Albumstafetten 15

pellesmil

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.04.2005
Antall liker
350
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
4
Etter noen (ca 4) gjennomlyttinger av Floratone skiva er jeg ikke helt i tvil,
mulig denne kommer seg ettervert men siden den ikke har noe som enten biter eller smisker så er det litt vanskelig å komme videre med lyttingen.
,finner ikke helt sammenhengen mellom grunnbeatet og instrumentene oppå, det blir liksom litt for mye, samtidig som det mangler litt sting.

Min vurdering blir 5+

P.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
united59 skrev:
rolfozzy skrev:
Bra anmeldelse av Amazon.

Skal det være så lettvint og delta vil jeg også være med neste gang.
Hadde du ikke skjønt det før? ;D
Dum som jeg er, så nei.

Så det er sånn de blir til alle de gode anmeldesene. ;D

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Antall liker
37.889
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
rolfozzy skrev:
united59 skrev:
rolfozzy skrev:

Hadde du ikke skjønt det før? ;D
Dum som jeg er, så nei.

Så det er sånn de blir til alle de gode anmeldesene. ;D
Ja, jeg greier det ikke uansett. :-[
Det er sikkert i oversettelsene jeg feiler. Leter og leter etter amazon.no. :)

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.166
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
rolfozzy skrev:

Er det noen som skulle anmelde en skive og brukt Amazon sin anmeldelse? Til nå er det bare meg som har levert anmeldelse av Floratone.
Du sikter selvsagt ikke til Karma som klipte ut for å vise en anmeldelse som passer hva han mener om skiven vel?

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Griffenfeldt skrev:
rolfozzy skrev:

Er det noen som skulle anmelde en skive og brukt Amazon sin anmeldelse? Til nå er det bare meg som har levert anmeldelse av Floratone.
Du sikter selvsagt ikke til Karma som klipte ut for å vise en anmeldelse som passer hva han mener om skiven vel?
Jo jeg sikta til den. Hvis det ikke er en anmeldelse fra Karma så beklager jeg så meget, og trekker tilbake det som måtte oppfattes som ufinheter.

Selv jeg kan gjøre en feil av og til.

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Antall liker
37.889
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
Veldig bra anmeldelse, Griffenfeldt.
Tror jeg glemte å si det, men imponerende gjort. :)

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.166
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Nei, den var ikke ufin, men et bittelite bomskudd. Hadde selv reagert hadde det vært så lettvind måte å gjøre det på om han var en av anmelderne.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.166
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
united59 skrev:
Tja, skulle vært litt mer lyrisk i vendingene, men skiven satt ikke så godt som jeg hadde håpet på og da er det ikke lett å male med bred pensel. Da blir det ofte litt konsist.

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Antall liker
37.889
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
Griffenfeldt skrev:
united59 skrev:
Tja, skulle vært litt mer lyrisk i vendingene, men skiven satt ikke så godt som jeg hadde håpet på og da er det ikke lett å male med bred pensel. Da blir det ofte litt konsist.
Jo, syns det var godt gjort, med den typen plate. Glad det ikke var jeg som fikk den utfordringa der.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.182
Torget vurderinger
4
Karma skrev:
Jeg var egentlig forberedt på at dette var feil forum for en plate i denne sjanger.
For meg har denne platen betydd mye, og jeg lytter til mye innen samme sjanger.

For meg er dette en 10!
The Guardian var ganske lunkne til plata.

Jeg lytter til den nå, liker det jeg hører men jeg er glad for at jeg slipper å anmelde den.

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
160
rolfozzy skrev:
Griffenfeldt skrev:
rolfozzy skrev:
Bra anmeldelse av Amazon. Skal det være så lettvint og delta vil jeg også være med neste gang.
Er det noen som skulle anmelde en skive og brukt Amazon sin anmeldelse? Til nå er det bare meg som har levert anmeldelse av Floratone. Du sikter selvsagt ikke til Karma som klipte ut for å vise en anmeldelse som passer hva han mener om skiven vel?
Jo jeg sikta til den. Hvis det ikke er en anmeldelse fra Karma så beklager jeg så meget, og trekker tilbake det som måtte oppfattes som ufinheter. Selv jeg kan gjøre en feil av og til.
Jeg nominerte denne platen, og skulle da selvsagt ikke anmelde den også. Etter at jeg ga opp å vente på Jowil, ville jeg kun forklare hva denne betyr for meg. Anmeldelsen fra Amazon passet da perfekt.
Det er uansett rart å se hvor usikker mange blir når de skal forholde seg til musikk som flyter mellom flere sjangre og samtidig er instrumental.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Karma skrev:
rolfozzy skrev:
Griffenfeldt skrev:
rolfozzy skrev:
Bra anmeldelse av Amazon. Skal det være så lettvint og delta vil jeg også være med neste gang.
Er det noen som skulle anmelde en skive og brukt Amazon sin anmeldelse? Til nå er det bare meg som har levert anmeldelse av Floratone. Du sikter selvsagt ikke til Karma som klipte ut for å vise en anmeldelse som passer hva han mener om skiven vel?
Jo jeg sikta til den. Hvis det ikke er en anmeldelse fra Karma så beklager jeg så meget, og trekker tilbake det som måtte oppfattes som ufinheter. Selv jeg kan gjøre en feil av og til.
Jeg nominerte denne platen, og skulle da selvsagt ikke anmelde den også. Etter at jeg ga opp å vente på Jowil, ville jeg kun forklare hva denne betyr for meg. Anmeldelsen fra Amazon passet da perfekt.
Det er uansett rart å se hvor usikker mange blir når de skal forholde seg til musikk som flyter mellom flere sjangre og samtidig er instrumental.
Det ble kalt et bomskudd av meg. Og det er jeg jaggu enig i. Et bomskudd av meg.
Sånn kan det gå når ikke alt blir lest.

Kan jeg gjøre det godt igjen hvis jeg ber deg på kaffe en dag?
Kan hende jeg legger ved ei pepperkake eller to også.

pellesmil

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.04.2005
Antall liker
350
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
4
Os Mutantes Os Mutantes

Os Mutantes ble et nytt bekjentskap for meg og selv om jeg liker de fleste band som oppgir å ha hatt Os Mutantes som inspirasjon så har jeg gått glipp av denne gruppa. Os Mutantes oppsto i 1966 med brødrene Cláudio César Dias Baptista og Arnaldo Baptista, besetningsmedlemmene har variert i stort omfang og i perioden 1968 til 1970 besto gruppen også av Rita Lee og Sérgio Dias.
Den oprinnelige bestetningen varte bare i 2 år før før Cláudio César forlot bandet, Sérgio Dias ser ut til å være den mest stabile i denne gjengen og har stått bi i alle år.
Albumet Os Mutantes er debutalbumet til gruppa og blir av mange satt på topp 50 lista over de mest eksperimentelle album, de har tydeligvis inspirert mange og om en hører plata uten å vite utgivelsesåret er det mange band og sanger som dukker opp i minnet.

Jeg har hørt igjennom plata mange ganger og og liker den bedre og bedre, men å skrive denne anmeldelsen har vist seg vanskeligere enn først antatt, det er ikke lett å beskrive den på en rettferdig måte, anekdoter og sammenligninger med nyere band blir kanskje redningen for min del. Fra første gjennomhøring fikk jeg assosiasjoner til både Jimy Hendrix sin ekspimentelle måte å lage musikk på men samtidig dukket den skramlete sounden fra bla. Violent Femmes og 22-pistepirkko opp.
På første låta Panis et circenses får jeg umiddelbart en Beach Boys / Pet Sounds følelse , ingen skam å stæle fra den plata, etter taktskifte blir det mere eksperimentelt og bandnavn som Manonegro dukker opp før div lydeksperimenter avslutter det hele A minha menina er etter min mening en pærle, passe skramlete med kreativ bruk av instrumenter men dyktig utført, dette er overhode ikke drita pønkere uten evner til å traktere instrumenter, Videre får vi flott vokalsang fra gruppas kvinnelige alibi: Rita Lee og mens vi har sunket til ro med det så får vi midt i låta et innslag av skramlete rock med stort innslag av improvisasjon, før Rita leder oss tilbake til roen.
Baby er en klar hit, en blanding av enkle og trygge litt danskebåt orgelrytmer sammen med noe mere eksperimentell gitarbruk som gjør det hele litt styggfint, så får vi noe nesten Beatles aktig (dvs det Beatles gjorde noen år senere).
Bat macumba råder det nesten litt dicorytmer før 22-pistepirkko sniker seg inn i hjernen via aktiv eksperimentering med ulike instrumenter, bunnrytmen sitter bunnsolid mens diverse lyder utøves. På Le premier bonheur du jour, er det er mye klang og pen sang men en kan ane at dette ikke varer evig, eksperimentering med diverse lyder og instrumenter ligger ikke langt vekk. Trem fantasma starter noe utradisjonelt med et nesten folkemusikkaktig fløte-tromme tema, som selvfølgelig ikke varer lenge, pen sang drar det videre og opp i et noe storbanlignende som igjen vipper videre over i en overgang Tom Waits sikkert har hørt før, (Franks Wild years vaker i hodet mitt)
Tempo no tempo skuffer de ikke, et nærmest bedehusaktig tema varer akkurat lenge nok til vi blir passelig forundret når det går over i en rappkjeftet sang, kan ikke en glugg Portugisisk men det høres tøft ut, på siste låta serverer de en ekte 22pisterpirko låt med sydlanske takter, orgelet blir nok min turnon, tro mot seg selv vared det i hele 1 min før det går over i en mere 60talls gitarlåt, før Orgelet får meg til å tenke på syre og Syd Barret.

Beklager en noe rotete beskrivelse / anmeldelse men dette er mye det som går igjennom hodet når en lytter på denne plata, på grunnlag av de siste ukers gjennomlytting og forsøk på å beskrive plata både for andre og meg selv så har jeg landet på følgende karakter, karakteren tar kun hensyn til det kunstneriske uttrykket, ev. tekniske detaljer som teknisk produksjon eller lydkvalitet er ikke vektlagt.

9+​

Vedlegg

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
160
rolfozzy skrev:
Kan jeg gjøre det godt igjen hvis jeg ber deg på kaffe en dag? Kan hende jeg legger ved ei pepperkake eller to også.
Alt er tilgitt!
Men minner om at jeg er like sær i maten som i musikken. Går ut fra at du ikke har glutenfie pepperkaker..? :D

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Bra anmeldelse av Floratone fra Griffenfeldt.Denne platen har jeg hatt et par år,og det ingen enkel sak å skrive om.

Os Mutantes har jeg ikke fått hørt på enda,men har forstått det slik at det er et band som man må regne med i rockehistorien.

mvh. s,

BurntIsland

Æresmedlem
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
16.120
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
Griffenfeldts anmeldelse av Floratone var godt skrevet. Hva jeg mener om Jowil sin anmeldelse kommer dere aldri til å få vite.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Det kan være gode grunner til at man ikke får levert anmeldelser. Men det er ikke for mye forlangt at man poster på tid hvis ikke noe spesielt inntreffer. Eksempelvis: "Mye å gjøre på jobben" er ikke en god nok unnskyldning

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Antall liker
37.889
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
Os Mutantes - Os Mutantes

’Nei, gi meg heller en rar jazzplate enn dette’, tenkte jeg da jeg så den urettferdige trekningen fra general Dazed her i høst. Hvorfor meg?

Iom. at jeg på forhånd hadde hørt litt på plata til disse gærne brasilianerne forrige gang den var nominert (den ble da skiftet ut), tenkte jeg at eneste utvei måtte være å sprenge skalaen, anmelderen må vel kunne gjøre det temperaturen kan, nemlig gå minus? Eller kan jeg konsentrere meg om tekstene? Brasiliansk, faen! På denne plata klarer jeg jo ikke engang ut ifra øret avgjøre hvilke instrumenter som har lagd hvilke lyder.

Dessverre krøp denne ekle samlingen etter hvert inn under huden på meg, og ærligheten har merkelig nok vunnet over lysten til å slakte den. Problemet er altså at jeg har begynt å like albumet, tross alle mulige stygge lyder og rare deler det består av. Muligens er det noe med måten enkeltsangene og albumet er skrudd sammen. Er resultatet rett og slett et ”beautiful mess”?

På den selvtitulerte debutplata til Os Mutantes fra 1968 flommer det nærmest over av absurde innfall og forvrengte instrumenter (særlig gitarer og blåsere). Kirkeklokker og andre typer kontentum (miljølyder) er mye brukt, studioeffekter som falske starter og avslutninger likeså. De må ha hatt det moro underveis i produksjonen, muligens rusa også. Ofte er sangene drevet fram av tropiske rytmer, med psykedelisk humor liggende tjukt over det hele. Tom Waits på det mest teatralske vil til sammenligning nærmest virke mainstream poppete.

Førstesporet Panis Et Circensis er ganske typisk. Det starter med en kort fanfare, går over i noe annet babelsk tull, før den gode dissonanssangen tar over. Midtveis stopper den, som om platespilleren har fått slått av strømmen, og så kommer en normal del to før sangen avsluttes med knust glass. Fantastisk, bra og tullete på en gang. Hva skal man egentlig si om slikt? Frekt, er for snilt, de skulle hatt juling!

Selv om alle spor har sin sjarm (et godt nøkkelord for hele albumet), har jeg fått noen favoritter. A Minha Menina svinger som bare det, Trem Fantasma og Adeus Maria Fulô ikke langt bak. Ave Genghis Khan er sangen som mest gir meg lyst til å danse. Herlig orgeldriv her. På den fæle Senhor F har de tatt psykedelikaen helt ut, på en måte som ville gjort de samtidige Beatles misunnelige. Bat Macumba er som så mye annet her på plata, et elske-hate-spor. Ja, jeg både elsker og hater det. Alt sammen. Forferdelige blåselyder, herlig komp (det sistnevnte er forresten gjennomgående på denne skiva).

Konklusjonen er at ut av dette morsomme kaoset til brasilianerne framstår en god popplate som står seg veldig godt den dag i dag, 40 år seinere. Noe mer informativt sammenhengende om dette herlige sammensatte tøvet, er jeg ikke i stand til å levere. Hver gang jeg spiller plata, gjør den noe med meg, og det er ikke akkurat den seriøse siden av meg det stimulerer. Men den er stor moro. Enjoy det din stakkars satan!

Karakter?
1 og 10 på samme tid.
Med hoderegning stimulert av albumet vil gjennomsnittet bli 9.
Hater det!

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Antall liker
2.158
Sted
Sortland
united59 skrev:
Vet det.
Men i morgen (dette døgn) er det ny plateanmeldelse, og jeg ville ha denne ut av mitt skrivesinn. :)
Sant nok united - men du må nok vente nesten to døgn på min. Rekker den ihvertfall ikke i kveld, og dermed ikke i morgen tidlig. Seint i morgen kveld derimot........ ;)

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Antall liker
2.158
Sted
Sortland
pellesmil skrev:
Beklager en noe rotete beskrivelse / anmeldelse men dette er mye det som går igjennom hodet når en lytter på denne plata........
Tullprat pelle - dette er en flott anmeldelse! Akkurat det vi ønsker å høre - 'hva følte du da' 8)
Og united følger opp. Fantastisk å få et album presentert slik.
Jøss- 1968 ??? Trodde det var en tøvete ghostabilly plate.
Stor takk til dere begge for et flott stykke arbeid.
Nå må den høres. ;)
Blir nok ikke i kveld, da jeg har andre ting å gjøre.........

Ups fikk tid allikevel: Os Mutantes er nok ikke mere enn
en bleik meksikansk kopi av The Mothers Of Invention
ikke spesiellt originalt heller.
Og ikke fullt så bra.
5/10. Kun for hardcore alternative-fans.

BurntIsland

Æresmedlem
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
16.120
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
Os Mutantes var det bandet jeg overhodet ikke hadde lyst til å anmelde i denne stafetten. Jeg fixer overhodet ikke disse Brazilianerne. Om jeg må tilbringe det hinsidige på et varmt sted er jeg sikker på at de vil spille mye av disse folka der for meg..
Jeg vet ikke hva det er med dem, eller hva det er jeg reagerer på, men denne musikken finner jeg grusomt irriterende når de er på sitt beste, og ellers er de mye værre. This is personal!

Jeg er imponert av anmeldelderne har fått til.

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Antall liker
2.158
Sted
Sortland
Burnt_Island skrev:
men denne musikken finner jeg grusomt irriterende når de er på sitt beste, og ellers er de mye værre.
Faen, den formuleringen hadde jeg trengt :D :D :D

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
160
Jeg er nok mye på linje med de to siste skribenter her.

Fra meg får Mutantes kun 3.

Bent

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2008
Antall liker
613
Sted
Nordhordland
Enda 2 flotte anmeldelser :)
Jeg har hørt platen et par ganger og er nok mer på linje med de siste som skriver her, det blir rett og slett for spesielt for meg. Sliter også å engasjere meg spesielt i musikk der jeg ikke skjønner et ord som blir sunget.
3 fra meg også.

OAlex

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2006
Antall liker
1.485
Sted
Trondheim
Det er to gode anmeldelser av Os Mutantes. Jeg likte denne plata fra første lytt. Det er imponerende hvor naturlig og fengende bandet framfører disse rare musikkstykkene.

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Tusen hjartleg takk for meldingane av Os Mutantes. Dette er favorittplata mi å gi vidare til folk som ikkje har høyrt den før. Og det ser ut som eg, eller rettere sagt Dazed, traff blink i trekkinga!

Det som er fascinerende er at heile sangar, som jo er rare, stykkevis og delt plutselig kan dukke opp i hodet og ein sette de på. Uten forvarsel snurrer brasilianske tekster i hodet!

Ei elsk eller hat plate av beste sort. Og den står, for meg, til beste karakter.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Flotte anmeldelser. Nå er vi på sporet igjen. :) (Men Jowil må gjerne levere selv om vi har fortsatt.)

Gleder meg til å lese om Opeth, jeg nå!

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517

Opeth - heritage (2011)

Svenske Opeth er nå ute med sitt tiende studioalbum.Siden oppstarten i 1990 er det nå bare Mikael Åkerfeldt igjen av orginalbesetningen.Med seg her har de sin gode kompis Steven Wilson fra Porcupine Tree.Plata er delvis også innspilt i No-Man's studio i England.Albumet er godt produsert,har god lyd og musikerene er utvilsomt dyktige i sitt fag.

Men.Dette er kjedelig musikk i mine ører.Titusenkroners-spørsmålet som melder seg er: Hva er det som får en gang så sinte metalheads til å ende opp som tafatte progband på sine gamle dager? Lista begynner å bli lang.Anathema,The Gathering og til og med noske Enslaved er farlig nær å gå i progfella.Det er selvfølgelig ikke interessant å gi ut samme skive ti ganger,men det burde vært omvendt.De burde ha blitt tøffere.

'Heritage' starter med et folketoneaktig spor som gjentar seg et par ganger senere i plata.Enkelte låter glir inn i hverandre og det hele har en spilletid på nesten en time.Dette blir for langdrygt med bare ti kutt.De mange rolige partiene gjør at jeg miste fokus på musikken.På kutt nr.7,'famine', har de gud hjelpe meg dratt inn en tverrfløyte! Dette klarer jo heller ikke å sprite opp en intetsgende låt.Høydepunktet kommer først på kutt nr.9,'folklore'.Her klarer de å holde tempoet oppe nesten hele låta.

For et band som gav ut 'blackwater park','deliverance'og ' damnation' tidligere på totusentallet er ikke årets album noe å rope hurra for.Det kom heller ikke som noen overaskelse.Deres forrige,'watershead',som jeg har på vinyl,viste hvilken retning bandet er inne i.Det er ikke så artig å nærmest måtte slakte en plate av et band jeg egentlig liker,men sett i lys av deres tidligere bragder holder ikke 'heritage mål.

4/10

mvh. s,

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Ikke uenig mikefish, selv ville jeg nok våget meg på terningkast 5.

edit. typos.

/jan

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Oisann. God anmeldelse, selv om jeg selvsagt ikke er enig i karakteren. ;) Drøyer diskusjonene til etter at begge anmeldelsene er inne, da.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Nå er jeg spent på Bent! ;)

Håper han er på gang. :D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Det er noe sjelløst over Opethskiva. Denne platen er kjedelig og tverrfløyte! hva blir det neste? grønne nissedrakter og spisse hatter med bjeller. 4 det er kulere når de grynter og øser på

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Hadde ein opeth-kveld i motsatt kronologisk rekkefølge. Den blei betre og betre. Heritage er tam og kjedelig.

Bent

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2008
Antall liker
613
Sted
Nordhordland
Opeth - Heritage (2011)

Progressiv metall bandet Opeth med vokalist/gitarist Mikael Åkerfeldt i spissen har holdt det gående siden 1990 og Heritage er deres tiende studioalbum.
Jeg forbinder Opeth først og fremst med growling, en syngestil jeg aldri har vært stor tilhenger av og har derfor aldri fått noe spesielt forhold til gruppa selv om jeg har hørt noen av platene deres tidligere. Denne utgivelsen er derimot helt fri for growling og er imo mye enklere og lytte til.
At Steven Wilson fra P.T. har vært inne på produskjonssiden er imo ikke vanskelig og høre, enkelte deler av denne platen kunne vært hentet fra en Porcupine Tree utgivelse.
Denne platen overasket meg virkelig ved første gjennomhøring, her er lite jeg kjenner igjen fra Opeth platene jeg har hørt tidligere. Og selv om alt kan samles inn under betegnelsen progresiv rock er her en blanding av heavy rock, metall, folkemusikk, psykodelia og folkemusikk.
Jeg har virkelig slitt med denne anmeldesen her, jeg reknet med jeg kunne bare avskrive dette som utenfor min musikksmak og skrive en liten forklaring på hvorfor og ferdig med det, men albumet har virkelig komt inn under huden på meg og jeg begynner virkelig og like det jeg hører.
Føler heller ikke det er lett og trekke frem enkeltsanger siden platen fungerer best hørt sammenhengende så man får den flotte blandingen av de rolige drømmeaktige delene og metall partiene, men skal jeg trekke ut en sang skiller Famine seg ut i positiv forstand; denne er det ordentlig
70-talls prog feeling over med fløytespill og det hele. Kommer nok til og dra fram plata flere ganger, selv om det nok ikke er en fantastisk plate synes jeg den er behagelig og lytte til på høyt volum når man er alene. :)

Ender da på en 7/10.

Beklager en litt kort og sein anmeldelse, ble en alt for kort og stressende dag dette.

BurntIsland

Æresmedlem
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
16.120
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
To gode og ulike anmeldelser av en plate som ikke snakket til meg. (og så har jeg lært et nytt ord; Growling ;D)

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Antall liker
37.889
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
Enig med ovenstående kommentar.

Gode, interessante anmeldelser.
Bent som klarte å bli (eller klarte ikke å la være å bli) positiv, og 'fish som mente de burde blitt tøffere istedetfor proggete.

Klarte ikke å komme gjennom den, glad jeg slipper.

Topp Bunn