Albumstafett 3

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• U

utgatt60135

Gjest
    Har hørt mer på beulah og synes den er såpass god at den er på vei i posten. Noen låter er finere enn andre, men jeg ville nok ha gitt 8/10. Emma Blowgun´s Last Stand som den aller fieneste? Takk for tipset og anmeldelsen!

kjetinho

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Antall liker
    22
    Høyres ut som ei koseleg plate, men eg blir litt forstyrra av at vokalen, både stemma og melodiføringa, minner så avsindig om Built to spill. Eg klarar ikkje å tenke på anna ??? ;D

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1

Artist: Barclay James Harvest
    Tittel: Once again
    Label/År: Harvest / 1971

Musikkversjonen av å se maling tørke?

Åtte sekunder inne i det åtte minutter lange åpningskuttet She said, tenker jeg "Å for fucks sake. Takk skal du ha Lyngen". Jeg frykter prog-o-rama, av den sorten jeg bare ikke fikser; synthhælvette, pompøst, pretensiøst, sjølhøytidelig og med total mangel på sjølironi. Tanken om å skrive en anmeldelse av typen man av og til kunne finne i gratismagasinet Spirit streifet meg, og kanskje kunne anmeldelsen endt opp med:

”Barclay James Harvest spiller litt sånn pompøs, orkestrert og prentsiøs rock med masse strykere, synth og sånt. Karakter 2/10”.

Heldigvis er jeg mitt ansvar som nøytral og fordomsfri anmelder bevisst, så jeg bestemte meg for å lytte med åpent sinn og imøtekommende ører.

Så, hva er det jeg har dealet med denne uken? Joa. For de uinvidde (meg sjøl inkludert); BJH har alle sine bein trygt planta i rockens verden, med solide innslag av progelementer, og til dels også klassisk musikk - især hva arrangementer angår. Det tok meg nøytaktig tre sekunder å plassere BJH geografisk på de britiske øyer, og det låter tidstypisk for 70 tallets første halvdel.

Etter første gangs gjennomlytt var jeg fortsatt i litt slaktehumør. Kjedelig, søvndyssende, stort sett hele veien, og jeg satt egentlig igjen lettere undrende om hva dette albumet hadde med "gullalderen" å gjøre. At de i tillegg har gitt en låt navn fra Tolkiens univers, gjorde også sitt til at jeg tenkte at her har jeg å gjøre med folk som er, om ikke lysår, så i alle fall noen lysmåneder unna mine musikalske preferanser. Jeg så for meg prototypen på Manowar og Gwar da jeg så låttittelen. Men Galadriel er faktisk en flott melodi innser jeg nå, sjøl om arrangementet blir litt i drøyeste laget.

Men så, etter å ha hørt plata en fire-fem ganger, var det akkurat som om noe begynte å skje med meg. Jeg kjente igjen melodiene, begynte å legge merke til en del detaljer i arrangementene som er til å like, samt høre etter på tekstene i mye større grad. Jeg skal ikke si at jeg fikk noen åpenbaring, det er å trekke det litt langt. Vennligere innstilt er nok nærmere sannheten. Men for all del, noen av låtene begynte jeg faktisk å like. Litt i alle fall.

She said har faktisk en vakker melodi, selv om jeg kan styre min begeistring for mellomspillet i låta. I Happy old world gjør BJH seg noen observasjoner om vår klodes tilstand, som er ganske fascinerende i lys av dagens miljøsituasjon:

We're tearing up the rivers and a thousand streams
    And highways, they're in places where they've never been
    We're building towers in the sky and racing for the sun
    Oh Lord, any eye can see what harm we've done

Kudos for dette! Mer relevant enn noensinne.

Litt research har fått meg til å tro at Mockingbird er BJH egen "Sweet home alabama", eller "Freebird" om du vil. En BJH evergreen, elsket av fansen, og presumptivt spilt på alle live shows. Forståelig nok, da det er platas beste kutt, sammen med helt aksutsiske Vanessa Simmons. Sistnevnte minner mest av alt om USA's vestkyst på første halvdel av 70 tallet, og dette kunne like gjerne vært en låt du fant på en CSN&Y eller America plate, sjøl om det skorter på vokalharmonier som får nakkehårene til å reise seg. En meget fjong låt uansett! Platas to siste spor, blir et eneste whatever for meg. De gir meg rett og slett ingenting.

Produksjonen må det sies noe om. Spesielt trommene. Disse låter tidvis så fislete, inneklemt, og "dassete" (i mangel av bedre uttrykk), at det irriterer, og tar vekk fokus fra musikken. En liten stund var eg helt opphengt i lyden på basstrommene, og forundret over at det kunne låte så ræl. Song for dying og Ball and chain er greie eksempler i så måte. Tidstypisk muligens, men det unnskylder intet!

Og som nevnt, det er mye orekstering. Stryk&blås i det lange og det brede, med en solid porsjon synth som dessert. Dette fungerer nok helt utmerket for de som er fans av dette, men for enkle sjeler som meg, som foretrekker tre grep, øl & rock'n'roll, kan dette innimellom ble svært tungt å svelge. Angivelig er hele London symfonikerne med her. Jeg er av typen som klarer meg med ei fele eller en cello.

Når status skal gjøres opp og terningen trille, må jeg oppsummere med å si at det som startet som en potensiell kalkun endte opp med å bli en nokså ok opplevelse tross alt. Jeg har vektlagt melodi over, og det er platas force. Det er noen gode melodier der, men de blir skjult bak (for meg) plagsomme og pompøse arrangementer. Jeg er, som den observante leser nok har skjønt, ikke veldig begeistret for denne sjangeren, men skal absolutt vedgå at det finnes en del lytteverdige øyeblikk på Once again. Men det nok blir en stund til eg spiller den once again (ahhhh HVILKEN svane).

For meg blir denne plata stående som en parentes fra gullalderen.

Karatker: 4/10

PS! Håper dette ikke ødelegger sjansene mine for å delta i en eventuell fjerde runde, Lyngen ;)
    PPS! Hadde du landet på Zombies plata, hadde nok terningen min havna på 8 eller 9. ;)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    Bra anmeldelse. BJH ble kalt "fattigmanns Pink Floyd" i sin tid. Mockingbird er vel den eneste låten de har som er sånn noenlunde hørbar i dag.

U

utgatt60135

Gjest
    Veldig morsomt og bra skrevet, men er som du sikkert skjønner totalt uenig i konklusjonene dine Townes. Jeg ville gitt Zombie plata en soleklar 10/10 og Once Again 9/10, men skjønner at dette ikke passer en som begrenser seg til "tre grep, øl & rock'n'roll" ;). Syntes det var mer interessant å få denne plata anmeldt med en viss fare for å ikke treffe rette person. Men det er moro at skjer også ;).

For meg er denne plata veldig, veldig vakker. Flotte arrangementer, flott vokal og helt nydelige melodilinjer. Langt i fra kjedelig!! Har ikke visst om denne gruppen veldig lenge, men falt veldig for spesielt Once Again og debuten. Denne har jeg spilt masse, og det skal mye til å bli lei av den. De andre albumene er ikke helt for meg igjen.

Dette med bassen har jeg ikke tenkt på faktisk, så det må jeg skjekke.

U

utgatt60135

Gjest
    Townes skrev:
    Produksjonen må det sies noe om. Spesielt trommene. Disse låter tidvis så fislete, inneklemt, og "dassete" (i mangel av bedre uttrykk), at det irriterer, og tar vekk fokus fra musikken. En liten stund var eg helt opphengt i lyden på basstrommene, og forundret over at det kunne låte så ræl. Song for dying og Ball and chain er greie eksempler i så måte. Tidstypisk muligens, men det unnskylder intet!
    Sjekket dette selv, men kjenner meg ikke igjen. Slett ikke noe high-end opptak, men synes lydkvaliteten er god til å være fra 1970. Bassen synes jeg er kraftfull og ikke av de tørreste og mest presise, men helt grei synes jeg. At lydkvaliteten tar vekk fokus fra musikken har aldri vært i nærheten hos meg. Jeg en remastret utgave fra 2002, så vet ikke om det kan skyldet det store spriket?

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    Townes skrev:
    Sjekket dette selv, men kjenner meg ikke igjen. Slett ikke noe high-end opptak, men synes lydkvaliteten er god til å være fra 1970. Bassen synes jeg er kraftfull og ikke av de tørreste og mest presise, men helt grei synes jeg. At lydkvaliteten tar vekk fokus fra musikken har aldri vært i nærheten hos meg. Jeg en remastret utgave fra 2002, så vet ikke om det kan skyldet det store spriket?
    Kanskje? Synes bare den låter ekstremt tørt på et par av låtene, men men :) Spesielt sjuende låta.

Men som jeg sa, jeg synes det er en del vireklig fine melodier på plata, så absolutt. For meg ville disse melodiene kommet enda tydligere fram i mer nedstrippete versjoner, og jeg tror at det ville gjort sitt til at jeg hadde likt plata bedre. Vanskelig å forklare, men for meg forsvinner ofte noe av nerven og ektheten viss det blir for mye orkestrering. Det blir for distansert på en måte. Jeg er mer "en mann og hans akustiske gitar" typen, enn strykere og blåsere av en annen verden. Smak og behag.

Det med "tre grep, øl og rock'n'roll" var jo for å sette det på spissen, det antar eg du tok med en klype salt ;) Jeg hører da tross alt på annet enn the neanderthals :)

Tor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.11.2002
    Antall liker
    670
    rolfozzy skrev:
    Bra anmeldelse. BJH ble kalt "fattigmanns Pink Floyd" i sin tid. Mockingbird er vel den eneste låten de har som er sånn noenlunde hørbar i dag.
    Nja, det var vel "fattigmans Moody Blues". Følgelig lagde de en låt som heter "Poor Man's Moody Blues".

BurntIsland

Æresmedlem
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    16.102
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    John McLaughlin/ Chick Corea: Five Peace Band Live Conchord 2009

http://open.spotify.com/album/29lxZ7PzoChJ7CinyfBTaQ

TÅLMODIGHET ER EN LYD

2 cds med tilsammen 138:52 minutter, fordelt på 8 spor, 4 spor pr cd, korteste spor er på 7:43, mens det lengste er på 27:45. Fusion for det 21. århundre- state of the art, det blir vel ikke bedre enn dette…

Så synd da at jeg i utgangspunktet ikke kan fordra fusionjazz, selv om jeg etter hvert har vent meg til både ”in a silent way” og ”bitches brew”.

John McLaughlin- gitar og Chick Corea- tangenter, satt med Miles Davis på begge disse og har vært aktive og sentrale musikere siden den gang. Her har de satt hverandre i stevne igjen og fått med seg tre stykker til; saksofonist Kenny Garrett, trommis Vinnie Colaiuta, og bassist Christian McBride. De er fullt ut i stand til å spise ostepop med de store. Spesielt rytmeseksjonen er utrolig stødig og samspilt. Dette bandet turnerte flittig i et par års tid og denne plata dokumenterer turneen.
    Lyden er god, det er teknisk briljant og virtouost spilt . Live-følelsen er fanget på opptaket selv om jeg har hørt akkurat det bedre andre steder.

For meg blir dette likevel først og fremst flinkisjazz og det kjeder meg. 5 musikere som kappes om å vise hva de er gode for, og ofte samtidig. Rent kvantitativt er det mange noter og anslag her, så om de fikk akkordbetaling så har de tjent seg rike. Personlig har jeg mer sans for musikere som i større grad preges av det de ikke spiller, av pausene og lufta imellom notene som spilles.

Likevel har jeg samvittighetsfullt lyttet meg gjennom dette flere ganger og kjent forsvarsverkene sakte brytes ned, jeg må bare anerkjenne det de gjør men det ender likevel opp som en plate jeg respekterer, men egentlig ikke liker. Karakter 5/10

(Hadde cd 2 vært utgitt som et enkeltalbum ville det vært annerledes. Her er det meste tolkinger av andres låter; kanskje det er derfor jeg har lettere for å koble meg på musikken?
    Jackie Mcleans hardbop ”dr Jackle”, etterfulgt av en McLaughlin komposisjon senor C:S: som er en science fiction samba, Miles Davis ”in a silent way” som går over i ”its about that time” og til slutt trad.låta ”someday my prince will come” som inneholder en flott dialog mellom gitar og keyboard. Her opplever jeg at musikerne tar seg tid til å puste, og at de er trygge på at de kommer i mål. Her lar de egoene sine hvile og stiller opp i musikkens tjeneste, det holder nesten til 7/10 i boka mi det..)

Vedlegg

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Veldig bra anmeldelser av Townes og Burnt_Island! Bravo! Bravo! Bravo!

U

utgatt60135

Gjest
    Burnt_Island skrev:
    .... en plate jeg respekterer, men egentlig ikke liker. Karakter 5/10
    Godt skrevet Burnt_Island :). Jeg har ikke orker å høre på hele albumet men jeg tenke det samme som deg om plata. Må si jeg er glad jeg ikke trakk den ;).

