Affa er faktisk i live

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Affa er faktisk i livet

Bravo, da har jeg prøvd å kontakte ham via den tråden; så får vi se om vi kan få lurt ham til å berike oss her på HFS igjen. :D

Mvh Vidar P

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.158
Torget vurderinger
1
Affa er faktisk i livet

Hehe. Snublet helt tilfeldig over ham. Og det navnet er det ikke mange som gjør bruk av ;D

Mvh. Bjørn

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Affa er faktisk i livet

bjornh skrev:
Hehe. Snublet helt tilfeldig over ham. Og det navnet er det ikke mange som gjør bruk av ;D

Mvh. Bjørn
Veldig bravo! Ei heller mange Affa'er med den karakteristiske respektfulle og ydmyke tonen overfor sine med-debattanter.
Med det samme du er ute og snubler, kan du ikke se om du finner Elvis også :)

Mvh Vidar P

M

Morpheus

Gjest
Affa er faktisk i livet

Jeg har min misstanke om at han fortsatt er med her på forumet under pesudonymet Alfred.. Vet det var en annen moderator som bekreftet at han fortsatt var aktiv men lå lavere i terenget for tiden...

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.782
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Affa er faktisk i livet

affa har jo vært innom her av og til i det siste, han?
som alfred?

S

Slubbert

Gjest
Affa er faktisk i livet

Kan aldri tenke meg at HFS-affa ville brukt et så infantilt uttrykk som "smart-ass".

Alfred? Har mine tvil.

M

Morpheus

Gjest
Affa er faktisk i livet

Jojo, er vel kansje enig med deg Slubbert, men noen av innleggene kunne jo kvalifiset muligens. Men siden han utrykker seg kun på OT (derfor ikke telleren går), og er litt spissformulerende tenkte jeg kansje... men det er vel ikke han...

Så på norges herligste med Ylvis-gutta, og det hadde vært interessant her inne om han "nedfrysningsmannen hadde engasjert seg her inne ;D. Til og med Gjestemedlem hadde fått en utfordring da ;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Affa er faktisk i livet

Affa er vel et kallenavn som kan brukes på personer som heter Alf, Alfred og lignende, så det er nok flere som benytter seg av det navnet vil jeg tro.

Tviler sterkt på at Alfred og Affa er den samme.

Din-side-Affa skriver uten stor bokstav, det har jeg aldri sett Affa gjøre.

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
Affa er faktisk i livet

affa kvalifiserer lett til å være med på norges herligste

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.037
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Affa er faktisk i livet

Slubbert skrev:
Kan aldri tenke meg at HFS-affa ville brukt et så infantilt uttrykk som "smart-ass".

Alfred? Har mine tvil.
Enig, så enig.

Men om så skulle være tilfellet, så har språket hans fått seg et skikkelig skudd for baugen.
Men tviler sterkt.

O

OldBoy

Gjest
Affa er faktisk i livet

Jeg har gjort litt språklig "research". I de 200 siste innleggene sine her på HFS har "vår" Affa ikke brukt ett eneste engelsk ord eller uttrykk.

"Smart-ass" må være en annen Affa. En dårlig imitasjon.

Og "Alfred", da....Det er bare enda mer usannsynlig. Og til alle Alfred'er der ute: Alfred er et like fint navn som alle andre, men hvorfor skulle "vår" Affa bytte ut sitt godt innarbeidede merkenavn?

La spekulasjonene fortsette!

M

Morpheus

Gjest
Affa er faktisk i livet

Jeg sitter med denne i inboxen:
Affa skrev:
Hei!
Så ikke meldingen før nå!!!
Takk for det, og det samme til deg!

Av og til må ting sies tydelig vet du.....

Ha en fin uke!

Alfred
Det var derfor jeg trakk linken. Men når man studerer språket slik Oldboy har gjort er nok ikke dagens Alfred = Affa.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.037
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Affa er faktisk i livet

Huff...der forsvant litt av mystikken.....

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Affa er faktisk i livet

Alfred har ikke vist tendenser til Affas 2.verdenskrigsromantisering eller nazisympatier. Mitt inntrykk er at Affa er nokså gammel, Alfred trolig en god del yngre.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Affa er faktisk i livet

sant nok. hadde ikke lest innleggene til alfred skikkelig.
alfred kan ikke være affa.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Affa er faktisk i livet

Jeg tror ikke Affa er gammel, jeg tror heller ikke at han heter Alfred.

M

Morpheus

Gjest
Affa er faktisk i livet

Komponenten skrev:
Plutselig var vi uenig 8) ;D. Jeg sverger ved alt jeg kan sverge ved at pm'en jeg quotet er 100% ekte. Regner med at Affa er et kallenavn på folk som heter Alfred. Kan ikke skjønne at han skulle dikte opp navnet sitt i en hyggelig pm. Tror han ville brukt "Alfred" isåfall.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.158
Torget vurderinger
1
Affa er faktisk i livet

johna skrev:
Huff...der forsvant litt av mystikken.....
Mystikk er for religiøse. ;D

Hilsen Bjørn

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Affa er faktisk i livet

Hadde endel kontakt med Affa på PM og han signerte alltid med Alfred. Tror nok han heter det ja. En meget hyggelig og dannet fyr forøvrig med interesser og talenter langt utover det som kom fram i "rollefiguren" Affa. Hvor han tok veien vet jeg likevel ikke. Men som tidligere sagt er det en MOD som har bekreftet at han er i live og at han titter innom av og til.Og det er jo hyggelig. Kan tenke meg at det ble tidkrevende å følge opp figuren på flere tråder. Ser bare for egen del at tiden ikke strekker til. Skulle har gitt Deph. et lite rapp over fingrene, men nå før jul rekker jeg det bare ikke. Det krever litt tankevirksomhet og tid å formulere et bitende svar, spesiellt når man har verdig motstand. ;) Vi får se når dette julestresset gir seg, familie og ektefelle ønsker litt deltagelse i "Prosjekt Jul" fra familens nestkommanderende :-\ Tror ikke det var slik i tidligere tider, men da var vel far øverstkommanderende og ikke bare NK? Eller hvordan var det i "gamle dager" Old Boy?

O

OldBoy

Gjest
Affa er faktisk i livet

Spiralis skrev:
......

Tror ikke det var slik i tidligere tider, men da var vel far øverstkommanderende og ikke bare NK? Eller hvordan var det i "gamle dager" Old Boy?
"Var" er feil uttrykk. "Er" blir riktig. Far VAR sjef, og ER fortsatt sjef. Intet nytt under solen, med andre ord.

:) :) :)

Det gjelder bare de viktige tingene, naturligvis. Som hi-fi, og...., og.....Hmmmm....Kanskje bare hi-fi når jeg tenker meg om. Hvis jeg ikke spiller for høyt.....Mens mor sjefer over pengesekken og alt det andre. Jo, det er sånn det var. Og ER. Rart det der, hvordan man tilpasser seg. Eller blir tilpasset.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Affa er faktisk i livet

Morpheus skrev:
Komponenten skrev:
Plutselig var vi uenig 8) ;D. Jeg sverger ved alt jeg kan sverge ved at pm'en jeg quotet er 100% ekte. Regner med at Affa er et kallenavn på folk som heter Alfred. Kan ikke skjønne at han skulle dikte opp navnet sitt i en hyggelig pm. Tror han ville brukt "Alfred" isåfall.
Jeg tror ikke du bløffer, men jeg er bare usikker på om han virkelig heter det.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Affa er faktisk i livet

Her bor`n nå i hvert fall ;)

KW

Vedlegg

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.158
Torget vurderinger
1
Affa er faktisk i livet

Bor han i skogen??? :eek:

Hilsen Bjørn

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Affa er faktisk i livet

Savner Affa jeg. En klok mann med fantastisk humor.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Affa er faktisk i livet

bjornh skrev:
Bor han i skogen??? :eek:

Hilsen Bjørn
Ved skogen du ser på bildet ::)
Du ser kanskje bare skog du, eller sagt på en annen måte, ser ikke blokka for bare trær ;)
Mvh.KW

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
28.778
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Affa er faktisk i livet

For oss som ikke har levd evig med HFS.. Hvem er Affa??

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.782
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16

Alfred

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.10.2007
Antall liker
0
Affa er faktisk i livet

Jeg er i alle fall ikke Affa.

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
429
Sted
Friedrichstadt
Affa er faktisk i livet

Det er bemerkelsesverdig og rørerende at en forumbruker har en slik tilhengerskare. Det er vel en av styrkene ved HFS. Har ikke støtt på noe lignende på andre fora. Er dessverre for ny her ved Sentralen til å hatt æren av å være bekjent ham.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.037
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Affa er faktisk i livet

Selv om jeg ikke savner noe av det livssynet han forfektet meget sterkt til tider, kjenner jeg nå at jeg savner denne mannens evne til å sende innlegg med skarpe kanter og knattrende sting av noen ordrekker som lett kunne ta brodden av det meste.
Fikk meg mang en god latter, tankevekker og inspirasjon pga. mange av hans kontante svar og innlegg. Det meste av det forespeilet oss en mann med et langt levd liv, men med en gnist det er få av oss som kan oppvise.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Affa er faktisk i livet

Den tilsynelatende ensidige hyllesten av Affa er vel av relativt ny dato. Han er vel en mann som mange elsket å hate, og som noen hatet å elske, og atter andre bare elsket.. Det er mang en hissig person som har latt seg provosere til det ytterste av hans uttalelser, noen har også meldt seg ut i sinne..

Jeg har alltid likt Affa selv om jeg ikke liker alle hans utsagn, han er vel mildt sagt kontroversiell. Men jeg føler jeg klarer å skille mellom fantasi og fakta, det var ikke så vanskelig å skille mellom når han var sin rollefigur og når han var seg selv.
Samtidig er det andre som også er savnet, Honkey er jo, til tross for at vi stort sett er uenig om det meste, en hyggelig fyr som stort sett er fraværende nå. Så er det en god del som har meldt seg ut, og inn igjen med nytt navn, man delvis har oversikt over..

Som statsminister er det rimelig uklart for meg hva alle statsrådene mine bedriver og hvem de faktisk er lenger… jeg håper jeg får nøstet opp i dette, og kanskje får jeg sendt ut invitasjonene til nyttårsballet snart…

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.158
Torget vurderinger
1
Affa er faktisk i livet

Det har du helt rett i. Mange lot seg provosere av ting han kom med. Personlig hadde jeg ikke sans for Waffen SS heroiseringen hans. Waffen SS, eller SS i det hele tatt var en tysk paramilitær organisasjon, som kjent utsprunget fra NSDAP. Resten er historie. En forferdelig historie.

Mvh. Bjørn

O

OldBoy

Gjest
Affa er faktisk i livet

Komponenten skrev:
Den tilsynelatende ensidige hyllesten av Affa er vel av relativt ny dato. Han er vel en mann som mange elsket å hate, og som noen hatet å elske, og atter andre bare elsket.. Det er mang en hissig person som har latt seg provosere til det ytterste av hans uttalelser, noen har også meldt seg ut i sinne..
Jo, jo.....Men det er visstnok ikke gode manerer å snakke stygt om dem som ikke er tilstede i en forsamling.

Vi får bare vente til Affa kommer tilbake, så skal du nok se at han får passet sitt påskrevet. Hans uortodokse og skarpe elektroniske penn var ikke like konstruktiv i alle debattene han deltok i, for å si det litt forsiktig. Men innimellom riktig fornøyelig, la også dét være sagt.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Affa er faktisk i livet

Det er da ikke å snakke stygt dette Oldboy..

Det var faktisk Affa, og til dels Uno, som gjorde at jeg fattet interesse for dette underlige stedet. Trodde det var et kjedelig sted med kjedelige diskusjoner, men skinnet bedro fant jeg ut når jeg begynte å studere innholdet, makan til merkelig gjeng skal man lete lenge etter.. Makan til koselig gjeng og får jeg vel ta med siden det snart er jul… ;)

O

OldBoy

Gjest
Affa er faktisk i livet

Neida, ingen snakker stygt om Affa.

Ikke nok med at de er hyggelige, alle her på HFS, veloppdragne er de også. Her snakker vi bare pent om dem som ikke er tilstede, mens vi venter tålmodig på at de skal komme tilbake slik at vi kan oppføre oss normalt igjen.

Topp Bunn