Dette er en meget velrenomert klassisk utøver, med stort reportoar som spenner fra tidligmusikk, heftige latinorytmer og nyere skrevne konserter og stykker for akkustisk gitar, og som har mange utgivelser bak seg.nb skrev:Göran Söllscher spiller transkriberte suiter av Bach
http://www.amazon.com/Bach-Transkri...bs_sr_1?ie=UTF8&s=music&qid=1214980379&sr=8-1
Nja, jeg syns Flageborg gjør folk en tjeneste. I akkurat det sporet går musikken helt ned til 20Hz, og det er mye informasjon der nede -- har du et anlegg som bunner ved 50Hz så hører du ikke hva som er lagt inn i MS, og følgelig får du kanskje ikke med deg stykket.C. Alshus skrev:Flageborg. Denne tråden handler om god musikk, ikke om frekvensanalyse.
Dumt, da er det ikke sikkert jeg liker platen likevell da (trodde jeg gjorde det) siden mitt anlegg aldri kan fange opp informansjonen der nede.. Hm..KindOfBlue skrev:Nja, jeg syns Flageborg gjør folk en tjeneste. I akkurat det sporet går musikken helt ned til 20Hz, og det er mye informasjon der nede -- har du et anlegg som bunner ved 50Hz så hører du ikke hva som er lagt inn i MS, og følgelig får du kanskje ikke med deg stykket.C. Alshus skrev:Flageborg. Denne tråden handler om god musikk, ikke om frekvensanalyse.
Ellers vil jeg anbefale Rolf Lislevands forskjellige innspillinger, spesielt hans Santiago de Murcia album.
Men den som ikke vet om dette, kan fortsatt nyte musikken....... :-X :-X ;DKindOfBlue skrev:Påpekte kun, at i akkurat det sporet som Flageborg henviser til så er det en fordel å ha et full-range 20Hz-20kHz anlegg, siden det er mye informasjon under 50Hz, og jeg går ut ifra at Charlie Hayden og Pat Metheny hørte dette og ville det, da de spilte inn musikken, og ville vi også skulle høre det.
Da har jeg et forslag!KindOfBlue skrev:... Lillebjørn Nilsen ...
Og her snakker vi helhet om man tenker både Musikken og innpakningen. Beste Booklet/Inlet eller (hva f... det heter) evermteinum skrev:Da har jeg et forslag!KindOfBlue skrev:... Lillebjørn Nilsen ...
Øystein Sunde - 40 beste (1990)
Det blir ikke bedre enn dette ;D
Helt klart ;DC. Alshus skrev:Flageborg. Denne tråden handler om god musikk, ikke om frekvensanalyse.
Denne bør også nevnes som vakker:Flageborg skrev:Her er en perle som C. Alshus introduserte for meg
Antonio Forcione - Live! [04] I Heard It Through The Grapevine
CD hentes i platebunken - atter en gang - innspillingen er fra 1981 - gammel skive.......roarh skrev:Apropos de tre herrer Kol69 nevner. De har også begått en live-plate som heter Friday night in San Fransisco som er vel verd en lytt hvis man er interessert i akustisk gitar.
De sier vel mindre om det musikalske, ja.Lyngen skrev:Hadde vært fint om tråden hadde vært fri for stygge målinger :-[ :-[:-[..
Ja og drit i målinger etc. i denne tråden. Det er ikke det trådstarter spør etter.§5 Det er ikke tillatt å offentliggjøre innhold fra meldinger sendt via Hifisentralens email-tjeneste (også kalt PM), eller innhold fra vår bruktbørs, uten tillatelse fra den som har skrevet den private meldingen/annonsen.
edit: dette er ikke noe for dagen derpå. Dersom du synes fuglene tramper for hardt, så....Flamenco is a special album of guitar and floor dancing showpieces from Philips.
This recording of Pepe Romero's Flamenco is considered by some to be the 'best Flamenco recording on the planet'. It puts most so-called Flamenco discs to shame. It is real Flamenco in the truest sense and at the highest standard. It is a Flamenco classic!
Flamenco is the expression of joy, sorrow, and the very soul of the less well-to-do old Spanish community. For serious music lovers, this disc serves as a concise documentary of the art of Flamenco.
The audiophile's love of the music will be coupled with the utmost ecstasy in listening pleasure: the rich harmonics of Pepe Romero's fascinating guitar sound, the sparkling transience of the Spanish castanets, and the tremendous dynamics of the dancers' intricate footwork, shaking the whole floor of your music room.
Og der kom jeg på min desiderte akustisk gitar favoritt - som også byr på en av de største trubadurer i moderne tid:kt skrev:jeg må bare få takke igjen for mye flott musikk ;D tusen hjertelig takk![]()
spillelisten min fyller seg med mye gode gitar låter
PS: sitter nå med en god kaldt pils å lytter til deres anbefalinger(ikke ulovlig nedlasting. vi snakker Itunes ;D)
skål! 8)