Få kommentarer om Barclay James Harvest. Jeg synes det er lett å skjønne at denne type jazz er vanskelig fordøyelig for mange, men hadde blitt forundret om ikke mange flere synes Once Again er en 8 eller 9 plate. Skulle vel være lett å like selv om det er mye orkesteralt i noen låter. Bedre enn mye Moody Blues lagde, særlig er Mocking Bird, She Said og Galadrei synes jeg.

Edit; mente 8/9 om Once Again alså.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    Fin anmeldelse Burnt Island. Tror jaggu du har hørt mer på denne plata enn jeg har.

Men jeg er enig i at CD2 er best.

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Morsom tråd og morsomt konsept - nå som jobblivet har roet seg litt, skal jeg hive meg på i neste runde. :)

Todd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Antall liker
    47
    Sorry folkens, fikk ikke den tiden jeg trengte idag. Kommer sterkere tilbake (i morgen selvsagt) med mine ord om Rickie Lee sin siste.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Flott anmeldelse Gjestemedlem. Ble nyskjerrig på hva dette er for noget

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Alldeles fornøyelig anmeldelse, Gjestemedlem ! En ekstra dimensjon åpenbarte seg for meg da jeg leste den på strilemål.

Denne setningen skremte vannet av meg, men gjorde meg også nyfiken.

Gjestemedlem skrev:
    Litt Yello på kladdeføre dette, fotfulgt av en en småamper pianolærerinne som maser på hjemmeleksen.
    Herlige greier !

Todd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Antall liker
    47
    Rickie Lee Jones - Balm In Gilead (2009)

I motsetning til de to foregående album stafettrundene (der jeg møtte på death/prog helvete samt smått fantastiske Joe Henry) er ikke Rickie Lee Jones og Balm In Gilead fra 2009 noe nytt bekjentskap for min del. Plata ble hyppig spilt mot slutten av fjoråret (lydsporet til Julen 2009 her i huset) og jeg tar meg stadig i å vende tilbake til dette albumet.

Rickie Lee Jones burde være kjent for lesere av albumstafett trådene på HFS, men i tilfelle noen av luringene på Off Topic kjøret skulle forville seg inn her så kan jeg avsløre at vi snakker om en kvinnelig låtskriver med stemmeprakt og supre musikere med på laget. Slikt blir det ofte gode ting ut av (jepp, gode ting - Roberten). Vi snakker om en dame som fortjener å nevnes i selskap med heltinner som Joni Mitchell, Carole King eller for den saks skyld Laura Nyro.

På Balm In Gilead er Rickie Lee Jones mer nær og intim enn jeg har hørt henne på lenge. Det låter modent og varmt og hennes stemme er jazz-snerten slik den alltid har vært. Samtidig sørger gjesteartister som Alison Krauss, Vic Chesnutt og Ben Harper for variasjon og matching rent vokalmessig. Låtene er jevnt over svært gode og løftes frem av et band av høy klasse. Jeg kan også melde om smooth og lun produksjon. HERLIG!

Det er når jeg hører plater som dette at jeg føler at jeg kan sende resten av platesamlingen min på ferie, for bare å sitte igjen med Tapestry, Court And Spark og Rickie Lee Jones sin debut skive. Balm in Gilead hadde heller ikke gjort skam på seg i det selskapet. Sterkt gjort av en 55 år gammel veteran! Håper på mer fra deg jeg Rickie.

8/10.

Todd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Antall liker
    47
    takk 65finger, en svært takknemlig skive og skrive noen velvalgte ord om. fikk altfor liten tid denne gang dog... Nå er jeg spent på dine tanker om World music skiva "mi".....

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Todd skrev:
    takk 65finger, en svært takknemlig skive og skrive noen velvalgte ord om. fikk altfor liten tid denne gang dog... Nå er jeg spent på dine tanker om World music skiva "mi".....
    trenger mere tid....

Todd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Antall liker
    47
    65finger skrev:
    Todd skrev:
    trenger mere tid....
    Lykke til mister ;)

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    veldig gode anmeldelser karer ! har ennå ikke hørt alle i stafetten enda,men siste Rickie Lee Jones har jeg i samlingen og det er en finfin plate.

mvh. s,

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Gode anmeldelser av både Tobin og Jones !

Prøvde å høre litt på Amon Tobin, men datt forholdsvis fort av lasset. Glad jeg unngikk den, det kunne blitt en temmelig ubrukelig anmeldelse. Ricie Lee Jones plata er for så vidt ganske fin, men synes kanskje den ble litt kjedelig etterhvert. Med forbehold om at den har kun fått to snurr.

