Adcom's venner?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hallo.

    Da kan jeg endelig melde meg inn som Adcom-venn jeg også!

    Hadde tenkt å ta en "hvile-år" fra alt lydrelatert, men fant fort ut at lyd via iPad/MS Surface og B&W-hodetelefoner ikke ga samme gleden. Ut på nett for å finne noe bra, men fornuftig priset kom minnet om erfaring med et lite Adcom-effekttrinn fra mange år tilbake som virkelig har satt sine spor hos undertegnede.

    Lang historie gjort kort: Jeg har nå endt opp med en Adcom GFA-6002!

    Tross lite spilletid grunnet sikringsbytte har jeg fått hørt litt på mitt enkle oppsett i dag og kan ikke si annet enn at jeg er fornøyd med kjøpet. Meget fornøyd!

    gfa6002.jpg


    Det er denne modellen det er snakk om - en ulv i fåreklær. Bildet er sakset fra nett, men bilder av min kommer i løpet av dagen.

    Mvh.
     

    Gnomen

    Medlem
    Ble medlem
    08.09.2016
    Innlegg
    26
    Antall liker
    3
    Ikke så mye Adcom utstyr rundt om virker det som. Men sitter selv på en Adcom kraftpakke. I daglig bruk i hjemmekinoen.
    Adcom GFA5802. Effektforsterker på 2x300w i 8 Ohm.
     

    pgoutlaw

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.11.2010
    Innlegg
    63
    Antall liker
    26
    Torget vurderinger
    1
    Noen år siden sist det var liv her, men prøver likevel.

    Har 2 stk Adcom gfa5500.
    Sliter med noe høy susing på høyre kanal på den ene. Venstre kanal er helt støyfri. Ingen spraking, kun sus.Alle eventuelle feil om kilde, kabler, høyttalere etc er eliminert, feilen ligger innvendig.
    Kan nevne at susingen kom etter dc offset ble justert. Denne lå helt ute av parameterene. Ble målt til rundt 110mV. Skal ligge på 0 - +/- 10mV. Venstre kanal er dønn. Det var ingen susing når den ble målt til 110mV. Susingen kom etter dc offset ble justert ned til innenfor parameterene.

    Noen som har noen tanker om hvor feilen kan ligge?

    Takker for alle svar.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.915
    Antall liker
    1.953
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Hei!

    Er Adcom representert i Norge nå? Evt. Sverige? Skikkelig VFM og no nonsens produkter virker det som.
    Laget i Malaysia, Kina, eller..?
     

    pgoutlaw

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.11.2010
    Innlegg
    63
    Antall liker
    26
    Torget vurderinger
    1
    Hei!

    Er Adcom representert i Norge nå? Evt. Sverige? Skikkelig VFM og no nonsens produkter virker det som.
    Laget i Malaysia, Kina, eller..?

    Tonart er forhandler i Sverige.
    Satt sammen i Taiwan (desverre). Vil nok tro byggekvaliteten var noe høyere når dem ble håndlaget i USA.
     

    Stereo82

    Fersking
    Ble medlem
    02.07.2020
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Sted
    Hallingby
    Er godt fornøyd med Adcom,har hatt utallige effektforsterkere i hus de siste to år,flere med masse watt å store trafoer,har ikke vært fornøyd med noen av dem,det har blitt solgt videre alt sammen.

    Av alle som har vært innom er det kun Adcom GFA-535 MK2 som har blitt værende som bruk og reserve,den er fantastisk godt balansert på alle måter,klar å fin lyd med stram bass,jeg er gla i denne lille saken på 2x60w i 8ohm,den blir i huset som reserve 👍

    Lurer litt på GFA-565SE🤔
    IMG_20200331_184335__01.jpg
    IMG_20200331_184356.jpg
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Advarsel: Kontakt ikke Tonkraft for kjøp av Adcom. Krever forhåndsbetaling og leverer ikke produktet. Svindel med andre ord. Finnes egen tråd her på sentralen ang dette.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Skulle ønske noen tok agenturet på Adcom, da deres mosfet effektforsterkere er helt fantastiske i sine prisklasser.
    Er ute etter å få kjøpt dette merket, men slik det er nå, må jeg bestille fra statene, og det er uaktuelt.
    Har tidligere hatt en Adcom GFA-5500, som var på høyde med det beste jeg har hatt uansett pris. Denne mosfet forsterkeren var laget av Nelson Pass og like god etter over 20 års levetid.
     

