Adytons venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • espen-hj

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.08.2010
    Innlegg
    93
    Antall liker
    22
    Torget vurderinger
    4
    Eben Acoustics heter denne. De kalte den Adyton på OHFC da den ble solgt der, men navnet Adyton sto ikke noe sted på hverken høyttaler eller eske da jeg kjøpte de, kun Eben Acoustics.
    Her er nyere versjon: Eben X-3 Loudspeaker | The Absolute Sound

    Det stemmer Val. Meiner grunnen til at dei blei solgt som Adyton var at dei kjøpte opp eit restparti etter finansproblemer hos utvikleren og blei rebrandet.
    Det er jo ein salig miks av produsenter som har vert med her.
    Litt copy-paste:
    Aavik Furniture ApS

    Danish manufacturer of hi-fi and AV furniture, stands and isolation platforms etc. under its own name and high end loudspeakers under the Eben Acoustics brand. Founded in Aalborg (Ålborg) in Nordjylland in April 1998 with the main person behind the company appearing to have been Lars Christensen (Nordost) although we are not 100% sure since we have not been able to get hold of the incorporation papers.
    Typically their furniture products were wood veneer on MDF bases with aluminium tubing and spike contacts to the floor although they were also sold without spikes, with a variety of finishes available including a gorgeous black and grey piano lacquer finishes, the company also sold isolation cones both generic variants usable with any hi-fi and others that were sold specifically as upgrades to their stands and racks.Their loudspeakers were in some ways a more interesting proposition however, they were called the "X-Series" and were designed by British based Russell P. Kauffmann (ex-Bowers & Wilkins (B&W) salesman, later with Morel Acoustics) and were fairly run off the mill standmounters with drivers from Morel, the 2 models we know of were the X2 and the X3, both are front ported 2 way, 5 driver units that featured one soft-dome tweeter with 4 midrange drivers, with the more dearer X3 having them in a D'Appolito configuration and sporting 140mm drives while the X2 had a more conventional setup of a tweeter on top of an array and had 120mm drivers. These speakers were sold in Norway as the Adyton X2 and X3, BTW but the Adyton company has since started making speakers of their own design.
    The company goes out of business in 2002 and is dissolved by 2003 but Hr. Christensen has maintained ownership of the company's internet domain although that has been mostly empty now for a decade, he has also occasionally traded under the Eben Acoustics name. The last of the loudspeaker stocks were sold as Adyton designs in 2003.Note that the Raidho company run by Michael Børresen (Now with Dantax) appears to be a wholly separate concern and their use of the Eben trademark either been a coincidence or having been with permission from Hr. Christensen (They use cables from him), but the designs of the Raidho made Eben speakers bears no resemblance to the Aavik made ones.
     

    Brum

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2006
    Innlegg
    316
    Antall liker
    16
    Hei Adyton-venner,
    jeg hørte en demo av Imagic 2.0 TC, sammen med noen Burmester bass-beist, for noen år siden, og den 'konserten' har jeg aldri glemt. GeirT spilte dog grise-høyt, men det gikk likevel, merkelig nok, an å prate sammen. Trolig pga uforvrengt og rent lydbilde...

    Et par år senere, var jeg igjen i tigerstaden og stakk innom hifi-tempelet til nok en lytteseanse, dvs jeg kom egentlig for å lytte på noen aktuelle Martin Logan modeller, men ble rimelig raskt geleidet ned i et demo-rom med Adyton 2.0....igjen. ML hadde levert et flott og imponerende 3D lydbilde, men ga meg med en slags 'hodetelefon-følelse' (vet ikke helt hvordan jeg ellers kan forklare det) - og overgangen til Adyton ble således stor. Plutselig var jeg på 'konsert' - med lydbildet og scenen foran meg - ikke denne 'inni-hodet' lyden til ML.

    Dette satte nye spor, men pga den friske prisen, gikk den finansielle delen av treskallen av med seieren, mens hjertet banket febrilsk uten gehør for de gode argumentene...

