Akurate DS: Ny "billig" nettverkspiller fra Linn

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.190
Antall liker
1.061
Torget vurderinger
1
Første betingelse er at telefonen (eller annen duppeditt) er kompatibel med UPnP. Dernest at det finnes programvare til det operativsystemet som dingsen benytter.

Bortsett fra Nokia kjenner jeg ikke konkret til andre telefoner. Men jeg ser ikke bort fra at det er mobiltelefoner som benytter seg av Windows Moblie (HTC ellerno`? )som kan kjøre Kinsky DS. Kinsky DS kjører under Windos Mobile.

Sistnevnte program har blitt veldig bra, og har albumgrafikk både til browsing og "now playing". Jeg bruker dette selv på en Dell PDA, i tillegg til Kinsky og Leia DS på PC. Det fine med Dell Axim er at den står i en dockingstasjon ved sweetspot, og fungere både til betjening og som en kontinuerlig infostasjon om hva som spilles, selv om jeg bruker laptoppen til å styre muisikken.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Du verden å behjelpelig du er :)
Hvor finner du Kinsky DS?
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Har rippet de fleste cdene men hverken Linn eller Leia klarer å finne flac filene nå. Må jeg ha en flac spiller på serveren slik at den klarer å kjenne igjen de som musikkfiler? Trodde Twonky skulle klare å kjenne de igjen jeg? Prøvde å konvertere de til mp3, og da fant Leia plutselig begge formatene, men etter å ha slettet mp3 versjonen igjen så er de borte. HJELP. Blir gal
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Stien til gledene ved harddisk-/nettverksavspilling er en tornete en skjønner jeg.

Ikke for det; man kan da rote bort CD'er og LP'er også.

Karl Erik har jo virkelig vært en god ledestjerne langs denne humpete veien; men er ikke dette noe forhandleren eller produsenten egentlig skal kunne gi veiledning i?

Mvh Vidar P
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.190
Antall liker
1.061
Torget vurderinger
1
hanspf skrev:
Har rippet de fleste cdene men hverken Linn eller Leia klarer å finne flac filene nå. Må jeg ha en flac spiller på serveren slik at den klarer å kjenne igjen de som musikkfiler? Trodde Twonky skulle klare å kjenne de igjen jeg? Prøvde å konvertere de til mp3, og da fant Leia plutselig begge formatene, men etter å ha slettet mp3 versjonen igjen så er de borte. HJELP. Blir gal
Hvilken utgave av Twonky er det?
Jeg har registrert at det har vært noe rusk med Flac i Twonky. Det generelle rådet har vært å ligge unna versjon 5, siden denne har hatt trøbbel med Flac. 4.4.9 tror jeg skal fungere greit. På Twonky sine hjemmesider kan du vel velge mellom 4.4.9 og en variant av 5.
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.190
Antall liker
1.061
Torget vurderinger
1
marsboer skrev:
Hørte jeg noen hviske: Transporter

;D
Nei, du gjorde ikke det. Tror det må ha vært halinsuasjoner... 8)
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.190
Antall liker
1.061
Torget vurderinger
1
Vidar P skrev:
Karl Erik har jo virkelig vært en god ledestjerne langs denne humpete veien; men er ikke dette noe forhandleren eller produsenten egentlig skal kunne gi veiledning i?
Takk, Vidar.

Kontrapunkt pleier jo være veldig serviceinnstilt.

Likevel er det nok enda større kompetanse på Linn sitt forum: Der er det veldig kompetent peronell fra Linn som pleier å svare greit på de fleste spørsmålene. I tillegg vanker det "superbrukere" og programutvilkere for 3.partsløsninger der. Bl. annet representant for rippeprogrammet dBpoweramp, og utvikler av iTouchprogrammet songbook som er utviklet spesielt for Linn DS.

http://forums.linn.co.uk/bb/
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Jeg har 5 ja, får prøve å gå tilbake til 4.9 da
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.190
Antall liker
1.061
Torget vurderinger
1
Ja da er det sikkert der det ligger.

Nå skal vel Twonky løse dette med flac for 5 også etterhvert, men inntil den tid er det 4.4.9 som gjelder.
 
Topp Bunn