Handler om at han har vært ute og hørt. Jeg hadde basstårn med deling 200 hz første gang han var her. Det var bra det og funket som et fornuftig kompromiss. Steinost lagde noe i likheten, men noe større. I mellomtiden reiste jeg litt rundt og fant smertelig ut at kompromisset var større en forventet.angående mellombass, hva skjer hvis du istedet setter den laveste delefrekvensen høyere?
du er vel rundt 110hz nå, 200hz eller å bruke slak rolloff 6db/okt for eksempel.
det er jo å øke membran arealet på mellombassen som er mye av fordelen du ønsker.
når du fikk han ukomfortabel i stolen, var det 150 til 200hz trykket?Handler om at han har vært ute og hørt. Jeg hadde basstårn med deling 200 hz første gang han var her. Det var bra det og funket som et fornuftig kompromiss. Steinost lagde noe i likheten, men noe større. I mellomtiden reiste jeg litt rundt og fant smertelig ut at kompromisset var større en forventet.
Da handlet jeg, og resultatet var mye lettere membraner for den øverste basse.
En a-ha opplevelse for meg, og må vel også få si at steinost ved siste besøk ble litt ukomfortabel i stolen
Steiost er en handlingens mann og er nok på rett vei.
Det kan han sikkert svare på selv.når du fikk han ukomfortabel i stolen, var det 150 til 200hz trykket?
steinost kan jo også få en 15" med lette membran. jeg bare tenker at bytte bassene og beholde kassen er lettere, og synd å ikke nyttiggjøre seg av all den kraften der. og beholde de små fulltonene og fordelene de har.
enklere å få en lettvekts 15" til å spille sub bass.
uansett må han jo teste den letteste løsning først, deling ved 200hz eller forandre db/okt. i det minste vill han i sitt eget room føle på hva han mangler nå.
Dayton hos meg har vel deling på 150, hvis jeg ikke husker feil.Tålmodighet er vel det eneste man må ha hvis man skal handle en del fra over dammen .... Kanskje dukker de opp på noe tilbud etc som gjør kjøp litt lettere. Hadde vært morsomt og hørt det oppsettet ditt steinost, driver med tårn selv nå, blir 8 stk 10" i hvert tårn i trykk-kammer. Hva tenker du om deling på noe slikt? Tåler det 180-200hz?![]()
Men husk ordet " ukomfortabel " er i positiv betydning :=)Handler om at han har vært ute og hørt. Jeg hadde basstårn med deling 200 hz første gang han var her. Det var bra det og funket som et fornuftig kompromiss. Steinost lagde noe i likheten, men noe større. I mellomtiden reiste jeg litt rundt og fant smertelig ut at kompromisset var større en forventet.
Da handlet jeg, og resultatet var mye lettere membraner for den øverste basse.
En a-ha opplevelse for meg, og må vel også få si at steinost ved siste besøk ble litt ukomfortabel i stolen
Steiost er en handlingens mann og er nok på rett vei.
Høres veldig riktig ut, du er ute hele dagen på jobb, jeg er inne. Forstår det veldig godt att det er deilig å komme inn daSelv med sommer og fint vær klarer jeg ikke å la være å besøke hulen hver dag. Kan kanskje ha noe med at de dagene det virkelig er sol og varme har jeg gjerne stått i solen hele dage på et eller annet tak. Deilig og komme ned i den noe mørke hulen for hvile av både øyne og ben.
Du er jo heldig som har "hule" du .... jeg kan kun sette ting i stuen, så det må også se ut i måneskinnEtter en lang tid med lydtørke pga sommer og fint vær. Snek jeg meg idag ned i kjelleren etter att jeg hadde fått lagt kona og hundene:=)
Deilig med litt musikk i ørene igjen.
Sommeren blir ofte litt sånn har jeg merket meg, alt til sin tid.
Deilig å koble ut verden litt.
ok, litt confusion her: Rouge Audio Design har produkter med nøyaktig samme modellbetegnelseDet er disse jeg har 5 stk av.
4 i mono og en i stereo.
Er veldig fornøyd med de.
Har enda ikke klart å tømme de, tenker litt på ørene mine også.
Spiller veldig nøytralt. Rett inn og rett ut:=)
Svarte, dette kommer til å svinge, 4 stk 15" mellombasser på hver side.... FYTTIKATTA så tøftDa ser det ut til att bygging snart starter av mellombasser.
Amp er kjøpt og 8 stk AE TD 15M bestilt idag.
Gleder meg som ett barn på julaften :=)
Levering av elementene er estimert til den 20-10-21
Hypex NC400x2Svarte, dette kommer til å svinge, 4 stk 15" mellombasser på hver side.... FYTTIKATTA så tøft
Hvilken amp til mellombasser?
Tror det tåler et atomangrep, eller to.Det racket er ihvertfall stivt nok til å tåle litt mer last![]()
Det tror jeg ikkeTror det tåler et atomangrep, eller to.
Stivere er ikke lett å få til tror jeg. Hvis det er lov å si:=)
Bør helst ha Titan, det smelter på 3560 Kelvin (3287 °C)Det tror jeg ikkeAlu smelter på 660 C og Hiroshima bomben lå på 7700 C
Det blir sikkert veldig bra med 15" Var dollarkursen grei eller fikk du et tilbud du ikke kunne si nei til?
Spennende. Kan du si noe mere om planen? Hvordan deler du? Plassering og design?Da ser det ut til att bygging snart starter av mellombasser.
Spennende, skjønner at dette er noe å glede seg til!Da ser det ut til att bygging snart starter av mellombasser.
misunnelig?Dette blir spennende. Burde nok gått for tre per side, mye lettere i få til![]()
Neida, 4 er akuratt passe.Dette blir spennende. Burde nok gått for tre per side, mye lettere i få til![]()
Ja særlig....misunnelig?![]()
han trenger vel ikke så mye verktøy som det du har @Sevald ?Spennende. Kan du si noe mere om planen? Hvordan deler du? Plassering og design?
Er vel ikke helt deg det. Slik jeg kjenner deg.Ja særlig....![]()