Adcom's venner?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ArildD

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Antall liker
    735
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Vil legge til at kondensatorer blant annet har ca 15 år levetid.
    VET ikke hva som er gjort med forsterker, men i værste fall ser du på 6k påkost iløpet av noen få år..
    MEEEEEEEN at Adcom spiller bra kan ikke noen ta fra de :)

Norlenning

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Antall liker
    185
    Torget vurderinger
    2
    Høres bra ut det :) Lurte på overflatetemp på denne saken,en kjenning hadde Parasound HCA2200mk2,den ble veldig varm.Men den kjørte klA de første wattene,litt usikker om det stemmer med GFA555 ? Ellers har æ fått med mæ at den skal låte rent og med muskler.Va sagt at det va den billigste som klarte å drive Apooge Scintilla i sin tid..

J.Rasmussen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    133
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    10
    Jeg hadde gfa5800 for noen år siden på et par kappa 9.2 og det funket IKKE! Den slo seg av før det begynte å bli morsomt.
    At den takler scintilla tviler jeg på.. ;-)

el_mariachi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    368

Norlenning

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Antall liker
    185
    Torget vurderinger
    2
    Tok en sjans og handla det settet,så nu e det på vei nordover :) Så får vi se ka som skjer,om det blir værende.Og om det blir brukt i bass eller mellomtone/diskant. Kommer tilbake med oppdatering:cool:

Norlenning

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Antall liker
    185
    Torget vurderinger
    2
    Så va settet kommet i hus,har bare rukket å teste effekten,preamp får vente.Vel,dette hørtes riktig så bra ut faktisk:) Men stusser over at ampen ikkje blir varmere,kjølefinnene avgir så å si lite og ingen varme.Kan bias være rett? Skal være justert av reperatør. Skal sies at den har stått på ca 2timer nå men ikke spilt høyt,kun et par minutter.Og den spiller bare frekvenser over 80Hz(har aktiv deling til AV-bass) så har jo ikkje vært noe hardkjør.Står også med maks lufting..Men ellers e æ fornøyd så langt:) E litt overrasket i og med at GFA555 erstattet ASL Moonson 100w rørmonoer..Sier ikkje at GFA555 e bedre,det skulle vel godt gjøres.Men dette va til å leve med lydmessig og kanskje det går ann å spille på sommern fremover vess 555 blir værende(ASL drar 300w hver på tomgang) Skal prøve den i bassen også,burde vel sparke ræv på Audaxene i AV-bass ;-) Der står en 180w LC Audio Millenium. Mange variabler her,kem blir brukt kor og kem må gå?

mvh Filip

Electrocompis

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.01.2014
    Antall liker
    28
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Hei. er det noen som kjenner til GTP-880 av Adcom? En kompis av meg vurderer å selge denne og lurer da på hva dette kan være verdt.

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    2.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    6
    Noen som har synspunkt på adcom gfa 7400 som ligger på finn nå? 5x200 - noe å vurdere til å drive surround kanalene?

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.221
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hallo.

Da kan jeg endelig melde meg inn som Adcom-venn jeg også!

Hadde tenkt å ta en "hvile-år" fra alt lydrelatert, men fant fort ut at lyd via iPad/MS Surface og B&W-hodetelefoner ikke ga samme gleden. Ut på nett for å finne noe bra, men fornuftig priset kom minnet om erfaring med et lite Adcom-effekttrinn fra mange år tilbake som virkelig har satt sine spor hos undertegnede.

Lang historie gjort kort: Jeg har nå endt opp med en Adcom GFA-6002!

Tross lite spilletid grunnet sikringsbytte har jeg fått hørt litt på mitt enkle oppsett i dag og kan ikke si annet enn at jeg er fornøyd med kjøpet. Meget fornøyd!

gfa6002.jpg

Det er denne modellen det er snakk om - en ulv i fåreklær. Bildet er sakset fra nett, men bilder av min kommer i løpet av dagen.

Mvh.

Gnomen

Medlem
    Ble medlem
    08.09.2016
    Antall liker
    3
    Ikke så mye Adcom utstyr rundt om virker det som. Men sitter selv på en Adcom kraftpakke. I daglig bruk i hjemmekinoen.
    Adcom GFA5802. Effektforsterker på 2x300w i 8 Ohm.

pgoutlaw

Medlem
    Ble medlem
    22.11.2010
    Antall liker
    3
    Noen år siden sist det var liv her, men prøver likevel.

Har 2 stk Adcom gfa5500.
    Sliter med noe høy susing på høyre kanal på den ene. Venstre kanal er helt støyfri. Ingen spraking, kun sus.Alle eventuelle feil om kilde, kabler, høyttalere etc er eliminert, feilen ligger innvendig.
    Kan nevne at susingen kom etter dc offset ble justert. Denne lå helt ute av parameterene. Ble målt til rundt 110mV. Skal ligge på 0 - +/- 10mV. Venstre kanal er dønn. Det var ingen susing når den ble målt til 110mV. Susingen kom etter dc offset ble justert ned til innenfor parameterene.

Noen som har noen tanker om hvor feilen kan ligge?

Takker for alle svar.

BritFi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Antall liker
    494
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Hei!

Er Adcom representert i Norge nå? Evt. Sverige? Skikkelig VFM og no nonsens produkter virker det som.
    Laget i Malaysia, Kina, eller..?

pgoutlaw

Medlem
    Ble medlem
    22.11.2010
    Antall liker
    3
    Hei!

Er Adcom representert i Norge nå? Evt. Sverige? Skikkelig VFM og no nonsens produkter virker det som.
    Laget i Malaysia, Kina, eller..?

Tonart er forhandler i Sverige.
    Satt sammen i Taiwan (desverre). Vil nok tro byggekvaliteten var noe høyere når dem ble håndlaget i USA.

BritFi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Antall liker
    494
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Tonart er forhandler i Sverige.
    Satt sammen i Taiwan (desverre). Vil nok tro byggekvaliteten var noe høyere når dem ble håndlaget i USA.
    Hmmm..finner inget her på interwebben? Har du en link?

BritFi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Antall liker
    494
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Tonkraft ja, du skrev Tonart i første post. Takker:)

Stereo82

Fersking
    Ble medlem
    02.07.2020
    Antall liker
    0
    Sted
    Hallingby
    Er godt fornøyd med Adcom,har hatt utallige effektforsterkere i hus de siste to år,flere med masse watt å store trafoer,har ikke vært fornøyd med noen av dem,det har blitt solgt videre alt sammen.

Av alle som har vært innom er det kun Adcom GFA-535 MK2 som har blitt værende som bruk og reserve,den er fantastisk godt balansert på alle måter,klar å fin lyd med stram bass,jeg er gla i denne lille saken på 2x60w i 8ohm,den blir i huset som reserve 👍

Lurer litt på GFA-565SE🤔
    IMG_20200331_184335__01.jpg
    IMG_20200331_184356.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn