Aker-skandalen

Hva skal man si om denne suppa?

• Røkke viser sin kløkt

Stemmer: 0 0.0%
  • Død over kapitalistene

• Statlig eierskap egner seg kun som søppelfylling og fortjener å svi

• Svenskene har skylda

• Brustad vil bare flørte litt med generalene på samling

• Jens er en helt

• Dette er ikke en regjering verdig

• Opposisjonen sutrer bare som vanlig

• Jeg skjønner ikke bæra av hva som foregår

• Hvem er det som aker?

• La nå fiskeren få leke i opprørt hav, han stemmer jo arbeiderpartiet

• Totalt antall stemmer
    0

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Bedre forslag?

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
For oss som fryder oss over at Ap havner i vanære er seieren allerede et faktum. Uavhengig av hvordan det går har Regjæringa havnet i et herlig pinlig lys. Kan man få lagt inn alternativet "Det hele er en sann fryd"?

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.392
Foreslår følgende (tilleggs-)forslag på Brustad-haugen: NKS-kurs i grådighet holder ikke, røkk tilbake til Start!

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.898
Sted
Østfold
Jeg lurer på hvor mange ganger regjeringen skal måtte vise sin totale inkompetanse i samfunnsøkonomiske spørsmål før man skal vende søkelyset bort fra festtaler og skittkasting partiene i mellom.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Stoltis og de rødgrønne har nå mistet siste rest av troverdighet. De blåser med vinden.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.649
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
outsmarted, again :eek:
for noen tullebukker.....
de skjønte ikke hva som traff de engang....før det var "for sent"
de er på toppen av det hele med på å del-finansiere det; gjennom den statlige låneordningen
med 500mill! ???
nå spørs det hva som betyr mest for Røkke: cash behovet eller "vennskapet" han har bygget opp over mange år ;)
imo
mvh
Leif

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
Nå er dette prinsipielt ikke noen større skandale enn pensjonsfondets investeringer i utenlandske askjer. ;)

Argumenter om statlig eierskap må forbys i næringslivet innebærer jo at også pensjonsfondet må trekke seg ut av aksjemarkedet.

Eller Ole Brumm holdningen:
- Så lenge det går bra og vi tjener penger (uten å arbeide men på spekulasjon), ja da er det helt flott. 8) ;D

- Men når vi gambler og taper penger på spekulasjoner - ja da er statlig eierskap fy. :mad:

Dobbeltmoral - Njet - vet ikke hva det er ;D
Penger uten å arbeide - ja takk! ;D
Kapitalismen lenge leve ;D

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Je er forbannahhh!

JE

er

forbannahhhh

!!!!

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Det mest patetiske er at de etter å ha gjort en elendig jobb ved utformingen av avtalen like hodeløst anklager motparten for sin kløktighet.

Nå har vi så langt kun hørt de hodeløses frustrerte utbrudd i saken de likevel ikke forstår seg på, litt tynt grunnlag for evt. å ta stilling.

Mvh. RS

R

Roysen

Gjest
Litt OT men ikke helt likevel. Hvorfor forstår ingen at hu' derre Brustad er totalt ubrukelig til noe som helst og lar være å spørre hennom om hun vil påta seg ministerverv? Alt hun rører ved og utaler seg om fremstår som helt hodeløst.

Mvh
Roysen

Zed

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
3
Kjell Inge Røkke, er endelig avkledd helt. Han er fulstendig tatt med bukser ned. Kjell Inges metoder er nå kjent i detalj. Tror faktisk at noen av hans interne "AKER holding" transaksjoner er ulovlige. Han kan faktisk havne i fengsel tror jeg. Snakk om innsidehandel i flere børsnoterte selskaper.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Spørs om regjeringens ryddehjelp må inn snart; Bjarne Håkon. ;D

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
929
Synes ikke det er noen helter og i denne saken. Det er en kynisk finansmann og alle vet hvem det er. Så kan vi mene det vi vil om å være kynisk. Jeg liker det ikke. Beundrer ikke svindlere uansett hvor rike de er.

R

Roysen

Gjest
Ingen helter, men en kynisk person og flere idioter.

Mvh
Roysen

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
929
Kan hende det. Synd. Nordens velstand er blitt begrunnet med at det er tillit. Våre samfunn er tuftet på at folk er til å stole på. Synd om denne egenskapen blir borte.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.898
Sted
Østfold
Jeg sitter med en slags følelse av at alle vet at den er borte, men at de allikevel synes det er en så deprimerende tanke at de velger å overse den.

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
zed skrev:
Kjell Inge Røkke, er endelig avkledd helt. Han er fulstendig tatt med bukser ned. Kjell Inges metoder er nå kjent i detalj. Tror faktisk at noen av hans interne "AKER holding" transaksjoner er ulovlige. Han kan faktisk havne i fengsel tror jeg. Snakk om innsidehandel i flere børsnoterte selskaper.

Og hva baserer du dette på? Rykter? AP`s "ekspertuttalelser? Pressens hodejakt?

Mfuh. RS

R

Roysen

Gjest
Snickers-is skrev:
Jeg sitter med en slags følelse av at alle vet at den er borte, men at de allikevel synes det er en så deprimerende tanke at de velger å overse den.
Det er jeg helt enig i, men personlig ser jeg ikke personer som som gjør suskess av å være kyniske tili det ekstreme som helter av den grunn.

Mvh
Roysen

Zed

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
3
R.Solhaug skrev:
zed skrev:

Mfuh. RS
La meg se,....for eksempel, den verdivurderig (takst) som ble utført av DNB Nor manglet et haug av papirer eller dokumenter. Men likevel den takst ble brukt til salg-kjøp av aksjer.
Eller,....mann skal undersøke den "posisjonering" (kontroll av styregrupper) i AKER Holding, som har gitt mulighet til Kjell Inge, at han bestemmer hvem som skal kjøpe, hva, hvor mye og når, uten at minoritets styremedlemmer vet noe om det. Jeg ser på det (posisjøneringsprosses) som en gigantisk innsidehandel av dimensjøner.
Det er mange saker som er veldig mye i en grå sone, tror jeg.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Røkke er ikke finansmann, men industrimann. Det er godt mulig han er i overkant egenrådig, men det er rimelig åpenbart at målsetningen hans, også med de siste transaksjonene, er å bygge kompetansekrevende industri og ikke å få mer penger til konsum, mens Regjæringas målsetning med de siste dagers utbrudd og reaksjoner ikke har vært "å sikre norske arbeidsplasser", men å fremstå som handlekraftig og sterk for å sikre gjenvalg. Jeg håper man finner en klok måte å håndtere dette på som også innebærer at Brustad-brura kan bæres ut som politisk slakt når status gjøres opp.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Nå må dere gi dere. Røkke er fisker.

Zed

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
3
Jeg synes at Røkke er finansmann,.....har aldri sett på ham som industrimann.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
929
Han er finansmann, av det moderne slaget, som "spiller" på børsen. Han har aldri bygd industri, bare fotballbane og hyttepalass.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Gjest skrev:
Han er finansmann, av det moderne slaget, som "spiller" på børsen. Han har aldri bygd industri, bare fotballbane og hyttepalass.
Om han har bygd industri eller ikke blir fort et spørsmål om semantikk, men noen børs-spiller, eller trader er han faktisk ikke. Det er vel mer et faktum enn en betraktning.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.898
Sted
Østfold
Det er mange som snakker om hvorvidt prisen var riktig eller ei, men hvordan vurderer man dette for noe som verdisettes ut fra magefølelse og dagsform?

Populærversjonen er jo at Røkke har her fått solgt noe dritt til blodpris sånn at han kan få seg en hytte til på fjellet mens regjeringen har stått som tilskuere til noe som aldri skulle skjedd.

Faktum er jo at vi ikke kan forvente at noen ekspertuttalelse kommer fra personer uten egen agenda. Det finnes neppe heller noe fasitsvar på om regjeringen har rett til, eller burde ha rett til å gjøre noe med transaksjonene. Det eneste som er sikkert er at vi får et omtrentlig svar på utfallet av denne saken om et års tid eller mer, og dersom det viste seg at transaksjonene var heldige totalt sett så håper jeg vi får se det også.

I dagens samfunn er det faktisk for lett å kritisere sentrale personer både i og utenfor regjeringshold uten at man blir stilt til veggs for sin kritikk dersom det viser seg senere at man tok feil.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
zed skrev:
R.Solhaug skrev:
zed skrev:

Mfuh. RS
La meg se,....for eksempel, den verdivurderig (takst) som ble utført av DNB Nor manglet et haug av papirer eller dokumenter. Men likevel den takst ble brukt til salg-kjøp av aksjer.
Hvilke papirer er dette? Mener du at DnB har jukset? Eller har Røkke gjemt dem? ;D

Eller,....mann skal undersøke den "posisjonering" (kontroll av styregrupper) i AKER Holding, som har gitt mulighet til Kjell Inge, at han bestemmer hvem som skal kjøpe, hva, hvor mye og når, uten at minoritets styremedlemmer vet noe om det. Jeg ser på det (posisjøneringsprosses) som en gigantisk innsidehandel av dimensjøner.
Det er mange saker som er veldig mye i en grå sone, tror jeg.
Pølsevev.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
307
BT skrev:
Je er forbannahhh!

JE

er

forbannahhhh

!!!!

Ikke nok med at Røkke har svart belte i industri/finans, han har jaggu svart belte i quoting også! ;D

Z

Zomby_Woof

Gjest
BBking skrev:
Stoltis og de rødgrønne har nå mistet siste rest av troverdighet.  De blåser med vinden.
Ahhh.. Jeg skjønner. Du stemte på dem, og gikk deretter på skuffelse etter skuffelse. Neste gang skal du, for første gang i ditt lange liv, stemme høyre. FrP er fortsatt helt uaktuelt.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.672
Torget vurderinger
0
Zomby_Woof skrev:
Ahhh.. Jeg skjønner. Du stemte på dem, og gikk deretter på skuffelse etter skuffelse. Neste gang skal du for, første gang i ditt lange liv, stemme høyre. FrP er fortsatt helt uaktuelt.
Helt klart "Runner up" i konkurransen om "Årets sarkasme"! ;D ;D ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Så foreligger dommen fra den uavhengige investeringsbanken som skulle vurdere Akertransaksjonene på nytt:

Investeringsbanken UBS har imidlertid konkludert med at prisen Aker Solutions betalte var grei. UBS har vurdert prisen på tre av de fem selskapene som Aker Solutions har kjøpt. De tre selskapene er Aker Oilfield Services, Odim ASA og Aker DOF Deepwater.
Tibake på perrongen står regjeringen med brustad i spissen og lurer på hva som suste forbi.

http://e24.no/boers-og-finans/article3069421.ece

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.751
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Tja...hva skal man si.....
Alt dette oppstyret - og hva står man igjen med......ingen endring overhodet.....

Så...
Enten ropte regjeringen ulv uten grunn - altså de skjønte ikke hva som skjedde....?
Ellers så fulgte de ikke med i timen når de kunne gjort noe - og har nå påført skattebetalerne store tap...

Uansett - et nytt eksempel på dårlig håndtverk og inkompetanse i regjeringen.....og listen begynner å bli veldig veldig lang....

mvh
OMF

Topp Bunn