Akapaz's vei til godlyden... Følg utviklingen

fodera

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2010
Antall liker
0
mteinum skrev:
Akapaz skrev:
Så du spiller bass du også.
Det var en gang... Ikke så mye bassing nå for tiden, men det står en Carvin LB-75 som det blir en skala på i ny og ne. Hadde egentlig vært mer praktisk med en akustisk bass for hjemmebruk.

Akapaz skrev:
Hvilken type musikk går det i der da? Kanskje litt jazz siden du drømmer om Jazzbass. Liker selv godt musikken til Jaco Pastorius, Victor Wooten og Marcus Miller
Og vi kan fortsette med John Patitucci, Stanley Clarke, Jeff Berlin, Mark Egan, Abraham Laboriel, Will Lee, Jimmy Haslip, Brian Bromberg, Mark King, Steve Swallow, Esperanza Spalding, Johannes Zetterberg, Kjetil Saunes, osv. Det er mange flinke.
Du glemte Alain Coran :) mulig det er Caron.... uansett har du ikke hørt han ta en lytt på spotify ....der finnes noen liveopptak som anbefales :) de finnes også på You Tube..

Akapaz

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2008
Antall liker
196
Sted
Sørreisa
Torget vurderinger
1
Harddisker er montert...

Har nå startet å fikse litt på stativene til Cantonene. Driver å sparkler igjen skruehull og skjøter for øyeblikket. Disse skal deretter sandfylles og males. Skal også få satt i noen islagsmuttere for bedre feste av spikes.

Soundcare M8 (8 stk)

Akapaz

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2008
Antall liker
196
Sted
Sørreisa
Torget vurderinger
1
Har pakket inn spiksene og skrudd de inn i islagsmutterne for at det ikke skal komme maling nedi gjengene.

Har fått grunnet to strøk på det ene stativet til nå, regner med å få startet grunninga på det andre i morgen. Etter sandfylling økte vekta fra 10 til 35 kg/stk.

Men nå er det kveld og The Dark Side Of The Moon står i spillern...

Akapaz

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2008
Antall liker
196
Sted
Sørreisa
Torget vurderinger
1
Da har jeg fått inn et til CD-stativ samt fått Ken Hensley (Tidligere Uriah Heep) til å signere ei plate:mrgreen:

Har også klart å skaffa meg en sommerjobb og starter i morgen tidlig. Da blir det litt penger i kassa og tankene begynner å vandre i retning hifi ;)

Vurderer om jeg skal bytte ut B&Wene med noe fra Klipsch (Muligens RF-62) samt satse litt på vinyl.
Tror dere Dynacoen klarer å drive et par RF-62? Finner jeg et par pent brukte RF-62 samt selger B&W + stativer blir det ikke det store mellomlegget...

Når det kommer til vinyl har jeg sett litt på Rega P2 og P3-24, men er helt fersk på dette så jeg aner ikke om dette er gode nybegynnerspillere. Må jo også ha en matchende RIAA. Er jeg heldig finner jeg en god pakke med drivverk, PU, arm og RIAA til en grei penge på brukten.

Akapaz

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2008
Antall liker
196
Sted
Sørreisa
Torget vurderinger
1
Fant RF-62 til en bedre pris hos OHC og har sendt ei bestilling ;D

Fikk også en liten bygave fra foreldrene mine etter en liten Oslotur...

Skal vente med å spille dem til jeg får kjøpt meg en ordentlig vinylsnurrer.

Akapaz

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2008
Antall liker
196
Sted
Sørreisa
Torget vurderinger
1

Klipsch på vei fra OHC!

BIX platesnurrer med Rega RB250-arm, DIY Lehmann Black Cube RIAA og Audio Technica AT-95E PickUp kommer i slutten av juli.

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
Ble medlem
21.03.2006
Antall liker
23.588
Sted
Bydelen for okser i Oslo
Torget vurderinger
10
Gratulerer med nye høytalere og vinylsnurrer Akapaz :) Følger med videre og håper å se noen bilder etterhvert. Det kommer nok til å høres råtøft!

OU812

Topp Bunn