Har leita etter afrikansk musikk, rytmer & sound noe a la det Paul Simon og Peter Gabriel er en smule inspirert av på enkelte album ( Paul simon's Graceland, f.eks. ). Noen so har gode tips her?
???
???
|
youssou n'dour har vært med på plater med bl.andre P.Simon og P.Gabriel og anbefaler platene hansVilhelmW skrev:Har leita etter afrikansk musikk, rytmer & sound noe a la det Paul Simon og Peter Gabriel er en smule inspirert av på enkelte album ( Paul simon's Graceland, f.eks. ). Noen so har gode tips her?
???
Den står på en av mine utallige "skal kjøpes"-lister. Hvem skulle trodd at jeg ville falle i Wagner?rolfozzy skrev:![]()
Jeg er ikke så bevandra i afrikansk musikk. Men denne som jeg kjøpte ifjor liker jeg godt.
Yossou har jeg hørt en del på. Det blir litt meir mot det jazz-eksperimentelle enn hva jeg tenker på her. Masse bra, bevares - og noen utrolige bassganger på enkelte låter. Men nå tenker jeg meir trad-africaans, masse trommer og full fart. Måk på med anbefalinger og hint!!nilsen64 skrev:youssou n'dour har vært med på plater med bl.andre P.Simon og P.Gabriel og anbefaler platene hansVilhelmW skrev:Har leita etter afrikansk musikk, rytmer & sound noe a la det Paul Simon og Peter Gabriel er en smule inspirert av på enkelte album ( Paul simon's Graceland, f.eks. ). Noen so har gode tips her?
???
![]()
![]()
![]()
Rokia Traore har en fenemenal stemme og bør høres
![]()
![]()
det er jo så mye og velge i!
Valentino skrev:Den står på en av mine utallige "skal kjøpes"-lister. Hvem skulle trodd at jeg ville falle i Wagner?rolfozzy skrev:![]()
Jeg er ikke så bevandra i afrikansk musikk. Men denne som jeg kjøpte ifjor liker jeg godt.
DER kom de jeg har hørt 1 gang og som jeg har leita etter!! The Indestructible Beat of Soweto. Nå må jeg bare finne noe ( på vinyl heldst ) av disse! Takker & bukker!!quad_lars skrev:Hvis du vil høre hva som inspirerte Paul Simon til å lage Graceland, bør du lytte til The Indestructible Beat Of Soweto. Jeg har noen på vinyl.
Ett av fjorårets beste plater var Amadou & Mariam Welcome to Mali. Den har kommet på vinyl. Hurra!
En av mine personlige favoritter er Sound d'Afrique.
Bare hyggelig å være til hjelp.VilhelmW skrev:DER kom de jeg har hørt 1 gang og som jeg har leita etter!! The Indestructible Beat of Soweto. Nå må jeg bare finne noe ( på vinyl heldst ) av disse! Takker & bukker!!quad_lars skrev:Hvis du vil høre hva som inspirerte Paul Simon til å lage Graceland, bør du lytte til The Indestructible Beat Of Soweto. Jeg har noen på vinyl.
Ett av fjorårets beste plater var Amadou & Mariam Welcome to Mali. Den har kommet på vinyl. Hurra!
En av mine personlige favoritter er Sound d'Afrique.
;D
Den var jo bare suverenRottenikken skrev:
Bartesam skrev:Var en sjefsbra gruppe som het Osibisa på 70 tallet. Verdt å sjekke ut. En god del på vinyl på bayen til overkommelige priserFlere av de første hadde flotte covere med grafikk av Roger Dean oxo
![]()
VilhelmW skrev:Har leita etter afrikansk musikk, rytmer & sound noe a la det Paul Simon og Peter Gabriel er en smule inspirert av på enkelte album ( Paul simon's Graceland, f.eks. ). Noen so har gode tips her?
???