Adjust+ fra Dr. Feichert

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.186
    Torget vurderinger
    6
    Da kom pakken med Adjust+ fra Tyskland. Har tilbragt noen timer med prøving og feiling i kveld. Fikk da til alle målingene som skulle la seg gjøre. Fikk justert hastighet, målt wow og flutter (som jeg ikke helt forstår resultatet av ennå, kanskje noen kan hjelpe meg?), resonansfrekvens arm/pickup, frekvenskurve og azimuth/crosstalk. Sistnevnte tror jeg avslørte litt feil VTA, ikke mye, men littegranne. Den justeringen må jeg ta i morgen. Allerede nå kan jeg si at forbedringene etter måling og justeringer er store! Overflatestøy er kraftig redusert, og lyden er kort sagt markant forbedret; bedre dynamikk, mer avslappet gjengivelse! Her er hva jeg fant ut:
    - Jeg endte opp med en Azimuth som heller 0,8 grader til venstre sett forfra.
    - Vertikal resonansfrekvens (som er den vesentlige for tangentialarmer) ble målt til 11 Hz, jippi!! Jeg var litt redd denne var dårligere
    - wow og flutter : +/- 0,20% (+/-6,32Hz), aner ikke om dette er bra eller dårlig
    - frekvenskurven viser en heving nedover i frekvens. Dette var egentlig som forventet med VTF på 2,4g. Skal måle denne på nytt med lavere VTF.

Totalt sett gir Adjust+ muligheter for å tweake VTA, VTF, Azimuth uten at man trenger å gjøre det på øyemål og nærmest i blinde. Nå skal jeg kose meg med å optimalisere VTA og VTF de neste dagene. Resultatene fra første kvelds famling i software osv. er overveldende. Dette må karakterieseres som et must folkens! Prøver å legge med pdf filene fra kveldens seanse:

Azimuth/Crosstalk:

Vertikal resonansfrekvens:

Frekvenskurve:

Vedlegg

terryboy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Ingen problemer med nøyaktighet i det medfølgende vateret (som rapportert av Michael Fremer i hans Analog Corner i siste nummer av Stereophile)??

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.186
    Torget vurderinger
    6
    Fremer hadde fått med den enda mer nøyaktige vateren til sin test. Denne hadde en produksjonsfeil som Fremer bittert fikk erfare. Continuum Labs sendte vel en tekniker med fly for å sjekke verket til Fremer etter at han opplevde at armen var ute av vater og konklusjonen var feil i armbordet... Så var synderen altså en feilprodusert vater fra Feichert.
    Jeg kommer nok til å vurdere den enda mer nøyaktige utgaven av vater etterhvert. Brukte litt tid på å forstå hvordan jeg skulle avlese grader på vateret. Men når det satt, følte jeg faktisk litt på behovet for en enda mer nøyaktig avlesning!

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    466
    Torget vurderinger
    4
    Du slipper jo litt enklere unna med tangential-arm hvor azimuth ikke forandrer seg ved VTA justering. Ellers var det overraskende at du måtte legge inn en vinkel. Betyr det at nåla er litt skeiv, eller....?

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.186
    Torget vurderinger
    6
    FZ skrev:
    Du slipper jo litt enklere unna med tangential-arm hvor azimuth ikke forandrer seg ved VTA justering. Ellers var det overraskende at du måtte legge inn en vinkel. Betyr det at nåla er litt skeiv, eller....?
    Er du sikker på at azimuth ikke forandres ved VTA justering? Har ikke satt meg så voldsomt inn i programmet ennå at jeg har klare formeninger. Kan veldig godt være at du har rett, og det høres jo ganske fornuftig ut. Må sjekke litt nærmere. Når det gjelder spørsmålet om vinkel, er jeg ikke sikker. Men jeg tror ærlig talt at +/- 0,6 til 0,7 grader er svært vanskelig å se med det blåtte øyet. Jeg tror faktisk at den reelle feilmarginen ved øyemål er vesentlig høyere. Om dette er innenfor toleranser som er anerkjent i bransjen, eller rett og slett så bra man kan klare å få det til i produksjonen vet jeg ikke. Kanskje noen andre har teorier. Dette virker imidlertid helt normalt i forhold til hva jeg har lest om andre pickuper som måles og justeres med Feichert. Kanskje noe å ta med seg videre når man vurderer forskjellige arm alternativer. Jeg har i hvertfall azimuth justerings muligheter som et absolutt krav for fremtiden. Ikke at det er så fryktelig aktuelt for meg å bytte arm ;D

Uansett er dette verktøyet veldig kjekt. Bare det å kunne måle frekvenskurver, kan være til hjelp når man justerer ting, bytter pickuper, rør og andre ting i signalveien. Man kan jo da faktisk måle forskjeller (til en viss grad i hvertfall) og underbygge lytteinntrykk. Veldig nyttig slik jeg ser det! Azimuth justering, VTA, resonansfrekvens og slikt, er ting man sannsynligvis jobber med en gang når man bytter eks. pickup. Mens jeg ser for meg at jeg nok kommer til å være flittigere med frekvensmålinger!

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    466
    Torget vurderinger
    4
    Kan ikke skjønne hvordan azimuth skal endres på en tangential-arm. Tenk deg armen som en flat linjal. Om du hever eller senker den ene enden vil ikke dette få linjalen til å vri seg.
    En radial-arm derimot vil få endret azimuth når du hever eller senker den.
    Ut fra målingene er det vel sannsynlig at diamanten ikke perfekt 90 grader i rilla. Godt mulig at det er vanlig med en liten vinkelfeil selv på dyre PU'er. Ikke vet jeg, men det er vel antagelig umulig å se med det blotte øyet, som du sier. Der kommer jeg altså til kort, med Ekos SE er det ikke mulig å justere azimuth....
    Jeg får ta en kikk på hjemmesiden til doktoren. Høres spennende ut dette her.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.923
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Ja, nå venter jeg spent på besøk av Adjust+ ;)
    Morsomt at det faktisk er så mye å hente som du antyder her. Heltklart en fordel å kunne sette akkurat disse parameterne 100%
    Når det kommer til feilmargin på azimuthen så tror jeg at det er vanlig at denne er innenfor +/- 1grad på "presisjons" PUer.

Vet du om det er mulig å finne optimal antiskating også?

Van den Hul sier:
    Our handbuilt moving coil cartridges maintain high precision standards; Our cartridges’ stylus azimuth error remains < 1°. —A.J. van den Hul B.V.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.186
    Torget vurderinger
    6
    Takker for nyttige innspill FallenA. Når dere ser på phase angle på azimuth/crosstalk målingen min, ser dere på den vertikale grafen tall som angir grader. Denne skal ideelt sett være 90 grader. Dette justeres med VTA. Målingen min viser en vinkel på langt over 90 grader. Jeg lurer da fælt på om det betyr at jeg skal heve eller senke VTA? Har noen en ide? Litt krevende å teste ut med nye målinger, da jeg må benytte 9 målepunkter ideelt sett for å få en god kurve. Ser også på Feichert sitt forum som det har vært linket til før, at man påvirker crosstalk mye med VTA justering. Der ligger en måling som viser at man får nærmest ideelle linjer ved korrekt VTA. Litt mye arbeid å måle seg frem til akkurat dette!
    Her med nøytral VTA:

Og så med +4mm VTA

Edit; spørsmålet om gradene jeg stilte tidligere, fant jeg forklaringen på. Her er målekurvene som viser hva som skjer med phase angle når man øker VTA:

Først med nøytral VTA:

Så med +4mm VTA:

Når man øker VTA, økes altså vinkelen logisk nok! Det kan da se ut som om jeg må senke VTA ganske betraktelig på min pickup.

Vedlegg

Jens

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2003
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ser ut som et spennende leketøy det der :)
    Jeg lener meg tilbake og slapper av inntil dere i okka by har funnet ut "alt" om denne og skrevet en god norsk bruksanvisning og DA kjøper jeg også en slik ;D
    "Keep up the good work" :)

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.186
    Torget vurderinger
    6
    Vi skal nok forske litt på dette Jens. Norsk bruksanvisning, neppe. Kanskje vi skal selge kurs i bruken heller. Mye bedre økonomi i det ;D Noen som vet hvordan jeg kan lage pdf filer til jpg eller andre filer som vises direkte i tråden? Så kan vi legge ut måleresultatene så man slipper å laste dem ned som pdf filer..

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.186
    Torget vurderinger
    6
    Sitter her og studerer målingene på bildene jeg la ut der målinger er foretatt med forskjellig VTA. Dette er målinger som er gjort med en Ortofon pickup montert i en Kuzma air line tangential arm. Om man ser på målingene der phase angle måles med hhv nøytral og +4mm VTA, ser man at azimuth forskyves. Ikke mer enn ca 0,1 grad, men den forskyves da vitterlig nærmere 0 grader med +4mm VTA. Dette kan jo godt skyldes sliping og treffpunkt mellom diamant og vinylrille? Det er målbart, men om det er hørbart? Se det er en annen historie :)

Er det ingen som kan hjelpe meg å mene noe om wow/flutter målingen jeg gorde?

Edit. tester om jeg ikke fikk til å konvertere resultatfilen til jpeg. Her er jpeg utgaven av frekvensmåling:

Vedlegg

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.923
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Har jobbet litt med denne i kveld, og ser at dette er noe som ikke bare er å sette i gang med. Dette er avansert, og krever ganske grundig fordypning for å kunne gjøre (å bli trygg på) oppsettet forøvrig.
    Etter å ha kjørt resonans testen så må jeg si at jeg mildest talt er forbauset over resultatet.
    Hhv 38Hz og 13Hz, Husker ikke i farten hva som var hva, men VdH anbefaler armer med masse 6-10g på denne puen, (SME 309 har masse på 9,5)
    Azimuth hadde jeg allerede justert spot on med øye/øre (resultatet viste +0,5grader, og denne innstillingen er den samme som jeg satte selv.
    Noe av det jeg forstår meg mindre på er denne "gradeangivelsen" (VTA). Hvordan vet jeg hva som er riktig her (om jeg skal tolke grafene) resultatet ligger noe forskjellig, alt etter hvordan jeg stiller høyden på armen. Nåværende innstilling er (L =26,3db - 159grader og R =26,2 - 126grader) skjønner ikke hvordan jeg skal tolke VTA ut i fra det.
    Får ikke noe logikk i disse "gradene" om jeg hever/senker armen. Om jeg senker armen helt i bunn, så tror jeg fremdeles ikke jeg kommer ned i 90grader (noe som jeg ville tolket som helt i vater).
    Finner ikke noen logisk forklaring på dette i bruksanvisningen heller.
    Hastigheten måtte justeres opp noe. Dette kom ikke som noen stor overraskelse, da jeg var klar over dette på forhånd. Noe som også bemerkes i en anmeldelse av denne spilleren, men nå fikk jeg justert litt. Dette avviket varierer på 34rpm og 33,33rpm, slik at jeg må justere mellom hastighetene. (jeg har dermed laget meg et par "oversett merker", slik at jeg ikke må ha Adjust+ hver gang jeg skal skifte hastighet ;)). WoW og Flutter var på 0,15% Om det er bra eller dårlig skal jeg ikke begi meg ut på.
    Alt i alt, så sitter jeg med litt blandete følelser her nå. Skal selvfølgelig bruke mer tid, men så langt er ikke dette verktøyet noen lettvint løsning for den perfekte innstilling.
    Så langt har jeg ikke opplevd noen lydmessige forbedringer med dette verktøyet, og er ikke sikker på hva jeg skal tro eller mene, men jeg skal være ærlig å si at jeg ikke er helt entusiastisk for dette verktøyet.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.923
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    slowmotion4 skrev:
    Er det et rent PC prgram?
    Det er et pc program med en medfølgende LP plate med testspor. Man kobler vinylriggen til PCen og får analysert de fleste parametere, og kan justere etter anvisninger for å få resultater som måler "perfekt" ;)

Jeg har lekt meg litt i dag også, og har justert meg "tilbake" ved hjelp av ordinær protraktor, og ved hjelp av ørene og lupe. Må si at lydmessig foretrekker jeg dette. Ved mine egne innstillinger har jeg også hørbart mindre overflatestøy. Dette er muligens stikk i strid med andres erfaringer, men jeg har ihvertfall prøvd. Jeg tipper også at akkurat disse justeringene er uendelig mye enklere og mer "rett frem" med en tangentialarm. Spesielt med tanke på at en pivot arm endrer alle disse parameterne etterhvert som nåla går innover plata. Samt at man også bruker antiskating på en slik arm.
    Min personlige konklusjon er at dette er et verktøy som jeg ikke gidder å dvele mer med, og sender den videre til neste mann på lista! ;) Noen enkel snarvei til lykke er det ikke IMHO! :)

S

slowmotion4

Gjest
    ok .... siden jeg bruker tangentialarm tror jeg at jeg står over......

Men hvis man kan oppnå bedre instilling av splillern med dette hjelpemiddelet er det jo fint.

;)

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.923
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    slowmotion4 skrev:
    ok .... siden jeg bruker tangentialarm tror jeg at jeg står over...... ;)

Men hvis man kan oppnå bedre instilling av splillern med dette hjelpemiddelet er det jo fint.
    Det er antakelig når du bruker tangentialarm du får best nytte av dette verktøyet. Siden tangentialarms parametere ikke endrer seg vesentlig under avspilling slik som en pivot arm gjør.

S

slowmotion4

Gjest
    Ja, men en tangentialarm er jo også vesentlig lettere å justere i utgangspunktet.
    Synes jeg i hvert fall.
    Og siden jeg tilhører den delen av befolkningen som slutter å justere når det er "bra nok" så .... :D

;)

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.186
    Torget vurderinger
    6
    FallenA skrev:
    slowmotion4 skrev:
    Er det et rent PC prgram?
    Det er et pc program med en medfølgende LP plate med testspor. Man kobler vinylriggen til PCen og får analysert de fleste parametere, og kan justere etter anvisninger for å få resultater som måler "perfekt" ;)

Jeg har lekt meg litt i dag også, og har justert meg "tilbake" ved hjelp av ordinær protraktor, og ved hjelp av ørene og lupe. Må si at lydmessig foretrekker jeg dette. Ved mine egne innstillinger har jeg også hørbart mindre overflatestøy. Dette er muligens stikk i strid med andres erfaringer, men jeg har ihvertfall prøvd. Jeg tipper også at akkurat disse justeringene er uendelig mye enklere og mer "rett frem" med en tangentialarm. Spesielt med tanke på at en pivot arm endrer alle disse parameterne etterhvert som nåla går innover plata. Samt at man også bruker antiskating på en slik arm.
    Min personlige konklusjon er at dette er et verktøy som jeg ikke gidder å dvele mer med, og sender den videre til neste mann på lista! ;) Noen enkel snarvei til lykke er det ikke IMHO! :)
    Hmm, dette var litt rart FA. Hvis du har justert på parameter som du justerer tilbake med orinær protraktor, lurer jeg litt på hva du egentlig har brukt Adjust+ til??? De parameter man får hjelp til å måle med programmet, er jo nettopp de parameter som man ikke får justert med ordinære protraktorer. Jeg er heller ikke enig i at det er veldig vanskelig å tolke målekurvene som man får ved å måle azimuth og crosstalk/phase angle. Ved å lese litt mer, vil du se at phase angle og crosstalk er parameter som endrer seg vesentlig ved forskjellig VTA. Om man ikke finner ut hvordan man skal få 90 grader phase angle (det er det eneste jeg ikke har funnet utav selv, etter en kveld med programmet), finnes det et brukerforum på Dr. Feichert sin Adjust+ side. Jeg ville stilt litt spørsmål her. At målinger ikke alltid gir forventet eller ønskelig resultat kan så være. Jeg skal heller ikke krangle på at du foretrekker øyemåls innstillinger, men dette kan likegodt foretrekkes fordi andre parameter ikke er nøyaktige. Men jeg kan ikke forstå at hvis du har brukt Adjust+ riktig, skal få bedre resultater med øyemålsjusteringer enn med nøyaktige målinger som finner det ideelle azimuth punkt. Du er sikker på at du ikke har rotet deg ut på glattisen her FallenA?

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.923
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Føler meg ikke på "glattisen" mr. gut ;), tvert i mot føler jeg at jeg foretrekker mine "godt nok" innstillinger.
    Og når det kommer til azimuth, så hadde jeg faktisk allerede truffet "spot on" på øyemål ;)
    Og om noen vil overta min plass på Adjust+, så er det bare å vær så god. Supert at du er fornøyd, og at du vil bruke mer tid på dette, men mine øyemål og øremål innstillinger er gode nok.
    Parametere som endrer seg ved bruk av Adjust+ vil jo. f.eks. være overheng. Dette endres når man justerer VTA og VTF. (ihvertfall på en pivot arm), samtidig endres også azimuth.
    Som sagt.... Jeg foretrekker å bruke tiden min på musikken, fremfor å sitte på kne, med laptopen foran anlegget, og justere meg bort i fra det som jeg var fornøyd med.
    Som du kjenner til, så var det en grunn til at jeg vurderte å selge hele "rukkla", nå føler jeg at det nærmer seg å ta en ny slik vurdering.
    Jeg føler at "godt nok" er godt nok!

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Lekt meg litt med programmet og det virker veldig komplisert men også veldig spennende.
    At det gjør lyden bedre hersker det ingen tvil om, her er mer korrekt gjengivelse av trommer og cymbaler som legges først merke til.
    Første gang jeg målte ble jeg forbløffet over hvor ræva det egentlig var ;D
    Etter litt prøving (mye prøving) så får jeg disse målingene, at gradoen min trenger og byttes til noe friskere hersker ingen tvil om hverken på målingene eller på ørene. Men dette er det friskeste jeg har klart og få den uten at det gikk utover andre store peaker og dipper

Armressonansen

Frekvensresponsen

og her en kontrollmåling av dCS cd-spilleriggen min ;D

Vedlegg

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.186
    Torget vurderinger
    6
    Så flott at du også fikk et positivt inntrykk av Adjust+ Vermin. Dine inntrykk av kompleksitet og resultater samsvarer med mine inntrykk. Da er vi to Adjust venner i det minste :)

S

slowmotion4

Gjest
    hehe, kan være skummelt å sammenlikne frekvensresponsen fra platespillern mot CDspillern ... ;D

;)

Jens

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2003
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    FallenA skrev:
    Som du kjenner til, så var det en grunn til at jeg vurderte å selge hele "rukkla", nå føler jeg at det nærmer seg å ta en ny slik vurdering.
    Jeg føler at "godt nok" er godt nok!
    Rooolig nå.............!
    Dette er noe som vi alle opplever en gang i blant når vi har overdrevet interessen en litt for lang periode ::)
    Da er det bare å sette seg rolig tilbake og enten:

A: glemme hele hifi'en noen uker.

B: bare spille musikk man liker og gi f... i lyden.

"Abstinensene" med å ønske å bli "hifi-idiot" igjen kommer før eller senere alltid tilbake og da blir det fort fryktelig kostbart om man har brent av alle broer og må starte helt på nytt.

Ikke glem at dette bare er en hobby og at hifi'en uansett ikke "spiser" noe som helst om den skulle stå ubrukt noen uker :)

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.186
    Torget vurderinger
    6
    Da har Stereophile og Michael Fremer kommet med en fyldig test av Adjust+. Synes den bekrefter mange av mine inntrykk av verktøyet. Fremer klikker selfvølgelig på den middelmådige oversettelsen av manualen. Og konkluderer med at når en bedre oversettelse foreligger, vil Adjust+ bli higly recommended. Nice ;)

OS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    19
    Torget vurderinger
    3
    Hei folkens!

Har nå bestemt meg for å bestille dette programmet og lurer på hvordan dere har gjort det. Er det bare å gå til hjemmesiden til Dr. Feichert og fylle ut et skjema eller er må jeg kjøpe via Norsk forhandler?

mvh,
    OS

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.186
    Torget vurderinger
    6
    Har ikke helt fått tid til å leke meg ytterligere med programmet, men det står høyt på to do lista mi. Jeg bestilte Adjust+ direkte fra Dr. Feicherts nettsider. Fikk rask og god service!

D

Dilla

Gjest
    Kjøpte du programmet OS? Gode eller dårlige erfaringer?

gut_man: ble programmet lettere å bruke over tid når du ble bedre kjent med det, eller er dette for spesiellt interesserte?
    edit: ser du har svart på dette gut_man i annen tråd.
    :D

P

Parelius

Gjest
    Noen nye erfaringer med dette programmet? (Bruker dere Home eller Pro versjonen?)

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.186
    Torget vurderinger
    6
    Jeg har ikke hatt behov for programmet på lang tid. Så erfaringene mine, er nok ikke blitt så mye mer å skryte av. Nå har jeg imidlertid drevet og finjustert pickup den siste tiden, så det hadde nok vært lurt å måle litt... Vi kjøpte home versjonen.

Sleiven

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2003
    Antall liker
    22
    gut_man skrev:
    ....- wow og flutter : +/- 0,20% (+/-6,32Hz), aner ikke om dette er bra eller dårlig
    Jeg har en rekke testplater og alle har feil som gjør det meningsløst å måle wow og flutter. De er alle feilsentert, dvs armen beveger seg sidelengs en gang pr omdreining når platen snurrer.
    Det gir sterkt bidrag til wow målingen.

Elllers så synes jeg å huske at min Thorens td125 fra 1969 er spec'et med en wow&flutter på 0,08% (selv om jeg måler mer enn det dobbelte), og at Technics DD SL1200 ligger på 0,035%. Gå inn på http://milleraudioresearch.com/avtech/index.html
    og logg inn med avtech/3chip så vil du det se tester av en rekke spillere ligger som på 0,06% og SME30 på 0,03%.
    Men fortvil ikke om din spiller ligger over. Mest sannsylig er det en usentrert testskive.

Jeg er svært interessert i å vite om din testskive er nøyaktig sentrert, i så fall kjøper jeg adjust+. Holder arm/pckup seg stabilt uten sidebevegelser? og høres ssinustonen stabil ut pr runde?, Med 0,2% wow skulle det være en tydelig toneforandring per runde WUUUuuuuuUUUUuuuuuuUUUU

Testplater som jeg har og IKKE er korrekt sentrert.
    1.Hifi News test record. Svært dårlig sentrert
    2.Cardas. .ikke sentrert
    3. Clearaudio .ikke sentrert ,men bedre enn de andre
    4. Stereo review 14A test record. Best sentrert men ikke uten sidebevegelse.
    5. Shure recode obstacle track, ikke sentrert
    6. Shure test record....ikke sentrert

Jeg begynner å tvile på om det finnes sentrerte plater i det hele tatt?
    Sleiven

Sleiven

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2003
    Antall liker
    22
    Ser ut til å være et program som kan gå på rundgang til man blir lei...
    Noen som er lei av programmet+LP og vurderer å selge det videre?

Sleiven

Cobra2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    76
    De gode gamle Nakamichi-spillerne med "auto-sentrering" var kanskje ikke så "far out" alikevel?
    8)
    Arne K

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    31.681
    Torget vurderinger
    28
    Er det flere med erfaring?

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    31.681
    Torget vurderinger
    28
    Er det nødvendig med usb-lydkort både for pc og mac? Jeg bruker begge.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn