Albumstafetten 7

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.018
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skjønner ikke hvorfor dere prog-fans har så sterk allergi mot steel. På syttitallet var det klar kulturell konflikt mellom de som vendte seg mot Nashville og rockere med flinkis-tendenser, men det er 30 år siden nå. Steel har jo en vakker og organisk lyd, og er stort sett fremragende fremført.

Jeg vil derfor ta hatten av for Dag, som ærlig har konfrontert sine fordommer med gaffel og kniv i det siste. Han ser ut til å få kurert flere slike alvorlige nevroser som allergi mot god musikk. ;) Embrace the steel, and you will feel!

G

Gjestemedlem

Gjest
    baluba skrev:
    Jeg skjønner ikke hvorfor dere prog-fans har så sterk allergi mot steel. På syttitallet var det klar kulturell konflikt mellom de som vendte seg mot Nashville og rockere med flinkis-tendenser, men det er 30 år siden nå. Steel har jo en vakker og organisk lyd, og er stort sett fremragende fremført.
    Jeg har store problemer med denne måten å misbruke gitarer på, helt uten å være prog-fan. Mine umiddelbare fyiske reaksjoner at skuldrene prøver å bevege seg i motsatt retning av hverandre og hendene knyter seg. Det er ikke en helt automatisk reaksjon, for brukt med omhu (som til dømes en triangel) så kan de lage en effekt. Jeg får litt den samme reaksjonen når jeg skrur på radioen og det brukes denne metalliske vrengeboksen på vokalen som har blitt så populær i den mest kipe tenåringsmusikken nå. Også litt det samme hvis jeg hører en førsteklasse øve på blokkfløyte. Ikke til vederkvegelse med andre ord. Men jeg anerkjenner lydene som en del av countrysounden. En av mange grunner til at jeg sliter med den genren.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.320
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Gjestemedlem skrev:
    Jeg får litt den samme reaksjonen når jeg skrur på radioen og det brukes denne metalliske vrengeboksen på vokalen som har blitt så populær i den mest kipe tenåringsmusikken nå.
    Kvis du mener "Auto tune", (som vel egentlig er noe helt annet enn vreng) så kunne jeg ikke være mer enig. Det låter jævlig, men skal man gi ut plater og ikke kan synge, så er det vel eneste mulighet.

Ang. steel-gitar, slide, lapsteel, etc, så synes jeg det kan låte fett, jeg. GOD country kan være bra saker, det. ...Det finnes selvsagt mye dritt, men det gjør det strengt tatt i de fleste sjangere. ;)

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    baluba skrev:
    Jeg vil derfor ta hatten av for Dag, som ærlig har konfrontert sine fordommer med gaffel og kniv i det siste. Han ser ut til å få kurert flere slike alvorlige nevroser som allergi mot god musikk. ;) Embrace the steel, and you will feel!
    Takk for varme ord, baluba. Ikke mange menn som tar av seg hatten for meg lengre ;)

Men egentlig er jeg på dette området, som en del andre, en middelhavsfarer. Jeg har i sikkert 15-20 år ikke hatt så mye opptatthet for verken musikk eller lyd. Tiden har gått med til andre presserende gjøremål. Men så la livet seg sånn til, her for noen år siden, at jeg fikk mulighet til å ta interessen opp igjen. Det viste seg da at jeg hadde svære huller i min musikkunnskap og det var mye å ta igjen. Men det viser seg også at jeg kan lytte til mye av det jeg ikke har fått med meg uten å være så formet av forutinntatthet. Jeg har altså fått så mange musikkgleder de siste årene, fordi jeg har begynt med blanke ark. Trur eg.

U

utgatt60135

Gjest
    baluba skrev:
    Det er vel rett og slett sterke assosiasjoner til fæl countrymusikk. Men som sagt så gikk det greit på den platen ;). Jeg klarte til en viss grad å legge det vekk, men helt og holdent er vanskelig. Men jeg tror ikke at jeg hadde tatt elsk i steelgitaren selv om den ikke hadde vært knyttet opp mot country.

ansepe74

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    Anmeldelse: Lucinda Williams Live @ Fillmore
    Forord:For å si det som så: Dette var en av CD'ene jeg ikke så frem til til å anmelde. Rett og slett fordi jeg har ett litt ambivalent forhold til country, eller det jeg kaller for "hvit manns blues". om det er den snåle måten med "knekk" å synge på, steelgitaren eller tidvis en mangel på fornying innenfor sjangeren som gir visse assosiasjoner mtp. det vi finner i dansebandsjangeren "over here", må gudene vite. Iallefall har jeg på tro og ære lovet å gi plata en sjanse, så etter etter å ha lytta gjennom ett 2sifra ganger, here we go.​

Lucinda Williams kan vel regnes som en av countrymusikkens grand old women mtp at hun har krøpet over de 50, og nærmer seg de 60. Til tross for det har hun en heller sparsom diskografi med knappe 10 utgivelser, uansett har hun klart å gjøre seg bemerket som låtskriver og i 2002 å bli kåret til beste singer/songwriter av "Time magazine", og denne plata er vel ett vitnesbyrd på hennes låtskrivertalent.
    Dessverre blir den litt skjemmet av at hun ikke er noen stor vokalist, men kanskje det er med på å gjøre det hele mere troverdig? Vanskelig for å bestemme meg...

Produksjonen virker iallefall veldig proff, med ett ett luftig lydbilde, og det er vel i en sådann stund at jeg ikke har "lydalternativer" som det mulig å evaluere dette, men virker som en over gjennomsnittet lydkvalitet opp mot referansekvalitet i livesjangeren?
    Hun har også ett meget godt band i bakgrunnen, som leverer bra, og jeg kan ikke høre noen ulåter der heller.

Når det gjelder selve musikken, så er det ikke det jeg karakteriserer som ren country. Det hender at hun flørter litt med bluessjangeren, og da er det i mine ører at det fungerer best for min egen del

Jeg har nevnt hennes låtskrivertalent, og det høres. Hun faller ikke for de klassiske fallgruvene som lettvinte tekstløsninger som "my horse and me" og en masse dårlige "nødrim" som sjangeren innehar.

Her skriver hun om dårlige mannfolk, vanskelig kjærlighet, depresjoner og ensomme jenter som det skulle være den mest naturlige ting.

Likte jeg så plata?
    Får jeg si Njæh??
    Hvis ikke jeg plutselig får ett voldsomt anfall av lengsel, så kommer jeg nok dessverre ikke til å kjøpe plata. Dette blir, tiltross for til tider å være veldig vakkert (ørebalsam), for intetsigende for min del

Folk som liker sjangeren vil sikkert like denne plata,så jeg skal gi den en sterk 5'er.Som sagt: ingen dårlig plate... Men den gav meg lite.​
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.018
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dazed skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Jeg får litt den samme reaksjonen når jeg skrur på radioen og det brukes denne metalliske vrengeboksen på vokalen som har blitt så populær i den mest kipe tenåringsmusikken nå.
    Kvis du mener "Auto tune", (som vel egentlig er noe helt annet enn vreng) så kunne jeg ikke være mer enig. Det låter jævlig, men skal man gi ut plater og ikke kan synge, så er det vel eneste mulighet.

Ang. steel-gitar, slide, lapsteel, etc, så synes jeg det kan låte fett, jeg. GOD country kan være bra saker, det. ...Det finnes selvsagt mye dritt, men det gjør det strengt tatt i de fleste sjangere. ;)
    Jeg må si meg helt enig i alt du skriver her. Det finnes også drittmusikk innenfor mer kredible musikkformer. I og med at vi kun blir foret med det mest kommersielle innen c&w i Norge, så må man være ekstra orientert for å bli kjent med mye av det som virkelig er god country. Og god country kan like gjerne være tradisjonell vare, som såkalt alternativ country. Det er en flott genre, med både skitt og kanel. Jeg skjønner at folk som vokste opp med Country Saloon på syttitallets dumboks har mange "dårlige" minner, for det programmet og den stilen var noe av det mest uhippe som fantes på den tiden. Jeg var også litt preget av det tidligere, men jeg ble voksen og fikk ørevoksen spylt ut til slutt. Jeg vil hevde at vi som er rundt 40 og oppover har hatt et klart innslag av pretensiøs holdning i ungdommen. Vi som likte noe annet enn listepop og mamma/pappamusikk hadde nok et litt oppblåst selvbilde musikalsk. De som ikke vedgår det lider av dårlig selvinnsikt/selvkritikk, eller de rett og slett bløffer. Sytti og åttitallet var veldig pretensiøst musikalsk. Enten var det rett, eller galt. Men mange hadde sine hemmelige svakheter, enten det var Pat Benetar, Dolly Parton eller Bee Gees. Eller Åge Aleksandersen etter Lys og varme. ;)

Slik var det bare, og jeg har i likhet med de fleste andre ytret ganske teite meninger i den gode smaks tjeneste.

Auto tune? Don't get me started. Under produksjonen av en flink pop-EP jeg rattet for ti-elleve år siden brukte jeg Antares for første gang. Det var kun for å få noe koring til å sitte 100% perfekt, og var naturligvis ikke hørbart i det hele tatt. Normalt ville jeg brukt det, men på den låten passet perfeksjonen. En dag hørte vi Chers store hit fra den tiden, og tenkte at vi skulle sjekke om det faktisk var Antares som var brukt. Det var ingen offisiell historie, men teoriene og ryktene var der jo. Og joda, den sounden var enkel å kopiere. Det var bare å sette treshold-en så lav at programmet går bananas for den minste variasjon i tone. Utrolig billig, rett og slett. Og stygt, spør du meg. Ta heller den gamle vocoderen ut at skapet, hvis du først skal lage rare lyder med stemmen.

U

utgatt60135

Gjest
    ansepe74 skrev:
    Likte jeg så plata?
    Får jeg si Njæh??
    Hvis ikke jeg plutselig får ett voldsomt anfall av lengsel, så kommer jeg nok dessverre ikke til å kjøpe plata. Dette blir, tiltross for til tider å være veldig vakkert (ørebalsam), for intetsigende for min del

Folk som liker sjangeren vil sikkert like denne plata,så jeg skal gi den en sterk 5'er.Som sagt: ingen dårlig plate... Men den gav meg lite.[/center]
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
    Sitter å hører plata på amazom med de 30 sek tilgjengelig og plata gir meg samme inntrykk. Selvsagt ikke nok til å bedømme, men virker som en fin men småkjedelig midt på treet plate. Bra anmeldese og med god info i tilegg til musikken, Ansepe! Jeg trodde også at hun var mer country enn dette og derfor har jeg heller ikke hørt stort, om noe av henne.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1

Artist: Elbow
    Tittel: The seldom seen kid
    Label/År: Polydor/2008

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
    .​

Gåte: Kva for ein om ein parrar streit radiohead, med kjedelig coldplay? Jau, trulig noke som ikkje er heilt ulikt Elbow.

Til tross for, har eg fått høre frå pålitelege kjelder, ein del år på baken, er Elbow eit heilt nytt bekjentskap for meg. Heldigvis har eg ikkje gått glipp av så alt for mykje. Det værste først: Det er heilt greit at vokalisten (som eg ikkje eingang anar ka heiter) åpenbart kjeder rævva av seg i studio, men kvifor må han projisere all kjeisemda over på meg? Det er som om kvart ord blir dratt ut av ham med ei makt han ikkje kan kontrollere. Han syng ikkje fordi han vil, men fordi han . Og ikkje "må" fordi han drivast ut frå ei genuin kunstnerisk kraft, langt derifrå. Det er så totalt uinspirerande og uengasjereande at eg nesten blir litt fascinert. Er det med overlegg kanskje? Er det ein plan bak det heile? Er det dette som er "greia" til Elbow? Tjah. Fanden veit.

Eg har sett fleire nemne denne plata som ein skikkelig godbit opptil fleire gongar, så eg var faktisk litt spent på ka eg hadde i vente. Ikkje heilt utan forventingar heller. Ekstra nedslåande var det då å konstantere at dette høyres ut som erkebritisk sytepop. Eg har ikkje gidda sjekke eit einaste fact om Elbow, men eg vedder dattera mi og halve kongeriket på at dei er frå England. Dei er betyeleg streitare enn Radiohead, og av ting eg har høyrt så er det nok Coldplay som er mest nærliggande å samanlikne med.

Herregud så hjelpeslaust kjedelig dette er. Det er så absolutt meir kjedeleg enn det er dårleg, det skal dei ha. Det finnes eit hederlig unntak; Grounds for divorce. Ein bluesa rocker kor det faktisk er driv og inspirasjon å finne. Dette er faktisk ei nokså kul låt, drevet av eit riff som faktisk fungerer. Bruken av akustisk gitar på verset fungerer også svært bra. Utover denne er det lett svevande, sødmefylt og drømmande pop over ein lav sko. Værst av alt er nok One day like this, med ein outro som rett og slett tar kaka. Produksjon- og lydmessig snakkar vi stort sett litt stryk og piano her, noken vibrafoner (av alle ting) der, og ein og annan gitar. Alt meir eller mindre like totalt uengasjerande, kanskje med unntak av The fix kor Richard Hawley bistår den ellers hjelpelause vokalisten; han orka sikkert ikkje synge heile sangen aleine. Her er dei også inne på noke riktig, og det er ikkje mange lysår unna noke som kunne ha vore ei konvensjonell Nick Cave&tbs låt. Det er heilt sikkert knallgod lyd på denne plata, og det er nok fint lite å utsette på produksjonen. Men igjen; eg høyrer på musikk, ikkje på lyd.

Så bollocks til Elbow for å kjeda meg halvvegs til døde med noke som aldri skulle vore utgitt. Ein 7" med Grounds for divorce på a-sida og The fix på b-sida hadde vore meir enn nok. Det hadde til gjengjeld vore ein nokså bra 7".

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
    CEVBOF hadde sagt 3/9 (tilsvarar kjipaplate)

U

utgatt60135

Gjest
    Hmmm...................

Denne plata har jeg stående i hylla og jeg trodde da den var bedre enn som så? Men lenge siden jeg har hørt den (kanskje en grunn til det?) så har den ikke helt frisk i minnet. Elbow er vel ikke de skarpeste knivene i skuffen, men har holdt Elbow som et bra band om enn ikke helt i toppen. Må ta den frem igjen når jeg kommer hjem. Ville antall en score rundt 7 og denne er vel en av de bedre platene fra dem tror jeg.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Kjekt å se Townes dra frem slakterkniven - for en gangs skyld ;D

Bra anmeldelse fra deg, og ansepe74.

ansepe74

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    Hmmm... Jo takk for det dag.....
    Men, hvor har det blitt av de andre?
    Impulse skulle visst goså ha lagt ut en??
    Litt sløvt vil jeg påstå...

ansepe74

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    Tror vi får begynne med å sende mail dagen før for å gjøre oppmerksom?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    ansepe74 skrev:
    Tror vi får begynne med å sende mail dagen før for å gjøre oppmerksom?
    Det gjør jeg hvis deltakere havner i OBS-klassen. Skjerpe seg dere som ikke leverer

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:

Slaktes den som slaktes bør sier no eg.
    Mener du eg er for raus med terningen?

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:

Neida, det var bare deilig å lese at du var så tydelig negativ. :D

ansepe74

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:

Hadde nå i mine øyne ikke gjort med en 10'er her siden IMO er en av de beste platene jeg har hørt fra de britiske øyer på en stund :) De har jo en liten ubetydelig liten greie de fikk i 2008 for den... http://en.wikipedia.org/wiki/Mercury_Prize

Bare at du nevner dem i samme setning som Radiohead er nok for min del ;D

gwh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Antall liker
    900
    Sted
    Oslo
    Min kommer om et par timer, unger i seng og litt gadgets solgt, så blir det klart :)

gwh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Antall liker
    900
    Sted
    Oslo
    Vel, som tidligere anmelder sa, dette hørtes engelsk ut, og det stemmer.
    Må si at ved første gjennomlytting så var det en tanke som festet seg: KJEDELIG
    Men vi i denne tråden vår tar dette seriøst, så har tatt 3 gjennomlyttinger til, og det har tatt seg opp.
    Litt.

For de som synes Coldplay blir for spennende musikk, så er Elbow et godt valg.
    Rolig (syte som noen kalte de tidligere)UK pop er en grei beskrivelse av platen.

Høydepunkter på platen er
    Reasons for divorce, er en vesentlig mer rocka sang, og den biter bra fra seg.
    Gode tekster og bra driv over den

The fix, duver rolig av gårde og man føler en viss dysterhet i bakgrunnen av musikken.

Resten av platen fungerer som en slags muzak, rolig bakgrunnsmusikk som ikke trenger å involvere lytteren på noen måte, og gir en behagelig følelse i øregangen.

Hadde egentlig veldig lyst til å slakte etter første gjennomgang, men den har vokst seg større ved gjennomlyttinger.

Gir en 6/10 for bra håndverk uten noen spesielt bra høydepunkter.

ansepe74

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    Det var vel det jeg følte ved første gjennomlytting.
    Tenkte bare: "Hva *** er dette??".
    Men den har en fin måte å vokse seg på en....
    Likte dårlig "The loneliness of a...."...
    Men, nå bare valser jeg med, mens jeg ser for meg der ei sånn tårnkran sakte svinger seg rundt :D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Lucinda Williams : Live @ The Fillmore

Jeg liker musikk som dette her. Og Williams er slett ingen hvemsomhelst, selv om jeg aldri har fått ubetinget fot for det hun gjør. Det har liksom aldri vært lett å sette fingeren på noe, men den store fascinasjonen har uteblitt. Men det er meg. Objektivitet er oppskrytt og har ingenting i denne sammenhengen å gjøre, så det er mine opplevelser dere får. I likhet med det grusomme fonogrammet jeg ble tildelt for noen dager siden, har også denne fått fem, seks runder før jeg skrev et ord. So here goes.
    Jeg kommer fort i kontakt med reservasjonen igjen. Joda, dama kan skrive låter. Det er tilløp til storhet her, bandet gjør en kanonjobb,og vi snakker ikke minst om en hyperlegendarisk venue, men fruen var nok i overkant tørst før hun gikk på, for vokalen er sur, snøvlete og upresis, og hun har en nød-vibrato som er til å få brekninger av.Det lukter litt vel mye av Bourbon og pliktløp til at jeg tar fram det store tallet, selv om de vareste låtene har både desperasjon og ekthet over seg. Det holder liksom ikke helt likevel. Kanskje må jeg utforske dama ytterligere, men dette var ingen høydare for meg. Ikke dette heller. Noen skulle gitt henne en bøtte med kaffe i pausen.

En firer får hun likevel. Så får vi håpe noen ringer Betty Ford snart.

Jeg går og setter på Mary Gauthiers "Mercy Now" så lenge.

U

utgatt60135

Gjest
    ansepe74 skrev:
    Men, nå bare valser jeg med, mens jeg ser for meg der ei sånn tårnkran sakte svinger seg rundt :D
    Da har jeg fått hørt igjennom plata på nytt og synes den var enda litt bedre enn hva jeg husket. Kan faktisk ikke forstå at den opplevdes så kjedelig av Townes. Smaken er jo forskjellig men jeg lurer på om ikke han undervurderte plata veldig. Jeg synes den har gode arrangementer, skjør og vakker med en god vokal. Veldig godt lagd. Synes kanskje den er god for 8/10. Sjekket også hva kritikerne synes om platen da den kom ut og det er gjennomgående bare skryt. Høye karakterer. Nå fikk jeg mersmak til å spille mer Elbow musikk. Et undervurdert band av folket?

Jeg har 4 album av bandet og da jeg hadde dem inne i varmen (har blitt litt glemt av meg) mente jeg denne var deres beste:

Men jevne utgivelser tror jeg.

ansepe74

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    Hahahaha!!!
    Bravo Impulse!
    Du kom sent, men du slutta godt ;)

Lyngen: Nå blir vel The seldom seen kid regna som det sterkeste, men er noen virkelig underfundige perler på "Leaders..." også.

Har fått både den og forgjengeren de siste 3 dagene, og jeg på sett og vis ser litt den røde tråden i det de gjør :)

Tror de er litt undervurdert!

P.s.. Har vel nevnt det før, men anbefaler deg å sjekke ut noen av opptakene fra Abbey studio's som ligger ute på Youtube..
    Magisk..

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    ansepe74 skrev:
    Da har jeg fått hørt igjennom plata på nytt og synes den var enda litt bedre enn hva jeg husket. Kan faktisk ikke forstå at den opplevdes så kjedelig av Townes. Smaken er jo forskjellig men jeg lurer på om ikke han undervurderte plata veldig. Jeg synes den har gode arrangementer, skjør og vakker med en god vokal. Veldig godt lagd. Synes kanskje den er god for 8/10. Sjekket også hva kritikerne synes om platen da den kom ut og det er gjennomgående bare skryt. Høye karakterer. Nå fikk jeg mersmak til å spille mer Elbow musikk. Et undervurdert band av folket?

Jeg har 4 album av bandet og da jeg hadde dem inne i varmen (har blitt litt glemt av meg) mente jeg denne var deres beste:

Men jevne utgivelser tror jeg.
    Bandet finnes ikkje undervurdert i mi bok. Om noe, så er de overvurdert. Det jo helt hinsides kjedelig, Lyngen. Og vokalen bra? Det er jo totalt blottet for sjel, innlevelse og engasjement. Finner det helt utrolig at eg kan oppfatte vokalen på denne måten, og du kan anse den som skjør og vakker. Forstår dette har med preferanser å gjøre, og det er sikkert bare eg som er sær. Eg har jo rett nok aldri vært glad i britisk musikk utgitt siste 20 år eller noe sånt. Han er sikkert en flinkere vokalist enn Fred Cole (som eg ynder å dra fram), men han er ikkje bedre. Ikkje for meg i alle fall.

Eg har hørt spenstigere arrangement på barne-tv vignetter.

So what ka kritikerne mener??? Setter det standarden for din oppfatning? Hadde du mislikt Elbow dersom plata blei slagget da den kom? Led Zeppelin ble vel gjennomgående slaktet i media da de kom med plater på 70 tallet. So much for musikkjournalister.

Merk: Dette er kun en diskusjon om Elbow, intet personlig. ;D

edit: no syns eg faktisk Elbow er enda dårligere

ansepe74

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    Townes skrev:
    Se så mye jeg bryr meg :)
    Kan ikke si at det er alt du liker som låter like harmonisk i mine ører, så gla at smaken er som baken.. delt.... eller bare rævva ;)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    ansepe74 skrev:
    Townes skrev:
    Se så mye jeg bryr meg :)
    Kan ikke si at det er alt du liker som låter like harmonisk i mine ører, så gla at smaken er som baken.. delt.... eller bare rævva ;)
    Som eg sa, dette dreide seg om Elbow... Intet personlig whatsoever...
    Men noen tåler tydeligvis ikkje å høre at det man liker ikkje faller i smak hos andre :p

gwh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Antall liker
    900
    Sted
    Oslo
    Var ikke noe moro å få "min plate" slaktet, men det gikk på album og ikke person :)
    Liker denne tråden, da man kan plukke opp ting man normalt aldri ville ha funnet :)

ansepe74

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    Townes skrev:
    Men noen tåler tydeligvis ikkje å høre at det man liker ikkje faller i smak hos andre :p
    Nei jeg bare skriver at jeg ikke bryr meg noe om at du ikke liker Elbow... Og at det ikke er alt som faller i smak av det du lytter til heller? Hva som er galt med det? Hvis jeg føler at det du skriver er helt bak mål og übersubjektivt så det ljomer etter med totalslakt, så bør du tåle å høre hvor feil jeg synes det blir.

Vet ikke helt hvilket sammenlikningsgrunnlag du har med vokalister? Guy Carvey har en mere harmonisk stemme enn det mange countryvokalister imo. :D

Sikkert sytepop ja... men har tatt meg tid til å høre på TvZ... Hvis ikke det er sytete, monotont og upersonlig så vet ikke jeg :)

Har vel på følelsen at du kun har skummet gjennom plata, siden du har unlatt å sjekke infoen på spotify ;)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    "fascinerende" at et band som Elbow får så mange innlegg her. Hårete kjedelig, verden trenger ikke flere tomme heispeisband.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    ansepe74 skrev:
    Townes skrev:
    Nei jeg bare skriver at jeg ikke bryr meg noe om at du ikke liker Elbow... Og at det ikke er alt som faller i smak av det du lytter til heller? Hva som er galt med det? Hvis jeg føler at det du skriver er helt bak mål og übersubjektivt så det ljomer etter med totalslakt, så bør du tåle å høre hvor feil jeg synes det blir.

Vet ikke helt hvilket sammenlikningsgrunnlag du har med vokalister? Guy Carvey har en mere harmonisk stemme enn det mange countryvokalister imo. :D

Sikkert sytepop ja... men har tatt meg tid til å høre på TvZ... Hvis ikke det er sytete, monotont og upersonlig så vet ikke jeg :)

Har vel på følelsen at du kun har skummet gjennom plata, siden du har unlatt å sjekke infoen på spotify ;)
    Pppppplllllllllllllllllleeeeeeeeeeeaaaaaaaaaasssseee

Eg hørte hele plata seks ganger - fra a til å, deler av den enda flere ganger. Bare det at du insinuerer at eg har skummet plata sier vel sitt, og får stå for din regning.
    Townes kommentaren din gidder eg ikkje svare på.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Denne dustete kranglingen stopper Ikke kritikk av form. Smaken er som baken. :mad:

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.320
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    65finger skrev:
    Denne dustete kranglingen stopper Ikke kritikk av form. Smaken er som baken. :mad:
    Streng, du. Jaggu godt du ikke har moderatorrettigheter, for da hadde det ikke vært mange igjen her. ;)

Men, fra spøk til alvor: "ditt band er mer sytete enn mitt"-diskusjonen er ganske meningsløs, ja.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det er jo unektelig en sterk sammenheng mellom personlighet og musikk. Så når folk nominerer kandidater til anmeldelse her av musikkyndige, så er det i realiteten seg selv de ber om en dom over. Hvis man presenterer en kjedelig eller intetsigende plate og denne blir avslørt som sådan så er det rett og riktig at dette skal oppfattes som en dom over seg selv. Da er man en kjedelig og intetsigende person. For hvordan kan man la seg vederkvege av plastmusikk om man ikke er støpt av samme materiale? Får man således en 4/10 eller noe slikt, så er det en tydelig dom om at man bør skaffe seg en ny hobby, bedre venner, gå til psykolog eller skifte rusmidler.

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn