Adventsplinth - utrolig!

L

Labbis

Gjest
SAM_8800.jpg

Ja, da var det Advent og man må finne frem adventsplinthen til platespilleren. Sytti-talls Dual er grei slik sett, passer i enhver lysestake. I år ble det Bohus kr. 127/stk. Løfter spilleren til nye høyder. :cool:

Seriøst; utgangspunktet var behov for inspeksjon av automatikken ved å løfte spilleren for innsyn. Spilte noen plater for moro skyld. Hva i he... . Dette er den største lydforvandlingen jeg har opplevd i mitt lange hifi-liv. Borte var all tendens til rumble og akustikkproblemer. En utrolig oppstramming av lydbildet. Ikke nok med det, - øvre frekvensområde åpnet seg med detaljer jeg ikke har fått med meg tidligere. For godt til å være sant - tilbake i originalplinth med samme innstillinger på min low-fi H8. Buldring og braking hvor høyttalerne levde sitt eget liv.
Prøv selv Dual-eiere, jeg har ikke hørt maken!
Mvh

geirf2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Antall liker
172
Sted
Nes Romerike
Nice! Kanskje en liten brodert kant rundt for å skjule litt av drivverket? For å pynte enda mer altså!

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Antall liker
3.209
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
32
Utrolig tøft :cool:
Og at det virker, er jo fantastisk.

Kan ikke noe for det, men flere scenarier dukket opp i hodet mitt nå:

En haug med indignerte herrer som roter rundt i div Bohusavdelinger etter lysestaker. Betjeningen har vel aldri opplevd så mange herrer spørre etter lysestaker.
Eller ransaker hjemmene sine etter brukanes emner.
Lysestaker rundt i de tusen hjem som ofres på hifi-ens alter og til fruenes store fortvilelse.
Snart havner brukte lysestaker her på Torget også, under ny kategori selvfølelig.

Hakke tid til mer nå, Bohus Drammen har akkurat åpna :cool:

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
43.035
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
20
En sort kasse under til å skjule drivverket så blir den jo mye kulere enn de stor "oljeplattformene" til sekssifrede beløp.............

L

Labbis

Gjest
Ja, det var en god ide`(det med brodert kant). Sånn er det når man har helgen helt for seg selv. Man pusler litt her,- og man pynter litt der. Kan liksom ikke vente med å få vist det frem til min bedre halvdel når hun kommer hjem i kveld!
Mvh

Sist redigert:
Topp Bunn