K
Kaare G. Opsahl
Gjest
Glimrende! Hehe
veldig på linje subjektivt sett her H.R
|
Å joda, det var det underholdende å lese altH.R skrev: nemlig en toer, men det får vel ikke alle med seg da de ikke gadd å lese videre dessverre.
Du sier noe!rolfozzy skrev:Vi har noe til felles H.R.
H.R skrev:gretten gubbe
RoDa skrev:Du sier noe!rolfozzy skrev:Vi har noe til felles H.R.
H.R skrev:gretten gubbe
![]()
Var er ordet ja. Etter de kom til skippergata så var nedturen et faktum dessverre.rolfozzy skrev:Vi har noe til felles H.R. Vi har begge handla musikk på Rockline i Dronningens. Det var ei bra sjappe.
Synd. Var en entusiastisk sjappe. Ikke så ofte jeg gidder å stoppe i Kristiansand lenger.rolfozzy skrev:Patetique har ikke eksistert på mange år.
Min påstand er at musikk kan inneha alle de kvaliteter du nevner, og likevel beholde nerve og sjel. Det vil da i tilfelle ha sammenheng med selve komposisjonen og musikktypen. Er enig i at denne platen blir for glatt og polert.Townes skrev:Helt sikkert fantastisk velprodusert, usannsynlig velspilt, og garantert uten et minste feilskjær. Men det gjør også at de to aspektene eg akter høyest i musik, nerve og sjel, forsvinner helt for min del.
Tror nok at Mteinum er stilsikker nok til å takle dette og håper at i neste runde så kommer det mer fra den kanten. Skal vedde på at det finnes mange skiver som er "lytefrie" og har nerve og sjel så det holder, vi har bare ikke oppdaget det enda og bare vent - en dag så sitter vi med enda en guilty pleasure i hyllaLyngen skrev:Takk for en fin anmeldelse av deg også, zuzubolin. Det virker som de fleste er ganske så enig om den platen. Mteinum er kanskje litt skuffet, men håper på en tilbakemeldig snart.
Det argumentet slår aldri feil, og er vel egentlig uangripelig. Det har nemlig jeg også funnet ut.. ;Drolfozzy skrev:Men nå er vel jeg en gretten gammel særing. Så det er kanskje der det ligger.
Føler eg må "forklare" meg litt...H.R skrev:Tror nok at Mteinum er stilsikker nok til å takle dette og håper at i neste runde så kommer det mer fra den kanten. Skal vedde på at det finnes mange skiver som er "lytefrie" og har nerve og sjel så det holder, vi har bare ikke oppdaget det enda og bare vent - en dag så sitter vi med enda en guilty pleasure i hyllaLyngen skrev:Takk for en fin anmeldelse av deg også, zuzubolin. Det virker som de fleste er ganske så enig om den platen. Mteinum er kanskje litt skuffet, men håper på en tilbakemeldig snart.
Nå synes jeg du setter ditt lys under en skjeppe, Townes. Det handler om ulike preferanser, og sånn er det bare. Det ene er verken bedre eller dårligere - det er ulikt. Og fordi det handler om smak og opplevelse, kan det ikke finnes en fasit på tvers av sjangrene. Innenfor de ulike sjangrene vil det selvsagt være normer og et hierarki av kvalitet, men ikke mellom.Townes skrev:Føler eg må "forklare" meg litt...H.R skrev:Tror nok at Mteinum er stilsikker nok til å takle dette og håper at i neste runde så kommer det mer fra den kanten. Skal vedde på at det finnes mange skiver som er "lytefrie" og har nerve og sjel så det holder, vi har bare ikke oppdaget det enda og bare vent - en dag så sitter vi med enda en guilty pleasure i hyllaLyngen skrev:Takk for en fin anmeldelse av deg også, zuzubolin. Det virker som de fleste er ganske så enig om den platen. Mteinum er kanskje litt skuffet, men håper på en tilbakemeldig snart.
Det eg mente var at når ting blir for perfekte, og arbeidet i studio er så utrolig profesjonelt gjort, kan det ofte fort forsvinne noe for min del. Det blir en slags "akademisk distanse" eller noe sånt til det det egentlig dreier seg om, og dermed går mye av nærheten/ektheten vekk for min del. Dette høres helt garantert ut som en jævla besserwisser hipster-filosofi, men det har no engang vært min mening og oppfatning så lenge eg kan huske.
Meldinga til mikefish om PJ var goe pote. Eg heller mot dem som geniforklarer plata. Ville landet på 8/10 evt 7+/9 på CEVBOF.
Vel, poenget mitt var egnetlig bare av det finnes nettopp ulike preferanser, og eg prøvde bare å forklare grundigere korfor eg har min...dag1234 skrev:Nå synes jeg du setter ditt lys under en skjeppe, Townes. Det handler om ulike preferanser, og sånn er det bare. Det ene er verken bedre eller dårligere - det er ulikt. Og fordi det handler om smak og opplevelse, kan det ikke finnes en fasit på tvers av sjangrene. Innenfor de ulike sjangrene vil det selvsagt være normer og et hierarki av kvalitet, men ikke mellom.Townes skrev:Føler eg må "forklare" meg litt...H.R skrev:Tror nok at Mteinum er stilsikker nok til å takle dette og håper at i neste runde så kommer det mer fra den kanten. Skal vedde på at det finnes mange skiver som er "lytefrie" og har nerve og sjel så det holder, vi har bare ikke oppdaget det enda og bare vent - en dag så sitter vi med enda en guilty pleasure i hyllaLyngen skrev:Takk for en fin anmeldelse av deg også, zuzubolin. Det virker som de fleste er ganske så enig om den platen. Mteinum er kanskje litt skuffet, men håper på en tilbakemeldig snart.
Det eg mente var at når ting blir for perfekte, og arbeidet i studio er så utrolig profesjonelt gjort, kan det ofte fort forsvinne noe for min del. Det blir en slags "akademisk distanse" eller noe sånt til det det egentlig dreier seg om, og dermed går mye av nærheten/ektheten vekk for min del. Dette høres helt garantert ut som en jævla besserwisser hipster-filosofi, men det har no engang vært min mening og oppfatning så lenge eg kan huske.
Meldinga til mikefish om PJ var goe pote. Eg heller mot dem som geniforklarer plata. Ville landet på 8/10 evt 7+/9 på CEVBOF.
Du ble bare så veldig unnskyldende, at jeg følte for å ta deg i forsvarTownes skrev:Vel, poenget mitt var egnetlig bare av det finnes nettopp ulike preferanser, og eg prøvde bare å forklare grundigere korfor eg har min...dag1234 skrev:Nå synes jeg du setter ditt lys under en skjeppe, Townes. Det handler om ulike preferanser, og sånn er det bare. Det ene er verken bedre eller dårligere - det er ulikt. Og fordi det handler om smak og opplevelse, kan det ikke finnes en fasit på tvers av sjangrene. Innenfor de ulike sjangrene vil det selvsagt være normer og et hierarki av kvalitet, men ikke mellom.Townes skrev:Føler eg må "forklare" meg litt...H.R skrev:Tror nok at Mteinum er stilsikker nok til å takle dette og håper at i neste runde så kommer det mer fra den kanten. Skal vedde på at det finnes mange skiver som er "lytefrie" og har nerve og sjel så det holder, vi har bare ikke oppdaget det enda og bare vent - en dag så sitter vi med enda en guilty pleasure i hyllaLyngen skrev:Takk for en fin anmeldelse av deg også, zuzubolin. Det virker som de fleste er ganske så enig om den platen. Mteinum er kanskje litt skuffet, men håper på en tilbakemeldig snart.
Takk, men det var mest ment som en presiseringdag1234 skrev:Du ble bare så veldig unnskyldende, at jeg følte for å ta deg i forsvarTownes skrev:Vel, poenget mitt var egnetlig bare av det finnes nettopp ulike preferanser, og eg prøvde bare å forklare grundigere korfor eg har min...dag1234 skrev:Nå synes jeg du setter ditt lys under en skjeppe, Townes. Det handler om ulike preferanser, og sånn er det bare. Det ene er verken bedre eller dårligere - det er ulikt. Og fordi det handler om smak og opplevelse, kan det ikke finnes en fasit på tvers av sjangrene. Innenfor de ulike sjangrene vil det selvsagt være normer og et hierarki av kvalitet, men ikke mellom.Townes skrev:Føler eg må "forklare" meg litt...H.R skrev:Tror nok at Mteinum er stilsikker nok til å takle dette og håper at i neste runde så kommer det mer fra den kanten. Skal vedde på at det finnes mange skiver som er "lytefrie" og har nerve og sjel så det holder, vi har bare ikke oppdaget det enda og bare vent - en dag så sitter vi med enda en guilty pleasure i hyllaLyngen skrev:Takk for en fin anmeldelse av deg også, zuzubolin. Det virker som de fleste er ganske så enig om den platen. Mteinum er kanskje litt skuffet, men håper på en tilbakemeldig snart.
Meldinga til mikefish om PJ var goe pote. Eg heller mot dem som geniforklarer plata. Ville landet på 8/10 evt 7+/9 på CEVBOF..
Og jeg overreagerte litt, ser det ut som.Townes skrev:Takk, men det var mest ment som en presiseringdag1234 skrev:Du ble bare så veldig unnskyldende, at jeg følte for å ta deg i forsvarTownes skrev:Vel, poenget mitt var egnetlig bare av det finnes nettopp ulike preferanser, og eg prøvde bare å forklare grundigere korfor eg har min...dag1234 skrev:Nå synes jeg du setter ditt lys under en skjeppe, Townes. Det handler om ulike preferanser, og sånn er det bare. Det ene er verken bedre eller dårligere - det er ulikt. Og fordi det handler om smak og opplevelse, kan det ikke finnes en fasit på tvers av sjangrene. Innenfor de ulike sjangrene vil det selvsagt være normer og et hierarki av kvalitet, men ikke mellom.Townes skrev:Føler eg må "forklare" meg litt...H.R skrev:Tror nok at Mteinum er stilsikker nok til å takle dette og håper at i neste runde så kommer det mer fra den kanten. Skal vedde på at det finnes mange skiver som er "lytefrie" og har nerve og sjel så det holder, vi har bare ikke oppdaget det enda og bare vent - en dag så sitter vi med enda en guilty pleasure i hyllaLyngen skrev:Takk for en fin anmeldelse av deg også, zuzubolin. Det virker som de fleste er ganske så enig om den platen. Mteinum er kanskje litt skuffet, men håper på en tilbakemeldig snart.
Meldinga til mikefish om PJ var goe pote. Eg heller mot dem som geniforklarer plata. Ville landet på 8/10 evt 7+/9 på CEVBOF..
![]()
Jeg forstår frustrasjonen. Men du gjorde en så forbanna god jobb med PJ Harvey at jeg syns du skal henge med her.mikefish skrev:Som Rolfozzy takker jeg av etter denne runden.
Nå er jeg neglisjert av Roberten igjen.Dere husker vel Fields Of The Nephilim ? Nå har vi hatt over 14 dager på oss for å levere en anmeldese.Det må da gå an å notere litt og ha det meste klart til angitt tidspunkt.Selv hørte jeg gjennom 'let England shake' bortimot femten ganger.Lyngen er vel også interesert i å få en vurdering av hans plate.
Syns jobb og fylla er dårlige unnskyldinger.Hva er poenget med å melde seg på stafetten når man ikke makter å bidra ? Han har også fått tøyseplata 'Hunx And His Punx' grundig vurdert av to andre deltagere.Kjedelig at noen ytterst få skal ødelegge for resten i en slik oppegående tråd.
mvh. s,
Right back at you! Hold ut, du også!rolfozzy skrev:Jeg forstår frustrasjonen. Men du gjorde en så forbanna god jobb med PJ Harvey at jeg syns du skal henge med her.
Tror det jamikefish skrev:Mange takk Rolfozzy !
Ja,får se an.Mulig at jeg overreagerte litt i forrige innlegg.
mvh. s,
så så. Fordelen med doble anmeldelser er jo at dersom dette skjer så er det ingen krise. Det er selvsagt dumt men ingen krise. I mellomtiden kan vi jo spelle hunx plata - tross alt kulere en nye PJ 8)Lyngen skrev:Tror det jamikefish skrev:Mange takk Rolfozzy !
mvh. s,. Jeg skjønte deg ikke. Du hører bare med i albumstafetten du, vettu
. Fast invetar.
Men er begynner å bli litt sur på Roberten :-\. Første undskyldning var forståelig den og jeg forventer jo ikke at alle legger alle andre ting bort for stafetten. Uventete ting kan komme, men nå synes jeg det har tatt vel lang tid.
Enig!!! PJ-plata har jeg lyttet igjennom en del ganger i helgen. 3-4 gode låter og det er det 4-5 fra migH.R skrev:så så. Fordelen med doble anmeldelser er jo at dersom dette skjer så er det ingen krise. Det er selvsagt dumt men ingen krise. I mellomtiden kan vi jo spelle hunx plata - tross alt kulere en nye PJ 8)Lyngen skrev:Tror det jamikefish skrev:Mange takk Rolfozzy !
mvh. s,. Jeg skjønte deg ikke. Du hører bare med i albumstafetten du, vettu
. Fast invetar.
Men er begynner å bli litt sur på Roberten :-\. Første undskyldning var forståelig den og jeg forventer jo ikke at alle legger alle andre ting bort for stafetten. Uventete ting kan komme, men nå synes jeg det har tatt vel lang tid.
peeewh. trodde det bare var meg gitt. Jeg hadde også havnet på det snittet også, og en kort ep kunne glatt havnet på en god 8'er65finger skrev:Enig!!! PJ-plata har jeg lyttet igjennom en del ganger i helgen. 3-4 gode låter og det er det 4-5 fra mig
Dere er i allefall i klart mindretallH.R skrev:peeewh. trodde det bare var meg gitt. Jeg hadde også havnet på det snittet også, og en kort ep kunne glatt havnet på en god 8'er65finger skrev:Enig!!! PJ-plata har jeg lyttet igjennom en del ganger i helgen. 3-4 gode låter og det er det 4-5 fra mig
Flertallet har ikke alltid rett. Mindretallet øker, jeg er med.Lyngen skrev:Dere er i allefall i klart mindretallH.R skrev:peeewh. trodde det bare var meg gitt. Jeg hadde også havnet på det snittet også, og en kort ep kunne glatt havnet på en god 8'er65finger skrev:Enig!!! PJ-plata har jeg lyttet igjennom en del ganger i helgen. 3-4 gode låter og det er det 4-5 fra mig.
Alle har rettrolfozzy skrev:Lyngen skrev:Dere er i allefall i klart mindretallH.R skrev:peeewh. trodde det bare var meg gitt. Jeg hadde også havnet på det snittet også, og en kort ep kunne glatt havnet på en god 8'er65finger skrev:Enig!!! PJ-plata har jeg lyttet igjennom en del ganger i helgen. 3-4 gode låter og det er det 4-5 fra mig.
Flertallet har ikke alltid rett. Mindretallet øker, jeg er med.
Bespottelser straffes med 100 år ekstra i skjærsilden.Lyngen skrev:Alle har rettrolfozzy skrev:Lyngen skrev:Dere er i allefall i klart mindretallH.R skrev:peeewh. trodde det bare var meg gitt. Jeg hadde også havnet på det snittet også, og en kort ep kunne glatt havnet på en god 8'er65finger skrev:Enig!!! PJ-plata har jeg lyttet igjennom en del ganger i helgen. 3-4 gode låter og det er det 4-5 fra mig.
Flertallet har ikke alltid rett. Mindretallet øker, jeg er med.. Dylan er ræva 8).
Alle har rett ja, men Dylan er ikke ræva, selv om jeg anser det som en spøk fra din side Lyngen.Lyngen skrev:Alle har rett. Dylan er ræva 8).