U

utgatt60135

Gjest
    Gode anmeldelser av Gjestemedlem og Todd :). Enig med karakteren Todd. En finfin plate (som jeg ikke har kjøp riktignok). Amon Tobin har jeg ikke hørt så mye på før, men første runde tilsa at dette var et godt og spennende album. Men det trengs flere runder for å finne ut hvor bra jeg liker den. Fikk ikke karakter men synes Gjestemedlem formidlet sine inntrykk såpass godt at savnet av karakter ikke ble stor. Savner fortsatt flere meninger om Barclay James Harvest.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Amadou & Mariam - Welcome To Mali
    http://open.spotify.com/album/2YSMgxnak8l90gUi37TRgM
    Amadou - vokalist (kvinne)
    Mariam - gitarist/vokal

Amadou & Mariam traff hverandre for 30 år siden. Amadou var dengang gitarist i det afrikanske bandet - Ambassadeurs du Motel Bamako. Mariam sang i brylluper og på festivaler. etter en del konserter og plateutgivelser treffer de Manu Chao som har produsert de siste platene også "Welcome to Mali"
    Musikken er beskrevet flere steder som Worldmusic. For meg så er dette popmusikk.

Første låta er fantastisk. Et eventyr av en poplåt! det synges litt på engelsk, mere på fransk og enda mere på bambara (et afrikansk språk er det meg fortalt av gode kilder) skjønner stort sett ikke en pøkk av hva de synger om (det spiller ingen rolle for meg heller) men de virker glade og fornøyde og det er musikken også.

Opps! Amadou & Mariam er blinde.

Blir i godt humør av denne platen. damma damma amniso, alimademma gomma somma innoma somma hva. slik høres språket ut. det spilles gitar, klokkespill, zylifoner, slagverk, orgel, piano osv. mange instrumenter i en fin miks. Lystig glade låter med tydelige afrikansk inflytelse.litt ska samt insprasjon fra indisk/pakistansk musikk. Jævli bra orgel og zylifonbruk gjennomgående på platen.

Det negative med denne platen er litt mangel på variasjon. det er 15 låter. Noen av de glir litt inn i hverandre, det blir litt ensformig. Godlåtene er etter min oppfattning 1, 2, 5,6, 8, 11, 12, 14 og 15. siste låta har et fint parti som starter et par minutter etter at låta tilsynelatende er avsluttet.

jeg liker denne platen. En plate å bli i godt humør av. Det som trekker ned er at det er for mange låter som låter tilsynelatende likt. Hadde de begrenset seg til 8-10 låter hadde den fått en åtter. det blir 6/10

Vedlegg

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Hmmm...

Etter å ha sett at artistene på "mitt" album figurerer på referanselistene til Roysen flere ganger skjønner jeg at det er ingen grunn til å gå glipp av lydkvaliteten på denne plata. Men hvordan får jeg spilt av spoify på stereoen uten overføring fra pc'n tro? Det blir neppe helt det samme å "lytte" til pc-høyttalerne. Bør vel kanskje bestille CD'en for sikkerhets skyld...

Begynner å få litt prestasjonsangst nå, etter mange gode anmeldelser.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    BT skrev:
    Hmmm...

Etter å ha sett at artistene på "mitt" album figurerer på referanselistene til Roysen flere ganger skjønner jeg at det er ingen grunn til å gå glipp av lydkvaliteten på denne plata. Men hvordan får jeg spilt av spoify på stereoen uten overføring fra pc'n tro? Det blir neppe helt det samme å "lytte" til pc-høyttalerne. Bør vel kanskje bestille CD'en for sikkerhets skyld...

Jeg kjøper de platene jeg skal anmelde

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Todd, gode ting ! :)

Jeg liker det jeg leser, både av Todd og Fingern, begge platene fortjener nok tid i ørene mine. Nå om dagen er jeg nok mest i humør til skiva Fingern anmeldte, fikk inntrykk av at det er en skikkelig gla'plate. Ricke Lee Jones ser jeg for meg, muligens ufortjent, at en er knallsterk høst/vinterskive.

Morro med albumstafett !

Todd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Antall liker
    47
    65finger skrev:
    BT skrev:
    Hmmm...

Du gjør en kjempejobb fingern. Er langt på vei enig med dine betraktninger. Første låta er ren trolldom (Damon Albarn bidrar btw). Ellers er det muligens noe overload av materiale, kun godt holdt seg til 12 spor. Og ja, dette er pop musikk, med et snitt av World. Alt i alt en grundig gjennomgang av ei god plate (en sekser er ikke langt unna egen vurdering av albumet)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Todd skrev:
    65finger skrev:
    BT skrev:
    Hmmm...