    Så rundt påsketider i år, bestemte jeg meg, nesten, for et par Marten Django L (evt brukt XL), dvs etter først å ha vurdert sterkt også et sett brukte Respons Grand Artist mk2. Ingen av disse hadde jeg hørt selv...valget var kun basert på tester og omtaler på nettet. Noe som egentlig ikke er 'helt meg'....så treskallen ba om at jeg burde ta kjapp tlf til GeirT...kun en lille 'kvalitetssjekk' om han evt hadde noe alternativt å tilby?

    Den alltid lystige og pratsomme GT, kom helt på tampen av samtalen inn på at han ventet inn at et sett brukt Imagic 2.0 TC. Gjett hvem som fikk 'hjertebank' ut fra muligheten - 'nå eller aldri!!'. 'Finansministeren' tapte til slutt slaget mot Geirs gode argumenter..... Og nå blir det snart en biltur over fjellet....gleder meg som en unge!

    Jeg melder meg herved som Adyton-venn, og håper forventningene oppfylles med mine 'siste' høyttalere! Og det skriver jeg, som kjøpte min 'siste cd-spiller' for noen år siden...en.Edge G CD....men som trolig snart avløses av en Oppo BDP-105, dog KUN etter grundig lyttetest, hjemme! :)

    -Brum
     
    Sist redigert:

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Takk for at du delte dine hjertebank. Mange av oss som kan kjenne seg igjen - uansett hvilket merke en har fått kicket på.

    Gratulerer!! :cool:
    Håper du har budsjettert med to gode og hurtige "basser" også....
     

    Brum

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2006
    Innlegg
    316
    Antall liker
    16
    Takk for det.

    Sub'er er på plass, ja, jeg har allerede 2 stk Martin Logan Dynamo, som ifølge Tømmervik skal passe fint med Imagic 2.0, så jeg satser på det vil stemme. På sikt, er det vel ikke umulig at kraftigere saker vil vurderes...
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Mr Brum skriver:
    "ML hadde levert et flott og imponerende 3D lydbilde, men ga meg med en slags 'hodetelefon-følelse' (vet ikke helt hvordan jeg ellers kan forklare det) - og overgangen til Adyton ble således stor. Plutselig var jeg på 'konsert' - med lydbildet og scenen foran meg - ikke denne 'inni-hodet' lyden til ML."

    Du må forsøke å få hørt dem med et par rørtrinn også!

    Bedre kan ikke Imagic beskives!
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Mr Brum skriver:
    "ML hadde levert et flott og imponerende 3D lydbilde, men ga meg med en slags 'hodetelefon-følelse' (vet ikke helt hvordan jeg ellers kan forklare det) - og overgangen til Adyton ble således stor. Plutselig var jeg på 'konsert' - med lydbildet og scenen foran meg - ikke denne 'inni-hodet' lyden til ML."

    Du må forsøke å få hørt dem med et par rørtrinn også!

    Bedre kan ikke Imagic beskives!
    Det første systemet som overgår min HeadFi Rig med Audeze som formidlere...Det skal jeg kjøpe!

    1.Lyden er den samme uansett rom.
    2.Lyden kan bringes med.
    3.Uansett hva "de andre" holder på med er kvaliteten den samme.

    Lykke til:)
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Bortsett fra at lyden oppstår mellom øra og at den ikke kjennes på kroppen. :)

    Blir liksom ikke noe livefølelse av dette da!
     

    Brum

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2006
    Innlegg
    316
    Antall liker
    16
    Yezz, det fysiske 'trøkket' er klart mer markant med Adyton enn ML, men lydnivået har nok også vært en god del høyere under testing av Adyton, så kanskje ikke helt rettferdig sammenligning. Om det skulle ligge 'taktiske' årsaker til at OHC spiller høyt med Adyton kan så være, men det er jo klart imponerende (ihvertfall for noen). I ettertid angrer jeg på at jeg ikke lyttet ved moderate nivåer, der elektrostater kan være spesielt gode). GeirT har dog beroliget meg med at Imagic også behersker lave nivåer svært godt. Håper inderlig det...

