K
Kaare G. Opsahl
Gjest
Hvis PP-presentasjoner med lydkommentarer blir et krav, trekker jeg meg fra stafetten
Ja se der nå begynner jaggu albumstafetten å ligne noe, mener du burde matche powerpointen med litt animasjon fra PixarBrasse skrev:Hei! Driver å legger voiceover på ein powerpointpresentasjon (!), 10 sider manus gjenstår, så meldinga blir litt forsinket.
Men har skrive den i hovudet, må berre få den på (eit anna) papir.
Jeg hater 80talls-soundet inderlig med noen unntakBrasse skrev:Eg elsker 80-tallssounden og har lite til overs for akustiske covers ;D
mye klang og pompøse produksjoner med mye jævlige trommerunited59 skrev:To ulike og gode anmeldelser.
Selv ville jeg vel ligget nede i 4-5 på dette albumet, tenker jeg.
Likte aldri Idol på 80-tallet, og denne plata var ikke nok akustisk-nedstrippet til at meningen ble særlig endret.
Hva ER 80-tallsoundet da, karer? Litt voksenopplæring, pliis.
Jeg likte og mislikte mye musikk i det tiåret, men har ikke forbundet det med sound. Heller type musikk.
For meg er det tonnevis av romklang, glatt og polert med overdubs og trommemaskin.united59 skrev:Hva ER 80-tallsoundet da, karer? Litt voksenopplæring, pliis.
den har jeg ikkeBrasse skrev:Eg elsker 80-tallssounden og har lite til overs for akustiske covers ;D
Skal skaffe Waits-storytellers til deg.
I mellomtida.
Takker.Brasse skrev:For meg er det tonnevis av romklang, glatt og polert med overdubs og trommemaskin.united59 skrev:Hva ER 80-tallsoundet da, karer? Litt voksenopplæring, pliis.
Og ikkje minst gitarer som kan holde ein tone for alltid.
Syntes en del av 70talls dicoen har vokst med årene. Hatet det intenst på slutten av 70tallet.united59 skrev:Takker.Brasse skrev:For meg er det tonnevis av romklang, glatt og polert med overdubs og trommemaskin.united59 skrev:Hva ER 80-tallsoundet da, karer? Litt voksenopplæring, pliis.
Hmm, er nok mye slik sound i den musikken jeg ikke liker fra 80-tallet ja.
Trommemaskiner og synther.
Var heldigvis flink til å blokkere ut sådant.
For meg var det nok verre med discoen siste halvdel av 70-tallet.
Er vel eldre enn noen her ..![]()
Neste gang du besøker JanR kan han sikkert spille Boney M for deg.65finger skrev:Syntes en del av 70talls dicoen har vokst med årene. Hatet det intenst på slutten av 70tallet.united59 skrev:Takker.Brasse skrev:For meg er det tonnevis av romklang, glatt og polert med overdubs og trommemaskin.united59 skrev:Hva ER 80-tallsoundet da, karer? Litt voksenopplæring, pliis.
Det er grenser jeg ikke orker å krysse. blir gammal av såntrolfozzy skrev:Neste gang du besøker JanR kan han sikkert spille Boney M for deg.65finger skrev:Syntes en del av 70talls dicoen har vokst med årene. Hatet det intenst på slutten av 70tallet.united59 skrev:Takker.Brasse skrev:For meg er det tonnevis av romklang, glatt og polert med overdubs og trommemaskin.united59 skrev:Hva ER 80-tallsoundet da, karer? Litt voksenopplæring, pliis.
Godt du ikke har mista alle hemninger ;D65finger skrev:Det er grenser jeg ikke orker å krysse. blir gammal av såntrolfozzy skrev:Neste gang du besøker JanR kan han sikkert spille Boney M for deg.65finger skrev:Syntes en del av 70talls dicoen har vokst med årene. Hatet det intenst på slutten av 70tallet.united59 skrev:Takker.Brasse skrev:For meg er det tonnevis av romklang, glatt og polert med overdubs og trommemaskin.united59 skrev:Hva ER 80-tallsoundet da, karer? Litt voksenopplæring, pliis.
Enten så vokste du opp i en liten banjospillende avkrok hvor dere fikk ny musikk en gang om året (det som befant seg på walkmannen til turisten dere drepte - deliverance style)pellesmil skrev:Fin annmeldelse Brasse, syns forklaringen virker noe mere positiv enn selve karakter, ville personlig kunne ha strekt meg til max 4,
Det ville nok ha hjulpet om en vokste opp på 80 tallet (hmmm det gjore jo jeg) men BI falt mellom 2 stoler enten var det Twisted S. og brødrene hennes ellers så likte du Peter G og Eurythmics , BI fans var relativt få.
Hardt, men rettferdig! 8)Burnt_Island skrev:Dette var en av de platene jeg håpet på å slippe og anmelde, og setter ikke karakter på dette, da det er uinteressant musikk.
Ta en lytt på Alison Moyet. En flott sangerinne med en fantastisk stemme og gode melodier. Arrangementene erBrasse skrev:For meg er det tonnevis av romklang, glatt og polert med overdubs og trommemaskin.united59 skrev:Hva ER 80-tallsoundet da, karer? Litt voksenopplæring, pliis.
Jepp det stemmer det vi vokste opp i en liten avkrok, men banjo hadde vi ikke, i bibelbeltet var denslags fy fy, skal lese meg opp og se om det demrer, hadde egentlig lagt mye av infoen i søppelbøtta, mulig mye av minnene er makulert for godt.Burnt_Island skrev:Enten så vokste du opp i en liten banjospillende avkrok hvor dere fikk ny musikk en gang om året (det som befant seg på walkmannen til turisten dere drepte - deliverance style)pellesmil skrev:Fin annmeldelse Brasse, syns forklaringen virker noe mere positiv enn selve karakter, ville personlig kunne ha strekt meg til max 4,
Det ville nok ha hjulpet om en vokste opp på 80 tallet (hmmm det gjore jo jeg) men BI falt mellom 2 stoler enten var det Twisted S. og brødrene hennes ellers så likte du Peter G og Eurythmics , BI fans var relativt få., eller så har du litt dårlig hukommelse.
Jeg anbefaler en liten mimretur på wikipedia for å friske opp.
;DBurnt_Island skrev:Dette var en av de platene jeg håpet på å slippe og anmelde, og setter ikke karakter på dette, da det er uinteressant musikk.
ikke banjo engangpellesmil skrev:Jepp det stemmer det vi vokste opp i en liten avkrok, men banjo hadde vi ikke, i bibelbeltet var denslags fy fy, skal lese meg opp og se om det demrer, hadde egentlig lagt mye av infoen i søppelbøtta, mulig mye av minnene er makulert for godt.
Det samme gjorde jeg i dag!Dazed skrev:To supre anmeldelser som fikk meg til å endelig få ræva i gir og bestille noen Cornelis-LP'er! Fantastisk artist!
Hmm...rolfozzy skrev:Så bra anmeldelser.
Og det er en jedrans bra skiva.
Cornelis er blandt de fire største svenske musikkpoeter.
Kanskje den største.