Du gjør en kjempejobb fingern. Er langt på vei enig med dine betraktninger. Første låta er ren trolldom (Damon Albarn bidrar btw). Ellers er det muligens noe overload av materiale, kun godt holdt seg til 12 spor. Og ja, dette er pop musikk, med et snitt av World. Alt i alt en grundig gjennomgang av ei god plate (en sekser er ikke langt unna egen vurdering av albumet)
    Takk for det Todd

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Todd skrev:
    Første låta er ren trolldom (Damon Albarn bidrar btw).
    Bingo ! Der ringte det en bjelle. Jeg har jo saft suse meg dette albumet, kjøpt etter panegyriske lovord fra en pike i platebaren for rundt halvannet år siden. Manu Chao er også med på moroa om jeg ikke husker feil.
    Vel, da har jeg fått enda en grunn til å nappe vinylen frem fra glemselen.
    Enten begynner jeg å bli gammel eller så må innkjøpsordningen min revurderes, burde jo ha nogenlunde kontroll på hva jeg har i hyllene...

EDIT: eller så er kanskje øyne av snøkrystaller og en sky av lyst hår på den kvinnelige del av betjeningen ikke gyldig grunn til å handle musikk.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roberten skrev:
    Todd skrev:
    Første låta er ren trolldom (Damon Albarn bidrar btw).
    Bingo ! Der ringte det en bjelle. Jeg har jo saft suse meg dette albumet, kjøpt etter panegyriske lovord fra en pike i platebaren for rundt halvannet år siden. Manu Chao er også med på moroa om jeg ikke husker feil.
    Vel, da har jeg fått enda en grunn til å nappe vinylen frem fra glemselen.
    Enten begynner jeg å bli gammel eller så må innkjøpsordningen min revurderes, burde jo ha nogenlunde kontroll på hva jeg har i hyllene...
    verdt en lytt eller flere Roberten

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Ikke hatt tid ennå til å lese igjennom anmeldelsene denne gang, men jeg må si at jeg er spent på min egen anmeldelse av de legendariske rosa prikkene. ::)
    Har jo vært nettløs og borte på overtid, så jeg må bite tennene seriøst hardt sammen til førstkommende fredag (og første fridag). Spotify og elektronisk spacewaste eller en stappfull trillekoffert med vinyl............ :-X

vet det blir hardt

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    Ikke hatt tid ennå til å lese igjennom anmeldelsene denne gang, men jeg må si at jeg er spent på min egen anmeldelse av de legendariske rosa prikkene. ::)
    Har jo vært nettløs og borte på overtid, så jeg må bite tennene seriøst hardt sammen til førstkommende fredag (og fridag). Spotify og elektronisk spacewaste eller en stappfull trillekoffert med vinyl............ :-X

vet det blir hardt
    tøft å la noen hundre nyinnkjøpte lper vente. Bit tenna sammen! er spent på rosa dotter anmeldelsen din

U

utgatt60135

Gjest
    65finger skrev:
    Jeg liker denne platen. En plate å bli i godt humør av. Det som trekker ned er at det er for mange låter som låter tilsynelatende likt. Hadde de begrenset seg til 8-10 låter hadde den fått en åtter. det blir 6/10
    Enig med karakteren og anmerkningene. Bra finger´n :). Visste ikke at de er blinde. Mye bra afrikansk musikk, men kan bli litt mye av det samme som man går mett av etter en stund. Hadde også likt den mye bedre om de hadde skrellet av det overflødige.

Da er det på tide at jeg lytter på folk plata mi. Har bare hørt litt over halvparten enda. Fortsatt ikke mett på musikk enda det har vært en ordentlig musikkdag. I morgen blir det minimalt, så får skrive på selve dagen. Fortsatt helt fri for jobb.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Lyngen skrev:
    65finger skrev:
    Jeg liker denne platen. En plate å bli i godt humør av. Det som trekker ned er at det er for mange låter som låter tilsynelatende likt. Hadde de begrenset seg til 8-10 låter hadde den fått en åtter. det blir 6/10
    Enig med karakteren og anmerkingene. Bra finger´n :). Visste ikke at de er blinde. Mye bra afrikansk musikk, men kan bli litt mye av det samme som man går mett av etter en stund. Hadde også likt den mye bedre om de hadde skrellet av det overflødige.
    Takker Lyngen. Hører gjennom de resterende albumene for å være klar for nye anmeldelser

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn