Akustikk og DSPeaker Antimode 2.0

BigOne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.04.2014
Innlegg
128
Antall liker
15
Sted
Øyværing
Hei jeg har handla 4 vegg tepper jeg tenkte å henge opp på bakrevegg der tv og høyttalere står. Noen høyfrekvente toner blir litt skrikende/echo vill dette ha noen effekt?. link nede.

¨¨

Setupen min: 2.2 Stereo. Dali Mentor 8 og 2 DXD12 Ken Kreisel. -Primare A32 - PRE32 - Primare DAC 30 - DSPeaker Anti Mode 2.0 ----- Stasjonær PC.
Fra DAC30 går d ballancerte XLR kabler helt fram til PRE for så videre til Effekt Trinnet og subbene.

Dette er noe vannskelig spørsmål. akkurat nå syns jeg DAC30 knuser Anti Mode, ønsker også veldig å kunne spille av musikk og film på 196khz. Noe som nå ikke går på grunn av ANTI Moden støtter bare 48khz. noen som har noe erfaring med dette? kan jeg prøve å bytte plass på di to? Bruker jeg BYPAS så får jeg ikke med Romkorigerings jobben jeg har gjort.
 
Sist redigert:

Alek264

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.06.2017
Innlegg
2.671
Antall liker
1.838
Sted
Høyjord
Torget vurderinger
1
For min del fungerte det litt med tepper på veggen, hadde endel echo og gjallete rom om jeg kan kalle det for det. Men det er helt sikkert ikke det mest optimale, men at det har en vis effekt ja, hos meg iallefall :)
PS ett lite tips for bedre seriøsitet i tråden din, fjern dette med dyre oppdaterte kabler. Bare ett vennlig lite tips, ingen som har noe med hva du bruker pengene på :)

mvh Aleksander
 

BigOne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.04.2014
Innlegg
128
Antall liker
15
Sted
Øyværing
For min del fungerte det litt med tepper på veggen, hadde endel echo og gjallete rom om jeg kan kalle det for det. Men det er helt sikkert ikke det mest optimale, men at det har en vis effekt ja, hos meg iallefall :)
PS ett lite tips for bedre seriøsitet i tråden din, fjern dette med dyre oppdaterte kabler. Bare ett vennlig lite tips, ingen som har noe med hva du bruker pengene på :)

mvh Aleksander
ja får håpe det hjelper litt. merkes godt når det spilles piano å høyfrekvente toner.
 

SigbergAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
03.08.2005
Innlegg
3.141
Antall liker
6.578
Sted
Østlandet
Torget vurderinger
1
ja har treble på -1 ble noe bedre men kunne fortsatt blitt bedre, kjipt å dempe toppen for mye å.
Hvis rommet forsterker toppen så blir det jo ikke "feil" å dempe det litt. Noen høyttalere har i overkant mye i toppen også (uten at jeg egentlig mistenker Mentor 8 for å ha det). Men teppeløsningen din vil nok også roe rommet litt. :)
 

BigOne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.04.2014
Innlegg
128
Antall liker
15
Sted
Øyværing
Hvis rommet forsterker toppen så blir det jo ikke "feil" å dempe det litt. Noen høyttalere har i overkant mye i toppen også (uten at jeg egentlig mistenker Mentor 8 for å ha det). Men teppeløsningen din vil nok også roe rommet litt. :)
ja det er nokk rommet, er helt sinnsykt hvor mye ekko det er i disse platene på vegga. Så di lyseste topp tonene på piano blir litt i overkant gnellete. Hjelper lerret bilder å sånn?
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.117
Antall liker
2.609
Torget vurderinger
16
ja det er nokk rommet, er helt sinnsykt hvor mye ekko det er i disse platene på vegga. Så di lyseste topp tonene på piano blir litt i overkant gnellete. Hjelper lerret bilder å sånn?
Absorbenter hjelper veldig på akkurat det og de kan være i form av bilder.
 

SigbergAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
03.08.2005
Innlegg
3.141
Antall liker
6.578
Sted
Østlandet
Torget vurderinger
1
ja det er nokk rommet, er helt sinnsykt hvor mye ekko det er i disse platene på vegga. Så di lyseste topp tonene på piano blir litt i overkant gnellete. Hjelper lerret bilder å sånn?
Jeg vil si tja, for du må dekke ganske store flater for at det skal hjelpe. Typ flere kvadrat. Et par-tre bilder med akustikkplate bak hjelper bare marginalt i praksis. Jeg har en stue med litt klang i, jeg har et stort bilde på 1.5x2.5 meter eller hvor stort det er med 40mm akustikkplate bak, og nå holder jeg på å sette opp spilevegg bak anlegget med 50mm isolasjon bak der igjen - spileveggpartiet blir 3x2,4m. Da regner jeg med det begynner å hjelpe litt, men forventer ikke mirakler.
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.117
Antall liker
2.609
Torget vurderinger
16
Jeg vil si tja, for du må dekke ganske store flater for at det skal hjelpe. Typ flere kvadrat. Et par-tre bilder med akustikkplate bak hjelper bare marginalt i praksis. Jeg har en stue med litt klang i, jeg har et stort bilde på 1.5x2.5 meter eller hvor stort det er med 40mm akustikkplate bak, og nå holder jeg på å sette opp spilevegg bak anlegget med 50mm isolasjon bak der igjen - spileveggpartiet blir 3x2,4m. Da regner jeg med det begynner å hjelpe litt, men forventer ikke mirakler.
Jeg hadde tidligere en kjellerstue på ca 30 kvm og forskjellen på ekko med og uten absorbenter var meget stor. Nå skal det sies at samlet flate på absorbentene var på nesten 6 kvm så et lite bilde gjør nok ikke allverden.
 

SigbergAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
03.08.2005
Innlegg
3.141
Antall liker
6.578
Sted
Østlandet
Torget vurderinger
1
Jeg hadde tidligere en kjellerstue på ca 30 kvm og forskjellen på ekko med og uten absorbenter var meget stor. Nå skal det sies at samlet flate på absorbentene var på nesten 6 kvm så et lite bilde gjør nok ikke allverden.
Nei, det var poenget mitt - jeg mente ikke at absorbenter ikke fungerer, men det holder ikke med bare et par bilder. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: HC

BigOne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.04.2014
Innlegg
128
Antall liker
15
Sted
Øyværing
Ahhh, tenkte ikke helt på bilder med absorb bak. bare vanlig bilder av tre/lerret/plast planter, og noen levende planter osv. Leste en plass at jo mere skog det er rundt deg jo mindre hører naboene, så da må vell planter ha alla samme effekt.
 

SigbergAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
03.08.2005
Innlegg
3.141
Antall liker
6.578
Sted
Østlandet
Torget vurderinger
1
Ahhh, tenkte ikke helt på bilder med absorb bak. bare vanlig bilder av tre/lerret/plast planter, og noen levende planter osv. Leste en plass at jo mere skog det er rundt deg jo mindre hører naboene, så da må vell planter ha alla samme effekt.
Det har nok ikke merkbar effekt.
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.117
Antall liker
2.609
Torget vurderinger
16
Ahhh, tenkte ikke helt på bilder med absorb bak. bare vanlig bilder av tre/lerret/plast planter, og noen levende planter osv. Leste en plass at jo mere skog det er rundt deg jo mindre hører naboene, så da må vell planter ha alla samme effekt.
Men du kan kjøpe absorbenter med trykk slik at de også er bilder. Du kan til og med få egne fotografier på disse absorbentene. To fluer i en smekk.
 
Topp Bunn