Forsterkere Advarsel mot ARC

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.031
Antall liker
7.853
Torget vurderinger
12
Når man ser det navnet så er det ikke fritt for at man blir barnslig. Tenk å handle forsterkere av Judas' sønn da.
 

btolli

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2005
Innlegg
323
Antall liker
168
Torget vurderinger
2
Når jeg leser gjennom tråden kan det lett oppfattes som jeg retter en kritikk mot ARC generelt. Jeg vil presisere at jeg har tre andre ARC-produkter
som jeg er svært fornøyd med. For et par år siden hadde jeg problemer med CD-spilleren og ARC ga da utmerket service! Min kritikk gjelder deres behandling
av problemer jeg fikk med med HD220 - de virker altså uvillig til å hjelpe! Et produkt som ble solgt frem til 2010, og kanskje 2011/12 bør kunne få skikkelig service.
Jeg har skrevet til ARC om dette, og avventer svar. Jeg kommer til å gi info. om innholdet.
Teksten i trådstarten er nok formulert litt for "spisst", jeg ønsker f.eks. selvsagt ikke død over ARC! Det er vanskelig å være helt nøytral når en er litt irritert! Det kan kanskje andre deltakere her på forumet også tenke litt over!
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.323
Sted
Smurfeland
Når man ser det navnet så er det ikke fritt for at man blir barnslig. Tenk å handle forsterkere av Judas' sønn da.
Reagerte også på det navnet. Blir litt som om sjefen for Rega f.eks. skulle hete Roy Wanker.
 

btolli

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2005
Innlegg
323
Antall liker
168
Torget vurderinger
2
Jeg har fått svar fra ARC,og her er det de skrev:




DEAR BJORN ERIK TOLLIN,
Thank you for contacting Audio Research for your audio needs.











Summary: That is the problem, the amp will keep destroying power supplies without a new thermaltrax. I apologize but there is no long term fix. We would not be able to supply a power supply for that unit.
---------------------------------------------
Summary: The HD220 is no longer serviceable. The Thermaltrax outputs are no longer available for manufacturing. I apologize but due to sourcing and manufacturing the unit is no longer supported. The company making that product is no longer in business.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.203
Antall liker
101.683
Torget vurderinger
23
Fucked..
 

Final

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2013
Innlegg
3.125
Antall liker
5.070
Sted
Bærum
Torget vurderinger
4
Ille - virkelig ille - ligger forøvrig diverse slike ute på HIFI shark til i underkant av 40K brukt.
Er redd forsikringsselskapet er ditt beste kort.
Tror jeg ville påpekt overfor produsenten at du har kjøpt et så dyrt produkt som selvdestruerer og som produsenten burde valgt å tilbakekalle. I denne situasjonen ville jeg kanskje foreslå at du ba om et svært godt tilbud på et annet ARC produkt. Hvis ARC er opptatt av omdømmet burde de strekke seg langt, IMO.

Final
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.323
Sted
Smurfeland
Når man ser det navnet så er det ikke fritt for at man blir barnslig. Tenk å handle forsterkere av Judas' sønn da.
Reagerte også på det navnet. Blir litt som om sjefen for Rega f.eks. skulle hete Roy Wanker.
*biter meg i tunga for å ikke komme med den åpenbare kommentaren*
Sorry til trådstarter for mer fjas:

Men jeg er jo litt tjukk i huet, så det er ikke åpenbart for meg. Kommenter i vei.
 
J

Jim I Hendriksen 2nd Edt.

Gjest
Som trådstarter selv var inne på tidligere så er ikke dette noe nytt, dette har vært kjent lenge. Og de innrømmet et mislykket produkt da det ble trukket tilbake fra markedet for noen år siden.

Service and Policies


Owners of CDT1 transports, CD1 and CD2 compact disc players, D52, D60, D100, D110, D111, D120, and D350 solid state amplifiers, and SD135 and HD220 amplifiers, should email Customer Support at service@audioresearch.com before sending any of these models to Audio Research for repair. Certain repair parts are no longer available for these models. To avoid the expense of needlessly shipping a non-repairable unit, please be certain to contact Customer Support beforehand.
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.539
Antall liker
27.477
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Fucked. Trådstarter kan eventuelt feste et tau i den og bruke den som anker.

mvh
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
39.978
Antall liker
81.794
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
96
Som trådstarter selv var inne på tidligere så er ikke dette noe nytt, dette har vært kjent lenge. Og de innrømmet et mislykket produkt da det ble trukket tilbake fra markedet for noen år siden.

Service and Policies


Owners of CDT1 transports, CD1 and CD2 compact disc players, D52, D60, D100, D110, D111, D120, and D350 solid state amplifiers, and SD135 and HD220 amplifiers, should email Customer Support at service@audioresearch.com before sending any of these models to Audio Research for repair. Certain repair parts are no longer available for these models. To avoid the expense of needlessly shipping a non-repairable unit, please be certain to contact Customer Support beforehand.
Auda, jeg har SD135. Har forøvrig satt inn nye vifter i denne da de originale var utslitt. Håper virkelig denne holder noen år til...
 

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Innlegg
14.505
Antall liker
14.002
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Som trådstarter selv var inne på tidligere så er ikke dette noe nytt, dette har vært kjent lenge. Og de innrømmet et mislykket produkt da det ble trukket tilbake fra markedet for noen år siden.

Service and Policies


Owners of CDT1 transports, CD1 and CD2 compact disc players, D52, D60, D100, D110, D111, D120, and D350 solid state amplifiers, and SD135 and HD220 amplifiers, should email Customer Support at service@audioresearch.com before sending any of these models to Audio Research for repair. Certain repair parts are no longer available for these models. To avoid the expense of needlessly shipping a non-repairable unit, please be certain to contact Customer Support beforehand.
Det var en lang liste…
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Når man ser det navnet så er det ikke fritt for at man blir barnslig. Tenk å handle forsterkere av Judas' sønn da.
Reagerte også på det navnet. Blir litt som om sjefen for Rega f.eks. skulle hete Roy Wanker.
*biter meg i tunga for å ikke komme med den åpenbare kommentaren*
Sorry til trådstarter for mer fjas:

Men jeg er jo litt tjukk i huet, så det er ikke åpenbart for meg. Kommenter i vei.
Neinei... Regagjengen hisser seg så lett opp. ;)
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
39.978
Antall liker
81.794
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
96
Som trådstarter selv var inne på tidligere så er ikke dette noe nytt, dette har vært kjent lenge. Og de innrømmet et mislykket produkt da det ble trukket tilbake fra markedet for noen år siden.

Service and Policies


Owners of CDT1 transports, CD1 and CD2 compact disc players, D52, D60, D100, D110, D111, D120, and D350 solid state amplifiers, and SD135 and HD220 amplifiers, should email Customer Support at service@audioresearch.com before sending any of these models to Audio Research for repair. Certain repair parts are no longer available for these models. To avoid the expense of needlessly shipping a non-repairable unit, please be certain to contact Customer Support beforehand.
Auda, jeg har SD135. Har forøvrig satt inn nye vifter i denne da de originale var utslitt. Håper virkelig denne holder noen år til...
Ja ja, hverken tvn, frysern eller komfyren blir reparert nå disse havarerer, så da gidder jeg ikke bry meg...
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.323
Sted
Smurfeland
*biter meg i tunga for å ikke komme med den åpenbare kommentaren*
Sorry til trådstarter for mer fjas:

Men jeg er jo litt tjukk i huet, så det er ikke åpenbart for meg. Kommenter i vei.
Neinei... Regagjengen hisser seg så lett opp. ;)
Syns de virker ganske lugne og easygoing jeg, det er vel yppersteprestene i slike sekter som vanligvis er de mest framoverlente, sånn sett.

Men at jeg valgte Rega som eksempel var selvsagt helt tilfeldig. :)

Come on now, spill it!
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
joa, men at tyve år gamle cd-spillere tar kvelden kan tilgis, om enn ikke bejubles.

jeg hadde cd1, cd2 og de greiene der back in the days, de låt ålreit de.

den som kunne skru tiden tilbake til da arc lagde skikkelige saker som classic 60, sp 10, sp 8, etc, dere...
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.795
Antall liker
349
Torget vurderinger
3
den lista forteller at arc kan rør, ikke transistor.
Alt var bedre før :)

Jeg har en SP-6B og en SP-11 i hylla som nettopp er recappa med deler kjøpt fra ARC og er klare for 30 nye år............hadde også en D-79 som jeg kjøpte ny trafo til av ARC for noen år tilbake så de gamle rørforsterkerne er det null problemer med service på.
Ser også ut til at de har sluttet med å legge ved skjema og deleliste i nyere tid :(
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Bye a ARC product, and you are so fuck.
 

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
6.952
Antall liker
16.463
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
ARC jeg har tidligere eid og var strålende fornøyd med. Men når jeg leser denne tråden må jeg bare hive meg på hylekoret. ARC takk for meg.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
39.978
Antall liker
81.794
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
96
Alt er bare dritt, det er bare å innrømme det. Skulle ønske noen tipset den norske importøren om denne tråden, så de får vite at de bare selger dritt. Kanskje de da tar kontakt med folkene i Minnesota og forteller dem at i Norge er ARC dritt. La oss boikotte merket og gi faen i å kjøpe dette drittmerket. Det er jo bare dritt. Å, det var deilig å få ut dritten!
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.486
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Tråd fra CA fra igår.
https://www.computeraudiophile.com/...search-experience-moved-topic/#comment-660165

Samme sak eller?
I want to share my experience with Audio Research (is that ok Chris?). I purchased a used (like new) Audio Research HD220 hybrid power amplifier $5k under full warranty from my audio dealer a few years ago that has failed 3 times under my ownership. First, immediately upon taking home it was stuck in standby mode and had to go in for repair (and was repaired under warranty). After a few years of use it went back to standby mode and back to AR for repair (fall 2015). It was repaired and returned. It worked for A WEEK(!) then would "pop" and go into standby. I immediately let AR know (phone calls and voicemails not returned, emails not responded to until 1 year later by Kalvin Dahl their main tech, apparently he was on an extended vacation per his response email). Mr. Dahl agreed that since i reported the issues within the standard 90-day period of return from service that repairs would be honored under warranty (got it in writing). I sent back in September 2016, got a response December 14, 2016 from Dave in customer support that "our technician has confirmed that the unit has bad thermal trak transistors, causing it to go in and out of protection mode. We cannot reliably repair this unit, as such, we would like offer a pair of DS450M, in natural, and free shipping, for $4,000.00. Please advise if you would like to proceed with the new product." Sparing the gory details (i'll provide them if there's interest): (1) AR went back on their word that the unit would be fixed under warranty, (2) they went around working with a dealer, to buy me off with a replacement that they wanted to charge me $4k (f*ing insulting) and have offered me various other "deals" on Wadia products all at considerable cost to me, (3) Dave refused to replace with a working new/like new amplifier and/or offer a refund, (4) are about to consider my amp abandoned as of 5/14/17. AR knowingly passed a faulty design (lemon) off in their HD220 to the public, and have no interest in making right (there may be a few previous HD220 owners here at CA that cut their losses and took whatever deal AR offered). AR is not interested in retaining my business consumers spending ~$5-10k, which to me is big money. I did use it for a few good years and was reasonable happy with it, but now out $5k because i refuse to spend another dime with this company. Please learn from my mistake: if you're looking to spend ~$5-10k on an AR product, you are not their target consumer and you could end up in a situation like me.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.496
Antall liker
9.228
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Jeg greier ikke helt å forstå at produsenten tør å fortelle kundene sine at sorry, du har dessverre et produkt som du bare kan kaste. Det er bare 8-9 år gammelt og kostet snaue hundretusen. Men sånn er det bare. Produsenten må jo greie å bygge om disse forsterkerne ev. Gi et godt tilbud på en ny forsterker. Alternativet er jo å pisse på kundene sine.
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4
Hva heter de Toshiba transistorene?
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.592
Antall liker
762
Torget vurderinger
8
Jeg greier ikke helt å forstå at produsenten tør å fortelle kundene sine at sorry, du har dessverre et produkt som du bare kan kaste. Det er bare 8-9 år gammelt og kostet snaue hundretusen. Men sånn er det bare. Produsenten må jo greie å bygge om disse forsterkerne ev. Gi et godt tilbud på en ny forsterker. Alternativet er jo å pisse på kundene sine.
Alle garantier er uansett gått ut, så ARC kunne sikkert bygget om forsterkeren om en var villig til å betale hva dette koster. Dette er nok slik alle leverandører ville ha gjort. Det som er trist i dette tilfellet er at Toshiba har levert et produkt som er ubrukelig og fører til store problemer for kundene og ARC.
Om motor eller gearkassen ryker på bilen din etter 6-7 år dekker ikke fabrikantene dette. Panasonic varmepumpen min røk etter 5 år og 2mnd. Fikk beskjed fra leverandør om å kjøpe ny. De giddet ikke engang å se på den gamle da de visste at alle pumpene hadde feil på kompressorene....
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Nei ARC , har valgt at benytte et ubrukelig defekt produkt fra Toshibas i deres Produkt, og isteden for at tilbakekalle produktet og fikse det, velger de den løsning at la kunden ta kosten for Deres SORTEPER.

Det er fanme utrolig at det firma forsat eksistere, da de har haft en lang, lenger, og kansje bransjens lengste liste av u pålitelige produkter igennem de sidste 25 år.

Med hånden på hjertet, er der nogen av dere som har eget et ARC produkt i 5 til 6 år uten at måtte sende dette såkalte huk end produkt til service reperation.

Køb Prima luna eller for den sags skyld produkter fra alle andre end ARC, da det umulig kan bli dårligere med henblikk på pålidelihet end det Audio Repare Corparation har leverte i. Gennem 25 År.
 
Sist redigert:

audiom

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2004
Innlegg
935
Antall liker
1.366
Sted
Indre Enfold
Torget vurderinger
15
Nei ARC , har valgt at benytte et ubrukelig defekt produkt fra Toshibas i deres Produkt, og isteden for at tilbakekalle produktet og fikse det, velger de den løsning at la kunden ta kosten for Deres SORTEPER.

Det er fanme utrolig at det firma forsat eksistere, da de har haft en lang, lenger, og kansje bransjens lengste liste av u pålitelige produkter igennem de sidste 25 år.

Med hånden på hjertet, er der nogen av dere som har eget et ARC produkt i 5 til 6 år uten at måtte sende dette såkalte huk end produkt til service reperation.

Køb Prima luna eller for den sags skyld produkter fra alle andre end ARC, da det umulig kan bli dårligere med henblikk på pålidelihet end det Audio Repare Corparation har leverte i. Gennem 25 År.
Jeg har hatt D-51, D-52, SP-6, SP-6b, SP-6c, SP-11, SP-9, SP-9 mk2, SP-14, PH-1, PH-3, VT-60 og LS-25 over de siste 40 årene. Det har ikke vært problemer med noen av dem unntatt LS-25, men den kjøpte jeg med feil som jeg var klar over.
Jeg tror ikke det er mange produsenter som har så driftsikre forsterkere.
NB. Jeg er ingen ARC fanatiker, har ingen av de i hovedanlegget nå, men det er stort sett meget gode forsterkere.
PrimaLuna kan jeg ikke kommentere, ting jeg ikke har prøvd over tid har jeg ikke kompetanse til å uttale meg om.
 
Sist redigert:

btolli

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2005
Innlegg
323
Antall liker
168
Torget vurderinger
2
Jeg synes det for dumt at denne tråden utvikler seg til et hylekor mot ARC. Jeg er blitt utsatt for et produkt som tydeligvis er
en feilkonstruksjon. Det kan lett skje når en produsent prøver å være nyskapende. En slik hybrid-konstrusjon som HD220 er vel å karakterisere
som nokså uvanlig. Saken gjelder i dette tilfellet en modell! Som sagt tidligere, jeg har flere produkter fra ARC, og de har jeg ikke noe vondt å si om.
Nå har både importør og produsent fått denne informasjonen, så får vi se hva enden på dette blir. Vi må i alle fall gi dem en sjanse, selv om det jeg som kunde opplever med denne forsterkeren er helt uholdbart!
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jeg har heller ikke hatt problemer med arc-produkter, bortsett fra den gangen jeg av egen dårskap sveivet en stjernetrekker av metall borti noe greier da jeg skulle biasjustere en ca-50, den første rørforsterkeren jeg eide.
fikk god oppfølging av arc.
har også hatt saker som sp9, sp6a, sp6b, sp8mk2, sp11mk2, classic 60, vt100 mk2, cd1 og cd2 uten nevneverdige problemer.

men dette unnskylder ikke arc i denne saken.
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: FZ

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.496
Antall liker
9.228
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Jeg greier ikke helt å forstå at produsenten tør å fortelle kundene sine at sorry, du har dessverre et produkt som du bare kan kaste. Det er bare 8-9 år gammelt og kostet snaue hundretusen. Men sånn er det bare. Produsenten må jo greie å bygge om disse forsterkerne ev. Gi et godt tilbud på en ny forsterker. Alternativet er jo å pisse på kundene sine.
Alle garantier er uansett gått ut, så ARC kunne sikkert bygget om forsterkeren om en var villig til å betale hva dette koster. Dette er nok slik alle leverandører ville ha gjort. Det som er trist i dette tilfellet er at Toshiba har levert et produkt som er ubrukelig og fører til store problemer for kundene og ARC.
Om motor eller gearkassen ryker på bilen din etter 6-7 år dekker ikke fabrikantene dette. Panasonic varmepumpen min røk etter 5 år og 2mnd. Fikk beskjed fra leverandør om å kjøpe ny. De giddet ikke engang å se på den gamle da de visste at alle pumpene hadde feil på kompressorene....
Etter hva jeg forstår så tilbyr ikke ARC å bygge om de nevnte forsterkerne. Det er det som er poenget. En varmepumpe til 20.000,- har kanskje en forventet levetid på 5-10 år. Et kjøleskap til 7.000,- holder kanskje i 10-20 år. En forsterker til 80.000,- bør holde i mer enn 8 år. Og den bør i hvert fall kunne repareres. Selvfølgelig til en kostnad som kunden må betale.
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.592
Antall liker
762
Torget vurderinger
8
Jeg greier ikke helt å forstå at produsenten tør å fortelle kundene sine at sorry, du har dessverre et produkt som du bare kan kaste. Det er bare 8-9 år gammelt og kostet snaue hundretusen. Men sånn er det bare. Produsenten må jo greie å bygge om disse forsterkerne ev. Gi et godt tilbud på en ny forsterker. Alternativet er jo å pisse på kundene sine.
Alle garantier er uansett gått ut, så ARC kunne sikkert bygget om forsterkeren om en var villig til å betale hva dette koster. Dette er nok slik alle leverandører ville ha gjort. Det som er trist i dette tilfellet er at Toshiba har levert et produkt som er ubrukelig og fører til store problemer for kundene og ARC.
Om motor eller gearkassen ryker på bilen din etter 6-7 år dekker ikke fabrikantene dette. Panasonic varmepumpen min røk etter 5 år og 2mnd. Fikk beskjed fra leverandør om å kjøpe ny. De giddet ikke engang å se på den gamle da de visste at alle pumpene hadde feil på kompressorene....
Etter hva jeg forstår så tilbyr ikke ARC å bygge om de nevnte forsterkerne. Det er det som er poenget. En varmepumpe til 20.000,- har kanskje en forventet levetid på 5-10 år. Et kjøleskap til 7.000,- holder kanskje i 10-20 år. En forsterker til 80.000,- bør holde i mer enn 8 år. Og den bør i hvert fall kunne repareres. Selvfølgelig til en kostnad som kunden må betale.
ARC hadde nok villet bygge om forsterkerne visst kundene hadde villet betale kostnaden. Men jeg forstår det slik at dette er en stor jobb som også vil føre til at forsterkeren muligens vil forandre lydsignatur, og at det blir så dyrt at det ikke er forsvarlig. Kan i disse sakene heller ikke se at det er noen betalingsvilje, men at en forventer å få heve kjøpet eller erstatning. ALT en kjøper vil være en risiko etter reklamasjonen går ut etter 5år.
På Broderens Opel røk gearkassen etter 6år, kostnad 40k. Nå etter 10 år røk toppen. Sikkert nye 40k eller enda mer. Får ikke et øre i erstatning verken fra Opel eller forhandler....
Jeg hadde en sak med PS-Audio med 4-5 PPP strømrensere som tok fyr eller sluttet å virke. Disse komponentene var nye så det var garanti hver gang, men de var på reparasjon eller jeg fikk nytt produkt helt til både de og jeg var lei. Fikk tilslutt tilbud om å kjøpe den nye Modellen til en gunstig pris som jeg godtok. Mye samme fremgangsmåte som den ARC brukte da de fant ut at HD220 hadde en feil. Det er dessverre slik det fungerer....
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Etter hva jeg forstår så tilbyr ikke ARC å bygge om de nevnte forsterkerne. Det er det som er poenget. En varmepumpe til 20.000,- har kanskje en forventet levetid på 5-10 år. Et kjøleskap til 7.000,- holder kanskje i 10-20 år. En forsterker til 80.000,- bør holde i mer enn 8 år. Og den bør i hvert fall kunne repareres. Selvfølgelig til en kostnad som kunden må betale.
Uten å diskutere dette, og saken er selvsagt svært kjip: Er det NOEN produkter i det hele tatt man kan reklamere på etter åtte år? Jeg tviler.

At enkelte produsenter gir lengre garanti er en annen sak, men det tror jeg ikke gjelder hifi.

Produktet kan nok "repareres"/bygges om av noen som kan det, men å bruke produsenten eller dennes servicenettverk (som virker litt avvisende her) virker ikke hensiktsmessig.

Hvis det var meg som var i denne situasjonen, ville jeg lett opp en dyktig og pålitelig (vha. HFS og googling) DIY-er/reparatør som kunne få den opp og gå igjen med de nødvendige komponenter og sikringstiltak.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
joa, men at tyve år gamle cd-spillere tar kvelden kan tilgis, om enn ikke bejubles.

jeg hadde cd1, cd2 og de greiene der back in the days, de låt ålreit de.

den som kunne skru tiden tilbake til da arc lagde skikkelige saker som classic 60, sp 10, sp 8, etc, dere...
De har SP 20 på programmet nuh....fantastisk preamp med en utrolig god riaa.Trolig noe av det aller beste de har laget, og uten totalt stratosfærisk prislapp. En kommende klassiker, spør du meg.
 

sonicfrontiers

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
818
Antall liker
256
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
3
Er et produkt levert med en svakhet som dårlige transistorer fra Toshiba eller dårlig kompressor fra Panasonic varmepumpe bør produsent levere et nytt produkt til en redusert pris for kunden når produktet er gått ut over 5 år for å beholde omdømme sitt.
ARC og Panasonic har råd til det.
Ikke verre en det.

Sonicfrontiers
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Er et produkt levert med en svakhet som dårlige transistorer fra Toshiba eller dårlig kompressor fra Panasonic varmepumpe bør produsent levere et nytt produkt til en redusert pris for kunden når produktet er gått ut over 5 år for å beholde omdømme sitt.
ARC og Panasonic har råd til det.
Ikke verre en det.

Sonicfrontiers
Det kan man mene, men det hjelper ikke. Sony, NAD, Microsoft, Apple og Samsung (etc...) hadde nok ikke hjulpet de heller.

Veldig trist situasjon å være i, men....

Når jeg tenker etter kommer jeg bare på EC/Abrahamsen av de jeg kjenner, som sannsnligvis ville ryddet opp etter seg her, og vi vet jo hvordan det gikk. ;)
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.299
Antall liker
3.090
Torget vurderinger
4
Etter hva jeg forstår så tilbyr ikke ARC å bygge om de nevnte forsterkerne. Det er det som er poenget. En varmepumpe til 20.000,- har kanskje en forventet levetid på 5-10 år. Et kjøleskap til 7.000,- holder kanskje i 10-20 år. En forsterker til 80.000,- bør holde i mer enn 8 år. Og den bør i hvert fall kunne repareres. Selvfølgelig til en kostnad som kunden må betale.
Uten å diskutere dette, og saken er selvsagt svært kjip: Er det NOEN produkter i det hele tatt man kan reklamere på etter åtte år? Jeg tviler.

At enkelte produsenter gir lengre garanti er en annen sak, men det tror jeg ikke gjelder hifi.
bryston.JPG
 
Topp Bunn