julen.
http://open.spotify.com/track/4yaUDc6tXhncU0Nr3CT8D3

R
RoDa! hvis du leser åpningsinnlegget og trådtittlen er det en MEGET romslig definisjon av hva som skal nomineres. Så frafallet ditt er IKKE godtatt
Diktator!

Sting - If On a Winter's Night
http://open.spotify.com/album/1CunA7UmHpHH1WE1e7Xr2g

R
BRA!!!!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Kom igjen! Melde seg på! Er meldt på selv men poster plate lørdag grunnet ferie

praxis

Medlem
Ble medlem
28.04.2010
Antall liker
0
Sted
Bergen
"Here are the Sonics", Norton records, inkluderer Sonics sin julebidrag.

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
praxis skrev:
:) Skulle gjerne anmeldt denne, det er jo et fantastisk album! Men IMO blir det litt for liberarlt om denne får inngå i denne runden. Oder was, il Finger'n?
Da kunne eg like gjerne nominert Clarence Carter sin Testifyin' fordi Back door santa er å finne der 8)

Er også, som nevnt tidligere, skeptisk til å anmelde jazzplater i stafetten, men er vel neppe mulig å unnå i denne runden. Wesseltoft er vel programforpliktet til å bli nominert. Håper bare ikkje Kari Bremnes har gitt ut juleplate.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Townes skrev:
praxis skrev:
:) Skulle gjerne anmeldt denne, det er jo et fantastisk album! Men IMO blir det litt for liberarlt om denne får inngå i denne runden. Oder was, il Finger'n?
Da kunne eg like gjerne nominert Clarence Carter sin Testifyin' fordi Back door santa er å finne der 8)

Er også, som nevnt tidligere, skeptisk til å anmelde jazzplater i stafetten, men er vel neppe mulig å unnå i denne runden. Wesseltoft er vel programforpliktet til å bli nominert. Håper bare ikkje Kari Bremnes har gitt ut juleplate.
Det har hun. Brrrr... :-\

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
126
Det er bare dette jeg tenker på når jeg hører det navnet:

Ja, det - og lykken av å ikke være i besittelse av et Bremnes-album.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
baluba skrev:
Townes skrev:
praxis skrev:

Fortell nå ikke Roda det. Da har vi det gående her.

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.813
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
rolfozzy skrev:
baluba skrev:
Townes skrev:
praxis skrev:

nominer den - så bytter du RETT før trekning.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
H.R skrev:
rolfozzy skrev:
baluba skrev:
Townes skrev:
praxis skrev:

nominer den - så bytter du RETT før trekning.
Tør ikke. Tenk om jeg glemmer og bytte. ;D

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
.Marcus skrev:
Da slipper du i det minste å anmelde den ;D
Du er inne på noe der. Men jeg føler meg ganske velkledd i slakterforkle.

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Hmmm

Panikken tok meg her. Et kjapt søk på spotify kan tyde på at juleplata hennar ikkje er tilgjengeleg der ;D ;D ;D

Mm den har ein kryptisk tittel og eit ujulete cover

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Townes skrev:
Hmmm

Panikken tok meg her. Et kjapt søk på spotify kan tyde på at juleplata hennar ikkje er tilgjengeleg der ;D ;D ;D

Mm den har ein kryptisk tittel og eit ujulete cover
Joda. Den ligger der den.

Skulle kanskje ikke sagt det.

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.813
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Det tar seg opp ja ;D
Ganske mange juleplater jeg aldri har hørt i denne runden gitt

G

Gjestemedlem

Gjest
ErosLoveking skrev:
totte skrev:
Jeg hadde litt lyst til å prakke på noen Pan Pipe Christmas, men man skal vel ta noe man selv liker?
det håper jeg da virkelig.
Hmm, jeg kan ikke komme på et eneste eksempel på julemusikk som jeg liker eller vil finne på å høre på frivillig. Så hvis Boney M blir tatt for ille opp så får jeg heller trekke meg igjen og stå over denne runden, og komme sterkt tilbake på nyåret når vi skal spille normal musikk igjen.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Gjestemedlem skrev:
ErosLoveking skrev:
totte skrev:
Jeg hadde litt lyst til å prakke på noen Pan Pipe Christmas, men man skal vel ta noe man selv liker?
det håper jeg da virkelig.
Hmm, jeg kan ikke komme på et eneste eksempel på julemusikk som jeg liker eller vil finne på å høre på frivillig. Så hvis Boney M blir tatt for ille opp så får jeg heller trekke meg igjen og stå over denne runden, og komme sterkt tilbake på nyåret når vi skal spille normal musikk igjen.
den er godkjent; husk julemusikk er en av tre options. Desember og sola snur er de to andre

G

Gjestemedlem

Gjest
65finger skrev:
den er godkjent; husk julemusikk er en av tre options. Desember og sola snur er de to andre
Joda 'Feliz Navidad' er jo utvilsomt julemusikk, men som med det meste annet av julemusikk er det egentlig ganske slemt å tvinge folk til å høre på. Egentlig sikkert heller ingen god ide og la meg skrive om slikt. Ender bare ned tårer og tenners gnissel og påfølgende henvisninger til §1.

Jul er en tid for delfiakaker, Disney, forspiste mager og Jesusbarn.

Fred i stova, og snakkes i januar.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Gjestemedlem skrev:
65finger skrev:
Joda 'Feliz Navidad' er jo utvilsomt julemusikk, men som med det meste annet av julemusikk er det egentlig ganske slemt å tvinge folk til å høre på. Egentlig sikkert heller ingen god ide og la meg skrive om slikt. Ender bare ned tårer og tenners gnissel og påfølgende henvisninger til §1.

Jul er en tid for delfiakaker, Disney, forspiste mager og Jesusbarn.

Fred i stova, og snakkes i januar.
Hva med solasnur eller desember Deph? Jul er bare stress

_RoDa_

Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.106
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Med den gledelige opplysningen om ho Kari og juleplata hennes må eg STERKT vurdere å bytte album!!

_RoDa_

Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.106
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Dette lover jo veldig bra:

"Selv om vi kjenner disse sangene svært godt, har de to kunstnerne gitt dem sitt eget personlige tonespråk. De to kunstnerne utfyller hverandre, og gjør både sanger sammen og hver for seg. Nok en gang har produsenten Erik Hillestad funnet frem til artister som gir oss lyttere noe ekstra. «Desemberbarn» er en poetisk førjulsplate som bør gi fred og ro til dem som lytter."

R

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
RoDa skrev:
Dette lover jo veldig bra:

"Selv om vi kjenner disse sangene svært godt, har de to kunstnerne gitt dem sitt eget personlige tonespråk. De to kunstnerne utfyller hverandre, og gjør både sanger sammen og hver for seg. Nok en gang har produsenten Erik Hillestad funnet frem til artister som gir oss lyttere noe ekstra. «Desemberbarn» er en poetisk førjulsplate som bør gi fred og ro til dem som lytter."

R
Fint, da er vi ferdig med denne.... ;)

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
126
Jeg vurderer nesten å bli med, selv om jeg ikke har tid, kun for å nominere Bremnes og se andre lide.

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.813
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
for å sikre oss mot spekulative nominasjoner forslår jeg at den som nominerer også må anmelde egen plate denne heller noget tvilsomme runden ;D

Og ja - jeg liker bugge's skive dersom det skulle herske noen tvil.

Topp Bunn