    pgoutlaw

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.11.2010
    Innlegg
    63
    Antall liker
    26
    Torget vurderinger
    1
    Skulle ønske noen tok agenturet på Adcom, da deres mosfet effektforsterkere er helt fantastiske i sine prisklasser.
    Er ute etter å få kjøpt dette merket, men slik det er nå, må jeg bestille fra statene, og det er uaktuelt.
    Har tidligere hatt en Adcom GFA-5500, som var på høyde med det beste jeg har hatt uansett pris. Denne mosfet forsterkeren var laget av Nelson Pass og like god etter over 20 års levetid.
    Nja, Nelson Pass laget ikke denne. Han var med på utviklingen av den, som mange andre Adcom forsterkere.
     

    KMR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2012
    Innlegg
    211
    Antall liker
    185
    Sted
    Fyresdal
    Torget vurderinger
    0
    Nja, Nelson Pass laget ikke denne. Han var med på utviklingen av den, som mange andre Adcom forsterkere.
    Var det ikke bare den orginale gfa555 nelson pass designet/var med på designe? Er i hværtfall det jeg har forstått.
     

    Mister Me

    Fersking
    Ble medlem
    01.02.2014
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Sted
    Moss
    Hei. Vil gjerne melde meg inn her da jeg har 7 stk Adcom forsterker medregnet pre og amp. Håper noen har noen tips til oppgradering av noe av det jeg har og skal lese litt igjenom hva som er skrevet før. Er veldig fornøyd med det jeg har, men alltid gøy om noen med enkle tips kan få noe mere ut av dem.
     

    pgoutlaw

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.11.2010
    Innlegg
    63
    Antall liker
    26
    Torget vurderinger
    1
    Hei. Vil gjerne melde meg inn her da jeg har 7 stk Adcom forsterker medregnet pre og amp. Håper noen har noen tips til oppgradering av noe av det jeg har og skal lese litt igjenom hva som er skrevet før. Er veldig fornøyd med det jeg har, men alltid gøy om noen med enkle tips kan få noe mere ut av dem.
    Men du skriver ikke hva du har.
     

    pgoutlaw

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.11.2010
    Innlegg
    63
    Antall liker
    26
    Torget vurderinger
    1
    Noen her inne som har ettermontert soft start på Adcom forsterker? Eksempelvis GFA5500.
     

    H._Lecter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2006
    Innlegg
    142
    Antall liker
    77
    Melder meg inn her med en Adcom GFA-5500. En fantastisk forsterker med strålende kontroll over Infinity Kappa 9.2i

    Gjort noen modifikasjoner på denne. Små elektrolytter byttet ut med Elna Silmic II, skrudd opp bias til 60mV og limt på 4 stillegående vifter, to på hver side for å holde temperaturen nede. Meget effektivt!

    Fremtidige oppgraderinger blir å bytte ut de 4 store kondensatorene til 22000uf og de 8 små til 1500uf, samt bytter ut interne kabler til noen av bedre kvalitet.

    Vurderer også å anskaffe en GFA-5802, siden jeg nå ha blitt så glad i Adcom 😁
     

    Vedlegg

    Norwegianwoodpecker

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2007
    Innlegg
    1.335
    Antall liker
    2.128
    Sted
    Nordland
    For 5-6 år siden var eg bare ett par hundrelapper unna å kjøpe meg en Adcom GFA-5500 før eg kjøpte meg en H300... Tror det sto i hvem som skulle betale frakt🙃 Fyren i Bodø ble lei og solgte den til ei anna fru😂 Leste meg godt opp, her er det mye for pengene🤠
     

    pgoutlaw

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.11.2010
    Innlegg
    63
    Antall liker
    26
    Torget vurderinger
    1
    Vurderer også å anskaffe en GFA-5802, siden jeg nå ha blitt så glad i Adcom 😁
    Tja. Tror jeg ville lest meg litt opp på 5802 først. Låter bra den også, men verdt å merke seg en del med den.

    5500 med oppgraderingene du planlegger er ikke dumme ser du😎
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Hadde en 5500, og den låt utrolig musikalsk, med herlig rytme.
    Testa den på Hegel H360, og det ga merkant løft, og nydelig ballanse.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn