Da kom pakken med Adjust+ fra Tyskland. Har tilbragt noen timer med prøving og feiling i kveld. Fikk da til alle målingene som skulle la seg gjøre. Fikk justert hastighet, målt wow og flutter (som jeg ikke helt forstår resultatet av ennå, kanskje noen kan hjelpe meg?), resonansfrekvens arm/pickup, frekvenskurve og azimuth/crosstalk. Sistnevnte tror jeg avslørte litt feil VTA, ikke mye, men littegranne. Den justeringen må jeg ta i morgen. Allerede nå kan jeg si at forbedringene etter måling og justeringer er store! Overflatestøy er kraftig redusert, og lyden er kort sagt markant forbedret; bedre dynamikk, mer avslappet gjengivelse! Her er hva jeg fant ut:
- Jeg endte opp med en Azimuth som heller 0,8 grader til venstre sett forfra.
- Vertikal resonansfrekvens (som er den vesentlige for tangentialarmer) ble målt til 11 Hz, jippi!! Jeg var litt redd denne var dårligere
- wow og flutter : +/- 0,20% (+/-6,32Hz), aner ikke om dette er bra eller dårlig
- frekvenskurven viser en heving nedover i frekvens. Dette var egentlig som forventet med VTF på 2,4g. Skal måle denne på nytt med lavere VTF.
Totalt sett gir Adjust+ muligheter for å tweake VTA, VTF, Azimuth uten at man trenger å gjøre det på øyemål og nærmest i blinde. Nå skal jeg kose meg med å optimalisere VTA og VTF de neste dagene. Resultatene fra første kvelds famling i software osv. er overveldende. Dette må karakterieseres som et must folkens! Prøver å legge med pdf filene fra kveldens seanse:
Azimuth/Crosstalk:
Vertikal resonansfrekvens:
Frekvenskurve:
- Jeg endte opp med en Azimuth som heller 0,8 grader til venstre sett forfra.
- Vertikal resonansfrekvens (som er den vesentlige for tangentialarmer) ble målt til 11 Hz, jippi!! Jeg var litt redd denne var dårligere
- wow og flutter : +/- 0,20% (+/-6,32Hz), aner ikke om dette er bra eller dårlig
- frekvenskurven viser en heving nedover i frekvens. Dette var egentlig som forventet med VTF på 2,4g. Skal måle denne på nytt med lavere VTF.
Totalt sett gir Adjust+ muligheter for å tweake VTA, VTF, Azimuth uten at man trenger å gjøre det på øyemål og nærmest i blinde. Nå skal jeg kose meg med å optimalisere VTA og VTF de neste dagene. Resultatene fra første kvelds famling i software osv. er overveldende. Dette må karakterieseres som et must folkens! Prøver å legge med pdf filene fra kveldens seanse:
Azimuth/Crosstalk:
Vertikal resonansfrekvens:
Frekvenskurve:
Vedlegg
-
31.5 KB Visninger: 398
-
29 KB Visninger: 291
-
23.1 KB Visninger: 318