Ad Audiolab 8000C og 8000P og annet eldre hifi-utstyr

ToreP

Musikkinteressert
Ble medlem
01.05.2021
Antall liker
3.072
Sted
Trondheim
Kjøpte meg en Audiolab 6200A(60w 8ohm) i fjor sommer, og likte lyden fra denne til å begynne med! Men etterhvert ble savnet av tonekontroller nokså "påtrengende"! Lyden er flott, detaljert osv, men uten "tonekontrollhjelp" ble den litt for tynn/ "crisp" i mine ører!
Dermed begynte jakten på en pre til denne, som er en integrert, men med mulighet for å koble opp en pre!? Jeg fant en til slutt, men denne var i et sett: 8000C + 8000D(pre & power), nyoverhalt i 2021! 2 eiere fra ny i 1998, og kun solgt fordi eier 2 gikk over til hodetelefoner! Ellers ser - og høres - disse ut til å være i "mint condition"!
I medfølgende brosjyre viste det seg at forsterkeren(8000P) er på over 100w 8ohm, dual - mono konfigurasjon, både MM og MC innganger etc! Meget god lyd i mine ører etter å ha prøvd dem på to sett fra Dali!
Så, etter den lengste innledning i HFS' historie, kommer endelig det jeg lurer på:
1) Er det noen her inne som har kjennskap til dette "forsterkerparet",evt er det noe jeg bør passe på/være obs på?
2) Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en Audiolab 8000CDM - eksisterer de lenger? Kunne vært artig med en cd - spiller som passer til resten av oppsettet
Tusen takk til de som giddet å lese innlegget!
Mva ToreP

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Antall liker
10.518
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Supert sett, som jeg eide en god stund selv for mange år siden. Har ikke hørt at det er noe man skal være spesielt obs på, annet enn å passe på å bruke det jevnlig og nyte lyden.

8000CDM må du evt. finne på bruktmarkedet, enten her eller i UK. eBay.co.uk for eksempel.

ToreP

Musikkinteressert
Ble medlem
01.05.2021
Antall liker
3.072
Sted
Trondheim
Mange takk for svarene, JMM!🙂
Hvilke høyttalere brukte du på settet? Er nysgjerrig på passende høyttalere, så andres erfaring er gull verdt for meg! (Er en gammel Dali-gubbe😁)
Mvh Tore

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Antall liker
10.518
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Jeg brukte et par Living Voice Auditorium Avatar. Funka helt utmerket.

P

parafinoksen

Gjest
Åssen har du satt opp høyttalerne dine, @ToreP? Du vet det sikkert, men bare sånn i tilfelle så kan du øke og redusere fylden alt ettersom ved å flytte høyttalerne henholdsvis mot og fra hverandre (sideveis) og selvfølgelig nærmere bakvegg for mer bass. Hvis du har toe-in rett på ørene, kan jo det også bli litt «for mye tran». Er ikke sikkert du trenger tonekontroller.

ToreP

Musikkinteressert
Ble medlem
01.05.2021
Antall liker
3.072
Sted
Trondheim
Beklager sen respons, parafinoksen! Her i heimen holder vi på med "å ordne opp" i et dødsbo, og herregud det tar tid og krefter!🤔
Til saken! Jeg er en sentimental gjøk som fikk tak i et par gamle B&O P 45 høyttalere i mint condition for 3 år siden. Disse må henge på vegg, noe de gjør, og som jeg gjerne vil ha som hovedhøyttalere i et vintage-oppsett. Disse har 2x6,5" basser + mellomtone og diskant. Både mellomtone og diskant er, i mine ører, gode/vellydende, men bass er det dessverre mindre av! Med Audiolab 6200A uten tonekontroller, er det ingen muligheter for justeringer av lyden! Strykekvartetter, fløytemusikk etc er alldeles nydelig på dette oppsettet, men tror/håper at "ny" gammel - forsterker med pre m.tonekontroller kan gjøre underverker! Videre har jeg kjøpt et par små Dali-høyttalere til B-utgangene og en liten sub som er underveis fra Oslo. Dali'ene skal stå på benken, så disse kan jeg justere!
Laaaangt, kjedelig svar fra meg, men "inputs" fra dere er viktige i den evige jakten på bedre lyd!
Mvh Tore

ToreP

Musikkinteressert
Ble medlem
01.05.2021
Antall liker
3.072
Sted
Trondheim
Nytt spørsmål i "Audiolab-serien"!🙂
Audiolab 8000c har to pre-out utganger - en til 8000p og en til.
- Vil det være mulig å bruke en rca-split fra denne pre-out'en og dermed få en sub koblet til høyre kanal og en til venstre kanal? (altså split 1 - 2 rca plugger)
Har fått kjøpt to Jamo sub 800, og disse har kun en(to?) linjeinngang(er) hver(right + left)!
(Dessverre vet jeg ikke om right og left inngangene regnes som en eller to!)🤔
Mvh Tore

erikm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.01.2005
Antall liker
76
Torget vurderinger
1
Supert sett, som jeg eide en god stund selv for mange år siden. Har ikke hørt at det er noe man skal være spesielt obs på, annet enn å passe på å bruke det jevnlig og nyte lyden.

8000CDM må du evt. finne på bruktmarkedet, enten her eller i UK. eBay.co.uk for eksempel.
Merk at det ikke er en cdspiller, men ett drivverk.

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
ToreP: Virker som om iallefall effekten her er av nyere, kinesiskprodusert type..det er isåfall bra. Forforsterkeren er nok også det, men sjekk bakpå for sikkerhets skyld. Utgangen du refererer til er beregnet på effektforsterker, slik at du kan biampe. Og det er også bra. Ad CD..GLEM CDM, og prøv heller å finne en førstegenerasjons MDAC. Den kobler du så en Audiolab 6000CDT på😊

ToreP

Musikkinteressert
Ble medlem
01.05.2021
Antall liker
3.072
Sted
Trondheim
Jeg vet ikke om 8000p er laget i Kina eller ikke, men begge(både 8000c og p) er kjøpt nye i 1998! Meget god lyd fra dette settet, forresten!
Tore

ToreP

Musikkinteressert
Ble medlem
01.05.2021
Antall liker
3.072
Sted
Trondheim
Hjertelig takk, @JMM!🙂Du kjenner jo oppsettet, og dette har jeg grublet på en stund!
Poenget med 2 små sub'er, bygger på egenerfaring med Audiolab 8200A! En "klokkeklar" formidler av flott lyd, men etter en tid kom følelsen av "blodfattighet" sigende inn "i mine ører"! Da jeg så fikk tak i 8000C + P, ble jeg lettere forbløffet over lydforskjellen mellom 8200a og 8000c + d! I de sistnevnte er det både dybde og klang!
Sub'ene skal være litt drahjelp når jeg spiller orgelmusikk etc. Må nok skaffe meg et par gulvstående høyttalere - de jeg har duger nok ikke!🤔
Tore

ToreP

Musikkinteressert
Ble medlem
01.05.2021
Antall liker
3.072
Sted
Trondheim
Jeg har innimellom, dessverre, en egen evne til "å surre" med tall og numre av alle typer!☹
Oppdaget nå at jeg har gjort en kjempebrøler oppi tråden ved å si at jeg har en Audiolab 6200 - den eksisterer ikke!(men 6300 finnes)
Det riktige er at jeg har en 8200A!(arvtager til 8000A) Beklager!
Tore

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
ToreP: Nykjøpt i 1998 betyr Made in China, det står bakpå. Men 1988, det er UK-produsert. Sistnevnte har ord på seg for å være ustabile, og det var en av grunnene til selskapets første konkurs. Oppkjøpt av IAG fra TAG McLaren, nylansert i 1998-99. Med produksjon siden det i Kina.. RoDa her testet det for Fidelity en gang. Kom til mye av de samme konklusjonene som meg..Samme Philip Swift som grunnla Audiolab leder idag Spendor. Forforsterkeren din ville forresten vært en 8000Q- ikke C- om den var kinesiskprodusert.

ToreP

Musikkinteressert
Ble medlem
01.05.2021
Antall liker
3.072
Sted
Trondheim
Nei, har du sett på makan!! På kjøpspapirene som fulgte med 8000 C og P står det 1988, ikke-98 som både kona og jeg har lest! Ved hjelp av forstørrelsesglass ser vi begge nå at det første 8-tallet var "slurvete" skrevet og ser ut som et 9-tall!😀
Enda bedre - på papirene fra "full overhaling" november 2021 står det tydelig produksjonsår 1988! Kjempebra! Da vet vi at vi har "the real thing"! Lyden er meget god og med større "fylde" enn 8200A som heretter skal ta seg av TV, video og DVD avspilling!
Ellers fulgte det med brosjyre over Audiolab 8000A, 8000C og 8000P - intet annet! De andre i serien var sikkert ikke "oppfunnet" ved trykking av brosjyren!😅
Det er vel heller ikke vanlig at en eier som finner ut at anlegget er 10 år eldre enn antatt, blir hoppende glad, men det er kona & jeg! Tenk et anlegg på 34 år som lyder helt fantastisk, og jeg ikke har behov for å justere ved å bruke tonekontrollene på pre.amp(8000C)! Lyden er akkurat som jeg vil ha den!😁
Denne fortjener bedre høyttalere en de jeg har nå - noen idéer/forslag?
Tore

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
ToreP: MADE IN ENGLAND. I Huntingdon, Cambridgeshire. Da var merket fem år gammelt. Og Celine Dion vant ESC i Dublin, for Sveits. Dali kanhende blir for tungdrevent da. Men hadde de vært kinesiskproduserte…rett opp i hierarkiet der, og en ekstra effektforsterker, så hadde du vært i mål. Forøvrig et alternativ som ville passa 8200A som honning i en bikube. Og endra signaturen til en anelse varmere enn integrerten aleine. Samtidig som forforsterkerdelen deri faktisk er bedre. Men, men…
Vil du ha noe mer lettdrevent, prøv nye Spendor, Focal eller Neat😊 Disse tre må dog jobbes noe mer med for å få til. Og går du for Focal, evt bedre Dali monitor, krymp gjerne størrelsen, gå opp i kvalitet, lån deg en kinesisk hundrewatter og prøv..sammen med sekstiwatteren du allerede har❤ LOAD er alternativet du bruker dersom du har EN eller TO utganger, og ønsker TO, TRE ELLER FIRE hundrewattsblokker . Engelske Labs har også et noget annet gain setup enn de nyere..

Sist redigert:

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
279
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Nytt spørsmål i "Audiolab-serien"!🙂
Audiolab 8000c har to pre-out utganger - en til 8000p og en til.
- Vil det være mulig å bruke en rca-split fra denne pre-out'en og dermed få en sub koblet til høyre kanal og en til venstre kanal? (altså split 1 - 2 rca plugger)
Har fått kjøpt to Jamo sub 800, og disse har kun en(to?) linjeinngang(er) hver(right + left)!
(Dessverre vet jeg ikke om right og left inngangene regnes som en eller to!)🤔
Mvh Tore
Hei
På 8000C er pre-out splittet innvendig , så de to utgangene er identiske og er dermed i parallell.
Du behøver derfor ikke utvendig split, men kan koble dine sub'er rett på f.eks Pre Amp Output 2.

Det samme gjelder forøvrig på 8000P, hvor du forsåvidt kan bruke "Load" til å drive dine subwoofere med samme resultat.
Mvh

Sist redigert:

ToreP

Musikkinteressert
Ble medlem
01.05.2021
Antall liker
3.072
Sted
Trondheim
Takk for gode svar, @Vidar P ! Kan bare slutte meg til gutta over her - kjempeartig å se deg tilbake på HFS!😀 Har lest dine innlegg om hifi, klassisk musikk etc med stor glede opp gjennom årene! Flott!
ToreP

ToreP

Musikkinteressert
Ble medlem
01.05.2021
Antall liker
3.072
Sted
Trondheim
Se der, ja! Nå har jeg sannelig fått meg en Audiolab 8000DAC fra Drammensområdet! Nå mangler jeg bare en Audiolab 8000CDM, så er "grunnpakken" til mitt oppsett i boks!😀
Har vært inne på Ebay, Finn, Brukten etc, men enten ser spillerne ut som vrak, eller hele opplegget virker noe "tvilsomt"! Så hvis noen kunne sette meg på sporet etter en slik cd-transport, vil jeg bli en glad "vintage fantast"! En ting er helt sikker(i mine ører): Audiolab 8000 lyder veldig godt!🥰
Mvh ToreP

ToreP

Musikkinteressert
Ble medlem
01.05.2021
Antall liker
3.072
Sted
Trondheim
Du har så rett,@JMM, men tror du at jeg trenger det? A.8000C har riaa-trinn for både MM og MC! Ah - blinker'n!😅
Men takk for tipset - det riaa-trinnet virket både "forseggjort" og fremtidsrettet!
Hvis du vet om et, så finnes det ihvertfall en kjøper i "bartebyen"!😇
Mvh ToreP

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
ToreP: Du har fått med deg Audiolab 6000CDT, og hvilke utrolige resultater den leverer? Så etterspurt er den, at fabrikken ikke kan levere nok. Pris? 6000 kr. Jeg har faktisk den selv, og den blir. RIAAen der finner du i UK. HVIS du er heldig. Men akkurat den har vært gjenstand for svindel. Fant en jeg trodde var reko i Sverige..tapte hele beløpet. Og gjør ALDRI det igjen.🤢😡 Selger var en brite som utga seg for å være ex-pat spanjol, bosatt i Skåne..
www.stereofil.no
www.audiolab.co.uk

Sist redigert:

ToreP

Musikkinteressert
Ble medlem
01.05.2021
Antall liker
3.072
Sted
Trondheim
Takk for svaret, @ Auditor! Fikk "napp" på en Audiolab 8200CD for et par dager siden på Finn! Mannen som solgte ville lytte til spilleren før han sa ok, for så å sende den til meg! Dessverre fikk jeg svar fra mannen, som var tydelig lei seg, at under prøving fikk han en slags "skrapelyd" som kom fra drevet! Lyden var( I hans ører) så plagsom at han "trakk den tilbake", ville ikke selge noe som ikke var 100%! Ærlighet er en dyd, men fanden så skuffet jeg ble!☹
Men de 8000CDM som jeg har sett rundt om, er enten brukt som "punchingballs" eller selgere overhode ikke vil vise dem frem! Tvilsomme greier!
Mvh ToreP

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
ToreP: Synd..hadde du fått tak i den, for så å bruke den etter kunstens regler, lå de eldre delene ute, og du måtte jobbe mer med TV-lyd. CDM er også et steinalderverk. Men en 6000 CDT er faktisk god nok til å brukes i et millionanlegg. Kun partnerne dens setter begrensningen. De, og det ar den dessverre ikke har AES/EBU utgang. Sier fra om frua skal gå opp et hakk i forsterkeri…da selger hu sin 8200 CD til fordel for samme CDT.

ToreP

Musikkinteressert
Ble medlem
01.05.2021
Antall liker
3.072
Sted
Trondheim
"Ja, ja - og sånn går no dagen", som de litt eldre sa i min barndom! Har dessverre ikke satt noen 8000cdm eller 8200cdt til salgs så langt! Men jeg har også lagt merke til et drivverk fra Cambridge Audio - CXC v2, som jeg kanskje kan bruke til Audiolab-settet! De produseres den dag i dag, og selges hos bla Soundgarden for kr 7990,-!
Skal uansett bruke dette som et slags "øvingsprosjekt" - har aldri eid verken en DAC eller en effektforsterker med pre tidligere! Alt dette er helt nytt for meg, men "kjempeartig"! Begynner snart å føle meg som en 40 - 50åring igjen!😅
Siste innkjøp til oppsett er en Denon DRS-610 kassettspiller, som jeg håper å ha i hus før påske.
Tore

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Antall liker
10.518
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Null erfaring med drivverket, men streameren CXN V2 i samme serie er helt ypperlig på alle måter. Ikke helt clash med tanke på utseende heller.

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
44.226
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
"Ja, ja - og sånn går no dagen", som de litt eldre sa i min barndom! Har dessverre ikke satt noen 8000cdm eller 8200cdt til salgs så langt! Men jeg har også lagt merke til et drivverk fra Cambridge Audio - CXC v2, som jeg kanskje kan bruke til Audiolab-settet! De produseres den dag i dag, og selges hos bla Soundgarden for kr 7990,-!
Skal uansett bruke dette som et slags "øvingsprosjekt" - har aldri eid verken en DAC eller en effektforsterker med pre tidligere! Alt dette er helt nytt for meg, men "kjempeartig"! Begynner snart å føle meg som en 40 - 50åring igjen!😅
Siste innkjøp til oppsett er en Denon DRS-610 kassettspiller, som jeg håper å ha i hus før påske.
Tore
Nydelig bånd spiller du har skaffet deg :) Gratulerer med det.
Dette begynner å bli veldig bra Tore

mvh

ToreP

Musikkinteressert
Ble medlem
01.05.2021
Antall liker
3.072
Sted
Trondheim
Flott, JMM!🙂 Det ante meg i utgangspunktet at det kom til å bli vanskelig å "stable et samlet&originalt Audiolab-sett på bena", men lysten til å prøve var sterk! Og som du skrev tidligere - lyden er meget god/behagelig! Skal sjekke ut CXN V2 - kanskje det blir det rette for meg! Kommer tilbake med mer etterhvert!
Tore

ToreP

Musikkinteressert
Ble medlem
01.05.2021
Antall liker
3.072
Sted
Trondheim
Takk skal du ha, @motoren!😀Som vi to har snakket om før, så kommer man ikke videre uten å prøve(og gjerne feile)! Poenget er å ikke gjøre som jeg har gjort alt for lenge, nemlig å holde meg kun til det gamle & trygge! Jeg er "råtten" når det gjelder data etc, men hvorfor pokker ikke "stikke tåa i vannet" og prøve litt før jeg blir alt for gammel!
Derfor ville jeg prøve pre + power, DAC med CD - transport osv! Da kan man lære av egne erfaringer!
Tore

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
44.226
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Takk skal du ha, @motoren!😀Som vi to har snakket om før, så kommer man ikke videre uten å prøve(og gjerne feile)! Poenget er å ikke gjøre som jeg har gjort alt for lenge, nemlig å holde meg kun til det gamle & trygge! Jeg er "råtten" når det gjelder data etc, men hvorfor pokker ikke "stikke tåa i vannet" og prøve litt før jeg blir alt for gammel!
Derfor ville jeg prøve pre + power, DAC med CD - transport osv! Da kan man lære av egne erfaringer!
Tore
Det er helt sant :) Mange ganger er det veien til målet som er moro og lærerikt

mvh

ToreP

Musikkinteressert
Ble medlem
01.05.2021
Antall liker
3.072
Sted
Trondheim
Da er en Denon DRS - 610 prøvekjørt på Audiolab settet! I mine, ikke helt unge ører, høres det meget greit ut! Har prøvd 5 kassetter med forskjellige musikksjangere så langt, og det hele virker meget lovende!
Det jeg skulle nevnt først, kommer nå! På ren impuls kjøpte jeg et par Dali Zensor 3 på Finn! Disse overrasket meg stort mht både klang og dybde! Til å være hylle/stativhøyttalere, gir de i mine ører "valutta for pengene"! De har en "luftig" topp og uten å bli "skingrende" ved lyse toner med litt høyt volum på forsterkeren!(beklager min totale mangel på "blomsterspråk")!
På bass-siden er de bare utrolig gode, gitt størrelsen! Med Audiolab 8000P + C fylte de stua her med mer enn nok både klang og kraft! Bassen virker fastere og mer kontrollert enn det mine gulvstående Dali Oberon 5 greier å produsere! Sistnevnte har 2stk 5.25" basser, mens Zensor har en 7"er!
Hvorom allting er; vi(kona og jeg) prøvde høyttalere og anlegg i 9 timer onsdag ettermiddag, kveld og til kl 0200 natt til torsdag! Prøvde alt mulig av musikk, og vi likte stort sett alt! Lyttetretthet kjente vi ikke noe til!
Ha en fortsatt god påske til den/de som måtte lese dette!
Tore

oal

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.11.2007
Antall liker
2.037
Torget vurderinger
3
Da er en Denon DRS - 610 prøvekjørt på Audiolab settet! I mine, ikke helt unge ører, høres det meget greit ut! Har prøvd 5 kassetter med forskjellige musikksjangere så langt, og det hele virker meget lovende!
Det jeg skulle nevnt først, kommer nå! På ren impuls kjøpte jeg et par Dali Zensor 3 på Finn! Disse overrasket meg stort mht både klang og dybde! Til å være hylle/stativhøyttalere, gir de i mine ører "valutta for pengene"! De har en "luftig" topp og uten å bli "skingrende" ved lyse toner med litt høyt volum på forsterkeren!(beklager min totale mangel på "blomsterspråk")!
På bass-siden er de bare utrolig gode, gitt størrelsen! Med Audiolab 8000P + C fylte de stua her med mer enn nok både klang og kraft! Bassen virker fastere og mer kontrollert enn det mine gulvstående Dali Oberon 5 greier å produsere! Sistnevnte har 2stk 5.25" basser, mens Zensor har en 7"er!
Hvorom allting er; vi(kona og jeg) prøvde høyttalere og anlegg i 9 timer onsdag ettermiddag, kveld og til kl 0200 natt til torsdag! Prøvde alt mulig av musikk, og vi likte stort sett alt! Lyttetretthet kjente vi ikke noe til!
Ha en fortsatt god påske til den/de som måtte lese dette!
Tore
Herlig tråd dette!! Som er veldig trivelig å lese!!☀

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
44.226
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Her må en bare si seg enig med siste talere, moro tråd Tore og grattis med ny spiller :)
Nyt dagene

mvh

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
ToreP: Burde funke, det der…Overskudd, kontroll og balanse i relativt skjønn forening. Det resultatet har du pga lett last, greit med reserver, lite vreng/forsyningsstress og få elementer. I liten kasse. På toppen av det, en utmerket systemsynergi mellom Dali og Audiolab. Stabiliser med 60 cm, sandfylte, tunge og stabile stativer på gode spikes, så blir det enda bedre.

Sist redigert:

ToreP

Musikkinteressert
Ble medlem
01.05.2021
Antall liker
3.072
Sted
Trondheim
Takk for positiv respons, karer! Pussig dette; jeg skulle jo i utgangspunktet bare spørre om noen kjente til Audiolab, og hva de syntes om merket!🙂
Jeg har i noen tid prøvd å finne et drivverk til min noe alderdommelige 8000DAC. Gjerne en 8000CDM, men lite å finne på markedet! De fleste jeg har sett bærer tydelig preg av alderen, mens andre selges som rep.objekter!
Og når et drivverk har 30+ år "på baken", vil det vel være vel optimistisk å tro at det skal være "lytefritt" - eller i mint condition!🤣
Dermed begynte jeg å se meg om etter nyere drivverk som kunne gjøre jobben. Først leste jeg om Cambridge Audio - CXC v2 som fikk god omtale rundt om! Det er jo vakkert å se på, men ville ikke passe noe særlig sammen med de firkantede boksene fra Audiolab! Dessuten leveres de kun sølvfarget, så vidt jeg skjønte, på Soundgarden. Mine "bokser" er svarte!
Men "undrenes tid" er enda ikke over! Da jeg satt og bladde på nettet, kom jeg over et firma i Oslo som heter Stereofil (Grensen 9). De selger et drivverk som heter Audiolab 6000CDT og som kan leveres i både sort og sølvfarget utgave!
Siden det er påske er butikken stengt, men jeg har sendt dem en mail om at jeg gjerne vil kjøpe denne så snart påsken er over!
Etter målene å dømme, vil den passe rett inn i anlegget! Og da er det bare å smøre seg med tålmodighet - "den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves"!
Tore

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
44.226
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Takk for positiv respons, karer! Pussig dette; jeg skulle jo i utgangspunktet bare spørre om noen kjente til Audiolab, og hva de syntes om merket!🙂
Jeg har i noen tid prøvd å finne et drivverk til min noe alderdommelige 8000DAC. Gjerne en 8000CDM, men lite å finne på markedet! De fleste jeg har sett bærer tydelig preg av alderen, mens andre selges som rep.objekter!
Og når et drivverk har 30+ år "på baken", vil det vel være vel optimistisk å tro at det skal være "lytefritt" - eller i mint condition!🤣
Dermed begynte jeg å se meg om etter nyere drivverk som kunne gjøre jobben. Først leste jeg om Cambridge Audio - CXC v2 som fikk god omtale rundt om! Det er jo vakkert å se på, men ville ikke passe noe særlig sammen med de firkantede boksene fra Audiolab! Dessuten leveres de kun sølvfarget, så vidt jeg skjønte, på Soundgarden. Mine "bokser" er svarte!
Men "undrenes tid" er enda ikke over! Da jeg satt og bladde på nettet, kom jeg over et firma i Oslo som heter Stereofil (Grensen 9). De selger et drivverk som heter Audiolab 6000CDT og som kan leveres i både sort og sølvfarget utgave!
Siden det er påske er butikken stengt, men jeg har sendt dem en mail om at jeg gjerne vil kjøpe denne så snart påsken er over!
Etter målene å dømme, vil den passe rett inn i anlegget! Og da er det bare å smøre seg med tålmodighet - "den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves"!
Tore
Det hørtes ut som en god plan Tore :) ikke så ille dyrt heller

mvh

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
ToreP: Den er det naturlige valg. Og hvert eneste positive ord skrevet derom er mer enn fortjent. Tipper det for eksempel nærmer seg tjue sånne i bruk her inne. Inklusive hos meg😊

Topp Bunn