Aktuell Rapport hos Cash 63

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    6.728
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Ser att Hifi-News testar PS Audio Stellar Phono i siste nummer, virker som vi er enige om dess karaktær Speed and Transparancy som jeg også syns er signaturen til Stellar. Nå er jeg tilbake på ECP 2 som er litt mer smooth/fyldig ikke like gjenomsiktig og distinkt, men sammen med øvrig kringutrustning her blir resultat mere analogt og potet style:rolleyes: kan man vel konstatere. Kjøper nok nye sykkelhjul isteden:D
    Før du løper og kjøper hjul.
    Fikk et SMS bilde av et annet svensk riaa fra Stockholm messen. Har ikke funnet mye om det på nett foreløpig. Moon River 505. Håper nlykke fikk hørt på det.
    Men skal du sykle på besøk i sommer med 35km/h trenger du kanskje nye hjul:cool:
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.905
    Antall liker
    26.789
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Ser att Hifi-News testar PS Audio Stellar Phono i siste nummer, virker som vi er enige om dess karaktær Speed and Transparancy som jeg også syns er signaturen til Stellar. Nå er jeg tilbake på ECP 2 som er litt mer smooth/fyldig ikke like gjenomsiktig og distinkt, men sammen med øvrig kringutrustning her blir resultat mere analogt og potet style:rolleyes: kan man vel konstatere. Kjøper nok nye sykkelhjul isteden:D
    Før du løper og kjøper hjul.
    Fikk et SMS bilde av et annet svensk riaa fra Stockholm messen. Har ikke funnet mye om det på nett foreløpig. Moon River 505. Håper nlykke fikk hørt på det.
    Men skal du sykle på besøk i sommer med 35km/h trenger du kanskje nye hjul:cool:
    Har sett og lest litt om Moonriver på nett, riaa er vel ikke på markedet enda? men spennede:) Hagto audio fører Moonriver her til lands.
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    6.728
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Har sett og lest litt om Moonriver på nett, riaa er vel ikke på markedet enda? men spennede:) Hagto audio fører Moonriver her til lands.
    Fant lite om riiaen jeg også, men den var visstnok utstilt i Stocholm så da er den sikkert rett rundt hjørnet.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.405
    Antall liker
    63.632
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kolla inn denna! Allt om Sex Pistols.
    Hadde ikke fått med meg denne. Fikk sett den i går. Skikkelig god dokumentar som tok pulsen på både punken og samtiden. Å se den var som å vandre på gamle gjenglemte stier :D Takk for tips! :)
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.905
    Antall liker
    26.789
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Med fasit i hånd burde den der US turneen vært avlyst:rolleyes: og Matlock skulle spillt bas videre:) men da hade det kanskje ikke blitt den klassiske punk historien:confused:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.405
    Antall liker
    63.632
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Med fasit i hånd burde den der US turneen vært avlyst:rolleyes: og Matlock skulle spillt bas videre:) men da hade det kanskje ikke blitt den klassiske punk historien:confused:
    Ikke vanskelig å si seg enig det med USA turneen. Det er rart hvor lite kjent og hvor lite cred Matlock har fått sammenlignet med Sid Vicious, men han var vel for stueren og passet derfor dårlig inn i galskapen til McLaren.
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Vet ikke om disse bildene hjelper bedre hvilke valg det er på gain justeringene på hjul nummer 2 fra venstre?
    BC7A487C-F26A-4D3F-B550-FE0928421364.jpg
    A808AF61-0E23-407B-BF8D-C289D8AB6B75.jpg
     
    Sist redigert:

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Ser ut som om Moonriver Audio Model 505 (Stereo Phono Preamplifier) i det minste er vist frem og mest trolig er i salg i Tyskland, Polen og Hellas basert på det jeg fant under mine søk nå i kveld.

    Litt dårlig video (med kommentarer på gresk) av integrerte 404 og phonotrinnet 505 her
    https://www.hxoseikona.gr/nea/7202-moonriver-audio-model-505.html
     
    Sist redigert:

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.329
    Antall liker
    13.431
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Joda, den hjalp! Ser inte helt gain-värdena, men det verkar som den har fyra ingångar och förnuftiga justeringsmöjliheter. Intressant!
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.905
    Antall liker
    26.789
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Moonriver 404 har kun rca, har ikke sett baksiden av 505 men da er det kanskje heller ikke xlr der?
    Var en tur hos min vinyl langare igår og plukket litt plater til Jon og noe til meg selv også:rolleyes: han fortalte att han skulle og se på en samling som skulle selges pga alder og plass brist til eier, ca 60 000 plater til 10mill:eek:;) Ett OVK spleiselag kanskje:cool::D
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.745
    Antall liker
    58.964
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Noen som vet pris på Moonriver riaa?
    Har hørt den integrerte forsterkeren 404 (i likt kabinett) på Wilson Yvette, og må si jeg ble imponert, også med tanke på prisen.

    Har lest test av PS Stellar i HiFiNews, og fikk en en forståelse for at lyden ble veldig fartsfull, klar, transperent, men også mot det litt kjølige.
    Det siste vil ikke jeg ha, men har altså ikke hørt sjøl.

    Hørte Aura riaa Audiophile pluss hos srtorp, og den fungerte meget bra i hans oppsett med bl.a. Cadenza Black.
    Spilte klart OG fyldig. Han har bestilt en etter grundig utprøving.
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Moonriver 404 har kun rca, har ikke sett baksiden av 505 men da er det kanskje heller ikke xlr der?
    Var en tur hos min vinyl langare igår og plukket litt plater til Jon og noe til meg selv også:rolleyes: han fortalte att han skulle og se på en samling som skulle selges pga alder og plass brist til eier, ca 60 000 plater til 10mill:eek:;) Ett OVK spleiselag kanskje:cool::D
    På bildet jeg har sett av baksiden (og som var av dårlig kvalitet/elendig oppløsning) så det ut som om alle 4 inngangene er rca, mens man på utgang har både rca og balansert. Tar forbehold om at dette er helt riktig da PDF filen med overskriften «NO MATTER HOW YOU SPIN YOUR RECORDS» og undertittelen «THE MOONRIVER MODEL 505 PHONO PREAMPLIFIER» som nevnt var av dårlig kvalitet der jeg så den....
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Joda, den hjalp! Ser inte helt gain-värdena, men det verkar som den har fyra ingångar och förnuftiga justeringsmöjliheter. Intressant!
    Ser ut som om det både for mm og mc er 4 dB steg på hvert av valgene, med følgende på hver:
    MM: 32, 36, 40, 44, 48, 52
    MC: 48, 52, 56, 60, 64, 68
     

    storab

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.12.2013
    Innlegg
    537
    Antall liker
    790
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    6
    Noen som vet pris på Moonriver riaa?
    Har hørt den integrerte forsterkeren 404 (i likt kabinett) på Wilson Yvette, og må si jeg ble imponert, også med tanke på prisen.

    Har lest test av PS Stellar i HiFiNews, og fikk en en forståelse for at lyden ble veldig fartsfull, klar, transperent, men også mot det litt kjølige.
    Det siste vil ikke jeg ha, men har altså ikke hørt sjøl.

    Hørte Aura riaa Audiophile pluss hos srtorp, og den fungerte meget bra i hans oppsett med bl.a. Cadenza Black.
    Spilte klart OG fyldig. Han har bestilt en etter grundig utprøving.
    Ligger priser hos Hagto
    Prisliste - www.hagto-audio.com
    3-5k
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.905
    Antall liker
    26.789
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    En pris under 30k? 404 30k, lagt opp til og bli en svensk kioskvältare i riaa verden dette produktet:rolleyes:
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.905
    Antall liker
    26.789
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Korrekt HCS:) Noen av platene fra gårdagens handel, Springsteen platene har nok aldrig vært lagt på spillere tidligare, Jazz på Svenska org -64press i nm begynner og koste litt! hyggelig pris her:) den går til Jon, bunad&knätofsar får han holde med selv:D
    20200213_134145.jpg
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Noen som vet pris på Moonriver riaa?
    Har hørt den integrerte forsterkeren 404 (i likt kabinett) på Wilson Yvette, og må si jeg ble imponert, også med tanke på prisen.

    Har lest test av PS Stellar i HiFiNews, og fikk en en forståelse for at lyden ble veldig fartsfull, klar, transperent, men også mot det litt kjølige.
    Det siste vil ikke jeg ha, men har altså ikke hørt sjøl.

    Hørte Aura riaa Audiophile pluss hos srtorp, og den fungerte meget bra i hans oppsett med bl.a. Cadenza Black.
    Spilte klart OG fyldig. Han har bestilt en etter grundig utprøving.
    Ligger priser hos Hagto
    Prisliste - www.hagto-audio.com
    3-5k
    Prisene du referer til her er vel bare riaa modulene som kan bygges inn i den integrerte forsterkeren Model 404, og ikke prisen på den dedikerte riaa forsterkeren (phono preamplifier) Model 505?
     

    storab

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.12.2013
    Innlegg
    537
    Antall liker
    790
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    6
    Noen som vet pris på Moonriver riaa?
    Har hørt den integrerte forsterkeren 404 (i likt kabinett) på Wilson Yvette, og må si jeg ble imponert, også med tanke på prisen.

    Har lest test av PS Stellar i HiFiNews, og fikk en en forståelse for at lyden ble veldig fartsfull, klar, transperent, men også mot det litt kjølige.
    Det siste vil ikke jeg ha, men har altså ikke hørt sjøl.

    Hørte Aura riaa Audiophile pluss hos srtorp, og den fungerte meget bra i hans oppsett med bl.a. Cadenza Black.
    Spilte klart OG fyldig. Han har bestilt en etter grundig utprøving.
    Ligger priser hos Hagto
    Prisliste - www.hagto-audio.com
    3-5k
    Prisene du referer til her er vel bare riaa modulene som kan bygges inn i den integrerte forsterkeren Model 404, og ikke prisen på den dedikerte riaa forsterkeren (phono preamplifier) Model 505?
    Stemmer, dette er riaa til 404.
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    6.728
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Korrekt HCS:) Noen av platene fra gårdagens handel, Springsteen platene har nok aldrig vært lagt på spillere tidligare, Jazz på Svenska org -64press i nm begynner og koste litt! hyggelig pris her:) den går til Jon, bunad&knätofsar får han holde med selv:D
    Jon er veldig glad for At du fant jazz på svensk. Den skal spilles i Sverige. Og 64 er et bra år:cool:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.745
    Antall liker
    58.964
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    220px-Fleetwood_Mac_-_Tusk.png


    Tusk er ei artig plate. Noe ujevn, og mange liker ikke post-punk tendensen en del av låtene besitter.
    Jeg synes den er bra, og kanskje noe undervurdert?

    I 1979 var den til da, tidenes dyreste plateproduksjon,- over en millon dollars.
    (Over 3.5 mill dollar omregnet til dagens pengeverdi)
    Tror penga gikk til mer enn tape...
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.905
    Antall liker
    26.789
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Vis vedlegget 570837

    Tusk er ei artig plate. Noe ujevn, og mange liker ikke post-punk tendensen en del av låtene besitter.
    Jeg synes den er bra, og kanskje noe undervurdert?

    I 1979 var den til da, tidenes dyreste plateproduksjon,- over en millon dollars.
    (Over 3.5 mill dollar omregnet til dagens pengeverdi)
    Tror penga gikk til mer enn tape...
    Denne är til Jon har den selv sen tidligere, litt ujevn som du sier lydkvaliteten på sporen er til tider også av variabel sort, det begynner bra med Over&Over liker den godt:)
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.905
    Antall liker
    26.789
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    På vei tilbake idag fra swe-nor på strekningen Torsby-kongsvinger kom mange fra dagens Svenska Rally første strekker på Finnskogen kjørende på E16 mot Torsby, grymma biler med herlig lyd på transport fart:cool:
    Elbil rally:p:p:p
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.905
    Antall liker
    26.789
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Såg Ebba Grön mange ganger og var på Rymdimperiets (det som blev Imperiet senere) premier spilling på Slussen i Stockholm tidl 80t? Kristian Falk var drivet i Imperiet! RIP
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.998
    Antall liker
    11.930
    Sted
    Hus
    Mye holladske og tyske presser som kom til Skandinavia den gangen. Noe er presset i Norge også. Phonogram sluttet å presse i Norge i 1982. kan se på landskoden i runout groove for hvor den er presset. 710 er Norge, 320 er Tyskland og 670 er Nederland. Uk har 420 som landskode. Dette står sammen med matrix number :)
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.868
    Antall liker
    16.185
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Innspillingene til Thin Lizzy var vel ikke av høyeste kvalitet i utgangspunktet. Men hvilken versjon av Jailbreak har du ?

    Edit: Sjekket min norske (710) press. Synes den låter ganske så OK. Men har ingen andre versjoner å sammenligne med.
     
    Sist redigert:

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.664
    Antall liker
    4.331
    Sted
    Bartistan
    Johnny The Fox var et av mine tidligste innkjøp da både den og jeg var nye. Den var også en av de første skivene jeg dro fram igjen etter at jeg fikk min gamle Technics opp å gå igjen for drøye året siden.
    Og jaggu! Det låt finfint i mine ører.
    Norsk pressing iflg mustasjoid info rett oppi her, takk for den :)
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Såg Ebba Grön mange ganger og var på Rymdimperiets (det som blev Imperiet senere) premier spilling på Slussen i Stockholm tidl 80t? Kristian Falk var drivet i Imperiet! RIP
    Når jeg først begynte å få musikk under huden som ung var hovedinteressen innenfor punk og new wave. Naturlig nok med min base i Trøndelag var det mest norske artister som jeg fikk sett live før jeg i 1984 flyttet til hovedstaden, og der fikk kort vei til klubbene og spillestedene som hentet inn artister fra utenfor furet værbitt. Av svenske band er det nettopp Ebba Grön jeg har sett flest ganger (4 om jeg husker riktig), og glemmer aldri den første gangen jeg så dem i Bengtfors folkepark. Imperiet har jeg sett to ganger i Stockholm, men jeg fikk dessverre aldri med meg Rymdimperiet
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn