Va veldig fornøyd med det ja. 

Er dette oppsettet fortsatt i ditt eie?Va veldig fornøyd med det ja.![]()
Det er 10 som omtales. Lyden oppleves som mere kjøtt på bena i bassen, og et roligere lydbilde på resten. Kan også skru på mere diskant nå, uten at lyden forringesHvilken av 10 og 15 omtaler du her? Og hvordan opplever du forskjellen mellom dem?
Det blir ingen stor forskjell, sett den lengste kabelen fra forforsterker til effekt trinn så er du på rett side.Håper du skal teste 15, og?Spent på forskjellen.
Det er vel egentlig samme kabel bare med 0,5 mtr forskjell!? 10= 1,0 mtr 15= 1,5 mtr osv..Det er 10 som omtales. Lyden oppleves som mere kjøtt på bena i bassen, og et roligere lydbilde på resten. Kan også skru på mere diskant nå, uten at lyden forringes
Ja det er samme kabelDet er vel egentlig samme kabel bare med 0,5 mtr forskjell!? 10= 1,0 mtr 15= 1,5 mtr osv..
Ellers er "de brune" fantastiske kabler til prisen, har ett par sett (rca&xlr) her i backup up. De banker ikke mine Luna Noir men ser man på pris/prestanda forholdet så vinner Accuphase.
Tror du vil oppleve en bedre forskjell, selv gikk jeg fra en DP-430 til DP-570, merkbart mer, av "alt" kult med dubbletter som du gjör sammenligningen...I morgen kommer DP-570 inn døra for å utfordre DP-450.
Begge kobles opp med identiske XLR-kabler.
Har for anledningen funnet frem noen album jeg har to eksemplarer av.
Vis vedlegget 1186502
Kan være at man over tid venner seg til en type lyd og at det på en måte blir en referanse for hvordan det "skal" låte.Vis vedlegget 1186656 Vis vedlegget 1186657 Vis vedlegget 1186659
Dette var vanskelige greier.
Først og fremst. Testene ble utført KUN med vanlig CD, og med identiske analoge XLR-kabler. Startet alle spor samtidig og kunne veksle sømløst mellom inngangene
Vi koblet på en måte som gjorde at ingen av oss visste hvilken spiller som var koblet til hvilken inngang.
På forhånd var jeg innstilt på at DP-570 skulle ha et litt høyere soundstage, basert på han andres erfaringer.
Allerede etter første Chris Rea-låt trodde jeg at jeg hadde identifisert DP-570, ettersom stemmen hans virket noe høyere plassert enn på den andre.Samtidig syntes jeg at den ene spillere spilte bedre utenfor sweetspot, og jeg antok at det var DP-570.
Han andre i testpanelet var litt uenig og hadde et lite favorittstempelet på den andre spillere.
Summa summarum.Da jeg sjekket tilkobling og identifiserte spillerne, hadde han andre truffet DP570 som favoritt med svært små marginer. Litt åpnere kanskje.
Jeg derimot, bommet og holdt min egen DP-450 som favoritt. Jeg var helt sikker på at denne var DP-570....
Så hva skal jeg konkludere med.
Jeg har for dårlige ører for denne hobbyen og burde finne meg en ny?
Har simpel "smak" ?
Uansett, så langt, så kan jeg leve lenge med DP-450 og heller legge kronene i oppgradering en annen plass i anlegget.
Jeg skal kalle inn et par andre hifi-ører.
Skal også teste på kona, som har bedre høreinstrument enn meg.
Funny, at du nevner "skuffen", som vel er den eneste komponenten (bortset fra lysdioder i display, kanskje) somJeg hadde også gjort meg opp en formening om at skuffen skulle være ett hakk mer robust og at drivverket skulle være ennå roligere på DP-570.
Skuffene virket veldig like og går like rolig.
Ved øret mot spillerne er drivverket i DP-570 merkbart roligere.
Men glem dog ikke Hi-End følelsen av en skikkelig fjernkontroll utfrest i ett metall stykkeFunny, at du nevner "skuffen", som vel er den eneste komponenten (bortset fra lysdioder i display, kanskje) som
ikke har den minste innflytelse på lyden. Den er likegyldig, så snart CD´en ligger og spinner i drivverket.
At "skuffen" gir en High-End-følelse, når den går inn/ut gir deg nokk et bra inntrykk, men betyder absolutt null/nada
for lyden ut av spiller´n![]()
Så definitivt!Jeg har for dårlige ører for denne hobbyen og burde finne meg en ny?