    Det er også verre å få en elektrostat til å spille like høyt .... pluss det vil også kreve en mye mer strømsterk forsterker enn de lettdrevne Imagic'ene.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Hvis du har 2.0 TC og setter 24db subavskjæringsbryteren bak opp, kan du spille megahøyt. Da deler du også enklere med subber.
     

    Brum

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2006
    Innlegg
    316
    Antall liker
    16
    Vedr plassering, håper på bruker-erfaringer/tips som jeg kan ta som et utgangspunkt.

    Rommet er ca 5.3 x 5.3 m2 med åpen trappeløsning like til høyre for høyre høyttaler. Det er også en åpning (1.8m bredde m/skyvedører) inn til et rom på ca 20m2 på høyre side bak lytteposisjonen. Dette gitt i forhold til lytteposisjon.

    Forsterkere og kilde må plasseres imellom høyttalerne. Racket er hjulmontert 'tre-hyllers kjøkken-benkeplater m/gjengestenger og stålrør'. Liker egentlig ikke å ha racket mellom HT, men håper dette ikke er avgjørende for 2.0tc som er svært høye.

    Bærer av sted til Oslo for avhenting om ikke så lenge....skal bli gøy å få starte på 'prosessen' :)
     

    hifibjorn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    57
    Antall liker
    8
    Sted
    Østlandet
    Hjelp, jeg har hørt demo av Adyton Imagic høyttalere. For en lyd. Vil først bare gratulere alle som eier slike - for et lydbilde. Jeg må nok selge bilen min for å få rå til slike - men til dere som eier og har holdt på med Hifi litt lenger enn meg. Er det noen alternativer til disse som er litt rimeligere? Selge bilen er foreløpig ikke aktuelt, men veldig fristende :cool:
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Hvilke forsterkere var tilkoblet?
    Hvilke subsystemer var tilkoblet?
    Hva slags andre referanser har du?
     
    Sist redigert:

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg har aldri hørt adytons forsterkere på mine 2.0 TC. Hvordan oppleves dette da sett i forhold til andre transistor eller rørforsterkere? Litt merkelig spørsmål dette, men jeg tør å slenge det ut allikevel.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Jeg har aldri hørt adytons forsterkere på mine 2.0 TC. Hvordan oppleves dette da sett i forhold til andre transistor eller rørforsterkere? Litt merkelig spørsmål dette, men jeg tør å slenge det ut allikevel.
    Dette er ikke noe merkelig spørsmål, det er et godt spørsmål. Jeg har hørt en del av adytons forsterkere på 2.0.TC nede hos OHC mange ganger. Det jeg opplever som mest karakteristisk ved denne kominasjonen, er vel den voldsomme nærheten, dynamikken og trøkket som A forsterkerne tilfører 2.0 tc. Det er bare og ta på seg sikkerhetsbeltet, for dette går unna noe fryktelig. Så vidt jeg har forstått, kjører du Rouge 180 på Adytonene nå (?), en forsterker jeg selv brukte på 2.0 tc i 4 år. De spiller helt annerledes, og hva man velger blir egentlig et veivalg, etter min mening. . . Men hvis du har forelsket deg i mellomtone gjengivelsen på 180, så råder jeg deg ikke til og bytte!:)

    Mvh Petter.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Ja, jeg bruker m-180 med kt120 på imagicene. Mulig jeg heller da burde teste ut flere preamper. Kunne tenke meg litt mer "kanting" i lyden... Må kanskje litt opp i pris for å få en god preamp. Har testet ut Hypex nc400 med 600 smps. M-180 spiller mer a-lyd og er mer dynamisk og organisk i mellomtonen. Andre parametere er faktisk like eller bedre på hypex. Må vel teste mer på kabel etc...
     

    johnnybgood

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    321
    Antall liker
    21
    Ja, jeg bruker m-180 med kt120 på imagicene. Mulig jeg heller da burde teste ut flere preamper. Kunne tenke meg litt mer "kanting" i lyden... Må kanskje litt opp i pris for å få en god preamp. Har testet ut Hypex nc400 med 600 smps. M-180 spiller mer a-lyd og er mer dynamisk og organisk i mellomtonen. Andre parametere er faktisk like eller bedre på hypex. Må vel teste mer på kabel etc...
    Hva med å sjekke ut Densen B-275, den har jo OHFC benyttet i Adytonoppsettet sitt.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Ja, jeg bruker m-180 med kt120 på imagicene. Mulig jeg heller da burde teste ut flere preamper. Kunne tenke meg litt mer "kanting" i lyden... Må kanskje litt opp i pris for å få en god preamp. Har testet ut Hypex nc400 med 600 smps. M-180 spiller mer a-lyd og er mer dynamisk og organisk i mellomtonen. Andre parametere er faktisk like eller bedre på hypex. Må vel teste mer på kabel etc...
    Hvilken preamp bruker du idag?

    Petter.
     

    Brum

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2006
    Innlegg
    316
    Antall liker
    16
    Hei,
    Nå har jeg hatt Imagic 2.0TC en stund. Driver ennå av og til med å trimme plasseringen deres samt justere nivået til sub'ene. Stor forskjell på innspillingene.

    Anlegget skiller nå veldig bra på innspillingskvalitet, og stort sett til det positive i forhold til mine tidligere ML Clarity. Innspillinger som jeg tidligere syntes hadde dårlige eller kjedelig lydbilde, kan nå være helt ok.

    Har Soundcare spikes under dem, etter anbefaling fra Tømmervik. De er plassert under den originale runde 'trefoten'.
    Hva benytter dere andre?

    Under hver sub (2 stk ML Dynamo) tester jeg nå bruk av 2 stk gulv-fliser 'limt' sammen med blu-tac. Sub'ene står på originale ML spikes mellom sub og fliser (vurderer å få laget tykke i granitt) og så Soundcare mellom fliser og gulv (parkett på tregulv i 2. etg). Synes dette fungerer fint (men har tidligere sverget til myk avkobling...☺). Dilemmaet er at det blir best romfølelse med økende avstand til veggen bak høyttalerne, men mister da litt av 'kroppen' til lydbildet (blir litt slankere, som ikke er til fordel for alle innspillinger).

    Håper at noen ønsker å dele sine erfaringer og gjerne anbefalinger mht plassering og underlag. Forstår det finnes en granittfot til Imagic 2.0 - er også svært interessert i før/etter erfaringer, for de som måtte ha det.

    Takk.

    - Brum
     
    Sist redigert:

    Brum

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2006
    Innlegg
    316
    Antall liker
    16
    Lite aktivitet her i vennetråden, men jeg kan jo fortelle litt om mine siste ukers erfaringer med plassering av Imagic'ene.

    Jeg har endt med en plassering med fremkanten av høyttalerne ca 1m foran frontveggen. Avstanden til venstre vegg (m/stort vindu) er øket til ca 70 cm, mens høyre høyttaler plassert litt mer nærmere trappa enn jeg tenkte var smart in the first place.... Avstanden mellom dem er 230cm og jeg sitter ca 3m ifra med 'toe in' nesten rett mot lytteposisjon.

    Jeg er rimelig sikker på at HT stod for nære vinduet tidligere og dette forårsaket en litt lys/skarp lyd. Oppdaget dette da jeg en kveld dro for gardinene. Romfølelsen er også forbedret nå med HT plassert litt mer i midten av rommet (men vi snakker kun om ca 20-30 cm forskyvning mot høyre og lengre ut fra frontvegg. Sub'ene står nå plassert ca på linje mellom HT.

    Dette låter STORT og jeg oppdager platesamlingen min på ny.

    Har nå planer om granitt-heller ...30 kg minst pr stk, ifølge GeirT OHC.... Da skal det bli enda bedre...sies det :) ..om mulig!
     

    beluga

    Fersking
    Ble medlem
    06.12.2005
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Melder meg på her!

    Har vært venner med Adyton siden jeg hørte en turbocharget versjon allerede i 1988, men valgte da en EC ....

