Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Hei folkens.

    Kan nåken av dykk som har DAC 20 kortet hjelpe til med litt info?

    Eg har eit problem. :( Da eg kjører både PS3 og SB Duet på dette kortet så er det problemer når ein skal bytte f.e.k.s frå SB til PS3. SB,en vil liksom ikkje slutte å sende ut signal sjølv om eg stoppar den.. Må fjerne strømmen på SB og slå av/på forsterkeren for å få kontakt med PS3 og visa versa andre vegen.

    Virker som kildene roter det til for kvarandre.

    Skulle vore ein bryter der man bytter mellom optisk og coax. :(

    TAF
     
    E

    eet179

    Gjest
    Gratulerer musicus,
    kjøpte en E-530 for noen år siden, har snust lenge på CD-spiller fra samme leverandør. Det ble DP500 for en uke siden.
    musicus skrev:
    Får melde meg inn i denne klubben og, med disse nybestillte komponentene er man igjen Accuphase eier, forrige gangen var det E306V & DP65V som var alternativet, nu er det disse ventende.

    Accuphase E550 m/AD20


    og denne skal ta seg av cdéne...

    Accuphase DP500


    Spennende tider i vente igjen :D

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    eet179 skrev:
    Gratulerer musicus,
    kjøpte en E-530 for noen år siden, har snust lenge på CD-spiller fra samme leverandør. Det ble DP500 for en uke siden.
    musicus skrev:
    Får melde meg inn i denne klubben og, med disse nybestillte komponentene er man igjen Accuphase eier, forrige gangen var det E306V & DP65V som var alternativet, nu er det disse ventende.

    Accuphase E550 m/AD20


    og denne skal ta seg av cdéne...

    Accuphase DP500


    Spennende tider i vente igjen :D

    mvh
    Spennende eet179, hvilke høyttalere har du? kanskje unødvendig å spørre om du er fornøyd med kombinasjonen, men pro´s og con´s finns de? ;)

    mvh
     
    E

    eet179

    Gjest
    Ble hekta på Acc. for mange år siden, så/hørte de sammen med Luxman på en messe i Studentersamfunnet i Trondheim på slutten av 70-tallet.
    Det er ikke mye å utsette, syntes forsterkeren var noe tung tidligere. Fikk et voldsomt løft med den nye CD-spilleren. Har krampeaktig holdt på mine ProAc SC ONE, etter test i Stereophile i 98., og etter å ha hørt de med rørforsterker samme år. Synes de imponerer fremdeles. Planlegger skifte etterhvert-
     
    M

    musicus

    Gjest
    eet179 skrev:
    Ble hekta på Acc. for mange år siden, så/hørte de sammen med Luxman på en messe i Studentersamfunnet i Trondheim på slutten av 70-tallet.
    Det er ikke mye å utsette, syntes forsterkeren var noe tung tidligere. Fikk et voldsomt løft med den nye CD-spilleren. Har krampeaktig holdt på mine ProAc SC ONE, etter test i Stereophile i 98., og etter å ha hørt de med rørforsterker samme år. Synes de imponerer fremdeles. Planlegger skifte etterhvert-
    Der ser man, gammel hifi kjærlighet ruster visstnok ikke :) har ikke hørt komboen din men har hørt de forskjellige komponentene hver for seg, høy kvalitet på allt sammen.

    mvh
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    wizard skrev:
    Takker Wizard! Du kommer meg alltid i forkjøpet! Jeg sjekker www.accuphase.com/pdf nesten hver dag.

    Det var en ting jeg var spesielt interessert i og det var om den lagret gain osv. settingene for de forskjellige inngangene og det gjør den! Det er utrolig bra for jeg har nemlig tenkt å kjøpe meg en platespiller til. Litt rart at du ikke kan velge last kapasitans for MM. Det er jo ganske vanlig på high-end forsterkere. Dette er et av de produktene som vi Accuphase tilhengere bare må ha! Tilsvarende hvis de kommer med klasse-A monoblokker uten VU-metre; da kjøper jeg uansett pris. Men det er vel lite tenkelig at de kommer.

    mvh,
    OS
     

    camper

    Medlem
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    22
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    7
    OS skrev:
    wizard skrev:
    Takker Wizard! Du kommer meg alltid i forkjøpet! Jeg sjekker www.accuphase.com/pdf nesten hver dag.

    Det var en ting jeg var spesielt interessert i og det var om den lagret gain osv. settingene for de forskjellige inngangene og det gjør den! Det er utrolig bra for jeg har nemlig tenkt å kjøpe meg en platespiller til. Litt rart at du ikke kan velge last kapasitans for MM. Det er jo ganske vanlig på high-end forsterkere. Dette er et av de produktene som vi Accuphase tilhengere bare må ha! Tilsvarende hvis de kommer med klasse-A monoblokker uten VU-metre; da kjøper jeg uansett pris. Men det er vel lite tenkelig at de kommer.

    mvh,
    OS


    Heisan folkens.

    Kan noen forklare meg forskjellen på ad-2800 og denne nye platespillerforsterkeren?
    På forhånd takk.

    mvh

    camper
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    camper skrev:
    Heisan folkens.

    Kan noen forklare meg forskjellen på ad-2800 og denne nye platespillerforsterkeren?
    På forhånd takk.

    mvh

    camper
    Heisann,

    Accuphase pleier å være sparsommelige med data på plugg-inn modulene sine men ut fra det jeg har sett så er nok C-27 er i en helt annen liga. Bla har den to separate strømforsyninger; en for hver kanal mens AD-2800 (og AD-2810 som siste versjon heter) får strøm fra forforsterkeren den er plugget inn i. C-27 har også separate MC- og MM-forsterkere mens i AD-2800 er det bare inngangstrinnet på forsterkeren som er forskjellig.

    mvh,
    OS
     

    Janils

    Medlem
    Ble medlem
    10.01.2005
    Innlegg
    11
    Antall liker
    0
    Endelig et nyt spændende produkt fra Accuphase til os der holder af dette mærke.

    Men - desværre - de har ikke lært det! Lige som AD 2800/2810 kører de med aktiv RIAA korrektion i modkoblingssløjfen. Jeg har endnu ikke hørt en RIAA hvor det har været en fordel. Jo, det giver lavere støj, men lyden blive hård og lidt steril opefter - der mangler den sidste luft og frigjorthed.

    Jeg mistænker Accuphase teknikerne for at være mere til at måle og se på specs end at lytte! Accuphase gør jo heller ikke nogen pladespillere eller pickupper (lang tid siden).

    Jeg skal dog helt afgjort lytte lidt til C-27. Den MÅ da være bedre end min AD-2800 (Monteret i C2400). Jeg har faktisk hørt en del RIAA-forstærkere som er bedre end AD-2800 ... Ja, vel er de dyre, men ikke vildt dyre.

    Her lige et billede af mit Accuphase set-up (boxen på toppen af C2400 er en rør-RIAA).

     
    M

    musicus

    Gjest
    OS skrev:
    wizard skrev:
    Tilsvarende hvis de kommer med klasse-A monoblokker uten VU-metre; da kjøper jeg uansett pris. Men det er vel lite tenkelig at de kommer.

    mvh,
    OS
    Tilgi min uvitenhet her, men hva er "feil" med VU metre? synes å minnes å ha lest at det var noen venner av deg som synes noe om de, men jeg våger meg nesten på at man ikke skjønner Accuphase,(aksepterer og respekterer sef at ikke designet faller alle i smak) VU metrene er jo halve designet og finishen...Accuphase med bare digitale siffre i front har ikke samme apell, deres nye teknologi i klassisk design "er" jo Accuphase, imo ;) :) ....

    mvh
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    musicus skrev:
    OS skrev:
    wizard skrev:
    Tilsvarende hvis de kommer med klasse-A monoblokker uten VU-metre; da kjøper jeg uansett pris. Men det er vel lite tenkelig at de kommer.

    mvh,
    OS
    Tilgi min uvitenhet her, men hva er "feil" med VU metre? synes å minnes å ha lest at det var noen venner av deg som synes noe om de, men jeg våger meg nesten på at man ikke skjønner Accuphase,(aksepterer og respekterer sef at ikke designet faller alle i smak) VU metrene er jo halve designet og finishen...Accuphase med bare digitale siffre i front har ikke samme apell, deres nye teknologi i klassisk design "er" jo Accuphase, imo ;) :) ....

    mvh
    Det er ikke noe "feil" med VU metre så vidt jeg vet men jeg kunne tenke meg et par monoforsterkere med Accuphase lyden men som har et enkelt ytre uten VU metre. Det er ikke værre enn det. Og jeg er enig med deg at A-60 ikke er noe bedre. Når dette er sagt er jo VU metrene Accuphase's varemerke så de kommer nok aldri til å lage en forsterker uten dem.

    mvh,
    OS
     
    M

    musicus

    Gjest
    OS skrev:
    musicus skrev:
    OS skrev:
    wizard skrev:
    Tilsvarende hvis de kommer med klasse-A monoblokker uten VU-metre; da kjøper jeg uansett pris. Men det er vel lite tenkelig at de kommer.

    mvh,
    OS
    Tilgi min uvitenhet her, men hva er "feil" med VU metre? synes å minnes å ha lest at det var noen venner av deg som synes noe om de, men jeg våger meg nesten på at man ikke skjønner Accuphase,(aksepterer og respekterer sef at ikke designet faller alle i smak) VU metrene er jo halve designet og finishen...Accuphase med bare digitale siffre i front har ikke samme apell, deres nye teknologi i klassisk design "er" jo Accuphase, imo ;) :) ....

    mvh
    Når dette er sagt er jo VU metrene Accuphase's varemerke så de kommer nok aldri til å lage en forsterker uten dem.

    mvh,
    OS
    Takker for svar, ble litt fundersam en stund der, de (VU) er vel litt som med Mercedes og stjerna eller Rolls Royce og den lille damen på fronten, kanskje noe utgått, men du verden for ett varemerke, blir lissom ikke helt det samme uten, ellers er man jo selvsagt enig i at tycket på design er delt, f.eks i siste HiFi+ (#62) der den minste integrerte omtales, der faller det også noen kommentarer om utseendet innledningsvis, men det er prstandaen som imponerer og omtales, slik det skal være ;) ....

    mvh
     

    camper

    Medlem
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    22
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    7
    musicus skrev:
    OS skrev:
    musicus skrev:
    OS skrev:
    wizard skrev:
    Tilsvarende hvis de kommer med klasse-A monoblokker uten VU-metre; da kjøper jeg uansett pris. Men det er vel lite tenkelig at de kommer.

    mvh,
    OS
    Tilgi min uvitenhet her, men hva er "feil" med VU metre? synes å minnes å ha lest at det var noen venner av deg som synes noe om de, men jeg våger meg nesten på at man ikke skjønner Accuphase,(aksepterer og respekterer sef at ikke designet faller alle i smak) VU metrene er jo halve designet og finishen...Accuphase med bare digitale siffre i front har ikke samme apell, deres nye teknologi i klassisk design "er" jo Accuphase, imo ;) :) ....

    mvh
    Når dette er sagt er jo VU metrene Accuphase's varemerke så de kommer nok aldri til å lage en forsterker uten dem.

    mvh,
    OS
    Takker for svar, ble litt fundersam en stund der, de (VU) er vel litt som med Mercedes og stjerna eller Rolls Royce og den lille damen på fronten, kanskje noe utgått, men du verden for ett varemerke, blir lissom ikke helt det samme uten, ellers er man jo selvsagt enig i at tycket på design er delt, f.eks i siste HiFi+ (#62) der den minste integrerte omtales, der faller det også noen kommentarer om utseendet innledningsvis, men det er prstandaen som imponerer og omtales, slik det skal være ;) ....

    mvh

    Hei alle Accuphasevenner.

    Min facinasjon for dette merket er jo tuftet på hva slags musikkglede jeg opplever.
    Men mitt første møte med Accuphase var på oppfordring og dreide seg ikke om utseendet som lokket.
    Etterhvert som jeg snuste mer og mer på Accuphase ble utseendet en del av helheten som tiltaler meg så sterkt.
    Spesiellt det som befinner seg under "huven" er jo særs lækkert, velproposjonert og velkomponert.
    Alt fra skrifttypen som er brukt i produktnavnet gravert inn i metallet på forsiden, til grønnfargen som er brukt i displayet skaper et velvære som sirkulerer i kroppen. På min A-45 er til og med strukturen på metallfinishen på kjøleribbene meget behagelige å berøre. Dette er subjektive opplevelser som for meg øker eiegleden. Jeg koser meg med mine Accuphaseprodukter, og føler en tilfredshet utover dette som har med musikken å gjøre.
    Når det gjelder musikken har jeg bare en ting å si: jeg lytter til den så ofte jeg kan. Klisjeer som at musikksamlingen har fått nytt innhold vet alle på disse sidene ikke er en klisje.

    mvh
    Camper
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.025
    Antall liker
    8.228
    Torget vurderinger
    1
    OS skrev:
    Voff skrev:
    wizard skrev:
    Bilder av C-27
    Noen som vet hva denne kommer til å koste?
    Se innlegget mitt fra 3. oktober ovenfor.

    mvh,
    OS

    Jaha! Sånn bortimot 40.000kr altså. Omtrent som forventet. Er ute etter en (ultimat) RIAA som jeg skal ha en stund; fortrinnsvis resten av livet. Har peila meg inn på ARC PH-5; den har jeg hørt. Må si at min erfaring tilsier at RIAA'er er den forsterkerkomponenten det er størst hørbare forskjeller på. En svært viktig komponent; alt for ofte undervurdert!
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Voff skrev:
    Har peila meg inn på ARC PH-5; den har jeg hørt. Må si at min erfaring tilsier at RIAA'er er den forsterkerkomponenten det er størst hørbare forskjeller på. En svært viktig komponent; alt for ofte undervurdert!
    Hvordan likte du ARC PH-5 da? Den har vel rør så da vil jeg tro den suser en del i forhold til Accuphase. Et annet minus med ARC er at den har fast forsterkning mens Accuphase har 2 for MM og 2 for MC. Jeg syns faktisk 2 gainsettinger er for lite også.

    mvh,
    OS
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.025
    Antall liker
    8.228
    Torget vurderinger
    1
    OS skrev:
    Hvordan likte du ARC PH-5 da? Den har vel rør så da vil jeg tro den suser en del i forhold til Accuphase. Et annet minus med ARC er at den har fast forsterkning mens Accuphase har 2 for MM og 2 for MC. Jeg syns faktisk 2 gainsettinger er for lite også.

    mvh,
    OS

    PH-5 har jeg hatt hjemme og prøvd. Den er helt formidabel og transformerer platesamlinga. En fantastisk åpenhet, detaljeringsevne og luft samt romklang. Det er utrolig hva en utrolig god RIAA kan gjøre. For meg framstod den som totalt tyst. Når det gjelder gain og sånt hadde jeg ingen problemer. Har ikke planer om å eksperimentere mye med pick-up'er.
    Ellers er jeg jo rørtilhenger og ARC fundamentalist. Men jeg har alltid hatt et svakt punkt for japanerne når de lager cost-no-object elektronikk; fantastisk finish og byggekvalitet. Accuphase og Luxmans mer eksklusive saker skulle definitivt stå på lista dersom det skal være transistorer.
    Skulle gjerne ha fått sjekka ut flere virkelige topp RIAA'er men så er det det å få høre på sakene da.....
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.734
    Antall liker
    3.337


    Stereo har testet DP-500, 600 og 700.

    Lydkvalitet

    Cd

    500 - 88%
    600 - 97%
    700 - 99% - kun slått av Nagra CDC


    Sacd

    600 - 98%
    700 - 100% - referansen
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.734
    Antall liker
    3.337


    Audio har testet DP-400

    Lydvalitet

    De gir 125 poeng, det samme som DP-500.

    DP-700 gir de 135 poeng på cd og sacd.
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Har studert databladet til M-6000 i helga og legger merke til at de har byttet fra bipolare transistorer (i M-8000 og alle P-xxxx) til mos-fets som er det samme som brukes i klasse A forsterkerene. Det betyr at sannsynligvis har M-6000 den gode, varme klasse-A lyden! M-6000 har dermed klatret langt opp på min ønskeliste! Ser at de trekker 180W i tomgang også og det betyr at de går i klasse A til over 60W minst (A-60 trekker 150W per kanal i tomgang).

    Noen som vet veil. pris på et par M-6000 i Norge?

    mvh,
    OS
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.734
    Antall liker
    3.337
    OS skrev:
    Har studert databladet til M-6000 i helga og legger merke til at de har byttet fra bipolare transistorer (i M-8000 og alle P-xxxx) til mos-fets som er det samme som brukes i klasse A forsterkerene. Det betyr at sannsynligvis har M-6000 den gode, varme klasse-A lyden! M-6000 har dermed klatret langt opp på min ønskeliste! Ser at de trekker 180W i tomgang også og det betyr at de går i klasse A til over 60W minst (A-60 trekker 150W per kanal i tomgang).

    Noen som vet veil. pris på et par M-6000 i Norge?

    mvh,
    OS
    Vet ikke pris i Norge, men prisen i Nederland er €24000 pr.

    Her er noen bilder av M-6000









     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Dette er helt sinnsykt gode bilder! Ser de ligger på sidene til Hi.Fine i Nederland. Er dette distributøren i Europa?

    mvh,
    OS
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.734
    Antall liker
    3.337
    OS skrev:
    Dette er helt sinnsykt gode bilder! Ser de ligger på sidene til Hi.Fine i Nederland. Er dette distributøren i Europa?

    mvh,
    OS
    For Benelux landene.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn