Adyton Modus

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Innlegg
644
Antall liker
0
Hei jeg ser det er en kar som prøver å selge en Adyton modus pre-amp her på bruktbørsen.
Noen som har meninger om den? Vil gjerne hør + og -. Signatur osv...
For meg er det litt rart han har hatt så problemer med å få solgt den med tanke på pris. Ny pris 30K og selges for 5K.

Takker for innspill..

Mvh Thomas
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Klarer du deg uten fjernkontroll, og Modusen er i god stand, er 5k et kupp. Hadde selv en Advantage (Bladelius) preamp til 35000kr, Modusen er minst like god som den, men det var dette med fjernkontroll da.....
Pass på at potmetere ikke er slitt, koster fort noen tusinger å bytte disse.

Modus med sider i larvikit. og sep. strømforsyning.
 

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Innlegg
644
Antall liker
0
Ok.. Hva kan du si om lydsignatur..
Mørk. lys. nøytral. oppløsning...?
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Rimelig nøytral (en liten anelse mot det mørke uten å kunne sies å være mørk). Bassen var ganske fast, milevis fra utflytende festbass, men heller ikke stram og kontant, nesten just right egentlig (lydideal?).
Mellomtonen er åpen og behagelig, men mangler det som skal til for å få Elvira i stua. Diskanten manglet noe utklinging, men ikke sammenlignet med mye annet i klassen jeg har testet. Oppsummert en jevnt god preamp i den originale prisklassen på 30k, forutsatt at du får en modell i god stand. Testet denne preampen mot andre preamper i samme klasse, og opp til det dobble, i mitt oppsett, sporet jeg ikke noen endringer som jeg verdsatte mer, enn lyden jeg allerede hadde med Modusen.
Signatur utgaven er noe mer påkostet, og er mer nøytal i spillestilen, mer nøytral i mine ører er ikke alltid å foretrekke, men alt blir matching......
Testet Modusen sammen med effekttrinn i 100k klassen, her ble desverre Modusen den begrensende faktor overfor kvaliteten som var i trinnene, men man kan vel ikke vente mer for pengene........

Edit:
Testet også Modusen mot billigere preamper fra EC, Rotel, NAD osv. og volumkontroller i ganske stivt prisede cd-spillere, her var det rått parti i Modusen's favør.
 

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Innlegg
644
Antall liker
0
OK.. Takk for utfyllende svar..
Hvis andre har meninger er det bare å skyte løs.. :)
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.232
Antall liker
6.350
Har sett og hørt på den aktuelle forsterkeren mange ganger, den er i god stand og potmetere er i orden. Vil si at den er veldig nøytral, slipper gjennom det den får inn.

At det skal være vanskelig å få solgt den for 5k er rart. Hadde jeg ikke har integrert hadde jeg tatt den for lengst.
 

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Innlegg
644
Antall liker
0
Ja det er litt rart..
En annen ting som er rart, er at ingen andre har sterke meninger om pre-amp`en. Sikkert mange som er ute å slikker sol, men dog..

Den er event. til et oppsett nr to..
Jeg er litt usikker på om jeg vil prøve meg på "rørlyd" eller ei.
At den mangler fjernstyrer er et stort minus, men vi får se hva det blir til..
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.232
Antall liker
6.350
Man kan få ettermontert fjernkontrollert volumkontroll, om du kjenner eller kan komme i kontakt med noen som gjør dette. Kjenner en i Drammen som gjør slikt. Det koster jo litt, men du kommer uansett godt ut av det, prismessig.
 

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Innlegg
8.700
Antall liker
7.011
For å sitere Geir Tømmervik så er den bedre enn DP sin aktive forforsterker.

Jeg hadde hatt slik Adyton (som jeg hadde kjøpt for 15-20) hvis matchen med effekttrinnet mitt hadde vært bedre. Dessverre for meg ble det litt mye i bunn.

På mitt anlegg spilte det med en veldig deilig og naturlig klang uten de store svakhetene.

Jeg anbefaler den! For 5K kunne jeg nesten kjøpt den selv, bare for å ha den liksom.....
 
J

Jurassic

Gjest
Jeg vurderer å kjøpe den bare for å ha den, vil si at den spiller meget nøytralt men det blir kanskje litt over kanten å kjøpe en pre når en har integrert forsterker.
Men Atle, det kan hende jeg kjøper den og lar den stå hos deg så Merete ikke får vite at jeg har handla forforsterker.
 
A

Akle

Gjest
Er veldig innhabil! (selger)

Fott bilde Janhella :).

Min har sort din-kabel til strømforsningen, den hvite var heslig, ellers er den lik.

Har absolutt ingen bruk for den. Desverre har folk for mye å rutte med, nytt skinnende og bekvemmelig står øverst på listen.

Når den var i bruk stod den koblet til en amp i 100k klassen, kan hende den også her var det svakeste leddet, men det betyr ikke at den gjorde seg bort for å si det slik :).

Nå må jeg prøve å flytte bassen inn fra verandaen, om ikke får dere se et par Avantgarde Solo på bruktbørsen også. Hifi frustrasjoner er frustrerende :).

Holder nesten med Merete her Vidar. Hva skal du med den?

God sommer.
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
For en som aldri husker forskjellen mellom Modus og Temper, hvilken av disse har riaa?
 
Topp Bunn