    Nå drives mine sterkt modifiserte Maggie's av en 3B og en 1.8, delt elektronisk av et Bryston delefilter. Låter bra.

    Vurderer å selge én Adyton dersom jeg finner noen mer lettdrevne høyttalere. Ulempen er at Maggie'ne låter for bra.
     

    andershifi

    Medlem
    Ble medlem
    15.01.2008
    Innlegg
    9
    Antall liker
    3
    Hei,

    da har jeg fått på plass Adyton Cordis Silver Signature 1.7 ;)
    Det er den nyeste 1.7 (2014-modell) som nettopp er kommet ut av "fabrikken", ca. 350W i 4 ohm.
    Virkelig bra, kan anbefales! Jeg har lagt ved noen bilder.

    mvh
    Anders

    P1000110.jpg
    P1000111.jpg
    P1000112.jpg
    P1000114.jpg
    P1000115.jpg
    P1000116.jpg
     

    Vedlegg

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.386
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Var på OHC Puls messen i går og fikk høre deres nye integrete forsterker. Den tror jeg har stort potensiale. De spilte også på Imagic 1.5 som låter aldeles glimrende i mine ører. Så også at de hadde tatt med et par 2.0 reference som sto i hjørnet. Verdt å få med seg hvis man er innom OHC i helgen. NB! Ta med egen musikk da de har litt mye testmusikk der!

    OU812
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Hva er prisen på den nye Operaen?
    Den tror jeg blir vanskelig å motstå for en som går med tanker om en heftig oppgradering.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    179 000! Med flightcase og remote ;)

    Hva er prisen på den nye Operaen?
    Den tror jeg blir vanskelig å motstå for en som går med tanker om en heftig oppgradering.
    Finnes det noen broskyre (flyer, spec sheet ol.) på denne?
    Er pre delen bygget på Clarus og effektdelen på Cordis 1.7?
    Kunne tenkt meg noen flere bilder her inne.

    Ellers interessant at Selger setter utropstegn bak prisen 8)
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Ser ut som Adyton satser utelukkende på cost no object kunder nå for tiden. Ok, da går jeg tilbake til den opprinnelige planen.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg har også et par 2.0TC som jeg jobber med for tiden. Sliter med betoninger og integrasjon med 2stk Gradient dipolbasser. Bruker en Crown xti 2002 på disse. Xti er ganske fleksibel på deling og DSP. Alikevel får jeg liksom ikke dette helt til. Mulig rommet er for vanskelig eller at jeg har for store forventninger. Rommet er 6mx3,5m. Spiller på langveggen. Har forsket på underlag her og der. Dette gir endringer, men oppgaven blir vanskelig å trekke dit jeg vil. Har fått nytt rack. Dette hjalp noe syns jeg. Spiller analogt via VPi Classic 3 med Rogue Ares og Lyra Kleos. Får heller ikke til å balansere anlegget digitalt og analogt. Må justere mye i anlegget på forskjellige innspillinger. Dette er en stor utfordring for meg. Blir liksom for mange parametre å forholde meg til. Av og til har jeg vurdert å gi meg og ta til takke med et par små høyttalere som kanskje kler rommet bedre. Skal allikevel gi dette oppsettet en sjans en stund fremover.
    Bruker forøvrig Rogue m180, Belles vt01, DCS debussy og Naim unitiserv SSD med Teddy PS.
    image.jpg


    Hei,
    Nå har jeg hatt Imagic 2.0TC en stund. Driver ennå av og til med å trimme plasseringen deres samt justere nivået til sub'ene. Stor forskjell på innspillingene.

    Anlegget skiller nå veldig bra på innspillingskvalitet, og stort sett til det positive i forhold til mine tidligere ML Clarity. Innspillinger som jeg tidligere syntes hadde dårlige eller kjedelig lydbilde, kan nå være helt ok.

    Har Soundcare spikes under dem, etter anbefaling fra Tømmervik. De er plassert under den originale runde 'trefoten'.
    Hva benytter dere andre?

    Under hver sub (2 stk ML Dynamo) tester jeg nå bruk av 2 stk gulv-fliser 'limt' sammen med blu-tac. Sub'ene står på originale ML spikes mellom sub og fliser (vurderer å få laget tykke i granitt) og så Soundcare mellom fliser og gulv (parkett på tregulv i 2. etg). Synes dette fungerer fint (men har tidligere sverget til myk avkobling...☺). Dilemmaet er at det blir best romfølelse med økende avstand til veggen bak høyttalerne, men mister da litt av 'kroppen' til lydbildet (blir litt slankere, som ikke er til fordel for alle innspillinger).

    Håper at noen ønsker å dele sine erfaringer og gjerne anbefalinger mht plassering og underlag. Forstår det finnes en granittfot til Imagic 2.0 - er også svært interessert i før/etter erfaringer, for de som måtte ha det.

    Takk.

    - Brum
     
    Sist redigert:

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    anbefaler å bytte basser til ditt system Geir.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Basshøyttalere spiller opp i mellomtonen :) Try it!
     

    pak.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    488
    Antall liker
    154
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Shit alltså!
    Nya opera på imagic 1.5 låter jäkligt bra!!!
    Hade jag detta hemma så vore jag i mål!
    Nåt av det bättre jag hört tror jag:)
    Helt speciellt liksom.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg har jo et delefilter og DSP på plass da. Kan stille dette som jeg vil via Crown XTI.
     
    Sist redigert:

    Audio_Physic

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    85
    Antall liker
    7
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    2
    Var på OHC Puls messen i går og fikk høre deres nye integrete forsterker. Den tror jeg har stort potensiale. De spilte også på Imagic 1.5 som låter aldeles glimrende i mine ører. Så også at de hadde tatt med et par 2.0 reference som sto i hjørnet. Verdt å få med seg hvis man er innom OHC i helgen. NB! Ta med egen musikk da de har litt mye testmusikk der!

    OU812

    Integrerte og 1.5 var mine absolutte favoritt på messa. Synd prisen og min økonomi er venner der ;)
     

    geirf

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.10.2004
    Innlegg
    87
    Antall liker
    243
    Sted
    Nord Trøndelag
    Hei Geir S!
    Prøv med Presence Level til minimum! Sørg for bass filter i posisjon off!
    Prøv også å endre polaritet på subbene.
    Mvh GeirF
     
    Sist redigert:

    geirf

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.10.2004
    Innlegg
    87
    Antall liker
    243
    Sted
    Nord Trøndelag
    Sokkler til Imagic

    Lite aktivitet her i vennetråden, men jeg kan jo fortelle litt om mine siste ukers erfaringer med plassering av Imagic'ene.

    Jeg har endt med en plassering med fremkanten av høyttalerne ca 1m foran frontveggen. Avstanden til venstre vegg (m/stort vindu) er øket til ca 70 cm, mens høyre høyttaler plassert litt mer nærmere trappa enn jeg tenkte var smart in the first place.... Avstanden mellom dem er 230cm og jeg sitter ca 3m ifra med 'toe in' nesten rett mot lytteposisjon.

    Jeg er rimelig sikker på at HT stod for nære vinduet tidligere og dette forårsaket en litt lys/skarp lyd. Oppdaget dette da jeg en kveld dro for gardinene. Romfølelsen er også forbedret nå med HT plassert litt mer i midten av rommet (men vi snakker kun om ca 20-30 cm forskyvning mot høyre og lengre ut fra frontvegg. Sub'ene står nå plassert ca på linje mellom HT.

    Dette låter STORT og jeg oppdager platesamlingen min på ny.

    Har nå planer om granitt-heller ...30 kg minst pr stk, ifølge GeirT OHC.... Da skal det bli enda bedre...sies det :) ..om mulig!

    Hei!
    Rart ikke OHFC anbefaler de nye aluminiumsokklene til dere som har Adyton Imagic med den runde tresokkelen!
    Den passer i de originale skrufestene og tar 5 min å montere.
    Mvh Geir F
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn